bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5
28.1.2016 v 09:35
Ahoj, mám takovej menší problém. Když jsem povolovat šroub na prave strane od padáku utrhnul se a zustal v motorce. Pravděpodobne byla motorka lehla a sroub zkorodoval a ja už ho jenom dolomil. Nepouzil jsem nejakou velkou sílu a rup a bylo to. Ne napadá vás kdo by to uměl vyndat popřípade jak? Jsem z Prahy. Sroub drřží padák pak prochází rámem a do motoru.










1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 20:32 | Nahoru | #31
gugo> tak to jo, dobrá práce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 20:34 | Nahoru | #32
dewwil> Nebylo to nic strasnyho, akorat se k tomu blbe mohlo. Lepeny to nebylo, bud byl ten sroub nacatej po nejakym padu nebo byl pretazenej pri utahovani.

Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 20:52 | Nahoru | #33
Mě se urazil po pádu a taky to byla brnkačka ho vytočit...





Naposledy editováno 31.01.2016 20:54:35

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 20:55 | Nahoru | #34
gugo> Pěkně Když to jde vyšroubovat lehce tak tenhle způsob funguje. Ten torx je snad i trochu bezpečnější než vytahovák.

Btw. dej tam pořádnej šoub, 8.8 je hrozný bláto, chce to alespoň 10.9.

1 reakcí na tento příspěvek Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 21:02 | Nahoru | #35
tech: hele a myslis ze tam je ten sroub tak namahanej ze je potreba tam dat pevnejsi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 21:47 | Nahoru | #36
assassin> Očividně asi jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 21:48 | Nahoru | #37

Tech píše: assassin> Očividně asi jo



no on psal ze tam byl padak - ono mozna je lepsi ulomenej sroub, pokud uz je ta rana moc velka, nez kdyz diky prilis pevnymu sroubu vytrhne kus ramu/bloku atd....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 21:54 | Nahoru | #38
assassin> To je pravda no, nevím neviděl jsem to. Já jen že když si vezmeš šrouby na motorce, většina jich je alespoň těch 10.9. Třeba na držákách bočních kufrů Givi jsou taky...

Naposledy editováno 31.01.2016 22:13:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 21:57 | Nahoru | #39

Tech píše: assassin> To je pravda no, nevím přesně neviděl jsem to. Já jen že když si vezmeš šroubky na motorce, většina jich je alespoň těch 10.9. Třeba na držákách bočních kufrů Givi jsou taky...



on si tady stejne nebude moci tolik vybirat, je tam jemnej zavit (myslim) ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:10 | Nahoru | #40
assassin> Tak to je snad jedno ne...

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:15 | Nahoru | #41

assassin píše: on si tady stejne nebude moci tolik vybirat, je tam jemnej zavit (myslim) ....



Je tam jemnejsi zavit. A oledne toho padaku, me se to misto na padak uplne idealni nezda. Sice tam nejakej prenos do ramu je, tim stazenim sroubem z boku, ale pri nejaky vetsi rane to podle me schyta ten motor. Ale mozna je to jenom muj pohled co kouka na padaky na endurech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:18 | Nahoru | #42
Tech> tyhle šrouby normálně nekoupíš, leda origo, nebo si nechat vyrobit u soustružníka, ale on je rozdíl, jestli se ten závit "vyřeže" nebo válcuje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:22 | Nahoru | #43
mari> Co je na něm tak zvláštního ? Snad má nějakou speciální pohledovou hlavu ? V podstatě jde koupit všechno, jen to chce správné "know-where".

Naposledy editováno 31.01.2016 22:22:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:27 | Nahoru | #44

Tech píše: mari> Co je na něm tak zvláštního ? Snad má nějakou speciální pohledovou hlavu ? V podstatě jde koupit všechno, jen to chce správné "know-where".



neni to zavit ze standard hrube ani jemne metricke rady.... nerikam, ze nejde sehnat, ale neni to tak snadne - kdyz uz sezene dylku + stoupani co potrebuje, tezko si bude vymyslet tridu pevnosti....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:32 | Nahoru | #45
assassin> Já v Arkovu sehnal už dost atypů...za zkoušku to stojí, origo bude za kolik 3 kila ? To mi je proti srsti když ten samej je normálně za 5kč. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:46 | Nahoru | #46

Tech píše: assassin> Já v Arkovu sehnal už dost atypů...za zkoušku to stojí, origo bude za kolik 3 kila ? To mi je proti srsti když ten samej je normálně za 5kč. :D



jj naposled si u nas nechala vysoustruzit sroub pani farmarka na kombajn...nakej total atyp a pak na nas jecela ze jsme banda zlodeju, sroub za x stovek, kdyz normalne stoji par korun....

je ten samej, jen ma o 0,25mm jiny stoupani... ale kdyz se dost zabere....

Naposledy editováno 31.01.2016 22:47:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 22:54 | Nahoru | #47
assassin> Já bych to stím stoupáním neviděl tak tragicky, všechny normovaný stoupání se dnes dají běžně sehnat a jiné než normované se používají snad jen v NASA.

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 23:02 | Nahoru | #48
T

Naposledy editováno 07.02.2016 23:05:52

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 23:02 | Nahoru | #49

Tech píše: assassin> Já bych to stím stoupáním neviděl tak tragicky, všechny normovaný stoupání se dnes dají běžně sehnat a jiné než normované se používají snad jen v NASA.



ale tak sehnat to samozrejme jde, kdyz tam ten sroub byl.... kdyz uz me zase zkousis, opravdu jsi zkousel takovejhle sroub sehnat? ja nepsal ze je to atyp stoupani, ale bezne se srouby delaji ve dvou radach stoupani.... a v automotive se pouziva stoupani jeste o radu vedle
treba jako inbus klic c7 ... taky se bezne v automotive pouziva, taky se da sehnat, ale neni v kazdem beznem naradi.....

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

31.1.2016 v 23:06 | Nahoru | #50

gugo píše: dewwil> Nebylo to nic strasnyho, akorat se k tomu blbe mohlo. Lepeny to nebylo, bud byl ten sroub nacatej po nejakym padu nebo byl pretazenej pri utahovani.



To máme v našich řadách šikovné řemeslníky

Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 06:45 | Nahoru | #51
No ten šroub samozřejmě sehnat lze, jenže už to není origo délka, protože potřebuješ připevnit padák, takže pak sháníš atyp délku a s pevností se to nesmí přehnat, bo jak tu zaznělo tak při pádu to odsere oko rámu a možná i oko na motoru, takže je lepší když se po větší ráně ucvakne a moto zůstane celý. Schválně se na tyhle padáky typu hřib dávají bláto šrouby, aby se urvaly... Rutan to dovedl k dokonalosti, že šroub s padákem drží na plotně, aby se neurval kus rámu nebo bloku motoru...

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 07:10 | Nahoru | #52

Tech píše: mari> Co je na něm tak zvláštního ? Snad má nějakou speciální pohledovou hlavu ? V podstatě jde koupit všechno, jen to chce správné "know-where".



Zvláštního na něm je to, že je o hromadu delší než origoš. Musíš připočítat ještě ten padák Tahle dlouhé šrouby a ještě aby na nich byl M10x1.25 (čiliže jemné řada ) + nedej bože ještě na imbus už jsou speciálnější přáníčko. Z vlastní zkušennosti ti mohu potvrdit, že ho v běžném železářství nekoupíš. A pokud ano tak to bude klasická M10 v takové délce. A ještě s závitem až pod hlavu... Ale není to zase nesehnatelné
V loni jsem měl pád v Mostě za matadorem. Nechci mu dělat reklamu ale brutálně mi pomohl padák od Rutama, vozím je cca 4 roky. Dostal jsem hasana ale motorka nešla z tratě tak se to díky i padáku to obešlo bez nějakých větších zásadních škod. Nicméně Rutan používá šrouby 8.8 a viz fotka ten se při hasanu v ccca 110km/h krásně ohnul. Měl jsem ho na té samé straně co ty. (No samo sebou šel do kelu lauf, brzda atd.... díly které to také dost podržely)







Po opravě moto jsem si objednal nový padák znovu od Rutana, namontoval a jezdil. Jezdil jsem s tím asi 3 měsíce a jednoho krásného dne na podzim přijedu dom a říkám si "na tom padáku je něco špatně ?!? Vezmu na za něj a on byl twl praskej šroub Že bych překroutil šroub to ne - je to do hliníku a hlavně bloku motoru, tak vždy padáky dotahuji s citem tak abych rukou sním nemohl pootočit když za něj za beru a dost. (asi i proto se mi v Mostě pootočil a brousil z více stran) takže do dnes nevím co bylo špatně. Každopádně aby mozek měl klid jsem to vyhodnotil jako zmetkový kus šroubu s vadou materiálu. Teď jsem tam dal šroub 10.9 a jsem zvědav... Nicméně jsem měl stejné černé myšlenky jaké psal Assassin. Aby pak při nedej bože dalším pádu šroub nevydržel a nerupla konzole na bloku - ale uchlácholuji se větou "však v rámu je nějaké futro které to podrží aby šroub neměl chuť mít páku a on pak při nejhorším rupne

1 reakcí na tento příspěvek Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 08:37 | Nahoru | #53
Na každou práci je nářadí, nicméně 1x to použít, to je lepší použít ten torx, princip je stejný, důležité to dobře navrtat přes vodítko

vytahováky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 09:33 | Nahoru | #54
laďa-prášil> Lepší než torx, to je relativní. Torxe tam naklepneš na kousíček a když to půjde nezdravě težko, s trochou štěstí se jen protočí. Tyhle vytahováky drží v otvoru tak hodně, že není zase tak nemožné ho zalomit a to je vymalováno.

K tomu šroubu, klidně napište rozměry, bude to otázka 10sec si ho vygůglit v milionech e-shopů. Klasické železářství je samozřejmě nanic, chce to něco jako Arkov atp...

Jinak u jemných imbusů je pevnost 10.9 častější než 8.8. Ono ten vnitřní 6tihran v pevnosti 8.8 není žádná hitparáda.

Naposledy editováno 01.02.2016 09:37:20

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 10:27 | Nahoru | #55
gugo> JEŠTĚ JEDNOU OBROVSKÝ DÍKY!!!!!! NEJVÍC ME POBAVILO ZE JSEM PRIJEL DOMU SUNDAL KOMBI A NAJEDNOU PÍŠEŠ ŽE TO JE VENKU :D DOPORUČIM TĚ VŠEM CO POTKÁM

Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 11:05 | Nahoru | #56
hmmm,tak to by kleštěma rozhodně vytočit nešlo.(ironie )

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

1.2.2016 v 12:04 | Nahoru | #57

Tech píše: laďa-prášil> Lepší než torx, to je relativní. Torxe tam naklepneš na kousíček a když to půjde nezdravě težko, s trochou štěstí se jen protočí. Tyhle vytahováky drží v otvoru tak hodně, že není zase tak nemožné ho zalomit a to je vymalováno.



Bohužel obvykle využiješ jenom ten nejmenší.... to je spíš nevýhoda. Jinak to zatím vždy zafungovalo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

2.2.2016 v 11:49 | Nahoru | #58

gugo píše: tak mas par moznosti... ja bych sel asi cestou nejmensi prace postupne.

1. prostriknout necim co se dostane mezi zavit a blok /wd,brzdovka/ + rozumne ohrat. /parkrat zopakovat/
2. poklepat zalomeny sroub.
3. vyvrtat do nej 4 diru a namlatit do ni torx
4. vysroubovat (doleva)

pokud to nezabere, tak bud vytahovaky na zalomeny srouby ... nebo nabok a kyselina dusicna viz zde

edit; nebo me to privez , sice mam plnou dilnu ale tohle zmaknem venku.



Cau gugo, mam dotaz k tomuhle postupu, docela by se mi to nekdy hodilo....
Jak se prosim te zabezpeci, aby ta kyselina nezrala hlinikovy blok, ale jen ten ocelovy sroub?
Sorry, misto chemie jsem ve skole kreslil kosoctverce a ted mam mezery: HNO3 nereaguje s hlinikem, a s oceli (zelezem) ano?
Z obrazku to moc nevidim, prosim te jen mi potvrd - ta kyselina asi nesezrala cely sroub, ale jen si vyleptala cesticku kolem zavitu nebo zavit sroubu uplne rozleptala jakozto misto s nejslabsim prurezem, chapu to dobre? BTW jak dlouho tak trva, treba tak hodinu, nebo nechat pres noc?
Diky, H.

(reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

2.2.2016 v 12:35 | Nahoru | #59
honza.vojak> ja to touhle cestou nedelal. foto neni moje hledej v tematech ten kubk jsem nasel tu.
Ale lepta to jen ocel hlinuk ne. Doba zavisi na koncentraci a teplote v radech hodin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomeny šroub v motoru Suzuki GSX-R K5

2.2.2016 v 12:54 | Nahoru | #60

honza.vojak píše: Cau gugo, mam dotaz k tomuhle postupu, docela by se mi to nekdy hodilo....
Jak se prosim te zabezpeci, aby ta kyselina nezrala hlinikovy blok, ale jen ten ocelovy sroub?
Sorry, misto chemie jsem ve skole kreslil kosoctverce a ted mam mezery: HNO3 nereaguje s hlinikem, a s oceli (zelezem) ano?
Z obrazku to moc nevidim, prosim te jen mi potvrd - ta kyselina asi nesezrala cely sroub, ale jen si vyleptala cesticku kolem zavitu nebo zavit sroubu uplne rozleptala jakozto misto s nejslabsim prurezem, chapu to dobre? BTW jak dlouho tak trva, treba tak hodinu, nebo nechat pres noc?
Diky, H.



jo, je to tak, tady máš celý thread včetně obrázků http://www.motorkari.cz/tema/?t=128945
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 Dnes v 12:34 psenap
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Včera v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin


TOPlist