Nenašel jsem podobné porovnání (možná porovnávám neporovnatelné), rád si přečtu i názory obecné a nejen "zamilované" - já mám rád tuhle značku, tak do ní běž....
Takže tedy...rozhoduju se o koupi první motorky....období, kdy jsem koukal po CBR Repsolu, R1 apod už je pryč...třicítka na krku, takže snad i krapet víc rozumu a zkušenosti z auta, že člověk může být sebopatrnější a něco se stejně zvorat...mě přivedli k myšlence naháče, cesťáku....
Použití: výlety (zatím asi ne na druhou stranu Evropy, ale spíš v rámci ČR, okolí), "pravidelné" dojíždění na pár míst - cca 100-150km tam a zpět (cestou jsou okresky a právě i dálnice), příležitostně baťůžek ve formě přítelkyně:)
Cena: měl jsem nejdřív v plánu méně, ale když jsem dostal tip na BMW, tak poskočila až někde k max. 100 000 - samozřejmě, ale rád ušetřím
Požadavky: použití viz výše, "poslušná" moto, spolehlivost - ne, že bych byl úplné tele, ale samozřejmě budu rád, když budu víc jezdit než trávit čas na foru hledáním řešení tech. problémů, design - to je asi dost subjektivní věc
BMW R850R, R1100R, R1150R
+ srdeční záležitost a vztah ke značce, informace o spolehlivosti, kvalitě, zajimavé info o spotřebě (4-5,5l / 100km)
- vyšší cena, obava o "starší technologie", relativně vyšší nájezdy
Hornet, Bandit a další
+ zajímavá cena, počítám, že jsou rozšířenější a s tím související - menší problém při náhradních dílech
- obava o horší kvalitu, výdrž (ovlivněno asi vztahem k BMW)
Takže dotaz zní vybrat něco z výše uvedených, nebo koukat i jinam? Když to shrnu...tak chopper mi zatím příliš neříká (připadám si na něj docela "mladý" :) není myšleno zle;) ), enduro a crossurčitě ne...supersport - je to hezké, to ne že ne:) ale jak jsem psal, chtěl bych to i jako cestovní a představa zajet si na jižní moravu 250km shrbený na Ninje mě úplně neláká, navíc nejsem z těch, co by si chtěli něco dokazovat....takže mi z toho vychází jako kompromis naked...líbí se mi stylem, univerzálností možná i "přístupem" - motodžíny, bunda, helma a je to OK, nemusí být člověk v kombinéze....vím, že píšu o litrových motorkách a názor spousty lidí je koupit si slabší, pak silnější atd....ale věřím, že nejsu pako, co by zkoušelo, co to dá (vůbec neřeším maximálky, zrychlení apod...)
děkuju za reakce a postřehy a omlouvám se těm, co tenhle "dotaz" rozčílí a otráví
e.: omlouvám se - pravděpodobně špatný výběr tématu a prosím o přesunutí, kam patří (v editaci se mi nepodařilo)
Naposledy editováno 19.04.2016 13:04:44
Jestli nadlitrový boxer, nebo točivý 4válec o polovičním objemu
Naposledy editováno 19.04.2016 13:14:15
1) horší kvalita u japonských motorek oproti BMW - blbost, tyhle starší japonci jsou naprosto jednoduchý motorky, kde se nemá co kazit. Má to "každej druhej" a po netu najdeš dostatek informací o případných bolestech (např.regulátor u hondy) - nic z toho není finančně likvidační. Proto jsou ty motorky tak rozšířený, je to slušný poježdění za rozumný peníze
2) vyšší nájezdy u bmw - radím na nájezdy vůbec nekoukat, jak jsem psal výše pozjistit problémové věci a motorku před koupí řádně zkontrolovat ideálně s někým, kdo konkrétní motorce rozumí, to je maximum co můžeš udělat aby ses nenapálil.
3) co se náhradních dílů týče - v případě spotřebního materiálu koupíš prakticky cokoli bez problémů. V případě "nespotřebních" věcí - při poruše nebo nehodě nemá cenu dělat rozdíl mezi starým japoncem a starým bmw - obojího jezdí po evropě dost a budeš-li shánět použitý díl, bude vždy záležet na štěstí, zda se zrovna někde válí. Co se nových dílů týče, tak mám zkušenost, že koupit věci na BMW je jednodušší. Co se ceny týče - je to motorka, za pár korun to není na žádnou....
Naposledy editováno 19.04.2016 13:32:15
Měl jsem Bandasku 600N, dobrá motorka s nesmrtelným motorem, který je v nízkých ot. mrtvý - musí se holt víc tahat, ale je to moc hodný čtyřvál.
Pokud chceš něco s pohodlným posezem, kardanem a krásným zvukem, tak mrkni na MG Brevu/Spotku nebo Yamahu BT1100. Před 2 lety jsem se rozhodoval čím nahradit Bandasku, vybíral jsem BMW R1100/R1150, MG Breva a BT1100. Koupil jsem Bulldu a nelituju. I když stále koketuji s myšlenkou Guzziny...srdeční záležitost.
Když koupíš jakoukoli motku v dobrém stavu a s pravidelným servisem, tak celkem nezáleží na značce.
To jen neco na zamysleni, kdyz mluvis o te prvni motorce...
Ciste z tohoto duvodu bych ti spis doporucil nahatou sestku z japonska, nebo radovy dvouval BMW, ktery je podstatne lehci, nez jeho vetsi bracha. Az si odkroutis alespon jednu sezonu na necem rozumnym, objizdej inzeraty a testuj neco vetsiho.
Což je mimochodem lepší varianta, než se ji snažit na poslední chvíli vypětím sil trhnout zpátky a urvat si nějaký sval nebo šlachu
Jo a krome te vahy je to relativne vysoka motorka, takze pokud jsi mensiho vzrustu, bude to pro tebe o to horsi. Jen poznamka, ted je to spis o tom GSu. Pokud chces jit do Rka, asi to bude trochu jiny.
Timhle vsim te ale nechci odradit od dobry motorky. Jen to mozna bude velky sousto na nauceni se. Zauvazuj nad koupi "neceho" na jednu sezonu a pak skoc na bramboru a bude ti fajn. To neco by mela byt lehka, nezakerna motorka, co se casto prodava a casto kupuje, takze na ni neztratis moc penez.
Zakerna taky neni, motor neni nejak moc vybusny a tahne rovnomerne.
U R1150R se spotrebou pod 5l nepocitej. Spise tak 5,5 +- 0,5l.
A jako kazda ma i Rko sve mouchy, takze pokud jde o nejakou "lepsi" spolehlivost, nerekl bych...je to jako u kazde. Problem bych videtl v tom sehnat opravdu zachovaly kus, vetsina toho ma za sebou uz hodne, i kdyz tachometr se tvari jinak :)
1150R uz je z dnesniho pohledu takova zastarala motorka a rika se, ze BMW ti bud sedne, nebo ne. Mne treba nesedla :)
Naposledy editováno 20.04.2016 10:28:25
a právě té poslední varianty se "krapet bojím"...respektive bych se jí chtěl vyhnout...nejsem z těch, co by měnili auta za rok apod...když už si něco pořizuju tak většinou, aby to bylo "trvanlivějšího rázu":)
Jinak se na to podivej z druhe strany. Budes se ucit a je tam realna sance, ze ta motorka utrpi nejaky ten zacatecnicky skrabanec. Na "motorce snu", nebo necem na delsi dobu, by me to asi stvalo, ze jsem ji poskodil. Na motorce, o ktere vim, ze ji po chvilce stejne prodam, uz by me to nestvalo tolik. Taky budes mit rok casu na to, aby sis uvedomil, co s tou motorkou vlastne budes delat. Jasne, neco jsi tu psal, jak ji chces pouzivat, ale az zacnes jezdit, muze se stat, ze ji budes pouzivat jinak, nez jsi psal. V tom je pak schovana pripadna zmena stylu a motorky...
Mas to jak se zenskyma. Muzes chcit nejakou kozatou, peknou babu. Pak kdyz ji sezenes, zjistis, ze neumi varit a ze ti s ni neni dobre... Proste prvni baby a motorky jsou dobry tak akorat na nabrani zkusenosti a pak se stejne podivas jinam.
OK...takže abych to "zjednodušil":) a otočil....když už tedy nic "trvanlivého"...na co koukat...asi nejlépe stále v naháčích...:)
1 reakcí na tento příspěvek BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...
No a třetí co jsem si koupil je R 1150 gs, je těžká a veliká. Že občas mi upadne při otáčení je holt tak, ale to se mi stalo u každé motorky. Mám padáky a ty to poberou, moc se to řeší a endura padají furt.
Já bych se R moc nebál, po zkušenostech za těch pár let, bych si dovolil tvrdit že rozumný začátek na téhle motorce není problém. Na gs co mám doma v pohodě sedne můj táta s 175 cm, tak to jen pro info. (mám 185 cm)
Ja bych tu motorku taky doporucil kde komu, jan asi ne jako uplne prvni moto. Ovsem, nerikam, ze to neni mozny. Kdyz do toho pujdes, asi to nejak zvladnes. Jen u toho budes trochu trpet. A motorka taky.
1 reakcí na tento příspěvek BMW R850R, R1150R, Honda CBF600F, Suzuki Bandit, ...
Myslím si že to malý erko může být v pohodě s tou váhou, je níž a to se počítá. U tich endur je vysoko těžiště a já mám 73 kg na 185 cm, takže nejsem to schopnej udržet v některých vypjatých případech. Prostě mi chybí síla, ale mám všude padáky, tak to lehne do nich a nic se neděje. Zvednu a jedu dál
S tema padakama maj kluci pravdu. Brambore se toho tolik nestane, kdyby nahodou sla na bok. Ja ji mel dvakrat na levou, jednou s bocnima plastovyma kuframa, jednou bez nich. Nikde nic neupadlo, vse fungovalo. Jen toho drobka jsem sam nikdy nezvedl... Asi se na me to kancelarske prostredi nejak podepsalo, bo co.
Navic, jestli uz jsi R1150GS ridil a mas pocit, ze je to zvladatelny, tak o to min ma cenu to tu pitvat. Rko bude lehci na ovladani, jak uz tu psali. Jen na nem ty padaky asi budou vypadat smesne.
Tak good luck