globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: materiál pro výrobu brzdového pístku
8.2.2016 v 12:53
mám už chycený chrom na zadním brz. pístku a soused se mi nabídl že mi vytočí nový z nerezu ale sám nemůže sehnat který by rád použil (nevím přesný označení) tak si matroš budu muset asi sehnat sám ale netuším jaký. Tak pokud tady už někdo pístky řešil tak mi sem napište co jste použili dík.

materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 20:28 | Nahoru | #31
Já věděl že to mám napsat hned, nejde mi o názor na volbu materiálu. Váha hraje roli,nebudu tam cpát kus nerezu kterej je težkej jak prase když se snažím ušetřit každej gram

materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 20:36 | Nahoru | #32
tak to je snad jasné,že uděláš lehký -vybraný pístek

2 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 20:41 | Nahoru | #33
Ano lehký pístek udělám,ale oproti nerezu mi titanové pístky na jeden brzdič váží o 128 g méně A z ergalu je dělat nechci protože dobře vodí teplo a to jaksi moc nechci, jde mi jen o to jakou zvolit povrchovou úpravu,jestli jen zaleštit nebo nechat udělat povlak nitridu titanu

Naposledy editováno 09.02.2016 20:41:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 21:04 | Nahoru | #34

vevixt píše: Ano lehký pístek udělám,ale oproti nerezu mi titanové pístky na jeden brzdič váží o 128 g méně A z ergalu je dělat nechci protože dobře vodí teplo a to jaksi moc nechci, jde mi jen o to jakou zvolit povrchovou úpravu,jestli jen zaleštit nebo nechat udělat povlak nitridu titanu


No mně železný pístek neváží víc než 30 g, tak bys mě mohl dostat i do mínusu . A kdybys to zvládl i s dalšími částmi motorky, možná by i létala...

2 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 21:25 | Nahoru | #35
z nerezu se náhrady dělají běžně, akorát to asi nebude mít takovou životnost jako origo píst s tvrdochromem. hlavně musíš povrch pečlivě vyleštit, jinak hrozí, že zlikviduje manžetu, ta bude podtékat a to nechceš:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 22:30 | Nahoru | #36
RUTAN> proč by ocelák s vrstvičkou chromu měl vydržet víc než nerez ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 01:08 | Nahoru | #37

Merhaut píše: No mně železný pístek neváží víc než 30 g, tak bys mě mohl dostat i do mínusu . A kdybys to zvládl i s dalšími částmi motorky, možná by i létala...



Sestipistovej brzdic ? Vetsi pisty? To ze ocelovej pistek v tvem brzdici vazi 30g znamena ze on nemuze usetrit kolik pise? Titanovej by ten tvuj mel 15g.
On ten titan zas takova vzacnost neni, tak nevim proc je nutny mu to vymlouvat...

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 01:09 | Nahoru | #38

bolux píše: RUTAN> proč by ocelák s vrstvičkou chromu měl vydržet víc než nerez ?



Urcite bude tvrdsi.... Nerez je zas houzevnatej - osobne bych si na vetsi zivotnost toho ci druheho nevsadil

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 01:14 | Nahoru | #39
Vevixt: ja bych je udelal z toho ergalu a nedosedal na desku celou plochou ale knotaktnim zebrem po obvodu plus "bod" uprostred (treba) , ale klidne je udelej z toho Ti - dela se to taky - yoshboy ma takove brzdice primo z tovarny. Myslim ze bude stacit kdyz udelas peknej povrch na tom titanu, povlak podle me neni nutnost. Ja na titanu udelam fakt peknej povrch uz i jen radekovym nozem - kdyz bys chtel bejt jo punta, tak nejakej jemnej smirgl - 600-800-1200 a prelestit ...

materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 07:11 | Nahoru | #40
Mý Spieglery maj taky pístky z Duralu s eloxem...

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 07:16 | Nahoru | #41
assassin> Díky moc za užitečnou radu Jj vím že Yosh to tak má, mají to i vyšší řady Bremba i cnc Tokica šestipístky ale ty jsou nesehnatelný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 07:22 | Nahoru | #42
assassin> Vždyť já mu vůbec nic nevymlouvám, chraň bůh, já mu to přeju, jen mě u diskuze na jednopístkový brzdič kléčka pobavila představa té ušetřené hmotnosti . A navíc nikde nepsal, že se to týká zrovna šesti a navíc větších pístků, tys to pak už pěkně matematicky a srovnatelně opravil

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 08:09 | Nahoru | #43

Merhaut píše: assassin> Vždyť já mu vůbec nic nevymlouvám, chraň bůh, já mu to přeju, jen mě u diskuze na jednopístkový brzdič kléčka pobavila představa té ušetřené hmotnosti . A navíc nikde nepsal, že se to týká zrovna šesti a navíc větších pístků, tys to pak už pěkně matematicky a srovnatelně opravil



Ja to nemyslel zle. Ono navic mas i pravdu - rozdil je minimalni - tyhle upravy ala titanovy srouby atd - maj smysl kdyz se stavi zavodni motorka a tech usetrenejch 100g ss podari na 100 dilech :) tady jde spis o dobrej pocit z tuningu ... Ja taky sem tam neco vymenim a mam radost kdyz je to trosku lepsi nez to maj "ostatni"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 08:54 | Nahoru | #44

RUTAN píše: z nerezu se náhrady dělají běžně, akorát to asi nebude mít takovou životnost jako origo píst s tvrdochromem. hlavně musíš povrch pečlivě vyleštit, jinak hrozí, že zlikviduje manžetu, ta bude podtékat a to nechceš:)



když vytáhnu pístek u auta co má najeto 300tis-tak jsou jen dvě možnosti

buď je zrezlý a je v hajzlu
a nebo zrezlý není.

opotřebení je absolutně nulové.... a nemyslím,že ty to bylo tím tvrdochomem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 09:34 | Nahoru | #45
vevixt> Pístky z Ti dělám bez povrchovky, ale pro závodničky je dělám i z duralu (opět bez povrchovky) a roky slouží bez problémů důležité, u AL i Ti, je vyleštit povrch a hlavně rádius na vnitřní hraně, pro nasazování do manžet. A ještě důležitější je, jak už naťuk Assasssin, zabránění přenosu tepla, konec pístku u desek má buď "čelní zuby" nebo je po obvodu (radiálně) soustava otvorů cca 2mm... tak jsou udělané Ti pístky v racing řadě BREMBO... omezí to přestup tepla a pístkem může minimálně procházet vzduch...

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 12:44 | Nahoru | #46

PETARDAK píše: vevixt> Pístky z Ti dělám bez povrchovky, ale pro závodničky je dělám i z duralu (opět bez povrchovky) a roky slouží bez problémů důležité, u AL i Ti, je vyleštit povrch a hlavně rádius na vnitřní hraně, pro nasazování do manžet. A ještě důležitější je, jak už naťuk Assasssin, zabránění přenosu tepla, konec pístku u desek má buď "čelní zuby" nebo je po obvodu (radiálně) soustava otvorů cca 2mm... tak jsou udělané Ti pístky v racing řadě BREMBO... omezí to přestup tepla a pístkem může minimálně procházet vzduch...



dík,jdu roztáčet vrtačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 13:04 | Nahoru | #47
PETARDAK> Díky Právě že jsem zkoumal ty pístky z Bremba a myslel jsem si že ty díry po obvodu jsou kvůli přenosu tepla, ještě dotaz, z jakýho titanu je děláš?

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 14:06 | Nahoru | #48
vevixt> Nedokážu odpovědět "dojíždím" své letité zásoby materiálu "made in CCCP z armádně letecké výroby"... dělám z toho i šrouby, čepy kývačky, přepákování aj...

Tady moje nejnovější titanová produkce, komplet pro KTM:






Naposledy editováno 10.02.2016 18:35:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 16:45 | Nahoru | #49
PETARDAK> a nesouvisi kynuti s tim ze v US mozna pouzivaji silikonovou brzdovou kapalinu narozdil od te nasi ? Jen napad , HD měli dřív silikonovou as v zadnem pripade se nesmela pouzit klasicka brzdovka, tim nerikam ze HD mel pertinaxove pistky

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 16:51 | Nahoru | #50
já měl v jednom brzdiči, ani nevím co to bylo, vrták nedělal klasický špony, ale uplně se to drolilo a pod kladivem se to štípalo, na soustruhu pořádný otáčky s malým posuvem a musí to ztačit....pro klid duše přelíznout smirkem třeba 800. jinak bych materiál nijak nehrotil

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 16:58 | Nahoru | #51

Duke1 píše: PETARDAK> a nesouvisi kynuti s tim ze v US mozna pouzivaji silikonovou brzdovou kapalinu narozdil od te nasi ? Jen napad , HD měli dřív silikonovou as v zadnem pripade se nesmela pouzit klasicka brzdovka, tim nerikam ze HD mel pertinaxove pistky



Ne, i v US-cars se už dávno používá (je předepsána) brzdovka DOT4, pístky z pertinaxu jsou známá "stará bolest"... no a Česká sůl jí jen podpoří...

p.s. I ten H-D přešel od r.2004/2005 z brzdovky DOT5 na DOT3, 4, 5.1...

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 17:03 | Nahoru | #52

wáca píše: já měl v jednom brzdiči, ani nevím co to bylo, vrták nedělal klasický špony, ale uplně se to drolilo a pod kladivem se to štípalo, na soustruhu pořádný otáčky s malým posuvem a musí to ztačit....pro klid duše přelíznout smirkem třeba 800. jinak bych materiál nijak nehrotil



titanu rozhodne velky otacky nesvedci - rezny podminky jsou spis podobny nerezu, mala rezna rychlost, vetsi spona....

materiál pro výrobu brzdového pístku

10.2.2016 v 17:25 | Nahoru | #53
Nech si ro vyrobit a fertig, třeba tady

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

12.2.2016 v 23:39 | Nahoru | #54
A co třeba ocel chromovku nebo hss, stočit na soustruhu s přídavkem, zakalit kolem 58 hrc a nechat přebrousit na kulato.

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

13.2.2016 v 12:26 | Nahoru | #55

Lebedik píše: A co třeba ocel chromovku nebo hss, stočit na soustruhu s přídavkem, zakalit kolem 58 hrc a nechat přebrousit na kulato.



zhnije ti to

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

13.2.2016 v 21:46 | Nahoru | #56
bolux> no protože chrom je mnohonásobně tvrdší a odolnější než nerez.

Víš třeba, že se u některých třmenů používají plastové písty. docela síla, ale funguje to:)

Naposledy editováno 13.02.2016 21:47:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

13.2.2016 v 21:50 | Nahoru | #57
Dolph-cz> jo, taková bývá většinou praxe:) ale z nějakého důvodu výrobci nerezové písty nedělají, podle mně je to kvůli nákladům a tvrdochrom má sloužit jako antikorozní odolná vrstva. Je otázka, jak by vypadal nerezový píst po stejném nájezdu:)

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

14.2.2016 v 16:42 | Nahoru | #58
RUTAN> vypadl by tak jak se namotoval

nerezové písty pokud nejde běžně koupit nový nechávám dělat minimálně 10 let a jediné,co jsem pak dělal,bylo očistit pístek pod manžetkou před tím,než se zatlačí zpět.
můj názor je,že nerezový pístek je na věky(přežije zbytek auta/moto) a opotřebovat se nemá čím.ta gumička ho neobrousí a hliníkový třmen už vůbec ne.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

15.2.2016 v 09:35 | Nahoru | #59

Dolph-cz píše: myslím si,že tvůj názor je špatný.
nerezové pístky se v druhovýrobě při malých sériích běžně vyrábějí.

ty pístky jsou výkovky,takže jedna,dvě rány v lisu a je téměř hotovo,odpad žádný,opracování jednoduché.....
je jasné,že pro pár pístků nemá smysl vyrábět formy na lis a podstupovat celkem složitý výrobní proces chromování.....,ale když se to valí v počtech které budou v řádech 10 tisíc kusů,tak to levnější bude.

a rozdíl jen v surovině železo/nerez je v řádu několika násobků,to mi teda jako "malý" nepříjde.

bavit se o nějaké roztažnosti,tření a pod. je podle mně zbytečnost.
při takhle malých průměrech je rozdíl v roztažnosti materiálu naprosto zanedbatelný,pístky mají ve třmenu velkou vůli,jsou celé ponořené v brzdové kapalině,která je maže i chladí...a jejich pohyb je při zabrždění cca 1mm.

ve všem jde o prachy.kontruktér,který na dílu ušetří byť jen jednu korunu je borec největší a vedení mu tleská......



Pistky nejsou vykovky jak pises dělají se s kulatiny 12050 myslím pak jdou na chrom pár jsem jich za dva roky uz vyrobil do aut ve fabrice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

15.2.2016 v 19:05 | Nahoru | #60

badyXV píše: Pistky nejsou vykovky jak pises dělají se s kulatiny 12050 myslím pak jdou na chrom pár jsem jich za dva roky uz vyrobil do aut ve fabrice


seš si tím naprosto jistý?nikdy to nikdo pístky nelisoval?

na pístku jsem viděl patrné stopy v materiálu,jak se při lisování natahoval....nechci tvrdit,že nutně na všech a ti teď neřeknu z čeho ten pístek byl,ale jsem na 99% přesvědčený,že to výlisek opravdu byl...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist