globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
 
6.4.2016 v 21:25
Chci se zeptat jak jsou ted ty nove cviceni u RP na moto na cvicisti tak jel to nekdo? Je to tezke nebo ani ne? A jak to je kdyz jedno cviceni udelam spatne nebo to nedokončím.??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 00:01 | Nahoru | #421

maspe píše: nedma> mám pocit, že tam ani kolečko nemáš, že se to nastavuje pres diagnostiku



tv. reklamace, chybí koleško!!!

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 06:02 | Nahoru | #422
Gugo - pohled je alfou a omegou, naprostý souhlas. U té osmičky, a vlastně všude jinde také, nekoukáš na další kužel, ale ještě kus za do místa, kde kolem toho dalšího kuželu budeš zatáčet. Uvolněnost, jak psala nedma, k tomu pomůže otáčet horní část těla do zatáčky tak, aby osa ramen byla pokud možno rovnoběžně s řídítky. To zároveň pomůže koukat ještě dál, klidně až o 180°. Dále se vyhnout při rotaci použití přední brzdy, ta motorku narovná a zvětší tím potřebný oblouk. Naopak použít zadní, ta motorku uklidní, udrží v náklonu či ho ještě přidá. Pochopitelně v tu dobu citlivě s plynem, zvýšené otáčky jsou plus, ale jde se to naučit na rukojeti zápěstím. Tolik ve zkratce pro osmičku a U otočku. A předjíždět si, nejet hned ke kuželu, využít celou šíři, která je k dispozici.
U slalomu platí to samé, je velice dobré přejíždět v první polovině vzdálenosti mezi kužely tak, abys byl připraven na následující.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:03 | Nahoru | #423

FishX3 píše: tv. reklamace, chybí koleško!!!

je to smutné, ale je to tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:14 | Nahoru | #424

maspe píše: je to smutné, ale je to tak.



uzivatelsky manual strana 6-14 nastaveni volnobehu. Podle manualu tam kolecko je.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:19 | Nahoru | #425
Krejza> vnasis do toho prislis slozitosti. Jemu staci informace ze se ma divat na dalsi kuzel.
Kde ma osu ramen je mu myslim celkem u zadele a kdyz se na to bude soustrdit tak maximalne spadne. Krom toho kdyz budes motorku lamat pod sebe tak osu ramen nebudes mit rovnobezne s riditky. To samy kdyz budes treba stat.....coz me tak napada

dneprak> jak se bude tvarit komisar na to kdyz nekdo zajede pomalej slalom ve stoje ?,, tedy pravda vona se motoskola vetsinou jezdi na motorkach na kterejch se blbe stoji, ale je tam nekde napsano ze musis sedet ?

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:32 | Nahoru | #426

maspe píše: nedma> mám pocit, že tam ani kolečko nemáš, že se to nastavuje pres diagnostiku


Zase tak super strooj to neni...staci poresit bazmek.aby to bylo user friendly

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:48 | Nahoru | #427
gugo> tak to jsem koukal asi do jiného manuálu, omlouvám se

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:50 | Nahoru | #428
gugo> jako byla by prdel si jako výcvikové vozidlo nechat zapsat trialku na papírech a jet to na ní.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:51 | Nahoru | #429
gugo> otázka zněla, jaké tipy na technické zvládnutí. Tohle je jen jeden, kroutit tělem a koukat, kam chci jet. Předpokládám, že na další kužel to není a muset měnit pohled a směr jízdy za otočkou ještě jednou navíc je horší řešení než to udělat ihned. Lámat motorku pod sebe samozřejmě ne, to už je snad jasně čitelné

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 08:52 | Nahoru | #430
maspe> osmička na dvou třech metrech šířky?

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 09:08 | Nahoru | #431
maspe> tak nemusela by to bejt trialka, vim o autoskole kde se dela velka motorka na enduru, takze natom uz se stat da. A ac se to bude nekterym zdat divne vestoje ma clovek lepsi stabilitu nez v sede.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 09:46 | Nahoru | #432

gugo píše: Krejza> vnasis do toho prislis slozitosti. Jemu staci informace ze se ma divat na dalsi kuzel.
Kde ma osu ramen je mu myslim celkem u zadele a kdyz se na to bude soustrdit tak maximalne spadne. Krom toho kdyz budes motorku lamat pod sebe tak osu ramen nebudes mit rovnobezne s riditky. To samy kdyz budes treba stat.....coz me tak napada

dneprak> jak se bude tvarit komisar na to kdyz nekdo zajede pomalej slalom ve stoje ?,, tedy pravda vona se motoskola vetsinou jezdi na motorkach na kterejch se blbe stoji, ale je tam nekde napsano ze musis sedet ?


Neměl by být problém. Pokud bude směřovat pohled tam kam zatáčí a nesundá nohy ze stupaček

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

6.5.2016 v 18:01 | Nahoru | #433

gugo píše: uzivatelsky manual strana 6-14 nastaveni volnobehu. Podle manualu tam kolecko je.



Našlo se kolečko Urrraaaa!!!

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

9.5.2016 v 22:49 | Nahoru | #434
Tak jsem blbej buď já, nebo na ministerstvu dopravy aj Besipu. Nevím co mě to napadlo za blbost najít nějakej předpis, na jehož základě se zkoušky provádějí ausgerechnet takhle a ne jinak. Tyhle věci (zákon a jeho prováděcí vyhlášky) by měly být někde veřejnosti dohledatelný, já jsem s tím projebal právě celej večer a ono prd. Odhlédnu od toho, že ouřada neumí ani převod do PDF, aby si to mohl přečíst každej bez nainstalovanýho balíku kancelářskejch aplikací, dohledal jsem jenom jakási notně zastaralá "ve znění pozdějších předpisů". To to kurva přilepili někam k zákonu o průměru a křivosti mrkve nebo kde to ti autoškolisti, komisaři a novináři berou? Je to vůbec pravda nebo si někdo z ministerstva udělal prdel? Máte někdo odkaz nebo ten utajovanej dokument k dispozici??

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 06:44 | Nahoru | #435

ynzha píše: Tak jsem blbej buď já, nebo na ministerstvu dopravy aj Besipu. Nevím co mě to napadlo za blbost najít nějakej předpis, na jehož základě se zkoušky provádějí ausgerechnet takhle a ne jinak. Tyhle věci (zákon a jeho prováděcí vyhlášky) by měly být někde veřejnosti dohledatelný, já jsem s tím projebal právě celej večer a ono prd. Odhlédnu od toho, že ouřada neumí ani převod do PDF, aby si to mohl přečíst každej bez nainstalovanýho balíku kancelářskejch aplikací, dohledal jsem jenom jakási notně zastaralá "ve znění pozdějších předpisů". To to kurva přilepili někam k zákonu o průměru a křivosti mrkve nebo kde to ti autoškolisti, komisaři a novináři berou? Je to vůbec pravda nebo si někdo z ministerstva udělal prdel? Máte někdo odkaz nebo ten utajovanej dokument k dispozici??



Vyhláška č.256/2015 Sb.
§ 19

Zkouška z praktické jízdy

(K § 42 odst. 5 zákona)

(1) V první části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:

a) u všech skupin vozidel s výjimkou skupin vozidel AM, A1, A2 a A
1. před zahájením jízdy prověřit stav pneumatik, osvětlení vozidla a směrových světel, zvukového výstražného zařízení, funkčnost řízení a brzd, čelního skla, stěračů, provozních kapalin, přístrojové desky a funkčnost sdělovačů, přizpůsobit si sedadlo a opěrku hlavy do správné polohy, přizpůsobit si zpětná zrcátka, zapnout si bezpečnostní pás a ověřit, že jsou zavřeny všechny dveře, u skupin vozidel C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D a D+E navíc prověřit stav posilovačů brzd a systémů řízení, kol, disků kol, blatníků, oken a záznamového zařízení,
2. následně nastartovat motor a provést plynulé rozjetí vozidla (v průběhu zkoušky provést rozjezd do kopce a z kopce), couvat se zatáčením vlevo i vpravo, zabrzdit vozidlo na přesnost zastavení, zaparkovat vozidlo a opustit parkovací prostor, zajet k obrubníku a vyjet od něho, objet stojící vozidla a překážky, u skupiny vozidel B a B1 navíc otočit vozidlo přední částí do protisměru za použití chodu vpřed a zpětného chodu,

b) před zahájením jízdy u skupiny vozidel AM, A1, A2 a A prověřit stav pneumatik, brzd, řízení, vnějšího osvětlení vozidla, směrových světel, spínače výstražných světel, je-li k dispozici, výstražného zvukového zařízení, převodu hnací síly, například sekundárního řetězu, hnacího řemenu nebo hřídele, hladiny oleje v motoru a hladiny brzdové kapaliny, upravit si ochrannou výstroj, včetně rukavic, bot a oblečení, řádně upevnit na hlavě ochrannou přilbu a provést následující zvláštní jízdní úkony vyobrazené v příloze č. 7 k této vyhlášce, kterými žadatel prokazuje dostatečnou připravenost a schopnost samostatného ovládání motocyklu bez přítomnosti druhé osoby na sedadle spolujezdce:
1. sejmout motocykl ze středového stojanu, vést jej bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava, se zaparkováním do omezeného prostoru a postavit motocykl na středový stojan; v případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan,
2. provést jízdu při nízké rychlosti zahrnující následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru, bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“, slalom, jízdu po dráze ve tvaru „8“, opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu,
3. provést jízdu ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti nejméně 40 km.h-1 a vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM při rychlosti 45 km.h-1),
4. provést brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h-1, nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM z rychlosti 45 km.h-1).

(2) Ve druhé části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:

a) u všech skupin vozidel
1. schopnost ovládání motorového vozidla v podmínkách provozu na pozemních komunikacích, zejména zachování správného směru jízdy, řízení s ohledem na snížení spotřeby paliva a emisí, zrychlení vozidla až na vhodnou rychlost a udržování této rychlosti i během řazení jednotlivých rychlostních stupňů, jízda v zatáčkách, vjetí do křižovatky a její bezpečné projetí, přizpůsobení rychlosti vozidla při odbočování vlevo a vpravo, jízda na pozemních komunikacích v přímém směru, míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem, přizpůsobení rychlosti vozidla podmínkám provozu na pozemních komunikacích, zařazení se do jiného jízdního pruhu, dodržování správné vzdálenosti mezi vozidly v jednotlivých jízdních pruzích, předjíždění jiných vozidel, je-li to možné, jízda kolem překážek, například zaparkovaných vozidel, dodržování bezpečného bočního odstupu, popřípadě předjíždění jinými vozidly, odbočení na křižovatce vlevo i vpravo, odbočení mimo pozemní komunikaci, rozjezd po zaparkování, po zastavení v provozu a po výjezdu z vozovky,
2. znalost jízdy na kruhovém objezdu, přejíždění železničního úrovňového přejezdu, jízdy podél zastávek tramvají, autobusů a trolejbusů, přejíždění přechodů pro chodce, jízdy s kopce a do kopce při velkém podélném sklonu, vjezd na dálnici nebo výjezd z dálnice nebo silnice pro motorová vozidla, zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly, průjezd dálničním uzlem a tunelem, pokud jsou takové dopravní situace v místě konání zkoušky dostupné,
3. provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla,

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 08:23 | Nahoru | #437
asi tu prirucku u vyhybaciho manevru chapu blbe ... ciste teoreticky, za predpokladu ze budu uvazovat nejmensi jizdni "normalni" pruh 2m. muzu mit obe brany (vjezd i vyjezd) podle pokynu siroke 2m. tzn ze kdyz bych 1.5m prekazku umistil doprostred at zavazi, teoreticky by se to dalo najet na primo xD pravda pak by to bylo uplne k prdu vubec tohle zkouset, ale dalo by se to tak extremne vylozit nebo jsem zas nekde neco nepochopil?
edit: pismenka

Naposledy editováno 10.05.2016 08:46:38

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 09:08 | Nahoru | #438

Cooba13 píše: asi tu prirucku u vyhybaciho manevru chapu blbe ... ciste teoreticky, za predpokladu ze budu uvazovat nejmensi jizdni "normalni" pruh 2m. muzu mit obe brany (vjezd i vyjezd) podle pokynu siroke 2m. tzn ze kdyz bych 1.5m prekazku umistil doprostred at zavazi, teoreticky by se to dalo najet na primo xD pravda pak by to bylo uplne k prdu vubec tohle zkouset, ale dalo by se to tak extremne vylozit nebo jsem zas nekde neco nepochopil?
edit: pismenka


Nejmenší jízdní pruh nemůže být široký 2m, protože maximální šířka vozidla může být 2,55 cm. Takže budeme počítat až 3m. Trochu je problém s pojmenováním bran. Pokud budeme brát, že "výjezdová brána = vjezdová a návratová = výjezdová, tak mohou být obě široké 3m.Poslal jsem dotaz na Asociaci autoškol, zda je někdo schopen to upřesnit.

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 09:35 | Nahoru | #439
samozrejme mas pravdu, vjezd a vyjezd me takhle nenapl ... a 2 metry jsem bral ty zuzeny pru pri dvou jednim smerem. spis to byl takovy extrem

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 09:47 | Nahoru | #440
Díky za odkazy. Takže si to shrneme:
ve vyhlášce v příloze k §19 odst. 1 písm. b) je obrázek 3.2, ve které není šířka pruhu před nájezdem a po výjezdu od překážky definovaná. Jenom to vypadá, jako by kužely byly na šířku překážky, tj. 1,5m jak je zakótováno. O stránku dál je obrázek 4.3, kde je kóta 1,5m mezi kužely PŘED nájezdem k překážce, a opět je to namalovaný tak blbě, že to vypadá na stejnou šířku i za překážkou. Takže tady je určitá míra nejednoznačnosti svádějící k jiným výkladům.

V metodické pomůcce pro zkušební komisaře je to rozvedeno v textu co sem dával Dněprák. Podle ČSN736110 je minimální šířka jízdního pruhu na obslužné komunikaci 2,75m, na rychlostní dokonce 3,5m. Ale teď babo raď, Zákon a jeho prováděcí vyhláška je nadřazena jakési metodické pomůcce. Je metodická pomůcka vydaná ministerstvem dopravy pro zkušební komisaře závazný dokument, nebo se mohou řídit vlastním výkladem Zákona a jeho prováděcí vyhlášky, kde je zmíněná blbě vyložitelná nejednoznačnost?

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 14:35 | Nahoru | #441
koukam rano fakt pisu jak prasatko ... takhle presne jsem ty brany myslel, proste obe muzou byt siroky jak pruh. Nicmene je tam taky napsany, ze se musi udelat uhybny manevr vlevo o cca 0,9 metru; takze zadny vzit to rovno, vzdycky na vylet k sousedovi do pruhu; a taky, ze by bylo vhodne to jet 2x - jednou vlevo jednou vpravo.

2 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 15:10 | Nahoru | #442
Přátelé, dnes jsem zvládl zkoušky na A. Byl to nervák, ale mám to. Určitě doporučím autoškolu STIBOR. Je to super chlap, který naučí jezdit. Díky bože, za vše :).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 15:15 | Nahoru | #443
Tea108>
Tak Stiborovi nebo bohu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 15:47 | Nahoru | #444

Tea108 píše: Přátelé, dnes jsem zvládl zkoušky na A. Byl to nervák, ale mám to. Určitě doporučím autoškolu STIBOR. Je to super chlap, který naučí jezdit. Díky bože, za vše :).



No vidíš, to bylo řečí jak to nejde....

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 15:59 | Nahoru | #445
gugo> Díky Bohu za Stibora :)

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 16:02 | Nahoru | #446
Carcharot> Kdybych netrénoval před barákem a neměl fakt super učitele, tak to nedám. Dneska tam pár lidí vyletělo. Snad to dají příště. Dá se to zvládnout, ale chce to fakt nepodceňovat každodenní ježdění. Přeji Vám všem, ať to taky zvládnete.

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

11.5.2016 v 16:13 | Nahoru | #447
Minulý týden v pátek jsem to odjezdil na Kawasaki ER-6n (rozšíření z A2 na neomezené). Mně osobně to nepřišlo nijak extra těžké, nicméně věřím, že začátečníci budou mít co dělat. Určitě je důležité si trochu zvyknout na stroj, na kterém se to má jezdit a vyzkoušet si tu kuželkárnu. U osmičky stačilo trochu vysednout z motorky a tu trochu zalomit pod sebe a hned to šlo jak po másle, bez stresu, docela mě to i bavilo.

2 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

12.5.2016 v 09:49 | Nahoru | #448
Tak já jsem teď v autoškole v polovině a dělám neomezenou a ten kdo tvrdí , že vůbec nezáleží na tom jestli se dosáhne nohama na zem tak pěkně kecá. Já na motorce nikdy neseděla Jezdila jsem teď pár jízd na Hornetovi 900 mám 169cm takže opravdu dosáhnu lehce na špičky. Co se týká jízdy tak problém nebyl , ale problém vznikl při rozjezdech a to hlavně na křižovatkách. Prostě tu motorku člověk musí na té silnici umět udržet aby nemusel mít strach , že spadne. A to nemluvím o úkonech na cvičišti kde tu motorku musí člověk bez problému zvládnout. Dnes jsem zkusila jízdu na Suzuki 500 ta jízda byla naprosto skvělá. Nohama dosáhnu až na zem takže při rozjezdech nebyl žádný problém. Prostě jsem to nohama úplně v klidu ustála. Co se týká úkonů tak to je také v pohodě. Nevím jak bude člověk zvládat ty rozjezdy jak se brzdí a pokládá jedna noha když nedosáhne na zem. Myslím, že nejde jenom o to , že člověk umí motorku jenom řídit , ale musí s ní umět i manipulovat . Tohle je spíš pro úplné začátečníky poněvadž pro ty co mají něco naježděno tak řeknou, že všechno samozřejmě jde, ale chtěla bych je vidět kdyby si sedli poprvé na motorku a dělali zkoušky teď po novu. Určitě by takhle nikdy nemachrovali. A pokud má někdo tak vysoké sebevědomí, že si koupí na to na co nestačí tak si asi neváží svého zdraví.

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

12.5.2016 v 10:52 | Nahoru | #449
JPJAJDA> Ja mam jen 162cm to bude sranda Vezmu si 20cm podpatky

úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

12.5.2016 v 10:53 | Nahoru | #450
Pokud máte už svoji motorku, tak to jde odjezdit na ní, ale stojí to 1000,- navíc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist