globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
 
6.4.2016 v 21:25
Chci se zeptat jak jsou ted ty nove cviceni u RP na moto na cvicisti tak jel to nekdo? Je to tezke nebo ani ne? A jak to je kdyz jedno cviceni udelam spatne nebo to nedokončím.??

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

9.5.2016 v 22:49 | Nahoru | #1
Tak jsem blbej buď já, nebo na ministerstvu dopravy aj Besipu. Nevím co mě to napadlo za blbost najít nějakej předpis, na jehož základě se zkoušky provádějí ausgerechnet takhle a ne jinak. Tyhle věci (zákon a jeho prováděcí vyhlášky) by měly být někde veřejnosti dohledatelný, já jsem s tím projebal právě celej večer a ono prd. Odhlédnu od toho, že ouřada neumí ani převod do PDF, aby si to mohl přečíst každej bez nainstalovanýho balíku kancelářskejch aplikací, dohledal jsem jenom jakási notně zastaralá "ve znění pozdějších předpisů". To to kurva přilepili někam k zákonu o průměru a křivosti mrkve nebo kde to ti autoškolisti, komisaři a novináři berou? Je to vůbec pravda nebo si někdo z ministerstva udělal prdel? Máte někdo odkaz nebo ten utajovanej dokument k dispozici??

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

10.5.2016 v 06:44 | Nahoru | #2

ynzha píše: Tak jsem blbej buď já, nebo na ministerstvu dopravy aj Besipu. Nevím co mě to napadlo za blbost najít nějakej předpis, na jehož základě se zkoušky provádějí ausgerechnet takhle a ne jinak. Tyhle věci (zákon a jeho prováděcí vyhlášky) by měly být někde veřejnosti dohledatelný, já jsem s tím projebal právě celej večer a ono prd. Odhlédnu od toho, že ouřada neumí ani převod do PDF, aby si to mohl přečíst každej bez nainstalovanýho balíku kancelářskejch aplikací, dohledal jsem jenom jakási notně zastaralá "ve znění pozdějších předpisů". To to kurva přilepili někam k zákonu o průměru a křivosti mrkve nebo kde to ti autoškolisti, komisaři a novináři berou? Je to vůbec pravda nebo si někdo z ministerstva udělal prdel? Máte někdo odkaz nebo ten utajovanej dokument k dispozici??



Vyhláška č.256/2015 Sb.
§ 19

Zkouška z praktické jízdy

(K § 42 odst. 5 zákona)

(1) V první části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:

a) u všech skupin vozidel s výjimkou skupin vozidel AM, A1, A2 a A
1. před zahájením jízdy prověřit stav pneumatik, osvětlení vozidla a směrových světel, zvukového výstražného zařízení, funkčnost řízení a brzd, čelního skla, stěračů, provozních kapalin, přístrojové desky a funkčnost sdělovačů, přizpůsobit si sedadlo a opěrku hlavy do správné polohy, přizpůsobit si zpětná zrcátka, zapnout si bezpečnostní pás a ověřit, že jsou zavřeny všechny dveře, u skupin vozidel C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D a D+E navíc prověřit stav posilovačů brzd a systémů řízení, kol, disků kol, blatníků, oken a záznamového zařízení,
2. následně nastartovat motor a provést plynulé rozjetí vozidla (v průběhu zkoušky provést rozjezd do kopce a z kopce), couvat se zatáčením vlevo i vpravo, zabrzdit vozidlo na přesnost zastavení, zaparkovat vozidlo a opustit parkovací prostor, zajet k obrubníku a vyjet od něho, objet stojící vozidla a překážky, u skupiny vozidel B a B1 navíc otočit vozidlo přední částí do protisměru za použití chodu vpřed a zpětného chodu,

b) před zahájením jízdy u skupiny vozidel AM, A1, A2 a A prověřit stav pneumatik, brzd, řízení, vnějšího osvětlení vozidla, směrových světel, spínače výstražných světel, je-li k dispozici, výstražného zvukového zařízení, převodu hnací síly, například sekundárního řetězu, hnacího řemenu nebo hřídele, hladiny oleje v motoru a hladiny brzdové kapaliny, upravit si ochrannou výstroj, včetně rukavic, bot a oblečení, řádně upevnit na hlavě ochrannou přilbu a provést následující zvláštní jízdní úkony vyobrazené v příloze č. 7 k této vyhlášce, kterými žadatel prokazuje dostatečnou připravenost a schopnost samostatného ovládání motocyklu bez přítomnosti druhé osoby na sedadle spolujezdce:
1. sejmout motocykl ze středového stojanu, vést jej bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava, se zaparkováním do omezeného prostoru a postavit motocykl na středový stojan; v případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan,
2. provést jízdu při nízké rychlosti zahrnující následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru, bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“, slalom, jízdu po dráze ve tvaru „8“, opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu,
3. provést jízdu ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti nejméně 40 km.h-1 a vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM při rychlosti 45 km.h-1),
4. provést brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h-1, nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM z rychlosti 45 km.h-1).

(2) Ve druhé části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:

a) u všech skupin vozidel
1. schopnost ovládání motorového vozidla v podmínkách provozu na pozemních komunikacích, zejména zachování správného směru jízdy, řízení s ohledem na snížení spotřeby paliva a emisí, zrychlení vozidla až na vhodnou rychlost a udržování této rychlosti i během řazení jednotlivých rychlostních stupňů, jízda v zatáčkách, vjetí do křižovatky a její bezpečné projetí, přizpůsobení rychlosti vozidla při odbočování vlevo a vpravo, jízda na pozemních komunikacích v přímém směru, míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem, přizpůsobení rychlosti vozidla podmínkám provozu na pozemních komunikacích, zařazení se do jiného jízdního pruhu, dodržování správné vzdálenosti mezi vozidly v jednotlivých jízdních pruzích, předjíždění jiných vozidel, je-li to možné, jízda kolem překážek, například zaparkovaných vozidel, dodržování bezpečného bočního odstupu, popřípadě předjíždění jinými vozidly, odbočení na křižovatce vlevo i vpravo, odbočení mimo pozemní komunikaci, rozjezd po zaparkování, po zastavení v provozu a po výjezdu z vozovky,
2. znalost jízdy na kruhovém objezdu, přejíždění železničního úrovňového přejezdu, jízdy podél zastávek tramvají, autobusů a trolejbusů, přejíždění přechodů pro chodce, jízdy s kopce a do kopce při velkém podélném sklonu, vjezd na dálnici nebo výjezd z dálnice nebo silnice pro motorová vozidla, zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly, průjezd dálničním uzlem a tunelem, pokud jsou takové dopravní situace v místě konání zkoušky dostupné,
3. provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist