bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vädnúce brzdy na okruhu
23.2.2016 v 22:11
Na Slovakiaringu som v poslednej dobe začal jazdiť okolo 2:26-28 a odvtedy začali moje problémy s brzdami. Pomerne pravidelne mi začína na cieľovke (260km/hod) vybrovať predok a prestáva to brzdiť, čo ma dosť rozhadzuje a párkrát som skončil v šotoline, niekedy to viem ešte zaklopiť. Tak sa mi do toho začali všetci montovať, preto som dal repas prednej brzdy, repas prednej vidly a nič. Potom som to dal pozrieť importérovi a ten tiež nič zásadné nenašiel - vravel, že sú zasraté brzdové valčeky ale boli po 2-týždňovom repase!
Mám RSV4 2013 s Brembo M430 monoblock, pancierovkami, radial, origo kotúče, doštičky SBS 841HS sinter - akurát zabehnuté. Nechcem tam dať keramiku, lebo chodím na okruh po vlastnej osi a z dôvodu bezpečnosti ma od toho vystríhajú. Myslíte, že je to jednoducho limit cestných bŕzd a budem sa musieť vzdať cesty a prejsť na keramiku alebo by v tom mohol byť iný problém.
Zatiaľ som len zúfalý ale živý!
Předchozí
1 2 3
Následující

Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:17 | Nahoru | #1
Brzdy vyčisti čističem brzd před každou jízdou. Na keramiku ser.

Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:20 | Nahoru | #2
To vibrování by mohly být házející kotouče.

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:24 | Nahoru | #3
Má to zasraný. Mě to dělalo taky. A stačilo to na dromu prolejt tou čistící sračkou, zbytek co se nevodpaří utřít hadrem a hyjé.
I když já s Tuonem nedávám 260. To by mohl bejt už pomalu i náznak nadzvukovýho třesku..

Naposledy editováno 23.02.2016 22:25:56

Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:33 | Nahoru | #4
Brzdy boli vyčistené (raz výmena doštičiek, raz celkový repas) a robilo to tak isto. Kvapalinu tam mám novú Motul Dot 5.1. Kotúče nie sú prasknuté len fialové. Ale mohli by byť jemne vyhnuté. Mohlo by to mať takéto následky, prípadne ako by som zistil, že sú ohnuté bez ich výmeny - to asi idem urobiť, ak sa k ničomu nedopátram, lebo sa nezhcem fakt v šotoline vydrbať, ešteže to véčko tak šialene brzdí samo o sebe.

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:40 | Nahoru | #5
Pokud jsou lehce křivé, tak je to téměř určitě ono. Výměna je nejlepší. Po rovnání se to dříve nebo později vrátí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:45 | Nahoru | #6
spajazacatecnik>

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:50 | Nahoru | #7
Myslím,že kdyby ty kotouče byly křivý,tak mu importér okamžitě nadělil nový(jde to změřit) Jestli Ti po 2 týdnech od repasu řekl,že máš zasraný válečky,tak má nejspíš Špája pravdu a budeš je muset čistit častěji,ale je to divný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:54 | Nahoru | #8
BlackSabbath>Dík za usmernenie Asi si na to kápol. Všetko to začalo asi vadnou platničkou alebo nejakou špinkou, lebo som mal 3 doštičky tak na 30% a jedna vnútorná bola zodratá až na železo, až to prestalo brzdiť. Hneď som to vymenil. Ale mohlo by toto zapríčiniť zvlnenie kotúčov? Potom by to všetko začalo do seba zapadať a bol to aj môj tajný typ, len sa mi na začiatku laborovania nechcelo platiť nové kotúče. A všetci do mňa hučali rôzne iné blbosti, pričom ako amatér som ich rady nevedel posúdiť.
Boha jeho, ja ako nemechanik som tam na tom okruhu tak stratený

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:57 | Nahoru | #9
sasos69> Neřeknu ti to jistě, ale je to můj tip. Taky mně zničehonic začaly kdysi házet kotouče a nevím, čím to bylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 22:58 | Nahoru | #10
Jasek> Tak servisák to vraj zmerať nevie. Ale keď bude lepšie počasie, skúsi to nejak mimo okruh zahriať (200 - brzda - 200 - brzda... - jemu to verím, že to dokáže) a vraj to ohnutie kotúčov takto zistí.

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 23:06 | Nahoru | #11
sasos69> řekni servisakovi, že třeba existujou na měření kotoučů hodinky. Když se potom podívá na levý zápěstí, tak ho pošli do hajzlu a jed jinam. Správně by měl říct "ajó, sem úplně zapomněl" a zaměřený to má za deset minut v garáži se stojanem na přední kolo.

E: sorry, v tvým případě musí říct : "jaj, boha, som to somár starý, som zabúdol"

Naposledy editováno 23.02.2016 23:09:18

Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 23:21 | Nahoru | #12
Chlapi, díky moc za rady (dokonca aj v mojej rodnej), takže idem to celé vyriešiť diskutovaným smerom! Howg

Vädnúce brzdy na okruhu

23.2.2016 v 23:50 | Nahoru | #13
Podle popisu mozna jenom presprilis brzdis? Moc intenzivne a/nebo dlouho. Kazde brzdy maji svuj limit. Zkus postupne navysovat najezdove rychlosti a pomahej si vic motorem.

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 05:06 | Nahoru | #14
Ona neni keramika jako keramika. Zkus tam dat Brembo 07BB37.RC karbon - keramicke. Pokud nemas uplne dobry kotouce, tak se desky rychleji zahrivaji. Sintrovane desticky maji sice trochu rychlejsi nastup za studena, ovsem pres 300 stupnu uz zacinaji vadnout. Karbon-keramicke jsou pomerne dobre i na street-legal jezdeni a na okruhu funguji za vysokych teplot dobre.
Viz graf Bremba SC (sinter) versus RC (karbon-keramika):

Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 06:32 | Nahoru | #15
Tak při zahřátí kotouče nabývají a pokud máš nýty v kotoučích zasraný a zatuhlý tak kotouče nemají kam uhnout a začnou se vlnit po obvodu. Zkusil bych ještě rozhýbat nejty, občas to dost pomůže. Taky se stává, když jsou brzdy rozhicovaný tak nesmíš držet brzdu jakmile třeba už stojíš, z destiček se na ně napeče vrstva a tu pak ty desky neservou a vibrujou, musí se změřit tloušťka kotouče třeba na deseti místech, ale ne klasickou šuplérou, nýbrž šuplérou na kotouče, která má měřící hroty. Potom změřit boční házivost. A samozřejmě udržovat brzdy v čistotě, někdy i pomůže prohodit levý kotouč za pravý, bývá vymačkaný unašeč od kola, záležitost Suzučích OEM kotoučů...

Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 07:17 | Nahoru | #16
Čau, taky bych se přiklonil k zvlněným kotoučům. Měl jsem to stejné. Postupně se to zhoršovalo, a když jsem měřil kotouče, tak nic, všechno ok. Po výměně kotoučů a desek to bylo cajk. Jinak jsem dřív měl ebc desky, pak SBS sintr ( nastalo vybrování do řidítek) teď nové kotouče OEM a desky Brembo SA a všechno funguje parádně. Jak říká dewwil, s teplotou se materiál natahuje a pokud nemá nemá kam jít, tak se začně deformovat.

Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 07:22 | Nahoru | #17
jen tak mimo téma: je možné již zvlněné kotouče vyžíhat a odstranit vnitřní pnutí aniž by to mělo vliv na jejich funkci?

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 09:34 | Nahoru | #18

sasos69 píše: BlackSabbath>Dík za usmernenie Asi si na to kápol. Všetko to začalo asi vadnou platničkou alebo nejakou špinkou, lebo som mal 3 doštičky tak na 30% a jedna vnútorná bola zodratá až na železo, až to prestalo brzdiť. Hneď som to vymenil. Ale mohlo by toto zapríčiniť zvlnenie kotúčov? Potom by to všetko začalo do seba zapadať a bol to aj môj tajný typ, len sa mi na začiatku laborovania nechcelo platiť nové kotúče. A všetci do mňa hučali rôzne iné blbosti, pričom ako amatér som ich rady nevedel posúdiť.
Boha jeho, ja ako nemechanik som tam na tom okruhu tak stratený



To co píšeš,ale zase nahrává na ten bordel,,asi Ti zůstal bordel na jedný straně u pístků a ty se hůř vracej,proto ta destička na sračku. Tím,že vyměníš destičky nic nespravíš,pořádně to vyčisti,rozhýbej nejty a nezapomeň kopnout toho mechanika zepředu do prdele. To,že nemá hodinky se ještě dá pochopit,ale že Tě pustí do světa s brzdama co sem tam nebrzdí Kdyby si měl křivý kotouče tak to bude vibrovat i při brždění z nižšších rychlostí,aspoň mě to tak dělalo.

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 09:50 | Nahoru | #19
důležitý je jestli to kope do páčky...a nebo to jen kmitá v podélný ose motocyklu...
Pokud do páčky...vlny na kotouči... pokud kmitá, nejty, bordel, nebo krk....

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 10:17 | Nahoru | #20

t_freedom píše: důležitý je jestli to kope do páčky...a nebo to jen kmitá v podélný ose motocyklu...
Pokud do páčky...vlny na kotouči... pokud kmitá, nejty, bordel, nebo krk....



... futra ve vidlích, ložisko kola, ráfek, pneu...

Ale to by asi nevadly brzdy

Naposledy editováno 24.02.2016 10:17:37

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 10:45 | Nahoru | #21
vadnutí vadnutí...ale brzdi s něčím co ti rozklepe celou mašinu...to ti ruku automaticky povolí hned

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 11:13 | Nahoru | #22
řek bych že máš desky se směsi ktera kotoučům moc nechutná
Jak píše SEIKOS mrskni tam bremba....a bude po problémech

Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 11:54 | Nahoru | #23
Nity sú v poriadku! Zistil som to samozrejme tak, že pri čistení kotúčov som nahmatal, že sa hýbu, tak som hneď v panike skočil na okruhu za mechanikom, ktorý ma samozrejme vysmial Povedal, že to je podstata plávajúcich kotúčov a moje sú v poriadku
Keď sa bavíme o nejakom znečistení na motorke, tak len o valčekoch v strmeňoch, ktoré som nikdy nerozoberal, lebo som nemenil sám doštičky. Ale keď mi chlapi menili doštičky, vždy vraveli, že sú v dobrom stave. A naviac som dal brzdy komplet vyčistiť a vymeniť kvapalinu (repas bŕzd) a začalo to robiť po pár jazdách zas, keď som sa dostával do tempa. Kým sú časy 2:30 a viac, tak nemám žiadne problémy. 2:28 a nižšie 1-2 kolá a páčka brzdy na cieľovke naráža na prsty a mne vyliezajú oči z jamôk.

Ešte pár postrehov , ktoré som nenapísal a aj ja som si to celé dal teraz dohromady:
Prvýkrát som zmačkol páčku naprázdno a boli to tie zošlahané doštičky - okamžitá výmena za nové SBS, ktoré som vždy jazdil bez problémov!!! na Tuone a celý čas (10 tis. km) jazdím aj na RSV4, lebo majú podľa mňa vyššiu účinnosť ako OEM Brembo.
Následne po pár kolách po dosiahnutí rýchleho tempa brzdová páčka do prstov, rozkmytanie riaditok, uvoľnenie brzdy a skľudnenie, snaha zalomiť do zákruty a samovoľné rozkmytanie riaditok, šotolina.
Nikdy som nemal motorku sám na stojanoch, takže keď sa toto stalo druhý raz, tak kamoš to dal na stojany a zistil, že sa skoro nedá pohnúť s predným kolesom a že je zakusnuté. Laboroval nad tým a zistil, že mám asi moc napnuté brzdové lanko a povolil ho. Zároveň povedal, že mám blatovú vidlu a pritvrdil mi podvozok na okruh. Vyšiel som na okruh a po pár kolách ten istý problém na cieľovke ale už bez toho kmitania pri brzdení a pri zalomení bez brzdenia. Tak som pokračoval ďalej, mysliac si, že to potrebovalo sadnúť a pri následnom brzdení z 220 do vracáku sa to stalo znovu. Preto som dal robiť cestou z okruhu repasy bŕzd (aj s vyčistením valčekov!!!) a prednej vidly - výmena oleja.
Ďalší deň som šiel lámať rekordy, lebo bolo všetko vymenené a v závode zase brzda na cieľovke naprázdno. Koleso sa stále točilo ťažko a každý už dával od toho ruky preč. Tak až teraz som si začal myslieť, že ide o problém a moto som poslal dvornému mechanikovi od importéra, ktorý zatiaľ toho veľa okrem špiny na valčekoch nezistil - poznámka v úvode.

2 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 12:03 | Nahoru | #24
Padlo tady toho spousta... má ta motorka ABS?

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 12:11 | Nahoru | #25
podle mě maš špatnou směs brzdových destiček ....rozžhaví se ti kotouče a tím ti "ocel" kotouče nabyde a tou rovinkou ti schladnou (ubydou na tlouštce)a to je ten důvod proč jsou brzdy Nulový
nevím jak to napsat srozumitelněji
Brzd. kotouče máš origo ?? nebo tuning ???

Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 12:31 | Nahoru | #26
toto je asi blbost v tvém případě, ale když se přední kolo z tuha otáčí a všecko ostatní je dobře tak to mohou být malučko ohlé vidle. Hlavně když byly předtím rozdělané a pak se trošku pootočily a jsou nějaký mm dovrtule. Destičky se potom už pěkně nevrací. Ale to bývalo hlavně u klasických vidlí, USD se myslim jen tak neohnou...

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 12:47 | Nahoru | #27

sejrac píše: Padlo tady toho spousta... má ta motorka ABS?


ABS urcite ma, jestli jezdi s vypnutym je otazka druha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 13:38 | Nahoru | #28
seikos> RC používat na silnici nedoporučuju, na silnici SC.... RC na první zabrždění "skoro" nebrzděj, musej být neustále zahřáté a v mokru to brzdí/nebrzdí. Na silnici je TOP SC.... RC fakt jen na okruh za sucha.... vlastní zkušenost.

Jinak k tvému problému, zkoušel jsi jinou pumpu?? Další možnost mě napadá, že bys měl pidi prasklinku v hadicích.... Mě osobně se na Panigale po x rychlejch kolech taky lehce propadá páčka, ale to je zapříčiněno tím, že standardní pumpa pod náporem rozpálené brzdovky vadne, proto Ducati doporučuje jako TOP upgrade pumpu RCS 17, kde tohle odpadá. Nutno dodat, že to brzdí nadále výborně, akorát přijdeš o cit v té páčce, takže psychicky to dělá docela mě osobně problém..

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 13:45 | Nahoru | #29

Chuďas899 píše: seikos> RC používat na silnici nedoporučuju, na silnici SC.... RC na první zabrždění "skoro" nebrzděj, musej být neustále zahřáté a v mokru to brzdí/nebrzdí. Na silnici je TOP SC.... RC fakt jen na okruh za sucha.... vlastní zkušenost.

Jinak k tvému problému, zkoušel jsi jinou pumpu?? Další možnost mě napadá, že bys měl pidi prasklinku v hadicích.... Mě osobně se na Panigale po x rychlejch kolech taky lehce propadá páčka, ale to je zapříčiněno tím, že standardní pumpa pod náporem rozpálené brzdovky vadne, proto Ducati doporučuje jako TOP upgrade pumpu RCS 17, kde tohle odpadá. Nutno dodat, že to brzdí nadále výborně, akorát přijdeš o cit v té páčce, takže psychicky to dělá docela mě osobně problém..



on má ale podle všeho problém, že mu nějakej pístek neustále přibržďuje, a to pak kapalinu přehřeje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

24.2.2016 v 14:04 | Nahoru | #30

gorkin píše: podle mě maš špatnou směs brzdových destiček ....rozžhaví se ti kotouče a tím ti "ocel" kotouče nabyde a tou rovinkou ti schladnou (ubydou na tlouštce)a to je ten důvod proč jsou brzdy Nulový
nevím jak to napsat srozumitelněji
Brzd. kotouče máš origo ?? nebo tuning ???



nebo moc utažené nýty. Kotouč neplave a když jede rychle tu rovinku, kotouče rozžhaví destičky natolik, že změkne kapalina.

Pro racig use by měly doslova rachrat:



Naposledy editováno 24.02.2016 17:47:12
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jízdní režimy Aprilia RSV4 Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 R Takheshi_Haka 3 29.6.2020 v 15:21 MichalSV90
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
RSV4 odblokování jednotky Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RSV4 R, ... MotoBuldocek 3 30.7.2018 v 23:59 MotoBuldocek
Pátý ročník RSV srazu [1 ... 116, 117] Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory... MirecekRSV 3509 20.5.2018 v 15:48 hudec
Spotřeba paliva Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... michal_fir 12 12.3.2018 v 11:53 Gahan37


TOPlist