1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
StiefTomas píše: Urcite ano, ale ten bude v hranach lozisek.Hridel bude namahana ohybem.
jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...
ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...
ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...
Mno to mas recht.To me nenapadlo.Jinak jsem tak cumel po netu a daji se sehnat duraly s pevnosti az 600MPa. Nejlepsi by bylo, kdyby byla moznost nekde hridel otestovat na cykly.Protoze jakmile u duralu porusis vlakna, okamzite se ohne.Zrovna to predni kolo je takova dost choulostiva vec.Jednou jsem tady v praci videl nejakou ukazku, jak nase sesterska spolecnost v japonsku metodou konecnych prvku tyhle namahani pocitali.Zkusim pohledat, jestli neco nenajdu.Bylo to primo pro yamahu neco k ABS.