jsem začátečník, jakou motorku si mám pořídit. Řidičák jsem si dodělala na maximum. Moc silný stroj nechci, jezdila jsem trochu na 350. Chtela bych něco dobře ovladatelneho, nejsem žádný obr, měřim 165 cm. Dekuji za rady předem.
1 reakcí na tento příspěvek rada pro začátečníka
MartinNTV píše: Asi se mnou mnozí nebudou souhlasit, ale znám pár holek, co začínaly hned třeba na CB 500 a věděli, že "je to v hlavě" a tak jezděj pomalu a opatrně již třeba 3 roky, a pořád to nemaj v ruce, ani v hlavě. Prostě jezděj na tom jak s hnojem, protože se tý motorky bojej a protože je na ně v podstatě těžká. Přestože máme rovnoprávnost, ženy a muži si nejsou rovni ve fyzické síle a ve velikosti, resp. hmotnosti.
Takže, pokud si chceš opravdu dobře zajezdit, naučit se pořádně a jistě ovládat motocykl - začni na 125. Moderní čtyřtakt je něco o dost jinýho, než Jawa 350. Jede to skoro stejně, žere to míň a hlavně to je lehčí. Ta váha je hodně důležitá, při parkování, při vyndavání motorky z garáže, při zábraně pádu, při zastavování na křižovatkách. A taky při jízdě. Navíc 125 se snadno koupí i prodá. A za rok, dva se můžeš podívat po něčem silnějším. Jakou 125 to je pak na tobě - co se ti bude líbit víc a kolik do toho budeš chtít dát peněz. Já bejt mladej a při penězích, šel bych do KTM DUKE 125, příp. 200. NE 390 - ta už začátečníka snadno vyleká. Ale existuje plno jinejch fajn 125.
souhlas... ... ale stejne to bude na nic.. protoze vede argument "kdyz to mas v hlave srovnany..."
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada pro začátečníka
SuperSic58 píše: Kup si pořádnýho robertka a protáhni si anál. A pak přestup na hayabusu v turbu a nebo pioníra Hlavně nebrat moto guči a podobný řecký mrtky, to se sype za pochodu
Já chápu, že tu každý radí podle sebe, co se mu líbí. Ale mohlo by to zůstat u těch motorek....
SuperSic58 píše: Kup si pořádnýho robertka a protáhni si anál. A pak přestup na hayabusu v turbu a nebo pioníra Hlavně nebrat moto guči a podobný řecký mrtky, to se sype za pochodu
HondaGiRRl píše: Já chápu, že tu každý radí podle sebe, co se mu líbí. Ale mohlo by to zůstat u těch motorek....
To je ale kanec.
SuperSic58 píše: Kup si pořádnýho robertka a protáhni si anál. A pak přestup na hayabusu v turbu a nebo pioníra Hlavně nebrat moto guči a podobný řecký mrtky, to se sype za pochodu
HondaGiRRl píše: Já chápu, že tu každý radí podle sebe, co se mu líbí. Ale mohlo by to zůstat u těch motorek....
Dobrej stěr.
2 reakcí na tento příspěvek rada pro začátečníka
Tak poradim tez hodne obecne....250-500 predpokladam ze s touhle kubaturou aspon z autoskoly zkusenost mas. Na vetsi a silnejsi je casu dost Kapoty,ci nahatou....dle vkusu a taky financi....
Naposledy editováno 13.03.2016 11:36:15
2 reakcí na tento příspěvek rada pro začátečníka
pokusím se to vzít trochu ze široka, protože všichni ti nabízí podle sebe, ale vybrat si musíš podle sebe.
Nejprve je nutné si ujasnit co od toho "motorkaření" očekáváš, kolik máš peněz, jaké máš kolem sebe "parťáky" apod.
Pokud pracuješ a vyděláváš a tvůj přítel je automechanik, je situace jiná než, když studuješ a o motorkách nikdo v okolí nic neví.
Pokud chceš jezdit třeba do práce a jednou za měsíc vyjet za humna na koupání (cca 100-200km), tak ti bude stačit 125ccm - nízká spotřeba, malé náklady, 90km/hod to udělá. Když jednou za rok vyrazíte někam dál, tak skupinka kamarádů motorkářů na tebe případně počká, pokud se jede podle předpisů, tak ani čekat nebudou. Podívej se tady na cestopisy, jsou tam příběhy typu Alpy na 125cmm skútru a taky to dali (i když dost na hraně)
Pokud chceš závodit a lítat 250km/hod tak to bude něco hodně nad 500ccm, ale tdy si připrav ranec nejen na motorku, ale taky na špičkové gumy, oblečení, páteřák, boty , servis atd. celkem počítej tak 200 tisíc. Nedovedu si představit letět 200km/hod na gumách chiagkiong s brzdami Tesco.
Každopádně bych ti doporučil něco aspoň mírně kapotovaného max 650ccm kvůli hmotnosti a výšce sedadla. 50kW pod zadkem stejně neukočíruješ minimálně 2 roky a 200km/hod.....pochybuju že neulítneš.
Pokud chceš jezdit terén tak je to zase jiná kategorie. Tomu ale nerozumím už vůbec.
Každopádně i na malou motorku si nakup dobré oblečení, bundu, kalhoty (aspoň ty rifle), rukavice, integrálku, boty atd. Nejčastější pád je na ruce a kolena. Vyzkoušej si rozběhnout se naplno (15km/hod) a skočit na jedno koleno na beton nebo obrubník - asi to moc příjemné nebude že? takže si připrav tak 10tis Kč (min)
To že nespadneš je blbost. Minulý rok kolegu vytlačilo auto na obrubník ve 20km/hod a byl 2 dny v nemocnici s otřesem mozku - ještě že měl helmu.
Pohodlí:
Ujsani si jak daleko budeš jezdit. Do 100km/den je to celkem jedno, ale několikadenní výlety, to už je jiná a taky bagáž (stan, spacák, prádlo, jídlo...)
Naháč - a pod. je to spíše sportovní stroj, než cestovatelský. Nad 120km/hod se (při tvé postavě) na něm asi neudržíš - odpor vzduchu je fakt hnusnej a od 140km/hod se nedá mluvit o nějakém cestování - musíš zalehnout a držet se. Po půl hodině budeš ráda, že je konec. Úložný prostor nula. Samozřejmě lze dokoupit různé kufry a tašky. Na spolujezdce (baťůžek) zapomeň. Protože jednak je za tebou zlomenej a stejně furt ťukáte helmama a taky to druhý sedátko je prostě nouzovka, max z práce domů. Na spolujezdce u většiny motorek prostě zapomeň, protože nedosáhne na zem a s tvými proporcemi ho asi neudržíš.
Cokoliv kapotovaného ti přinese více pohodlí, jiný posezení (vzpřímenější) úložný prostor atd. Z tohoto hlediska ti asi nejlépe vyjde skútr, takže si zvol svůj kompromis. Já jsem již starší, takže volím spíš to pohodlíčko.
Samozřejmě dle tělesných dispozic musíš volit motorku podle výšky sedadla, takže z naháčů lze zvolit třeba SV650 nebo Horneta nebo tuším CB500 je nízká, apod. Sedadlo, lze malinko snížit, ale ne o 15cm. Pokud chceš pohodlné delší cestování, tak bych se nebál ani silnějšího skútru (300-400ccm). Motorkáři sice tvrdí, že to není motorka, ale dneska se vyrábí i 650ccm nebo sportovní Aprilia, Gilera. Nebudeš muset tolik řešit výšku sedadla - prostě seskočíš, je to plně kapotováno, úložný prostor hromada atd.
Snad ti můj román trochu pomůže a přeji ti šťastnou ruku.
P.S: při nákupu si vem k sobě někoho, kdo tomu aspoň trochu rozumí. ND na motorky nejsou zrovna nejlevnější. Nejdražší opravy nejsou na první pohled vidět!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada pro začátečníka
Žorž. píše: Kdyby moje polovicka chtela, coz bohuzel nechce , tak bych ji koupil lehkeho, ovladatelneho nahace.A protoze holky jsou vetsinou opatrnejsi a rozvaznejsi, tak by to bylo sestikilco s min vykonem 75kW, abych to porad nemenil a ona spis jezdila..asi Hornet nebo Monster, atd..Osobne nevidim duvod postupovat po par kW nahoru kazdy rok.Ztracis cas a prachy, je to o hlave a obcas take o stesti, protoze ne vse muzes ovlivnit sama....
I ty prachy jsou sporny ... ale CAS ztracis rozhodne tak, ze se snazis naucit jezdit na prislis silne a tezke motorce. Pak to totiz trva nasobne dyl. Ale kazdeho vec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada pro začátečníka
Rada kup to a to je k ničemu . Sedneš si na ni a pak se Ti kolo ve výsledku projasní.
Ale je lepší si aspoň na papír shrnout pár věcí, kolik která váží, kolik měří výška sedla, abys dosáhla
co největší plochou chodidla na zem. Není to pro některé podmínka , ale při únavě, dlouhé jízdě,
podle počasí (zima a déšť ubírá sílu), bagáže ... síla prostě odchází . A to je potřeba důkladně promyslet. Nekupuješ ji přece na chvíli. Já mám 164 cm a TT 800 má výšku sedla 810 cm po snížení.
Je to nic moc, ale užší sedlo napomáhá k dobru. Pak váha ... od 600ccm nahoru je vesměs vše kolem + - 200 kg.
To je taky dobré vyzkoušet. Tohle tady v řeči neuvezeš, nepopojedeš a ani nevycouváš .
Naposledy editováno 13.03.2016 18:13:43
http://www.motorkari...cbr-125r-937477.html
Petra Zubrová prodává a jde do silnější zavolej ji a určitě ti řekne vic.
1 reakcí na tento příspěvek rada pro začátečníka
ZAZAJ píše: Ozzy_> víš to jestli se naucis jezdit na silnější motorce je čistě individuální. Někdo na ní sedne a umí to hned ale znám člověka co jezdí 20 let a stejně to neumí protože je to lempl myslím že obsah 500-600ccm je na začátek v pohodě
ZAZAJ> Individuální je v podstatě všechno,nejsme všichni stejní.......,ale to že je vždy lehčí začít na lehčím a slabším stroji,to platí snad pro všechny. To že to někomu trvá i tak zatím co jinej to zvládne hravě a zvládnul by i víc,to už je o individualitě. Jinak se ovšem nedá nesouhlasit s tím co napsal Ozzy
Žorž. píše: Kdyby moje polovicka chtela, coz bohuzel nechce , tak bych ji koupil lehkeho, ovladatelneho nahace.A protoze holky jsou vetsinou opatrnejsi a rozvaznejsi, tak by to bylo sestikilco s min vykonem 75kW, abych to porad nemenil a ona spis jezdila..asi Hornet nebo Monster, atd..Osobne nevidim duvod postupovat po par kW nahoru kazdy rok. Ztracis cas a prachy, je to o hlave a obcas take o stesti, protoze ne vse muzes ovlivnit sama....
100% souhlas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada pro začátečníka
zizour píše: Ahoj Hanko,
pokusím se to vzít trochu ze široka, protože všichni ti nabízí podle sebe, ale vybrat si musíš podle sebe.
Nejprve je nutné si ujasnit co od toho "motorkaření" očekáváš, kolik máš peněz, jaké máš kolem sebe "parťáky" apod.
Pokud pracuješ a vyděláváš a tvůj přítel je automechanik, je situace jiná než, když studuješ a o motorkách nikdo v okolí nic neví.
Pokud chceš jezdit třeba do práce a jednou za měsíc vyjet za humna na koupání (cca 100-200km), tak ti bude stačit 125ccm - nízká spotřeba, malé náklady, 90km/hod to udělá. Když jednou za rok vyrazíte někam dál, tak skupinka kamarádů motorkářů na tebe případně počká, pokud se jede podle předpisů, tak ani čekat nebudou. Podívej se tady na cestopisy, jsou tam příběhy typu Alpy na 125cmm skútru a taky to dali (i když dost na hraně)
Pokud chceš závodit a lítat 250km/hod tak to bude něco hodně nad 500ccm, ale tdy si připrav ranec nejen na motorku, ale taky na špičkové gumy, oblečení, páteřák, boty , servis atd. celkem počítej tak 200 tisíc. Nedovedu si představit letět 200km/hod na gumách chiagkiong s brzdami Tesco.
Každopádně bych ti doporučil něco aspoň mírně kapotovaného max 650ccm kvůli hmotnosti a výšce sedadla. 50kW pod zadkem stejně neukočíruješ minimálně 2 roky a 200km/hod.....pochybuju že neulítneš.
Pokud chceš jezdit terén tak je to zase jiná kategorie. Tomu ale nerozumím už vůbec.
Každopádně i na malou motorku si nakup dobré oblečení, bundu, kalhoty (aspoň ty rifle), rukavice, integrálku, boty atd. Nejčastější pád je na ruce a kolena. Vyzkoušej si rozběhnout se naplno (15km/hod) a skočit na jedno koleno na beton nebo obrubník - asi to moc příjemné nebude že? takže si připrav tak 10tis Kč (min)
To že nespadneš je blbost. Minulý rok kolegu vytlačilo auto na obrubník ve 20km/hod a byl 2 dny v nemocnici s otřesem mozku - ještě že měl helmu.
Pohodlí:
Ujsani si jak daleko budeš jezdit. Do 100km/den je to celkem jedno, ale několikadenní výlety, to už je jiná a taky bagáž (stan, spacák, prádlo, jídlo...)
Naháč - a pod. je to spíše sportovní stroj, než cestovatelský. Nad 120km/hod se (při tvé postavě) na něm asi neudržíš - odpor vzduchu je fakt hnusnej a od 140km/hod se nedá mluvit o nějakém cestování - musíš zalehnout a držet se. Po půl hodině budeš ráda, že je konec. Úložný prostor nula. Samozřejmě lze dokoupit různé kufry a tašky. Na spolujezdce (baťůžek) zapomeň. Protože jednak je za tebou zlomenej a stejně furt ťukáte helmama a taky to druhý sedátko je prostě nouzovka, max z práce domů. Na spolujezdce u většiny motorek prostě zapomeň, protože nedosáhne na zem a s tvými proporcemi ho asi neudržíš.
Cokoliv kapotovaného ti přinese více pohodlí, jiný posezení (vzpřímenější) úložný prostor atd. Z tohoto hlediska ti asi nejlépe vyjde skútr, takže si zvol svůj kompromis. Já jsem již starší, takže volím spíš to pohodlíčko.
Samozřejmě dle tělesných dispozic musíš volit motorku podle výšky sedadla, takže z naháčů lze zvolit třeba SV650 nebo Horneta nebo tuším CB500 je nízká, apod. Sedadlo, lze malinko snížit, ale ne o 15cm. Pokud chceš pohodlné delší cestování, tak bych se nebál ani silnějšího skútru (300-400ccm). Motorkáři sice tvrdí, že to není motorka, ale dneska se vyrábí i 650ccm nebo sportovní Aprilia, Gilera. Nebudeš muset tolik řešit výšku sedadla - prostě seskočíš, je to plně kapotováno, úložný prostor hromada atd.
Snad ti můj román trochu pomůže a přeji ti šťastnou ruku.
P.S: při nákupu si vem k sobě někoho, kdo tomu aspoň trochu rozumí. ND na motorky nejsou zrovna nejlevnější. Nejdražší opravy nejsou na první pohled vidět!!!
Konečně příspěvek o něčem. Nejdřív musíš vědět, co si pod pojmem jízda na motorce vlastně představuješ a pak se teprve vrhat po nějakém konkrétním stroji. Motorek je moc druhů a ježdění je moc stylů. Terén, cestování do dálek v pohodlné pozici, sporťáky na okruh...,Prostě jak a kde budeš jezdit. Pak si vybereš.
1) Vybral jsem kategorii - Nahac respektive polokapota,
2) Motor - dvouvalec, vstrikovani,
3) posez - mirne sportovni nebo rekneme cestovne sportovni.
Z toho mi vypadly motorky na bazaru respektive v katalogu. Mrknul jsem na dalsi detaily - servis, dostupnost dilu recenze atd --------to je pro upnost, kdyz najdes co se ti libi stejne to koupis Ja to mel do prace 30km tam a 30 zpet. A bylo mi jedno kolik je spotreba - moto je pro radost ne kvuli spotrebe Ale ted to podstatny - vybiral jsem asi pul roku najel autem spoustu km...... Nema cenu to uspechat vyplati se projet na vsem co se ti libi nebo alepson na to jen sednout jak se na tom citis.
Za me jako doporuceni pro mensi postavu z moji kategorie co se mi libilo a na cem jsme se svezl -
Monster 650 - paradne ovladatelna motorka hlavne fajn pro mensi postavy.
SV 650 - trochu horsi ovladani, polokapota
GS500 - fajn ovladani, trochu tezsi - mel jsem ji v autoskole a monster mi prisel lepsi
Vyber dobre at ti dela moto radost :)
Naposledy editováno 15.03.2016 16:57:17