narazil jsem na tuto stránku, která by měla být soupisem nejvyšších zpevněných pass Alp:
http://cycloclimbing...1700paved/index.html
Rád bych projel těch 23 nejvyšších tj. sedla nad 2400 mnm. v pořadí států Rak, Švýcarsko, Fra, It.. Pokud zhruba víte, kde ty sedla leží, tak víte, kudy plánuju jet.
Termín: 27.5. - 12.6. ,Motorka Honda CB500 1996, v Alpách jsem předtím nikdy nebyl, pouze loni Rumunsko. Jezdím na moto 2. rok.
Myslíte, že se to dá ujet na zmíněné moto ve zmíněný termín? Na co si dát pozor? Je tam něco, proč by to nemělo být reálné objet? Jsou nějaké zajímavosti na této trase, kvůli kterým bych měl někde zastavit / odbočit? Zase to nechci brát jenom jako průlet přes sedla...
Jo a pokud se to někomu zamlouvá, nebo má podobnou cestu ve stejný termín, můžeme se domluvit na části cesty společné.
Díky moc za podněty
Takže na kochačku do 300km, pro "střelce" i těch 500km v horách.
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Není důvod se vyhýbat Švýcarsku
FrogySkoky píše: Švýcarský Ofenpass a Berninapass taky nejsou k zahození a to nemluvím o Furkapassu.....
Není důvod se vyhýbat Švýcarsku
My jsme ted jeli taky Berninu, Ofenpass (Fuorn) a Flüelapass - byly pekne ale byla hrozna kosa a na Flüelapassu nam snezilo
Obertauern Pass
Katchberg Pass
Gailberg Pass
Plocken Pass
Passo Tre Croci
Passo Valparola
Passo Gardena
Passo Sella
Passo Pordoi
Passo Fedaia
Passo Giau
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Jsou i jiné pasy na úzkých asfaltkách, je potřeba je hledat na: http://alpenrouten.de/
Je to trasa mezi Sampeyre a Demonte:
Následující tři pasy jsou ty tři horní na obrázku:
Jen se divím co značek osadí nahoře na pasu:
Je to vše na úzkém asfaltu a parádní výhledy
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Kuhtai 2020m
Timmelsjoch 2509m
Jaufenpass 2094m
Penserjoch 2211m
Passo dello Stelvio 2758m
Umbrailpass 2503m
Pass dal Fuorn 2149m
Passo Eira 2208m
Forcola di Livigno 2315m
Passo del Bernina 2330m
Julierpass 2284m
Passo di Spluga 2113m
Colle del Angelo 2744m
Col de Vars 2109m
Col d Izoard 2360m
Col de Montegenevre 1854m
Sestriere 2035m
Col de Finestre 2176m
Mont Cenis 2083m
Col de Madeleine 1746m
Col de Izeran2770m
Col Du Pt St Bernard 2188m
Chamonix 1381m
Col des Mountets 1461m
Forclaz 1527m
Grimselpass 2165m
Furkapass 2436m
Oberalpass 2046m
Za 5dní na Haryku ;)
Některé ty příspěvky mě fakt pobavily. Jestli někdo chce denně jezdit 400 km v horách, tak to normální není. Alpské kilometry "jsou mnohem delší", než na rovině. Většinu těch sedel jsem projel a vím, o čem mluvím. Pokud cílem jsou ujeté kilometry, potom tedy ano. Pokud je to o tom, že si chci hory také vychutnat a něco vidět, tak optimální denní limit je do cca 250 km/den. Je třeba také počítat s tím, že některá sedla se po 18:00 hod prostě zavírají. Také je dobré do časového limitu zařadit shánění noclehů - každý den jinde.
Tak mě napadá pánové, co vám říká únava a bezpečnost = opatrnost? Jezdit třeba 14 dní denně 400 km, je prostě nebezpečné a to i pro mladší ročníky. Takže neblbněte - ať si těch motorek užijete co nejdéle.
Po delší době jsem zase zabloudil na tento server a zdá se, že v posledních 10 letech se příspěvky moc nemění - vše se opakuje - i toto téma. Určitě by se někde aktuálně našlo ono tolik diskutované "kůže nebo textil"?? Pokuste se najít témata a příspěvky, kde se probírají trasy, ubytování a cestování v evropských alpách. Budete překvapení, co toho tady je a řada těch příspěvků je fakt dobrá = inspirující.
... OM
2 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Myslet si, že dokážu natočit v Alpách denně 400-500 km po delší dobu, je více než optimistické, ale nestojí to za to. Takový ježdění je o ničem. Optimální je klidně někam delší přesun (500 - 800 km) a v kopcích pak jezdit cca 200 - 250 km . Člověk si to krásně užije a odpočine si, když se mu někde líbí, tak tam chvíli zůstane a pak zase delší jednodenní přesun domů. Víc jak 300 km v kopcích jsou už jen nesmyslný dostihy, kde si člověk dokazuje, že má velký ......srdce (slušně řečeno).
Jezdit teda takový nesmysly, abych pak mohl "machrovat", že jsem to dokázal? Ne díky, tohle za to fakt nestojí. A když se díky únavě něco stane a člověk se už nevrátí, tak bude mít rodina "velkou radost" jezdit zapalovat svíčku někam přes půl Evropy.
Ale jinak přeju hodně štěstí, je zase na co vzpomínat.
Cooker píše: Z vlastní zkušenosti vím, že to je fakt na prd. Před pár lety jsme jeli s kamarádama (6 motorke, 9 lidí) na dovolenou do Francie. Jelo se přes Německo do Annecy a odtud na jih Francie až do Perpignanu a pak kolem pobřeží zpět do Saint Tropez a přez Itálii a Rakousko rychlý přesun domů. Celkem deset dní a 5000 kilometrů. Denně jsem točili téměř 500 km. Výlet krásnej, vzpomínky nádherný, ale dnes už bych to ani omylem neudělal, bylo to o držku a spíš se divím, že se ve druhé polovině díky únavě nikomu nic nestalo. Navíc nikde na nic nebylo dost času a k tomu ještě každej den hledat ubytování.
Myslet si, že dokážu natočit v Alpách denně 400-500 km po delší dobu, je více než optimistické, ale nestojí to za to. Takový ježdění je o ničem. Optimální je klidně někam delší přesun (500 - 800 km) a v kopcích pak jezdit cca 200 - 250 km . Člověk si to krásně užije a odpočine si, když se mu někde líbí, tak tam chvíli zůstane a pak zase delší jednodenní přesun domů. Víc jak 300 km v kopcích jsou už jen nesmyslný dostihy, kde si člověk dokazuje, že má velký ......srdce (slušně řečeno).
Jezdit teda takový nesmysly, abych pak mohl "machrovat", že jsem to dokázal? Ne díky, tohle za to fakt nestojí. A když se díky únavě něco stane a člověk se už nevrátí, tak bude mít rodina "velkou radost" jezdit zapalovat svíčku někam přes půl Evropy.
Ale jinak přeju hodně štěstí, je zase na co vzpomínat.
To ja zase nemam rad ty dlouhe presuny po dalnicich, ty me unavi daleko vice nez jezdit cely den passa. Kdybych mel jezdit jen 200-250km tak jsem v cili nekdy po poledni a zbytek dne se nudim. Ne kazdeho bavi delat neustale zastavky a vysedavat u kafe. Ja nejezdim zadnou extremni kudlu, ale proste porad jedu, jen s mensimi prestavkami.
Např. letošní cesta z Chorvatska a domů, 1000 km v kuse na malym zedovi a pamatuji si rally s italama na Vršič na Slovinsku a nějaký zatáčky u Hohentauren a pak už jen šíleně rozflákanou cestu před domovem.