globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...
 
19.4.2016 v 13:02
Ahoj, vím, že podobných příspěvků je tady asi kopa a chápu, že někteří už budou pravděpodobně otrávení odpovídáním, ale přesto jsem se rozhodl to zkusit z několika důvodů:
Nenašel jsem podobné porovnání (možná porovnávám neporovnatelné), rád si přečtu i názory obecné a nejen "zamilované" - já mám rád tuhle značku, tak do ní běž....

Takže tedy...rozhoduju se o koupi první motorky....období, kdy jsem koukal po CBR Repsolu, R1 apod už je pryč...třicítka na krku, takže snad i krapet víc rozumu a zkušenosti z auta, že člověk může být sebopatrnější a něco se stejně zvorat...mě přivedli k myšlence naháče, cesťáku....

Použití: výlety (zatím asi ne na druhou stranu Evropy, ale spíš v rámci ČR, okolí), "pravidelné" dojíždění na pár míst - cca 100-150km tam a zpět (cestou jsou okresky a právě i dálnice), příležitostně baťůžek ve formě přítelkyně:)

Cena: měl jsem nejdřív v plánu méně, ale když jsem dostal tip na BMW, tak poskočila až někde k max. 100 000 - samozřejmě, ale rád ušetřím

Požadavky: použití viz výše, "poslušná" moto, spolehlivost - ne, že bych byl úplné tele, ale samozřejmě budu rád, když budu víc jezdit než trávit čas na foru hledáním řešení tech. problémů, design - to je asi dost subjektivní věc

BMW R850R, R1100R, R1150R
+ srdeční záležitost a vztah ke značce, informace o spolehlivosti, kvalitě, zajimavé info o spotřebě (4-5,5l / 100km)
- vyšší cena, obava o "starší technologie", relativně vyšší nájezdy

Hornet, Bandit a další
+ zajímavá cena, počítám, že jsou rozšířenější a s tím související - menší problém při náhradních dílech
- obava o horší kvalitu, výdrž (ovlivněno asi vztahem k BMW)

Takže dotaz zní vybrat něco z výše uvedených, nebo koukat i jinam? Když to shrnu...tak chopper mi zatím příliš neříká (připadám si na něj docela "mladý" :) není myšleno zle;) ), enduro a crossurčitě ne...supersport - je to hezké, to ne že ne:) ale jak jsem psal, chtěl bych to i jako cestovní a představa zajet si na jižní moravu 250km shrbený na Ninje mě úplně neláká, navíc nejsem z těch, co by si chtěli něco dokazovat....takže mi z toho vychází jako kompromis naked...líbí se mi stylem, univerzálností možná i "přístupem" - motodžíny, bunda, helma a je to OK, nemusí být člověk v kombinéze....vím, že píšu o litrových motorkách a názor spousty lidí je koupit si slabší, pak silnější atd....ale věřím, že nejsu pako, co by zkoušelo, co to dá (vůbec neřeším maximálky, zrychlení apod...)

děkuju za reakce a postřehy a omlouvám se těm, co tenhle "dotaz" rozčílí a otráví

e.: omlouvám se - pravděpodobně špatný výběr tématu a prosím o přesunutí, kam patří (v editaci se mi nepodařilo)

Naposledy editováno 19.04.2016 13:04:44

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 13:13 | Nahoru | #1
Máš pravdu. Porovnáváš těžko porovnatelné Nejlepší rada je ať se na tom zkusíš projet a pak zjistíš, na čem se ti jezdí lépe

Jestli nadlitrový boxer, nebo točivý 4válec o polovičním objemu

Naposledy editováno 19.04.2016 13:14:15

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 13:18 | Nahoru | #2
jel jsi na ty bandasce vubec? a jel jsi na ni ve dvou?
Hornet, netocis, nejedes, to ale vsechny sestky ve ctyrvalci, bandaska je jeste slabsi.

Jestli chces BMW, kup si ho

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 13:31 | Nahoru | #3
nejel - a ve dvou už vůbec ne - úplně nevidím reálně, že bych přijel za někým z inzerátu a řekl mu, hele zkusím to projet s mou drahou polovičkou:) vlastně to tam bylo hozeno, jako různé nápady, co dostává od lidí okolo - na co koukat - jenže co si budem povídat většinou jsou to fandové té které značky:)

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 13:31 | Nahoru | #4
je to na dlouhej rozbor, jen se pokusím ti tu rozmluvit pár mýtů, kterýma seš zřejmě ovlivněnej:
1) horší kvalita u japonských motorek oproti BMW - blbost, tyhle starší japonci jsou naprosto jednoduchý motorky, kde se nemá co kazit. Má to "každej druhej" a po netu najdeš dostatek informací o případných bolestech (např.regulátor u hondy) - nic z toho není finančně likvidační. Proto jsou ty motorky tak rozšířený, je to slušný poježdění za rozumný peníze
2) vyšší nájezdy u bmw - radím na nájezdy vůbec nekoukat, jak jsem psal výše pozjistit problémové věci a motorku před koupí řádně zkontrolovat ideálně s někým, kdo konkrétní motorce rozumí, to je maximum co můžeš udělat aby ses nenapálil.
3) co se náhradních dílů týče - v případě spotřebního materiálu koupíš prakticky cokoli bez problémů. V případě "nespotřebních" věcí - při poruše nebo nehodě nemá cenu dělat rozdíl mezi starým japoncem a starým bmw - obojího jezdí po evropě dost a budeš-li shánět použitý díl, bude vždy záležet na štěstí, zda se zrovna někde válí. Co se nových dílů týče, tak mám zkušenost, že koupit věci na BMW je jednodušší. Co se ceny týče - je to motorka, za pár korun to není na žádnou....

Naposledy editováno 19.04.2016 13:32:15

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 15:06 | Nahoru | #5
Osobně bych ti poradil kardan, když se ti neposere, tak je to super bezúdržbová věc. BMW jsem nezkoušel projet, ale jen jsem na nich seděl a slyšel zvuk z laufů - je to hooodně utlumené. A je pravda, že většina má reálně nalítáno okolo 100tis km.

Měl jsem Bandasku 600N, dobrá motorka s nesmrtelným motorem, který je v nízkých ot. mrtvý - musí se holt víc tahat, ale je to moc hodný čtyřvál.

Pokud chceš něco s pohodlným posezem, kardanem a krásným zvukem, tak mrkni na MG Brevu/Spotku nebo Yamahu BT1100. Před 2 lety jsem se rozhodoval čím nahradit Bandasku, vybíral jsem BMW R1100/R1150, MG Breva a BT1100. Koupil jsem Bulldu a nelituju. I když stále koketuji s myšlenkou Guzziny...srdeční záležitost.

Když koupíš jakoukoli motku v dobrém stavu a s pravidelným servisem, tak celkem nezáleží na značce.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

19.4.2016 v 17:12 | Nahoru | #6
R1150R

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 08:33 | Nahoru | #7
Hupsnout primo na hrocha (Brambora) a nemit zadne navyky z rizeni motorky, to se docela nazvedas, jak ji budes cesto pokladat v male rychlosti. Ona ta R1150 ma docela dost pres 200 KG a pokud to nemas zazity, tak te ta vaha snadno prepere. Jeden z duvodu, proz se tak nejak ty zacatky delaji na mensich motorkach. Pokud udelas nejakou chybu, snadno se z ni dostanes. Ja na R1150GS presedlal z Ducati a mel jsem za sebou dobrych 8 sezon pred koupi BMW ...a stejne jsem tu bramboru dvakrat neudrzel na kolech. Pomaly pad v nulove rychlosti.

To jen neco na zamysleni, kdyz mluvis o te prvni motorce...

Ciste z tohoto duvodu bych ti spis doporucil nahatou sestku z japonska, nebo radovy dvouval BMW, ktery je podstatne lehci, nez jeho vetsi bracha. Az si odkroutis alespon jednu sezonu na necem rozumnym, objizdej inzeraty a testuj neco vetsiho.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 09:38 | Nahoru | #8
sramis: vidíš a mě zatím všichni tvrdili, jak je to hodná motorka, že právě snadno ovladatelná i v nízkých rychlostech, nemusí se tak tahat po plynu apod....proto se tady ptám i na reakce ostatních...než jen to, co načtu v "osobních recenzích" uživatelů a dostanu v radách od známých okolo

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 09:48 | Nahoru | #9
Zas když tam dáš padací rám z GS, tak nemusíš zvedat z takového náklonu co šestku Ono se tu spíše teď mluví o váze když stojíš na místě. Že jak nemáš z lehčího stroje grif a nevíš přesně kde rychle zatáhnout, tak se ti může stát že jak se začne na místě bulat na bok, tak ji nestihneš chytit a budeš zvedat.

Což je mimochodem lepší varianta, než se ji snažit na poslední chvíli vypětím sil trhnout zpátky a urvat si nějaký sval nebo šlachu

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 10:05 | Nahoru | #10
Ona je to paradni motorka, to me zase nechapej spatne. Nad rychlost 20km/h uz ani nevis, ze je tezka. On ten nejvetsi pruser je prave v rychlostech pod 20km/h, kde uz musis vedet, co delas. Pokud uz by jsi mel najety jeden rok na necem, rekl bych ti, ze je to dobra volba. Motor pouzitelny od velmi nizkych otacek, ma velky kroutak a dokaze odpustit kdejakou chybu. Ale fyziku v male rychlosti neokecas. Jedna situace za vsechny, predstav si, ze jsi na rovny okresce a musis se otocit o 180 stupnu a jet zpatky, odkud si prijel. S touhle bramborou to bud das v male rychlosti, trosku vic naklonu a plny rejd, nebo budes motorku odstrkovat vzad a popojizdet vpred, coz docela trva. Moznost prvni je fajn, ale pokud to neodhadnes, jdes na zem.

Jo a krome te vahy je to relativne vysoka motorka, takze pokud jsi mensiho vzrustu, bude to pro tebe o to horsi. Jen poznamka, ted je to spis o tom GSu. Pokud chces jit do Rka, asi to bude trochu jiny.

Timhle vsim te ale nechci odradit od dobry motorky. Jen to mozna bude velky sousto na nauceni se. Zauvazuj nad koupi "neceho" na jednu sezonu a pak skoc na bramboru a bude ti fajn. To neco by mela byt lehka, nezakerna motorka, co se casto prodava a casto kupuje, takze na ni neztratis moc penez.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 10:19 | Nahoru | #11
R neni GS, je o dost nizsi, teziste je nize. Jo, neni uplne lehka, ale nejaka hruza to neni - cca 238Kg pohotovostni hmotnost.
Zakerna taky neni, motor neni nejak moc vybusny a tahne rovnomerne.
U R1150R se spotrebou pod 5l nepocitej. Spise tak 5,5 +- 0,5l.
A jako kazda ma i Rko sve mouchy, takze pokud jde o nejakou "lepsi" spolehlivost, nerekl bych...je to jako u kazde. Problem bych videtl v tom sehnat opravdu zachovaly kus, vetsina toho ma za sebou uz hodne, i kdyz tachometr se tvari jinak :)
1150R uz je z dnesniho pohledu takova zastarala motorka a rika se, ze BMW ti bud sedne, nebo ne. Mne treba nesedla :)

Naposledy editováno 20.04.2016 10:28:25

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 10:27 | Nahoru | #12
tak mám 183cm, takže velikostně snad v poho....ale jak říkám, spíš fantaziruju, vybírám...

a právě té poslední varianty se "krapet bojím"...respektive bych se jí chtěl vyhnout...nejsem z těch, co by měnili auta za rok apod...když už si něco pořizuju tak většinou, aby to bylo "trvanlivějšího rázu":)

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 10:43 | Nahoru | #13
No ale motorka neni auto, motorku mas pro zabavu, takze kdyz ti nevyhovuje, tak ji posles dal a koupis novou.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 10:58 | Nahoru | #14
Mit motorku na rok neni nic neobvykleho. Pokud nekoupis neco vylozene spatnyho, tak ani moc neztraceji na hodnote.

Jinak se na to podivej z druhe strany. Budes se ucit a je tam realna sance, ze ta motorka utrpi nejaky ten zacatecnicky skrabanec. Na "motorce snu", nebo necem na delsi dobu, by me to asi stvalo, ze jsem ji poskodil. Na motorce, o ktere vim, ze ji po chvilce stejne prodam, uz by me to nestvalo tolik. Taky budes mit rok casu na to, aby sis uvedomil, co s tou motorkou vlastne budes delat. Jasne, neco jsi tu psal, jak ji chces pouzivat, ale az zacnes jezdit, muze se stat, ze ji budes pouzivat jinak, nez jsi psal. V tom je pak schovana pripadna zmena stylu a motorky...

Mas to jak se zenskyma. Muzes chcit nejakou kozatou, peknou babu. Pak kdyz ji sezenes, zjistis, ze neumi varit a ze ti s ni neni dobre... Proste prvni baby a motorky jsou dobry tak akorat na nabrani zkusenosti a pak se stejne podivas jinam.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 11:32 | Nahoru | #15
sakra chlapi, štvete mě, když si uvědomím, že máte vlastně pravdu:)...i když...nepočítám moc se změnou názorů, jako počasí...ale stát se může cokoliv...a nejvíc pravda asi že jakmile člověk zjistí, co vše a co kam bude nebo nebude jezdit a jak používat....tak stejně přesedlá....

OK...takže abych to "zjednodušil":) a otočil....když už tedy nic "trvanlivého"...na co koukat...asi nejlépe stále v naháčích...:)

1 reakcí na tento příspěvek BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 11:41 | Nahoru | #16
No já jezdím od roku 2013 a jezdím už na 3 moto. Začal jsem na jednobuchu xtz 660 a po roce přešel na 750. Ta druhá se srala doslova pod rukama, holt spatnej kup. Naučil jsem se většinu věcí s opravami co jde a už mi zůstane na furt. Dal jsem do ní tolik práce a času, že prodat už nejde.
No a třetí co jsem si koupil je R 1150 gs, je těžká a veliká. Že občas mi upadne při otáčení je holt tak, ale to se mi stalo u každé motorky. Mám padáky a ty to poberou, moc se to řeší a endura padají furt.
Já bych se R moc nebál, po zkušenostech za těch pár let, bych si dovolil tvrdit že rozumný začátek na téhle motorce není problém. Na gs co mám doma v pohodě sedne můj táta s 175 cm, tak to jen pro info. (mám 185 cm)

(reakce na) BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 12:57 | Nahoru | #17
georgeCZ> Takze treti motorka a stejne ti to bawo upadne. Jak jsem rikal, tohle se proste stane.

Ja bych tu motorku taky doporucil kde komu, jan asi ne jako uplne prvni moto. Ovsem, nerikam, ze to neni mozny. Kdyz do toho pujdes, asi to nejak zvladnes. Jen u toho budes trochu trpet. A motorka taky.

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 13:04 | Nahoru | #18
Jenze GS neni R... Motate do toho uplne jiny bike.
Mne treba Rko nikdy nespadlo, ani jina motorka predtim..

Naposledy editováno 20.04.2016 13:05:25

1 reakcí na tento příspěvek BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 13:14 | Nahoru | #19
Díky Honzo:) - já se to jako "zelenáč" neodvážil příliš napsat....na GS jsem jezdil v autoškole a přišla mi docela v pohodě....o pár tříd lepší než deuville bo jak se to přesně píše...ta mi přišla o kus hůř "ovladatelná", ale ani u jedné jsem zatím neměl náznak toho, že by mi měly spadnout...a to klučina, se kterým jsem jezdil mi dával pořádně zabrat různými manévry....ale samozřejmě chápu, co není může být a jak psal tuším sramis - možná radějc, když mi padne "tuctový lehký japonec" za poloviční hodnotu (nikdo neberte osobně prosím:) než 240kilový bawor za kilo....

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 13:17 | Nahoru | #20
Jak uz tu nekdo psal, kdyz si das na boxera slusne padaky, tak se podle me stane mensi skoda, nez kdyz ti lehne "plochy" nahac az na zem

BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

20.4.2016 v 13:31 | Nahoru | #21
Ale tady mají všichni strach z padání. Motorky padají, prostě to tak je a buď se s tím člověk smiri nebo trpí.
Myslím si že to malý erko může být v pohodě s tou váhou, je níž a to se počítá. U tich endur je vysoko těžiště a já mám 73 kg na 185 cm, takže nejsem to schopnej udržet v některých vypjatých případech. Prostě mi chybí síla, ale mám všude padáky, tak to lehne do nich a nic se neděje. Zvednu a jedu dál

(reakce na) BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...

21.4.2016 v 07:55 | Nahoru | #22
Mave82> Tak ted se vsadim, ze mas hlavu zamotanou jeste vic.

S tema padakama maj kluci pravdu. Brambore se toho tolik nestane, kdyby nahodou sla na bok. Ja ji mel dvakrat na levou, jednou s bocnima plastovyma kuframa, jednou bez nich. Nikde nic neupadlo, vse fungovalo. Jen toho drobka jsem sam nikdy nezvedl... Asi se na me to kancelarske prostredi nejak podepsalo, bo co.

Navic, jestli uz jsi R1150GS ridil a mas pocit, ze je to zvladatelny, tak o to min ma cenu to tu pitvat. Rko bude lehci na ovladani, jak uz tu psali. Jen na nem ty padaky asi budou vypadat smesne.

Tak good luck
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist