bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Netěsnost ventilů
2.2.2016 v 20:43
Zdravím, měl bych dotaz ohledně těsnosti ventilů. Po kontrole ventilových vůlí jsem protáčel motorem (golou), všimnul jsem si, že přední válec má menší kompresi než zadní, u výfukových ventilů je slyšet lehké zasyčení. Dneska jsem do válců nalil olej a znova protočil rukou, bylo vidět jak se tvořej bublinky u sedel ventilů. Nikdy jsem neměl s motorem žádný problém, mám motorku ještě ani né 2roky. Má cenu schánět měřák na kompresy? Nebo je jasný, že jsou ventily podpálený. K tomu bych měl dotaz ohledně vymezovacích ventilových podložek, někde jsem tu četl, že slabší jak 1,5mm praskne, ale v manuálu jsou psaný podložky min 1.2mm. Jako základní jsou psaný 1.7mm a já mám nejslabší 1.65mm, jde mi hlavně o to, že kdyby se měly frézovat sedla ventilů při nejhorším, abych ještě byl schopnej nastavit ventilovou vůli, nebo je možné sedla vyměnit za nová? Díky za rady Tomáš.

Netěsnost ventilů

2.2.2016 v 21:05 | Nahoru | #1
Ahoj, nech změřit kompresi, má se měřit na zahřátém motoru a s plně otevřeným plynem, navíc golou to nezměříš, prostě tím točíš pomalu. V Nový Pace máš třeba K2moto kde ti ji změřej... A pokud moto startuje a jezdí v pohodě, tak hledáš problém tam kde není

1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost ventilů

2.2.2016 v 21:17 | Nahoru | #2
Nešlo mi o to, že bych to golou změřil ;), ale o to, že tam je jistá netěsnost na ventilech, co jsem zjišťoval, tak většinou těsnost zkouší nalitím benzínu při zabrušování a vzhledem k tomu, že když s tim točim, tak by se měli ventily do sedla spíš zatlačit a o to být těsnější, ale prostě to propouští. Do K2 asi radši ne ;). Měřák bych sehnal, ale jde o to jestli to má cenu. Bohužel, abych moto ohřál, tak bych ji musel nejdřív dost nastrojit..




Ale je fakt, že jako nastartuje na otočení kdykoli

(reakce na) Netěsnost ventilů

2.2.2016 v 21:39 | Nahoru | #3
Rolda89> no takhle má vypadat moto v zimě, já bych si ji nástrojil na sezónu a zjara bych si sehnal měřák a ty komprese teda zkusil, ale budou v pohodě, tam kde jsem naměřil malý tlaky tak moto blbě startovalo a za jízdy vynechával válec, celkově to prostě jelo na prd...

Naposledy editováno 02.02.2016 21:40:01

Netěsnost ventilů

2.2.2016 v 22:12 | Nahoru | #4
dewwil>drobek údržba , když on je k tomu přednímu tak debilní přístup s chladičem, ale zkusim je změřit teď za to nic nedám a pak, až to budu moc ohřát. Jen mi nejde do hlavy, proč to prostě syčí.. můžu to zítra natočit, jsou mezi sedlem a ventilem vidět bublinky od toho nalitýho oleje. Jinak moto má najeto 40 000km, kupoval jsem s 22 000km tenkrát po kontrole ventilů ještě původním majitelem, a za těch skoro 20 000km co se od tý doby najely, se jeden ventil hnul zhruba o 3 stovky, jinak vše na stejných hodnotách. Jo může někdo napsat, že 20 000km mají všechny na inzerci, ale kotouče jsou origo a nemaj ani malou hranu, desky origo s dost materiálem, byla na ni 9 let stará guma a štítek po oleji z roku 2008 se zapsanými 11000 km, řetěz jsem měnil až já. Takže by snad kilometry měli sedět.

Netěsnost ventilů

3.2.2016 v 01:03 | Nahoru | #5
SVčko nemá náhodou odstredivý dekompresor? To by vysvetlovalo prečo pri točení motoru golou necítiš odpor

Netěsnost ventilů

3.2.2016 v 05:14 | Nahoru | #6
Woozie02>nic takového nemá, odpor cítím, ale ten přední válec má daleko nižší

Netěsnost ventilů

4.2.2016 v 18:42 | Nahoru | #7
Bylo mi doporučeno hlavu schodit a ventily zabrousit, případně udělat opravu sedel, dnes jsem sundal vačky, povolil šrouby, ale k hlavním jsem se nedostal, klasická 1/2" gola má oříšky moc velké, takže co na to používáte, stačí trubkový klíč, nebo si mám v práci vyjiskřit něco lepšího, zdálo se mi, že to je sakra utáhlý. Zkoušel jsem malou golou a ohl jsem dvě 8mm tyčky z lepšího materiálu.

Netěsnost ventilů

5.2.2016 v 17:35 | Nahoru | #8
takže, dnes jsem si nechal v práci vyjiskřit přípravek na golu






hlavy jsem dnes schodil






a jako nejpravděpodobnější příčinu vidím v zakarbonování, víc až vyndám ventily




Netěsnost ventilů

8.2.2016 v 17:42 | Nahoru | #9
Ventily jsem vyndal ve stojanu na vrtačku, šlo to velmi dobře i s jednoduchým nařízlim přípravkem z trubky. Vše jsem skontroloval, klika je bez vůle, pístní čepy taky, jen je na obou ze stejné strany lehká stopa, pouze vzhledová, né hmatatelná. Řekl bych, že konstrukční důsledek toho, že mazací díry jsou vyvrtány k druhé straně. Válce mají krasnou stopu ještě po honování. Vše bylo potřeba hodně odkarbonovat, stoprocentně výsledek odvětrání motoru do filtrboxu, sací ventily s pístem měli na sobě nejvíc usazenin. Sedla jsou naprosto v pořádku, 1mm široká zhruba (manual 0,9-1,1mm). Ventily, které netěsnily si beru zítra na změření hodinkami. K tomu musim říct, že motor má naježděno zhruba 40 000km a z toho něco okolo 20 000km s otevřeným výfukem a jako příčina netěsnosti se mi určitě nejeví, spíš bych řekl, že je to již zmíněné odvětrání motoru spolu s benzínem, který s přidanými složkami nestojí za nic a není schopnej motor od mastnoty vyčistit a ta pak karbonuje, sací ventily byly zakarbonovaný ze strany karburátorů, ne ze strany spalovacího prostoru. To je vidět na předešlé fotce. přidávám pár fotek, třeba se to někomu bude hodit ;)






vyčištěný píst

rozdíl mezi vyčištěnou a nevyčištěnou hlavou




Netěsnost ventilů

11.2.2016 v 19:15 | Nahoru | #10
Ventily změřené, žádný nehází, měřili mi to v práci na 3Dčku, takže jsem viděl, jak vypadají všechny plochy ventilu, házivost dříků je do 5micronů (manual 50 micronů), talířek měl 10micronů (manual 30 micronů), tam to bude ale o hodně méně, měl jsem to měřeno při držení stopky dříku, tudíž se přičetla i házivost dříku a vzdálenost od stopky (délka skoro celého ventilu). Písty a kroužky jsem kompletně omyl v benzínu a vyfoukal vzduchem, válce to samý.
Teď je na řadě zabroušení sedel.




Netěsnost ventilů

12.2.2016 v 08:36 | Nahoru | #11
Zkoušel jsi jak těsní ventily v sedlech před rozebráním? To se naleje do kanálu třeba benzín a ze strany spalovacího prostoru vidíš, že buď těsní, nebo začnou po chvíli vlhnout a prosakovat a nebo to někdy vysloveně proteče. Podívej se také nejlépe lupou na těsnící plochy výfukových ventilů. A ještě by jsi se mohl zaměřit na pístní kroužky, axiální vůle v drážkách a vůle v zámcích po vložení do válce.

Naposledy editováno 12.02.2016 08:37:22

Netěsnost ventilů

12.2.2016 v 12:30 | Nahoru | #12
Sací ventily byly ok, ty jsem opravdu jen lehce přebrousil když už to mám rozdělaný. Výfukový měli v sobě malý prohlubně, tam nebylo moc co řešit. Zkoušel jsem před rozebráním nalít olej do válce, u těch výfukových bylo vidět, když to syčelo ven, jak prská i olej. Samozřejmě, že zkouška těsnosti benzínem bude, sedla jsou opravdu netknutý, po zabroušení jsou na nich proužky dokola od pasty, bez nějakých prohlubní, lupou jsem kontroloval, šíře proužku po zabroušení na ventilu do 1,1mm. Kroužky jsou zkontrolovaný, v polovině pracoví plochy ve válci mají v zámku 0.4mm a axiálně už nevim, to bych musel přeměřit.
edit: co mě řekvapilo, tak to je, jakou vůli má píst ve válci, Japonci jsou to mají zřejmě zmáklý :)

Naposledy editováno 12.02.2016 12:34:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist