bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po výměně ložiska táhne do leva
Ahoj nastal mi opět problém Nechala jsem udělat v servise ložisko v krku.Teď mi přijde že to tahne do leva,jako by bylo i težši zatáčet do prava.Do leva to spadne samo a do prava to musim nutit.Když pustit řidítka tak to taky tahne do leva.Sedím rovně, pneu mám stejný jako před tím a tlak v pneu taky dobrej.V servise mi tvrděj že je to vše ok. Ale mě to dost trápí,takovejch peněz za výměnu a moto je jak po bouračce.Uměl by někdo poradit??
Předchozí
1 2
Následující

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 09:59 | Nahoru | #1
Vše ok není, tak jim to řekni a nenech se odbejt. (Beztak ti dali špatně vidle.)

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:00 | Nahoru | #2
Překontrolovat jestli to ložisko není moc utažený. Nevím jak u GSX-R 1000, musel bych pohledat, ale bude to někde kolem 200-500g.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:07 | Nahoru | #3
Řekli že je vše ok.Že se mi to zdá nebo sedim špatňe.Nejsem blbá po pěti letech poznám že se chová jinak než dřiv.Takže po přípaďe mám povolit matici???A jak by mi mohli dát špatně vidle?jak to zjistím?

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:18 | Nahoru | #4
Vidlice by mohly být překroucené, ale to by to museli skládat hodně násilně nebo úplně nějakým blbým postupem. Jinak si to nedovedu představit jak by se jim to mohlo podařit.
Spíš si myslím, že při skládání utáhli ložisko předepsaným momentem, povolili o předepsaný úhel a po dokončení kompletace už se vysrali na přeměření tuhosti řízení aby to doseřídili na správné hodnoty. Dřív než s tím budeš něco dělat, tak to musím změřit. K tomu potřebuješ pružinový tahoměr (školní stojí cca 200 Kč).
Sílu a postup jak se to měří budeš mít v servisním manuálu. Ten se dá stáhnout tady. A příště bych volil jiný servis a tenhle tady klidně zveřejnil ať mají reklamu.

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:21 | Nahoru | #5
Řekl bych, že špatně zvolený postup postupného utahovaní dílů na řízení. Chtělo by to povolit a postupně poutahovat, tak jak se to má dělat, postup tu určitě bude bude někde popsanej, pokud nepomůže, tak těžko říct co tam vyvedli. Na motorce co přítelkyně lehce zahodila, taky táhly trochu řidítka do jedné strany. Stačilo přeutáhnout a vše v pořádku, byly protočený vidlice v brýlích.

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:21 | Nahoru | #6
řešil jsem stejný problém nicméně sám sobě, a skončil jsem na tom že mám předek snad po kompletní GO začlo to tím že klasicky řidítka měla nepatrnou "střední polohu" takže puštěný to jelo rovně uplně v pohodě nikam to netáhlo ale po chvilce se začínaly slabě rozkmitávat, tak jsem se jal udělat potřebné opravy a když už to budu rozdělávat tak i něco navíc, takže jsem si připravil kuželový ložiska do krku, gufera a olej do vidlic no a přední guma už taky nebyla zrovna nejlepší tak jsem to vzal jedním šmahem, všechno přeházený (to jsem ještě netušil že to všechno opravdu není), všechno nastěhovaný zpátky jedu to projet pustím řidítka a ejhle, kmitání pryč ale utíká to do strany... a začlo hledání chvílema až spíš zoufalství co je kde špatně. Dalo se to udržet rovně ale prostě jsem se musel naklánět maličko na stranu, v průběhu toho jsem samozřejmě dál jezdil a pořád špekuloval, až jsem si všimnul i takovej blbosti že když jsem dam dvoulitrovku s pitím do pravýho kufru tak byl klid byl jsem neustále v dojmu že je něco křivě, tak jsem si udělal i takový přípravek na laserovou vodováhu a měřil souosost kol a čmáral na zeď až jsem si řikal že takhle rovnou motorku snad nemůžou ani vyrobit no a pak v tom zoufalství mě napadlo vytáhnout hřídel jestli ta třeba není prohnutá a nenakroutil jsem ji v kole nějak jinak i když ta souosost byla v pořádku, a jak jsem měl kolo venku tak jsem si zahejbal s ložiskama a světe div se nebo mě kopni do zadku jedno naprosto v pohodě a druhý přidřený a nešlo s ním točit plynule ale trhavě jako by se zasekávalo. Koupil jsem obě, vyměnil jsem a parááááááááááááááda, "už zase skáču přes kaluže" a můžu si hrát na to že ruce nezatáčí

(reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:23 | Nahoru | #7

Rolda89 píše: Řekl bych, že špatně zvolený postup postupného utahovaní dílů na řízení. Chtělo by to povolit a postupně poutahovat, tak jak se to má dělat, postup tu určitě bude bude někde popsanej, pokud nepomůže, tak těžko říct co tam vyvedli. Na motorce co přítelkyně lehce zahodila, taky táhly trochu řidítka do jedné strany. Stačilo přeutáhnout a vše v pořádku, byly protočený vidlice v brýlích.



Jenže já si nedovedu představit jak je přetočíš při skládání, když nedostanou žádnou ránu a ani nepotřebuješ na to skládání žádné násilí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:25 | Nahoru | #8

JiriK84 píše: řešil jsem stejný problém nicméně sám sobě, a skončil jsem na tom že mám předek snad po kompletní GO začlo to tím že klasicky řidítka měla nepatrnou "střední polohu" takže puštěný to jelo rovně uplně v pohodě nikam to netáhlo ale po chvilce se začínaly slabě rozkmitávat, tak jsem se jal udělat potřebné opravy a když už to budu rozdělávat tak i něco navíc, takže jsem si připravil kuželový ložiska do krku, gufera a olej do vidlic no a přední guma už taky nebyla zrovna nejlepší tak jsem to vzal jedním šmahem, všechno přeházený (to jsem ještě netušil že to všechno opravdu není), všechno nastěhovaný zpátky jedu to projet pustím řidítka a ejhle, kmitání pryč ale utíká to do strany... a začlo hledání chvílema až spíš zoufalství co je kde špatně. Dalo se to udržet rovně ale prostě jsem se musel naklánět maličko na stranu, v průběhu toho jsem samozřejmě dál jezdil a pořád špekuloval, až jsem si všimnul i takovej blbosti že když jsem dam dvoulitrovku s pitím do pravýho kufru tak byl klid byl jsem neustále v dojmu že je něco křivě, tak jsem si udělal i takový přípravek na laserovou vodováhu a měřil souosost kol a čmáral na zeď až jsem si řikal že takhle rovnou motorku snad nemůžou ani vyrobit no a pak v tom zoufalství mě napadlo vytáhnout hřídel jestli ta třeba není prohnutá a nenakroutil jsem ji v kole nějak jinak i když ta souosost byla v pořádku, a jak jsem měl kolo venku tak jsem si zahejbal s ložiskama a světe div se nebo mě kopni do zadku jedno naprosto v pohodě a druhý přidřený a nešlo s ním točit plynule ale trhavě jako by se zasekávalo. Koupil jsem obě, vyměnil jsem a parááááááááááááááda, "už zase skáču přes kaluže" a můžu si hrát na to že ruce nezatáčí



Tak snad ložiska kontroluji automaticky když sundavám kolo ne (třeba i při přezouvání pneu apod.)?

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:32 | Nahoru | #9
Ja ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:33 | Nahoru | #10

V_i_c_i píše: Tak snad ložiska kontroluji automaticky když sundavám kolo ne (třeba i při přezouvání pneu apod.)?



samozřejmě že to byla moje blbost že jsem si po nich nehrábnul hned ale aspoň vím kde byla chyba, ale ty si jseš jistá že oni ti to zkontrolovali?

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:35 | Nahoru | #11
Díky za radu pujdu to prozkoumat,manual nestáhnu,nemám pc a v mobilu malo mista zkusim to povolit malinko,klíč na to mám a zkusim to projet.Ložiska v kole jsou v pohodě,aspoň byli v listopadu od té doby sem na tom nejela a začlo to dělat až po tom co sem to dovezla ze servisu nu.Nemůže tam to ložisko být nalisované křivě třeba??

(reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:36 | Nahoru | #12

JiriK84 píše: samozřejmě že to byla moje blbost že jsem si po nich nehrábnul hned ale aspoň vím kde byla chyba, ale ty si jseš jistá že oni ti to zkontrolovali?



Přiznám se, že tohle po servisu kontrolovat by mě ani nenapadlo. Prostě pro mě je to automatika hned jak sundám kolo zkusit ložiska jestli nejsou přidřená nebo nemají podezřele velkou vůli. Je to úkon na 15 vteřin.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 10:47 | Nahoru | #13
V_i_c_i> vrchní a spodní brejle nemusely být v ose, pak třeba špatně dostahovali zbytek a bylo,. Ložiska v krku řízení utahuju teda spíš na cit, než na nějakej moment a povolování, nejlepší je mít předek zvedlej a podle toho jestli je v řízení vůle nebo ne dolaďovat, je to sice na dýl, ale zatim s tim mám dobré zkušenosti.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 11:11 | Nahoru | #14
Jenze spravne to mas utahnout na moment. Parkrat zatocit na dorazy aby si vse pekne sedlo a povolit o uhel. A az to nastrojis zmerit tuhost rizeni tim pruzinovym tahomerem za konec riditka. Samo predni kolo ve vzduchu cca 2-3cm a motka rovne. Presne a rychle. Tak proc vymyslet vymyslene.

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 11:12 | Nahoru | #15
A vrchni a spodni bryle se ti srovnaji hned nasazenim prvni trubky... Nechapu jak by jsi je prekroutil pokud to neperes na silu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 15:10 | Nahoru | #16

V_i_c_i píše: A vrchni a spodni bryle se ti srovnaji hned nasazenim prvni trubky... Nechapu jak by jsi je prekroutil pokud to neperes na silu.


Muze byt jedna vidle nasazena v brýlích nepatrne vys nebo niz nez druha a když to dole dotahnes na kole, tak se to "zkrouti" a muze to delat to co popisuje Folpina.

Naposledy editováno 22.04.2016 15:11:56

(reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 15:34 | Nahoru | #17

danycb píše: Muze byt jedna vidle nasazena v brýlích nepatrne vys nebo niz nez druha a když to dole dotahnes na kole, tak se to "zkrouti" a muze to delat to co popisuje Folpina.



To by muselo ale montovat pekny jelito. A navic si myslim, ze tohle by stejne pobrali tlumice a nezkroutily by se bryle. Jeden tlumic by mel proste vetsi predpeti pruziny.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 18:05 | Nahoru | #18
Tak kluci,povolila jsem matici na ložisku nepatrně a zdá se to lepší ale pŕece jen to ještě není ono.Co kdybych to celé rozebrala,sundat kolo,brýle,řidítka atd.To zvládnu ale nevím jak pak dát zpět vidle do brýlí tam je nějaká zarážka nebo tak něco?Aby to bylo ve správný poloze a hlavně aby jedna nebyla o půl metru níž než druhá Pořád mi to nejde do hlavy podle mě to bude nějak špatně utažené nebo něco někde nesedí jak má, protože po povoleni tý matice se to tak o 40% zlepšilo

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 18:20 | Nahoru | #19
Ještě se mrkni, jestli nějak nešikovně neprotáhli bowdeny, nebo elektriku. To by taky mohlo tahat řídítka na stranu.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 18:41 | Nahoru | #20
Po výměně ložisek v krku a oleje ve vidlích ,ty samé přízraky. Na 100% to dělá přední guma.Je sjetá na jednu stranu,okem to nepoznáš.Dál jsem novou a OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 19:34 | Nahoru | #21
fidlimydli> vše tam je tak jak má být a vše je "volně"
Mirec20> to mě taky napadlo.Jenže cca v červnu jsem nechávala dávat nový pneu a vše v pohodě.A až po tý výměně to začlo.Myslíš třeba že tím jak bylo to ložisko v háji tak se pneu sjela nějak šejdrem a teď je to "rovně" ? To mě nenapadlo, nerozumím tomu ale moc se mi to nezdá

Naposledy editováno 22.04.2016 19:37:24

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:12 | Nahoru | #22
Vidlice mají být zároveň s horními brýlemi. Jinak kdyby jsi si někde stáhla ten servisní manuál tak to tam máš i s obrázkama.

(reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:25 | Nahoru | #23
V_i_c_i> tak by to mělo být asi v poho obě dvě jsou asi 1-2mm přes horní brýle ale vypadají nastaveně stejně.Tak já už nevim

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:28 | Nahoru | #24
A nemáš lepší poprosit někoho z okolí aby se ti na to podíval nebo si alespoň půjčit ten pružinový tahoměr na kontrolu jestli to máš utažené tak jak to má být?

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2016 v 20:33 | Nahoru | #25
Tak trošku kecám. Mě to nedalo a koukal jsem do manuálu pro K5 (ten mám stažený v PC). Trubky vidlic mají být 4 mm nad horní brýle. A tuhost řízení jsem trefil přesně. 200-500g.
Jinak to najdeš v manuálu v kapitole 8, stránky 348-357

Naposledy editováno 22.04.2016 20:33:44

(reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:35 | Nahoru | #26
folpina> Jo ,sjelo,řekl mě to servisák.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:42 | Nahoru | #27
V_i_c_i> si hodnej Zkusím ho sehnat.To se měří i s tlumičem řízení?Asi ne že?

Mirec20> no to mi ani neřikej.Mám na pneu najeto cca 1000km a neojede se to za chvilku "zpět rovně" ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:48 | Nahoru | #28

folpina píše: V_i_c_i> si hodnej Zkusím ho sehnat.To se měří i s tlumičem řízení?Asi ne že?

Mirec20> no to mi ani neřikej.Mám na pneu najeto cca 1000km a neojede se to za chvilku "zpět rovně" ?



Kdyby jsi nebyla na druhém konci republiky tak ti ho klidně půjčím. Ale určo ho budou mít i na každé slušné střední škole kde se učí fyzika.
Samozřejmě že se to měří bez tlumiče řízení. Kolo máš mít cca 2-3cm nad zemí a motorku rovně. Dáš rovně řídítka a na konec řídítka zahákneš ten pružinový siloměr. A když začneš s řídítkama zatáčet, musí ukazovat těch 200-500g což je skoro nic. Kdyby jsi si stáhla ten manuál tak to pochopíš. Jsou tam u toho i fotky.
Podle mě tohle bude alfa a omega. Pak má teprve cenu hledat dál. Já když jsem poskládal motorku po zimě a taky výměně ložisek v krku jsem se na to z lenosti vysral a nedalo se na tom jezdit. Bylo to utažený moc a do jedné zatáčky to šlo lépe než do druhé. Po seřízení pohoda.

Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:51 | Nahoru | #29
Nebo zajeď do toho servisu kde jsi to měla a chtěj na vlastní oči vidět přeměření jak je to dotažené. Pokud začnou plácat něco o předepsaných Nm tak se na to vysrali!

E: To je úkon na 5 minut i se zvednutím motorky.

Naposledy editováno 22.04.2016 20:51:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva

22.4.2016 v 20:55 | Nahoru | #30
V_i_c_i> to si nemohl říct hned že ti to taky dělalo? Tak super udělám to asi máš pravdu protože jak už jsem psala,malinko jsem povolila matici a nepatrně se to zlepšilo Seženu ten měřák a vyzkouším, s tím manualem to zkusim nějak vyřešit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35284 Včera v 22:46 Kubik19
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin


TOPlist