globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N vzduchovy filter
4.5.2016 v 17:48
Nazdar pani
Chystam sa vymienat vzduchovy filter a xhcem sa spytat na k&n filter ... Docital som sa ze ked sa da sportovy filter treba nastavnt aj nejake hodnoty v riadiacej jednotke aby to nwrobiko sarapatu kvoli tomu ze tam je vacsi privod vzduchu , je to potrebne ci staci lwn vymenit kus za kus a jazdit ?

K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 18:49 | Nahoru | #1
...je-li to na mašiny se vstřikováním a ne karburátorama, tak ty si s tím leckdy poradí sami a nemusíš "ladit", ale vyslechneš si teď (jak se v poslední době stal ten názor rozšířeným, kdy člověk jen opakuje co kde slyšel, aniž by to byla vždy jednoznačná pravda), jakou děláš chybu a že "daleko nedojedeš" ...nevěř jim

K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 19:15 | Nahoru | #2
Téma o K&N filtrech tady proběhla, stačí přečíst a jseš-li rozumnej, tak zjistíš, že to je zbytečnost. Výkon zásadně nezvýšíš, možná zvýšíš trochu spotřebu a péro ti taky nevyroste

K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 19:17 | Nahoru | #3
...no, a je to tady

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 20:11 | Nahoru | #4
Musím oponovat a trochu to osvětlit. Ano, článků o KN f. tu jsou mraky. Napíši pouze svou osobní zkušenost. Možná to je tak 10 let, co i já tuhle úpravu zvažoval. Zprvu jsem načetl spousty článků a též na tohle téma prokecal hodně času s lidma, co tomu rozumí. Samotná výměna filtru skoro vůbec nic neřeší. V mém případě se jednalo o úpravu na mé XJR 1300 kupované od novoty. Tehdy měla najeto tuším kolem 15tis. Na moto se namontovaly otevřené laufy dělané na zakázku, dal se KN f. přetryskovaly karbce a celkově se mašina odladila na profi brzdě. Kdo je z okolí Olomouce, tak ví kde. Výsledek úchvatný. Brutální zvuk, jde dravěji od spodku, v průběhu výkonové křivky žádná díra. A teď to zajímavé - jak jsem psal, citelný nárůst výkonu a spotřeba šla dolů o cca 0,6L. Mašina šlape jak hodinky ( max. péče ), spotřeba oleje - nic. Ano, stálo to ranec, ale já nelituji.

(reakce na) K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 20:42 | Nahoru | #5
eda> přesně ták
narvat do seriovky jen KNko je uplně zbytečna věc, ale k otevřenym laďákum tě to stejně nemine takže je jen na tobě kterou cestou chceš jit a kolik js ochotny investovat

K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 21:08 | Nahoru | #6
Precital som si uz o tych filtroch dost a jeden povie ro a druhy zase to preto sa neviem rozhodnut ..a chcem vymenit filter lebo sa mi zda ze mam vysoku spotrebu (samozrejme ze filter musim tak ci tak vymenit uz ) a docital som sa ze jeden z dovodov moze byt aj zaneseny vzduchovy filter ..ak to tam dam ten filter a nebude to tym nevadi lebo aj tak ho potrebujem vymenit

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 21:33 | Nahoru | #7
Osobná skusenosť- honda cbr 600 f 2002 - kúpil som ju minulý rok s novozaloženým KN filtrom a novým ladákom RP . Moto sa sa mi zdala dosť tupa pri akcelerácii od spodku.
Vymenil som pred 3 týždňami za normál filter Hiflo - a hele - moto tahá jak divá, od spodu je až neprijemne ucukana po pridani z uplne zavrého plynu.
Kludne ti ho pošlem na dobierku - 25 ,-€ + pošta - najazdené na ňom asi 4tis. km -
U mňa nejaký KN bez celkového doladenia - úplna zbytočnosť,
já ešte vymením ten ječíci laďák za origo sériovy a všechno bude fajn

edit - ááá ty maš RR to neviem či by pasoval

Naposledy editováno 04.05.2016 22:05:51

(reakce na) K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 22:06 | Nahoru | #8
dinosaurus> no na RR mi nebude pasovat z F .ale pozeral som sa aj na ten Hiflo a vraj niektori mali pocit ze motorka uz nesla tak za plynom ,vraj kvoli tomu ze tam nie je taky prietok vzduchu...uvidim co tam dam nakoniec ,ved aj tak ma byt skaredo este par dni takze nebudem jazdit a nevadi ze to mam v garazi rozobrate

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

4.5.2016 v 23:21 | Nahoru | #9
ale to je přesně ono jak vyměniš filtr tak musis přizpusobit i moto. u mě začalo vše fugovat až po nahráni nove palivove mapy. ale člověk nemuže všechno svadět na to že filtr nefunguje.bez odladěni to nikdy nebude ono

(reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 05:57 | Nahoru | #10
Nick86> Ano, je to přesně takhle.

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 06:53 | Nahoru | #11
Zde na motorkarich je o filtrech docela pekny clanek.
Vyhoda KN je vetsi propusrnost vzduchu.
Je to ale i nevyhoda, protoze se ti dostane vic bordelu do motoru.
Aby spravne fungoval, tak je potreba ho cistit a namazat cca po 5tkm - tj 2x az 3x za sezonu.
Jestli to resis kvuli spotrebe, tak se to nevyplati
Jirka

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 07:05 | Nahoru | #12
V autech jezdím KN filtry už asi 15 let a nikdy žádný problém. Za filtrem vždy naprosto čisto bez jakéhokoliv prachu. Ano vždycky byl motor laděn i s tímto filtrem. Na motorku jsem ho chtěl dát též, ale neexistuje!

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 09:17 | Nahoru | #13
Sportovní konus má výhodu pouze pokud je spojen i s úpravou sání (u aut, nevím jestli se dělá i u motorek). Dát třeba teplotně neodstíněnej hříbek k motoru je fakt akorát tuzerství.
Tedy v seriovým přívodu vzduchu a airboxu je většinou lepší použít bežnej filtr a prostě ho častěji měnit.

(reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 10:31 | Nahoru | #14

JiriD píše: ....................Aby spravne fungoval, tak je potreba ho cistit a namazat cca po 5tkm - tj 2x az 3x za sezonu................


...vždyť tohle není vůbec realita, to opakuješ blbost kterou někdo někde prohlásil, nebo to tak skutečně sám musíš dělat? (bavíme se tu o "silnici", takže pomíjím krosky nebo endura, tam je to s častějším čištěním pochopitelný)
...jinak je ten interval několikanásobně delší

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 10:38 | Nahoru | #15
Záleží jak chytrou elektroniku v mašině máš. Pokud má lambdu, dokáže si směs zpravidla přizpůsobit sama a nemusíš nic řešit. U ostatních akorát rozhodíš spočítaný ekosystém a je potřeba vše ladit, jak píší ostatní. Může se ale i stát, že čirou náhodou to motorka sežere bez problému.

Dát KN do airboxu, budiž, ale s košíčky přijdeš o dobrý chod v nižších otáčkách, což má právě za úkol vyrovnávat airbox.

Otázkou jsou pohnutky, které k tomu člověka vedou. Třeba v mém případě to nemá smysl.
1. Finanční návratnost samotného KN filtru oproti výměnám klasického papíru je u mne po 100 000km a nemusím nic prát a patlat olejem.
2. Papír je stavěný na průtok vzduchu při více než 10 000ot. Jezdím 95% jízdy do 5 max. 6 000ot (6000 = 130km/hod) Rezerva průtoku je obrovská, lepší průchodnost KN se projevuje až ve vyšších otáčkách. Účinek tedy minimální.
3. Případný zisk výkonu vzhledem k investicím na pořizovačku a dodatečné ladění je naprosto neúměrný, zvlášť, když po třech vyjížďkách už to ani neucítím.

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 10:39 | Nahoru | #16
motorky se vstřikováním si s tím ve většině případů "poraděj", protože nemaj co řešit a přívod vzduchu do motoru je stejnej. Pak je pár motorek kde ten filtr opravdu něco změní a je třeba ladit. Tolik k obecným soudům Jak je na tom konkrétně CBR600RR netuším.

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 12:13 | Nahoru | #17
Takové věci se nedělají proto, aby měly návratnost, ale z nadšení dosáhnout lepších parametrů než udělal výrobce, a cena se neřeší. Pokud to časem přinese i nějaký užitek, tak je to dobré, ale prvoplánově to není na úsporu...

KN filtr jsem vždy instaloval do originálního airboxu a pouze jsem odstranil otřepy a snažil se rozšířit nejužší místa a přivést do něj vzduch pokud možno z přetlakového místa a co nejstudenější. Ale nikdy jsem nezkracoval sací potrubí a dokonce jsem ho po rozšíření i prodloužil a zjistil, že se chová lépe s touto větší délkou.

Naposledy editováno 05.05.2016 12:26:14

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 12:20 | Nahoru | #18
Tak som si nakoniec objednal Hiflo papierovy filter a uvidime ako to pojde kedze KN by boki asi zbytocne vyhodene peniaze do seriovky a mozno o rok dva uz vymenim masinu za inu

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 13:03 | Nahoru | #19
osiris - na jejich strankach pisi az 80 000 km... Takze podle teto logiky by to vydrzelo na 2,5 motorky ( aspon v inzeratech na ojetejsi nez cca 30 000 se narazi malokdy ). Pouzivam papirovy, ktery se dle manualu ma menit po 12 tkm. U KN ma vetsinu necistot zachytit olej. Pokud je suchy, tak asi moc dobre fungovat nebude.Ber to jen jako muj nazor, ale radsi jednou za rok vymenim filtr, nez verit reklame a akorat ho pri nakupu naimpregnovat ( 80 000 na jednom stroji pravdepodobne nikdy nenajedu )

PS. Kuze nebo textil?

(reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 14:27 | Nahoru | #20
JiriD> to už do toho ale montuješ něco co s tím tak nějak vůbec nesouvisí, polemizovat o tom kdo jaký kilometry napíše do inzerátu a z toho vyvozovat něco o používání KN filtru
...ptal jsem se jestli to máš ze svý zkušenosti, nebo jsi tu blbost jen po někom zopakoval proto, že já mám s KN filtrem dlouhodobý zkušenosti a nebyla pravda to co jsi uved ...a pokud to byla jen tvoje domněnka, tak by bylo možná vhodný to tak podat a nemást ostatní nepravdou
...reklamě přece věřit vůbec nemusíš, sám vidíš kdy je dobrý ho vyčistit (stejně jako u originál filtru vyfoukat, příp. vyměnit), potažmo naimpregnovat a věř, že to fakt nejsou jednotky tisíc (znovu opakuju, že v případě použití v silničním provozu), ale ty desítky tisíc
...a když už to přirovnáváš k debatě "kůže nebo textil", tak já dodávám, že by jsi s tím moh mít aspoň zkušenosti než se do toho vložíš

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 14:38 | Nahoru | #21
Mě by jen zajímalo proč KNko? Když nechám stranou téma zda se to finančně vyplatí nebo nevyplatí.
Osobně používám papírák a měním 2x častěji než předepisuje manuál. Respektive místo předepsaného čištění stlačeným vzduchem ho prostě vyměním.
Nemyslím si tedy, že by motorka měla nedostatek vzduchu. Naopak konkrétně u mého typu motorky (GSX1400) už pár lidí na brzdě potvrdilo, že vliv na výkon to nemá. A to se nebavím o standardní sériový motorce, ale o motorce s full výfukem Akrapovič nebo Yoshimura, vačkami Yoshimura ST-1, PC V s jednotkou AUTOTUNE. I této sestavě evidentně stačí OEM papírový filtr. Proč tedy KNko když ani není vidět?

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:00 | Nahoru | #22
...před deseti, patnácti rokama jsme je prostě (ty čtrnáctky) ladívávali no ani ne tak bezpodmínečně kvůli výkonu (ten je tam přece i tak, ale vlastně i kvůli němu, kecal bych, vždyť jsme tvorové hravý ), ale tak nějak to k tomu patřilo, "poladit", mít tam něco "svýho", "svoji malou stopu", trošku jinak než druhej ...apropó, proč máš třeba svody? taky to není něco co by bylo jen tak patrný (vidět rozdíl proti origu, ba právě naopak, seriový se lidem líbí víc )
...ale zpět, měřili jsme jak sériovej filtr, tak propustnej samozřejmě a netvrď mi, že "někdo" tam žádnej rozdíl neviděl
...a nakonec proč z užitnýho hlediska? třeba to ani užitný není, ale má ho, mám ho "na věky", kouknu, vidím a kdy si vzpomenu, tak se s ním "pomazlím" a "vyrobím" si ho zas novej, podle sebe
...a že to motoru údajně nesvědčí? áááále di

(reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:12 | Nahoru | #23

osiris píše: ...před deseti, patnácti rokama jsme je prostě (ty čtrnáctky) ladívávali no ani ne tak bezpodmínečně kvůli výkonu (ten je tam přece i tak, ale vlastně i kvůli němu, kecal bych, vždyť jsme tvorové hravý ), ale tak nějak to k tomu patřilo, "poladit", mít tam něco "svýho", "svoji malou stopu", trošku jinak než druhej ...apropó, proč máš třeba svody? taky to není něco co by bylo jen tak patrný (vidět rozdíl proti origu, ba právě naopak, seriový se lidem líbí víc )
...ale zpět, měřili jsme jak sériovej filtr, tak propustnej samozřejmě a netvrď mi, že "někdo" tam žádnej rozdíl neviděl
...a nakonec proč z užitnýho hlediska? třeba to ani užitný není, ale má ho, mám ho "na věky", kouknu, vidím a kdy si vzpomenu, tak se s ním "pomazlím" a "vyrobím" si ho zas novej, podle sebe
...a že to motoru údajně nesvědčí? áááále di



Tak tenhle pohled samo chápu Jen jsem tak trošku doufal, že tam bude i něco víc abych si odůvodnil proč za něj ty prachy utratit
S tím komplet Akrapem jsem po montáži ani moc nepočítal že by tam zůstal, bo to s ním proti OEM 4-2 bylo děsně ošklivý. Jenže pak jsem se projel A asi Akrapovič s těma +18 PS nekecá. Do té doby jsem nevěřil, že by jen výfuk mohl udělat tolik. A jak to dopadlo víš sám nejlíp. Aby to nebylo tak hnusný, tak šla kvůli tomu půlka motorky do barvy LY-7P
Ty parametry z brzdy zkusím dohledat. Bylo toho na tohle téma hodně na www.GSX1400.org

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:26 | Nahoru | #24
Tak KN filter evidentně vliv na výkon má. Raději nezmiňuji přesnost motorové brzdy, abych měl do budoucna další malý důvod proč ho třeba jednou pořídit

Before - with my aftermarket muffler std filter - 112.3hp @ 7050rpm; torque 97.38lbs @ 5100rpm
After - with my aftermarket muffler and K&N filter - 113.42hp @ 6990rpm; torque 99.01lbs @ 5100rpm

1 reakcí na tento příspěvek K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:30 | Nahoru | #25
...tak si to vem na brzdu, propustnej filtr vem s sebou do kapsy a přesvědč se, u vejfuku jsi se tomu říkáš taky zdráhal uvěřit a sám víš jak to dopadlo
...mě to natáhlo křivku ještě líp ...a budiž mi důkazem první místa ze sprintů (samo v daný kategorii )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:31 | Nahoru | #26

osiris píše: ...tak si to vem na brzdu, propustnej filtr vem s sebou do kapsy a přesvědč se, u vejfuku jsi se tomu říkáš taky zdráhal uvěřit a sám víš jak to dopadlo
...mě to natáhlo křivku ještě líp ...a budiž mi důkazem první místa ze sprintů (samo v daný kategorii )



Tedy podle věku?

(reakce na) K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 15:51 | Nahoru | #27
V_i_c_i> vole jeden ...ale víš že by se to skoro tak dalo vlastně taky říct, bývalo hodně málo mladejch majitelů, buď přímo autobusů, nebo podobnejch typů a kubatur

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 16:28 | Nahoru | #28
Osiris>
máš pravdu, že ho nepoužívám. Jde jen o to, co jsem si o něm přečetl. Našel jsem srovnání, viz link, které mě utvrdilo v názoru, že výrobcem doporučovaný filtr je dobrý kompromis. Článek se týká aut, ale myslím, že rozdíl oproti použití v motorkách nebude moc výrazný.
http://www.nicoclub....n-vs-oem-filter.html

Nikomu to neberu. Ať si každý používá, co uzná za vhodné.

K&N vzduchovy filter

5.5.2016 v 16:33 | Nahoru | #29
Ja K&Nko koupil do GSa 1150ky. Uprimne jsem si zezacatku myslel, ze motorka jde lip od spodu, ale ve finale to bylo asi jen malou zmenou zvuku a nic jinyho jsem nepozoroval. Motorku jsem pak prodal.
V TDMku jsem ho mel pri koupi. Samozrejme suchej jak susenka. Servis prodavajiciho tim chtel maskovat extremne bohatou smes. Vratil jsem zpet original vyfuky, pretryskoval karburatory zpet smerem k originalu a dal tam druhovyrobni papirovej filtr. KNko se mi vali v dilne, nabidnul jsem ho jednomu clenovi za lahev cervenyho...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37
Vypne motor Honda CBR 600RR JesuaHamasia 3 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia


TOPlist