bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/353 generálka motoru
28.1.2016 v 22:44
Zdravím
Dělám kompletní renovaci na motorce Jawa 250/353 - 3
Motor je z 353 - 4
Liší se pouze karburátorem ??
Do pravého karteru dávám válečkové ložisko... váš názor ?
Při zkoušení převodovky "na sucho" jsem zjistil, že když z 1 zařadím neutrál a otáčím hřídelí tak v převodovce lehce cvaká... cvakne 6x za otáčku
Pokud řadím z 2 na neutrál a následně otáčím tak to občas cvaká, občas ne .. také 6x za otočku
Co by to mohlo dělat ? ..
Dál bych se chtěl zeptat z jaké strany mám eliminovat vůli na předlohovém hřídeli... mám tam 0,7mm .. v příručce píšou o 0,3mm max.
Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 generálka motoru

29.1.2016 v 14:10 | Nahoru | #1
Rozdíl mezi 03-04 je ve velikosti sacího kanálu, to válečkové ložisko není na vadu, ale je to zbytečnost, To cvakání dělá špatně vyezená vůle na převodovce, škrtají ti kameny na kolečkách o druhé kolečko. Vymezuje se pouze předlohová hřídel, hlavní to nepotřebuje, protože je pevně zafixovaná spojkou. Vymezovací podložky se dávají z opačné strany jak je spojka!

Jawa 250/353 generálka motoru

29.1.2016 v 16:38 | Nahoru | #2
kejvačka má převodovku s 6 kolíky. a hřídele s 6. drážkami. Zkontroluj, jestli je všechno dosazeno na kraj do ložisek, ložiska až k ségrovkám. S touhle převodovkou j epotřeba si trochu pohrát, je dost citlivá na vymezení. Případně namotuj i spojku (oba koše), abys měl jistotu, že je hlavní hřídel ve správné pozici. Ideálně koukej dovnitř a zjistíš kde to co dělá.
Zrovna ta nevymezená předloha to může dělat, ale musíš si dát pozor ze které strany to dělá, abys to podložením ještě nezhoršil.

Jawa 250/353 generálka motoru

29.1.2016 v 17:41 | Nahoru | #3
cvakání moc nerozumím, ale nebude to i tím, že s olejovou náplní se převodovka chová lépe než na sucho, kde jde řazení o poznání tíž.

Jawa 250/353 generálka motoru

29.1.2016 v 17:55 | Nahoru | #4
Válečkové ložistko ničemu nevadí, akorát bude motor trochu hlučnější.

Jawa 250/353 generálka motoru

29.1.2016 v 18:54 | Nahoru | #5
když už se píše o vůli na hřídeli. Kolik by měla být?
Včera jsem si přinesl domů polosloženej motor a hřídel má vůli 0,4mm.

Jawa 250/353 generálka motoru

30.1.2016 v 13:23 | Nahoru | #6
Někdo to tady už psal, vůle by měla být max 0,3 mm

(reakce na) Jawa 250/353 generálka motoru

3.2.2016 v 15:26 | Nahoru | #7
udinar> "Z opačné strany jak spojka" , to znamená z leva nebo zprava? Spojkou je myšleno co? Lamely na levo ,nebo vypínací mechanismus na pravo? V knize od Dočkala je psáno vymezovat na levé straně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 generálka motoru

3.2.2016 v 17:41 | Nahoru | #8
Spojka je spojka, spojkový automat je něco jiného! pokud se na motor dívám zepředu, tak je to skutečně vlevo Když se dívám na motor zezadu, tak je to naopak vpravo. Takže se podkládá předlohová hřídel ze strany spojkového automatu

(reakce na) Jawa 250/353 generálka motoru

3.2.2016 v 19:10 | Nahoru | #9
udinar> Předlohová hřídel se podkládá v levé polovině skříně. Viz. kniha "Údržba, opravy a seřizování motocyklů JAWA. Autor Jiří Dočkal. Strana 228. Já odborník nejsem, pouze píšu co jsem přečetl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 generálka motoru

3.2.2016 v 19:32 | Nahoru | #10
sorry ale podle mě je vlevo to, co je ve směru jízdy vlevo, pravá polovina je ta, kde je dynamo, to snad je podle pravé a levé ruky v pozici jezdce, pravý kolo u auta tak není z pohledu zepředu vpravo.

(reakce na) Jawa 250/353 generálka motoru

3.2.2016 v 21:26 | Nahoru | #11
mira592> Přesně tak.

Jawa 250/353 generálka motoru

5.2.2016 v 18:16 | Nahoru | #12
Jo přiznám se můžu se plést. Teďka mám Dočkala někde zahrabaného, tak to nenajdu a motor na kejvu jsem naposled dělal před dvěma roky, od té doby jsem dělal jen Tatrany a 477-ky. Nikdo kejvu nechtěl
Co vím ale zcela jistě, že se vymezuje předloha!

Naposledy editováno 05.02.2016 18:17:23

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 generálka motoru

16.2.2016 v 14:04 | Nahoru | #13
Díky všem za příspěvky.
Takže motor mám složeny.
To jak jsem psal o cvakání skutečne zpusobuji špunty, ktere jsem na kolecku, ktere řadí 1 a 2 rychlot a neutral mezi nimi....
Tento problém po sestrojeni ani neni znát, rekl bych že v oleji to bude ok. Je to zpusobene tim, že když se radi, tak se otaci radici talíř a v nem se posouvaji vodítka řádcích vidliček. Tam je malinka vule a ta to způsobuje. Nevim jestli je to vubec řešitelne. Predlohovy hridel jsem vymezil ocelovou podlozkou, kterou jsem dal tuším na pravoi stranu. Už si nejsem jisty ale vím, že když jsem to dal na druhou stranu a sesrouboval, tak se s prevodovkou nedalo ani hnout.
A nakonec k valeckovemu ložisku. . Asi bych doporučil kazdemu. Je s nim o dost lepsi prace. Kartery zaplujou k sobe jak po másle, ale pozor na to kde ho kupujete jeden shop za nej chtel 750 a druhej 120....
Tot je asi všechno

Jawa 250/353 generálka motoru

16.2.2016 v 14:17 | Nahoru | #14
Tak hlavně jestli to ložisko máš C3. Osobně nevidím jediný důvod tam cpát válečkové. Větší hlučnost a odpor. Rozdíl v životnosti stejně na pováženou.
Náročnost montáže neřeším, když to nahřeješ spadne to tam úplně stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 generálka motoru

16.2.2016 v 15:46 | Nahoru | #15
T.815> Příteli doporučuji Ti. Motor opět rozpul, podložku kterou jsi dal na pravou stranu hned vyhoď a dej ji tam kam patří, tzn. na levou stranu a pozor podložku o správné tloušťce. To co jsi udělal je zbytečná chyba a může Ti vyskakovat trojka rychlost. Podložky o různých tloušťkách běžně koupíš na eshopech s Jawa díly. Nejlepší ovšem je vyměnit celou předlohovou hřídel a příslušné převodové kolečko a samozřejmě obě bronzové pouzdra, investice 1500 kč a je to na úrovni nového stroje.

(reakce na) Jawa 250/353 generálka motoru

23.2.2016 v 09:06 | Nahoru | #16
Lukar> jak jsem psal vyse... uz si nejsem jist na kterou stranu jsem tu podložku dal, ale vím, že když jsem ji dal na druhou stranu, tak s převodovkou neslo otočit. Podložku jsem dal samozřejme správne tloušťky. Děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116075 Dnes v 19:35 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist