Spíš si myslím, že při skládání utáhli ložisko předepsaným momentem, povolili o předepsaný úhel a po dokončení kompletace už se vysrali na přeměření tuhosti řízení aby to doseřídili na správné hodnoty. Dřív než s tím budeš něco dělat, tak to musím změřit. K tomu potřebuješ pružinový tahoměr (školní stojí cca 200 Kč).
Sílu a postup jak se to měří budeš mít v servisním manuálu. Ten se dá stáhnout tady. A příště bych volil jiný servis a tenhle tady klidně zveřejnil ať mají reklamu.
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
Rolda89 píše: Řekl bych, že špatně zvolený postup postupného utahovaní dílů na řízení. Chtělo by to povolit a postupně poutahovat, tak jak se to má dělat, postup tu určitě bude bude někde popsanej, pokud nepomůže, tak těžko říct co tam vyvedli. Na motorce co přítelkyně lehce zahodila, taky táhly trochu řidítka do jedné strany. Stačilo přeutáhnout a vše v pořádku, byly protočený vidlice v brýlích.
Jenže já si nedovedu představit jak je přetočíš při skládání, když nedostanou žádnou ránu a ani nepotřebuješ na to skládání žádné násilí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
JiriK84 píše: řešil jsem stejný problém nicméně sám sobě, a skončil jsem na tom že mám předek snad po kompletní GO začlo to tím že klasicky řidítka měla nepatrnou "střední polohu" takže puštěný to jelo rovně uplně v pohodě nikam to netáhlo ale po chvilce se začínaly slabě rozkmitávat, tak jsem se jal udělat potřebné opravy a když už to budu rozdělávat tak i něco navíc, takže jsem si připravil kuželový ložiska do krku, gufera a olej do vidlic no a přední guma už taky nebyla zrovna nejlepší tak jsem to vzal jedním šmahem, všechno přeházený (to jsem ještě netušil že to všechno opravdu není), všechno nastěhovaný zpátky jedu to projet pustím řidítka a ejhle, kmitání pryč ale utíká to do strany... a začlo hledání chvílema až spíš zoufalství co je kde špatně. Dalo se to udržet rovně ale prostě jsem se musel naklánět maličko na stranu, v průběhu toho jsem samozřejmě dál jezdil a pořád špekuloval, až jsem si všimnul i takovej blbosti že když jsem dam dvoulitrovku s pitím do pravýho kufru tak byl klid byl jsem neustále v dojmu že je něco křivě, tak jsem si udělal i takový přípravek na laserovou vodováhu a měřil souosost kol a čmáral na zeď až jsem si řikal že takhle rovnou motorku snad nemůžou ani vyrobit no a pak v tom zoufalství mě napadlo vytáhnout hřídel jestli ta třeba není prohnutá a nenakroutil jsem ji v kole nějak jinak i když ta souosost byla v pořádku, a jak jsem měl kolo venku tak jsem si zahejbal s ložiskama a světe div se nebo mě kopni do zadku jedno naprosto v pohodě a druhý přidřený a nešlo s ním točit plynule ale trhavě jako by se zasekávalo. Koupil jsem obě, vyměnil jsem a parááááááááááááááda, "už zase skáču přes kaluže" a můžu si hrát na to že ruce nezatáčí
Tak snad ložiska kontroluji automaticky když sundavám kolo ne (třeba i při přezouvání pneu apod.)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
V_i_c_i píše: Tak snad ložiska kontroluji automaticky když sundavám kolo ne (třeba i při přezouvání pneu apod.)?
samozřejmě že to byla moje blbost že jsem si po nich nehrábnul hned ale aspoň vím kde byla chyba, ale ty si jseš jistá že oni ti to zkontrolovali?
JiriK84 píše: samozřejmě že to byla moje blbost že jsem si po nich nehrábnul hned ale aspoň vím kde byla chyba, ale ty si jseš jistá že oni ti to zkontrolovali?
Přiznám se, že tohle po servisu kontrolovat by mě ani nenapadlo. Prostě pro mě je to automatika hned jak sundám kolo zkusit ložiska jestli nejsou přidřená nebo nemají podezřele velkou vůli. Je to úkon na 15 vteřin.
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
V_i_c_i píše: A vrchni a spodni bryle se ti srovnaji hned nasazenim prvni trubky... Nechapu jak by jsi je prekroutil pokud to neperes na silu.
Muze byt jedna vidle nasazena v brýlích nepatrne vys nebo niz nez druha a když to dole dotahnes na kole, tak se to "zkrouti" a muze to delat to co popisuje Folpina.
Naposledy editováno 22.04.2016 15:11:56
danycb píše: Muze byt jedna vidle nasazena v brýlích nepatrne vys nebo niz nez druha a když to dole dotahnes na kole, tak se to "zkrouti" a muze to delat to co popisuje Folpina.
To by muselo ale montovat pekny jelito. A navic si myslim, ze tohle by stejne pobrali tlumice a nezkroutily by se bryle. Jeden tlumic by mel proste vetsi predpeti pruziny.
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
Mirec20> to mě taky napadlo.Jenže cca v červnu jsem nechávala dávat nový pneu a vše v pohodě.A až po tý výměně to začlo.Myslíš třeba že tím jak bylo to ložisko v háji tak se pneu sjela nějak šejdrem a teď je to "rovně" ? To mě nenapadlo, nerozumím tomu ale moc se mi to nezdá
Naposledy editováno 22.04.2016 19:37:24
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně ložiska táhne do leva
Jinak to najdeš v manuálu v kapitole 8, stránky 348-357
Naposledy editováno 22.04.2016 20:33:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
Mirec20> no to mi ani neřikej.Mám na pneu najeto cca 1000km a neojede se to za chvilku "zpět rovně" ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
folpina píše: V_i_c_i> si hodnej Zkusím ho sehnat.To se měří i s tlumičem řízení?Asi ne že?
Mirec20> no to mi ani neřikej.Mám na pneu najeto cca 1000km a neojede se to za chvilku "zpět rovně" ?
Kdyby jsi nebyla na druhém konci republiky tak ti ho klidně půjčím. Ale určo ho budou mít i na každé slušné střední škole kde se učí fyzika.
Samozřejmě že se to měří bez tlumiče řízení. Kolo máš mít cca 2-3cm nad zemí a motorku rovně. Dáš rovně řídítka a na konec řídítka zahákneš ten pružinový siloměr. A když začneš s řídítkama zatáčet, musí ukazovat těch 200-500g což je skoro nic. Kdyby jsi si stáhla ten manuál tak to pochopíš. Jsou tam u toho i fotky.
Podle mě tohle bude alfa a omega. Pak má teprve cenu hledat dál. Já když jsem poskládal motorku po zimě a taky výměně ložisek v krku jsem se na to z lenosti vysral a nedalo se na tom jezdit. Bylo to utažený moc a do jedné zatáčky to šlo lépe než do druhé. Po seřízení pohoda.
E: To je úkon na 5 minut i se zvednutím motorky.
Naposledy editováno 22.04.2016 20:51:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně ložiska táhne do leva
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1183, 1184] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35510 | Dnes v 15:17 Kubik19 |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | Včera v 14:53 BlackSabbath |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |