Mám už nějaké zkušenosti s přestavbou 1098s, ale tady je toho tolik jinak a dost obtížně se shání jakékoliv informace, proto se chci o ně podělit, aby s tím případní další stavitelé nemuseli tak bojovat A pokud bude někdo vědět víc, budu rád za všechny info
Při přestavbě se nechci pouštět do nějakého velkého tuningu. Motorka v základu je dost nasypaná, takže není důvod.
Jako základ pro stavbu jsem použil Panigale 1299 rv.2015 zakoupenou v DE po lehkém pádu najeto 4tis.
Výkon 205HP
krouťák 144Nm/8750ot.
elektronika :Kontrola trakce DTC 8stupňů,
Quickschifter DQS up/down pro řazení bez spojky nahoru,dolu
Motorová brzda EBC nastavitelná vr třech stupních
Wheelie kontrola DWC nastavitelná v 5ti stupních.
Začal jsem demontáží všech plastů a nepotřebných věcí
Dolů šel i nevzhledný hrnec , který kryje vejfukový svod vertikálního válce a nahradil jsem ho titanovou omotávkou
U předního kola je kabel, který vede k čidlu ABS.Je veden vnitřkem blatníku. To, že to není ideální stav vám dojde ve chvíli, kdy chcete navléct nahřejvák. Buď ho tam vůbec nedostanete nebo Vám úchytky tohoto kabelu nahřejvák rozpářou. Proto jsem kabel táhnul venkem
Na levém řídítku jsem sundal sériový ovladač blinkrů a nastavování v menu a je tam tenhle hezkej Rácing .Kabely bylo nutno přeletovat
Tady schéma
Teď čekám na kapoty a pak musím vyřešit uchycení IMU /Inerciální měřící jednotky/
Ještě jsem narazil na problém s čidlem stojánku. U 1098 byl klasický kontakt, který stačilo proklemovat a vše OK.
Tady vedou do čidla 3 dráty a není z něho ohmický výstup. Při jakékoliv poloze na něm nelze nic naměřit.Při odpojení konektoru to hlásí chybu IMU
Teď mám odpojenou elektriku tak až to dám na baterku zkusím změřit, co z toho leze. Na zahraničních fórech jsem se dočetl,že se přes to ta IMU nějak kalibruje, ale nemám to ověřené
Toť zatím vše, až se trochu posunu, tak to sem hodím
nikod : Jo, taky jsem zvědavej, trochu mám obavy aby to nebylo moc tvrdý, mám k tomu nějaký základní set up z kterého se dá vycházet, co zjistím sem pak napíšu.Čas v Brně 19 něco.
Ozzy :No a to si představ, že si za to někdo koupí chlupatej zimní kabát ....řeklo by se - taková blbost nééé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Ozzy_ píše: Muzu ze zvedavosti vedet co znamena "primerene naklady" ? Ten podvozek byl tak za kilo ne ?
On je rozdíl, kde to kupuješ. Nevím teda, jakou konkrétně dostal cenu, ale mně vyšla ze zahraničí o dost nižší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
doucha píše: BlackSabbath> Čau, jaký používáš pružiny? laboroval jsi s nastavením?
Ahoj. Pokud si dobře vzpomínám, tak vpředu mám 9,5ky. Na zadní je označení 24/80. Mám ale trochu jiné nároky, než ty, nejezdím okruhy. Nastavuje mně to mechanik, minimálně ještě letos to budeme dolaďovat.
Naposledy editováno 02.02.2017 17:34:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
DoktorARO píše: dafikk> nooo tak vis jak ...ale ne- mel jsem poblite boty tak jsem to ocumoval :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Taky občas zajedu na okruh a doufám, že tu tvoji italku uvidím v akci.
jinak řešil si nějak chlazení nebo je to origo chladič nebo už to má i olej chladič?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Febur dělá závodní chladič, kterej se mi moc líbí, píšou, že dokáže snížit teplotu až o 10 stupňů, Potom ten výměník jde pryč,ale stojí to strašnej ranec. Zatím řeším tepelnou izolaci svodu horizontálního válce, ten je hodně blízko olejové vany a topí do oleje. Na dráze je ta teplota kapaliny okolo 100 stupňů ale než dojedu do boxů letí to nahoru. V boxech dochlazuju velkým větrákem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
mám zx10r 08 rok a na olej. filtru je taky výměník, ale chladí se celkem dobře. Teplota je na nějakých 85 stupních. Ale pravda je, že nevyužívám potenciál motorky a zatím jezdím jen volný jízdy
to věřím, že to je ranec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
matt píše: doucha> no dobře, napsal jsem to špatně. Pro představu mám brno za 26,5, takže mám velké rezervy bojuji s plynulostí a neumím brzdit - takže trénovat trénovat
Vsichni mame velke rezervy, kluci z Moto2 litali Brno na seriovych baworakach se svetlama za 2:02/03, jen slicky meli obuty (Schrotter/Folger).
Holt proto asi jezdi MS oni a ne mi
matt píše: doucha> no dobře, napsal jsem to špatně. Pro představu mám brno za 26,5, takže mám velké rezervy bojuji s plynulostí a neumím brzdit - takže trénovat trénovat
Přesně jak to píše Ozzy, všichni se s tím perem, 2:26 je dobrej základ. Rozdíl mezi profíkama a náma je v tom, že oni musí jet rychle, protože je to jejich živobytí.
My se tím jenom bavíme
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
tajně doufám, že se tento rok aspoň o něco málo zlepším (chci se jednou dostat pod 20)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Obecně 2 věci co by se na Panigale neměly dělat resp. dělat s hoooodně velkou opatrností jsou: 1. Zkracovat Rozvor 2. Snižovat předek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Chuďas899 píše: Pánové jen malej dodatek jo...... to co zde napíšu jsou zkušenosti týmů z WSTK..... sériová Panigale 1199 je vzadu moc tvrdá tuhá na pružine 90!!!!.... takže proto u 1299 co má douchič se napevno posunul čep zadní kyvky o -4mm dolů aby se dostatečně zatížil zadek. Byl bych HODNĚ opatrnej s tužší pružinou vzadu A DÁLE pouštěním vidlice vepředu protože 1299 má 24" úhlev hlavy řízení tzn. má strmější řízení než 1199, aby vykompenzovalo těch -4mm vzadu. WSTK mají délku zadního tlumiče 306-308mm. Bude to pak hyperaktivní a snížíš trakci na zadním kole......Předek 1,05 je dobrá volba já jsem šel stejnou cestou....série 1KN, takže jsem nechal v levé 1KN a do pravé jsem dal 1,1.... jezdí to takhle i Jaro Černý a poláci z DTMT.
Obecně 2 věci co by se na Panigale neměly dělat resp. dělat s hoooodně velkou opatrností jsou: 1. Zkracovat Rozvor 2. Snižovat předek.
Čau závodníku díky za cenné info, já ten předek nakonec dolů nepustil, právě z toho důvodu, že nechci zásadně sahat do geometrie. U tý tvrdosti zadního péra uvidim jak se to bude chovat. Jestli to bude tvrdý, tak ho vyměnim. Ty tam máš vzadu 85 nebo 90? A ta délka zadního tlumiče co píšeš je na 1199 nebo 1299?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Každopádně si udělal to nejlepší cos mohl, zadní tlumič je opravdu nejslabší část, takže TTX skvělá volba a předek už je taková klasika cartridge. Nech si udělat nastavení na tvojí váhu, předpětí atd, ALE s geometrií si zatim nehraj. Já jsem výše popsané změny provedl teď přes zimu a jsem moooooc zvědavej co to udělá až se na tom svezu.
Všechno tohle můžeš nalézt na forech ducati.ms, ducatiforum.co.uk, ducati1299.com..... jsou tam lidi co i závodí národní "club" šampionáty......... samozřejmě že je tam i spousta odpadu atd holt člověk se tim musí prohrabat, já tak trávil dlouhý zimní večery no :D už se těším až se svezeme
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Chuďas899 píše: doucha> Jasná páka, s tím snižováním opatrně..... Marzochi vidlice má pružinu 0,9 a Model S na Ohlinsu má 1KN. CO se týče zadního péra tak já mám 90....těch 306 až 308mm je měřeno mezi dírama na šrouby. 1299 má právě už vychytáno to, že má ten čep o 4mm níže tzn. nemusí tolik řešit tu tuhost. 1199 je vzadu nakopnutá a příliš tuhá, proto 1199R má ten čep štelovatelnej a ta pozice -4mm je základní výchozí 0 u 1299. Takže jediná možnost jak z 1199 udělat geometricky 1299 ( tzn. dalekolepší motorku) je koupit kit z 1199R na zadní čep kyvky a dále 24" vložku do krku řízení, protože pokud to neuděláš dost to zpomalí řízení ale na druhou stranu pokud uděláš JEN ten krk řízení 24" a ne ten čep tak to bude hyperaktivní co se týče zatáčení, snížíš stabilitu na brzdách, highspeed stabilitu taktéž bude se to "vlnit" a přijdeš o trakci na zadku. Člověk si řekne, že je to pár mm, ale když to vynásobíš rychlostí, tak ty změny jsou pak dramatický, takže opravdu na to bacha.
Každopádně si udělal to nejlepší cos mohl, zadní tlumič je opravdu nejslabší část, takže TTX skvělá volba a předek už je taková klasika cartridge. Nech si udělat nastavení na tvojí váhu, předpětí atd, ALE s geometrií si zatim nehraj. Já jsem výše popsané změny provedl teď přes zimu a jsem moooooc zvědavej co to udělá až se na tom svezu.
Všechno tohle můžeš nalézt na forech ducati.ms, ducatiforum.co.uk, ducati1299.com..... jsou tam lidi co i závodí národní "club" šampionáty......... samozřejmě že je tam i spousta odpadu atd holt člověk se tim musí prohrabat, já tak trávil dlouhý zimní večery no :D už se těším až se svezeme
Jo , tyhle Panigale fóra znám, taky jsem se tím prokousával , ono tyhle věci týkající se nastavení tlumičů, tuhosti pružin atd jsou hodně ošemetný, protože je to honě individuální záležitost. Jde mi jen o to abych šel správným směrem.. To co píšeš má logiku. Já vycházím pouze z dat, který jsem dostal u Halbichů, což je nějaký základní set up od Ohlins pro Pnigale. Ono pokud se do toho člověk trochu ponoří, zjistíš, že bez telemetrie stejně pořád jenom tápeš a vlastně řešíš jenom pocit jestli se ti jede líp nebo hůř, ale už těžko zdiagnostikuješ příčinu. Jedinou reálnou měřitelnou hodnotou je rozsah práce vidlice, ale už nevíš kde se do těch krajních mezí dostává. Nemusí to být jenom na brzdách. Daleko důležitější je, co se děje v náklonu, pod plynem na výjezdech atd. No po tom co jsi napsal, hodím zpátky ještě délku zadního tlumiče, tak bude geometrie jako na sérii a z toho budu vycházet.
Doufám,že v dubnu už to alespoň na Slovači trochu půjde odzkoušet.
Tohle vlákno jsem zakládal právě kvůli takovýmhle příspěvkům
Hodně lidí si myslí, že série je dostačující a není proč na to hrabat. To je pravda jen částečně, protože, když do toho nehrábneš, nemůžeš srovnávat a pochopit jak ty věci fungují a pak o tom ani nemůžeš žvanit při zimních večerech na fórech
Díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Barvy Ducati 1199 Panigale, Ducati 1299 Panigale | suzu750 | 1 | 22.2.2020 v 15:35 Lam. |
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... | upside | 15 | 6.5.2019 v 01:41 HAMLET |
Svolávačka pumpy Brembo PR16 Aprilia RSV4, KTM Duke 690 R, KTM 1290 Super Duke R,... | Beranidlo | 14 | 28.2.2018 v 15:46 PetrS |
Dynojet AutoTune AT-200 & AT-300 (k... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ni... | Hasha | 1 | 28.2.2017 v 14:58 Hasha |
Nová vs. ojetá? [1, 2] Ducati 1299 Panigale | TheRovy | 34 | 26.8.2016 v 10:08 MichalR66 |