globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na co mám právo?
20.4.2016 v 18:28
Zdravím všechny,

před časem jsem koupil nový skůtr (stále je v záruce) a po nějaké době se objevila porucha - skůtr někdy po zastavení neudrží volnoběh a vypne. Autorizovaný servis neví co s tím - skůtr byl komplet rozebrán a postaven což nepomohlo, vyměnila se řídící jednotka v rámci svolávací akce čímž se měl můj problém vyřešit, ale nevyřešil. Za dva měsíce mi končí záruka a rád bych Vás poprosil o radu jak je možné tuto situaci řešit.

Na skůtru se dá normálně jezdit, když začne škytat stačí trocha plynu a nechcípne. Vypíná opravdu jen občasně, ale nechci po skončení záruky zůstat se zmetkem

Jo a je to Vespa GTS 300 (2013)

Předem díky za názory a komentáře.

frujt
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Na co mám právo?

20.4.2016 v 18:32 | Nahoru | #1
při třetím pokusu o reklamaci máš nárok na vrácení peněz pokud se nepletu tak to ještě stíháš ale budeš bez ní s penězma v ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 19:35 | Nahoru | #2
tomino1270> Po dvou letech používání Ti peníze nikdo nevrátí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 19:42 | Nahoru | #3
fidlimydli> ptal se na co má právo :D neuznání reklamace je věc druhá. Možná mu je i vrátěj, ale strhnout ti něco za používání a moc mu nezbyde

(reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 19:50 | Nahoru | #4
tomino1270> Obávám se, že po dvou letech na to nemá ani právo.

Na co mám právo?

20.4.2016 v 19:56 | Nahoru | #5
Já si tedy taky myslím, zě by měli vrátit peníze popřípadě dat nový stroj. Myslím že amortizace v tomto případě nehraje žádnou roli. Dva roky musí skútr běžet bez závad, pokud jsou dodrzene garancni podmínky. Myslím že po třetí stále se opakující stejné závadě, máš právo na odstoupí od smlouvy.

Na co mám právo?

20.4.2016 v 20:03 | Nahoru | #6
Jde o to jestli je dolozitelny kdy a kolikrat to v tom servisu resili. Jinak pokud nekdo dava dva roky zaruku, mel by ji dodrzet. Ale to je teoreticky, praxe muze bejt uplne jina.

Na co mám právo?

20.4.2016 v 20:14 | Nahoru | #7
Minimálně zákoník specifikuje, že závada se má řešit neodkladně. Čili ne 2 roky jezdit a pak chtít novou motorku.

Na co mám právo?

20.4.2016 v 20:23 | Nahoru | #8
a přesně proto hraje roli jak jsou ty servisy doložitelný protože jestli za dva roky na tom ujel pár set kilometrů a měl to pětkrát na reklamaci u nich v servisu, nárok by teoreticky moh mít. Ale když s ním někdo bude chtít vydrbat, má to víc než snadný, na tom se shodnem.

2 reakcí na tento příspěvek Na co mám právo?

20.4.2016 v 20:43 | Nahoru | #9
tys ho koupil před třema rokama a po roku jsi ho chtěl prodat a ted chceš peníze. Nesmrdí to podvodem, nevymyslels sis to stím chcípáním a netaháš servis za nos?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 21:02 | Nahoru | #10

petrumr píše: tys ho koupil před třema rokama a po roku jsi ho chtěl prodat a ted chceš peníze. Nesmrdí to podvodem, nevymyslels sis to stím chcípáním a netaháš servis za nos?



Ježiši ty toho radši nech nebo si vem nějakej prášek ....

(reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 23:09 | Nahoru | #11

Piwell píše: Ježiši ty toho radši nech nebo si vem nějakej prášek ....



dva

(reakce na) Na co mám právo?

20.4.2016 v 23:19 | Nahoru | #12

Piwell píše: Ježiši ty toho radši nech nebo si vem nějakej prášek ....



Obávám se, že tady už prášky nepomůžou . Jeho nutkavá touha vyjadřovat se všude a ke všemu je už zralá na mnohem odbornější léčbu.

(reakce na) Na co mám právo?

21.4.2016 v 07:45 | Nahoru | #13
Piwell>
kurva to bylo dobré.eště že vás mám!

1 reakcí na tento příspěvek Na co mám právo?

21.4.2016 v 07:51 | Nahoru | #14
Nerekl jsi ale tady to hlavni Jestli jsi dodrzoval garancni prohlidky a hlavne u koho jsi kupoval a u koho servisujes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

21.4.2016 v 08:47 | Nahoru | #15
puffybodie> Dodržoval a dodružuju, koupil jsem u autorizovaného prodejce, kde i servisuju. Problém se objevil rok po zakoupení (v červnu) a to je můj hlavní problém, asi jsem to měl řešit více hned od začátku, ale když je léto tak chce člověk hlavně jezdit

(reakce na) Na co mám právo?

21.4.2016 v 08:53 | Nahoru | #16
frujt> to je chyba, by si jim to přistavil a oni mají 30 dnů na vyřešení. To to rozeberou, objednají díly a jelikož Ital v létě nepracuje, tak na to budou čekat déle než 30 dnů

Na co mám právo?

21.4.2016 v 09:12 | Nahoru | #17
Tak oni to ve finále asi rozebrali... jak píše...a složili... jak píše...
Ale závada byla nahlášená před koncem garance...a stále nění vyřešena... podle mě by to chtělo jasně se s prodejcem dohodnou... "TAK CO S TÍM ?"

Já mám tedy taky něco podobnýho... od začátku se mi dělá malá bublinka nahoře na hydraulice spojky ...postupně nabývá a dělá volný chod páčky větší a větší ... servis v záruce vyměnil pumpu... i váleček ...a stejně nic... a já už to pak nechal bejt... (myslím si, že to lehce nabírá vzduch přes závit vrchního odvzdušňováku...asi)
Kdy se na to vysereš a ani to nezkusíš ...tak ti to tak zůstane... holá huba...znáš to...

Na co mám právo?

21.4.2016 v 14:40 | Nahoru | #18
Pokud jsi to koupil jako spotřebitel (ne na firmu, ne na ičo) tak máš stejná práva jako u jakéhokoliv jiného spotřebního zboží. Pokud řešíš opakovaně ten samý problém, máš právo na nový kus nebo i odstoupit od kupní smlouvy. Pokud se rozhodneš odstoupit, musíš jim vrátit skútr a oni ti musí vrátit peníze. Všechny. Na nějaké ojetí nebo amortizace se nehraje, spotřební zboží má fungovat a pokud ne, jde to za prodejcem.

V lidech je zakořeněná představa, že u drahých věcí "to takhle nejde", ale zákon nerozlišuje drahé a levné věci. Pokud jsi spotřebitel, máš stejná práva, jako třeba u bot nebo mobilu.

Druhá věc je, že s prodejcem svedeš dost možná tuhej boj. Rozhodně bych si dal dokupy všechny papíry, prostudoval si NOZ, případně se poradil s právníkem, a zařídil si znalecký posudek. Jestli ti zbejvaj dva měsíce, tak to není moc...

(reakce na) Na co mám právo?

21.4.2016 v 14:44 | Nahoru | #19

petrumr píše: tys ho koupil před třema rokama a po roku jsi ho chtěl prodat a ted chceš peníze. Nesmrdí to podvodem, nevymyslels sis to stím chcípáním a netaháš servis za nos?


JO! Teď jsi na to kápl, pokračuj dále v započatém pátrání a brzy odhalíš, že je členem zednářských skůtrařů (nebo skůtrařských zednářů?) a chce ovládnout svět

Na co mám právo?

21.4.2016 v 21:37 | Nahoru | #20
co si pamatuju, tak je tam několik možností.
oprava, vrácení zboží, sleva
platí do dvou let,teda pokud si zakoupil jako soukromá osoba a dodržel jejich podmínky v obchodních podmínkách.

1 reakcí na tento příspěvek Na co mám právo?

22.4.2016 v 10:24 | Nahoru | #21
Platí dvouletá záruka. Při druhé reklamaci téže závady už máš nárok na vrácení peněz. Když se budou cukat, sežeň soudního znalce, napíše posudek, s tím běž za prodejcem, vrátí ti peníze a ještě proplatí náklady za soudního znalce. S tím se většinou nepouštějí do křížku ani větší firmy.

1 reakcí na tento příspěvek Na co mám právo?

22.4.2016 v 10:39 | Nahoru | #22
Proč by mu měli něco strhnout za používání ? Záruka dva roky je prostě na dva roky. Ještě k tomu když už to reklamoval.

Příklad z jiného soudku. Bratrancův švagr co má manželku jejíž sestra má syna ktarerý chodí s holkou, co má otce co si koupí kango, pár týdnů před koncem reklamace ho "uvaří" a reklamuje. A už to tak dělá pár let.

Na co mám právo?

22.4.2016 v 11:08 | Nahoru | #23
Díky všem za rady, postřehy a názory (kromě petrumr )

Pokud si vzpomenu, dám vědět jak to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

22.4.2016 v 11:09 | Nahoru | #24
poulie> to je rodinka hele ex otec dělá rekonstrukce bytů a schválně sežene to nejlevnější kango a to se podělá ne že týden před koncem, ale týden po koupi.. pro jistotu objíždí všemožný krámy, aby si ho nezapamatovali taky pacient

Na co mám právo?

22.4.2016 v 11:13 | Nahoru | #25
V prvni rade by ses mel poradit s pravnikem, protoze tady dostanes presne pouze "nazory a komentare", ktere Ti budou uplne k nicemu.
Matne si vybavuji, ze pokud se v zaruce opakuje stejna zavada 3x, presneji 3x ji budes reklamovat, oni ji 3x "opravi" a zase se objevi, tak mas narok na odstoupeni od smlouvy, coz je v tomto pripade vraceni penez. Nejak do toho vstupuje mozna i to, ze na tu opravu samotnou se vztahuje zase pulrocni zaruka, takze se to mozna jeste o to prodluzuje.
Ale nejsem pravnik, takze mozna je to uz davno uplne jinak

Na co mám právo?

22.4.2016 v 11:21 | Nahoru | #26
Můžeš kontaktovat ČOI a oni ti přesně řeknou, na co máš nárok. Jejich názor by mohl pomoci i při vyjednávání se servisem.

Nenavádím k vyhrožování čoikou, ale ke zjištění fundovanýho názoru, na co máš jako spotřebitel nárok.

Na co mám právo?

22.4.2016 v 15:13 | Nahoru | #27
2 letá záruka je 2 letá záruka. Je fuk že za 2 roky může být spotřební věc opotřebená nebo se už dokonce nemusí vyrábět, jako spotřebitel máš právo na vrácení plné kupní ceny nebo nový kus (pokud se po 3. reklamuje to samé).
(Ty 2 roky se myslím prodlužují o tu dobu, co věc strávila v reklamaci)
Např. v případě PC hardware se to může i vyplatit, když se rozbije procesor/grafická karta po roce a něco, někdy už se nevyrábí a prodejci to řeší výměnou za novější model

Naposledy editováno 22.04.2016 15:14:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co mám právo?

22.4.2016 v 15:19 | Nahoru | #28

PepeWonder píše: poulie> to je rodinka hele ex otec dělá rekonstrukce bytů a schválně sežene to nejlevnější kango a to se podělá ne že týden před koncem, ale týden po koupi.. pro jistotu objíždí všemožný krámy, aby si ho nezapamatovali taky pacient


Tady ovšem na reklamaci právo nemá, reklamace se nevztahuje na nadměrné opotřebení, když prochodíš boty nebo používáš "hobby" věc pro profi účely, s reklamací tě můžou vyhodit.
Podobné vyčůránky bych nakopal do zadku, protože jenom zhoršují postavení poctivých zákazníků, kteří reklamují legitimně. Prodejci musí být díky vyčuránkům opatrnější s reklamacemi.

Naposledy editováno 22.04.2016 15:19:51

Na co mám právo?

22.4.2016 v 17:12 | Nahoru | #29
Co peklo jednou schvátí,to už nikdy nenavrátí ( peníze ).

Podobně jsem několikrát reklamoval telefon u firmy 1-2umobil.cz - šmejdi
Pokaždé si ho nechali celý měsíc a neopravený jsem dostal zpět.Nakonec jsem ho v bazaru prodal a koupil stejný jinde.

Stejně tak sekačka u firmy Mountfield - šmejdi
4x stejná závada v záruce a taky jsem peníze nedostal.

Teď mám sekačku od Hondy a jsem spokojený.

(reakce na) Na co mám právo?

22.4.2016 v 17:26 | Nahoru | #30
Spazik> Je to tak, kdyby si koupil, pravda, o řád dražší božku, tak má po starostech, jenže takhle "vyhrává" a baví ho to protože reklamaci na kladivo za 2k obchod nijak moc neřeší..

Nicméně přeji OP hodně štěstí..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Drnčící plasty Piaggio Beverly 250, Vespa 125, Vespa 200, Piaggio B... Klousek 3 20.6.2020 v 20:32 Klousek
kontrolka teploty chladící kapaliny Vespa GTS Super 300 eibenberger 4 5.4.2020 v 16:01 zdenysrx6
GOLA Sada [1, 2] Vespa GTS Super 300 PauliniEnrico 53 29.11.2017 v 15:28 kilix
Vespa nebo motorka? Vespa GTS Super 300 Pes69 17 19.9.2017 v 17:42 krystofp
cesta kolem CR 2017 [1, 2] Vespa GTS Super 300 PauliniEnrico 39 7.5.2017 v 11:25 zeus76


TOPlist