Dnes volal servis Ford s nacenenim opravy ktera vyjde cca na 35 000kc za jejich repas.Je to o tom ze servis se za opravu zarucuje dvouletou zarukou a proto musi postupovat dle danych postupu opravy,ktera zahrnuje krom jineho i vymenu olejove vany motoru,potrubi,tesneni a td.....jasny chapu ze musi byt kryti aby se dala zaruka uplatnit.
Mno a ted se ptam....neni tu nekdo znalej problemu?Nejaka levnejsi varianta opravy?Nevite o nekom kdo tuhle problematiku potazmo repase a montaze provadi?Potreboval bych to probrat i s nekym dalsim nez jen s vedoucim ve Fordu.
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
Mě teď jde spíš o to jestli to nechat udělat ve Fordu za zmiňovaných 35tisíc s dvouletou zárukou a nebo jít cestou nějakého šikovného autoservisu který už má s tímto zkušenosti....otázka je jestli by to vyšlo o tolik levněji s tím že za půl roku je po záruce.
Jestli je to DV6TED4, tak tento motor je znamy rychlou degradaci olejove naplne a pritomnosti karbonovych usad. Puvodni filtr ma hustotu 20um ( filtracni sitko je radove vetsi - zde No 100 cili cca 0.15mm) a nezadrzi vse. Pak dojde ke kontaminaci a nasleduje :
1) Bud napeceni oleje na hridel nasledovano nevyvahou
2) nebo radialni opotrebeni lozisek nasledovano vetsim pohybem hridele
3) omezeni prutoku a tim nedostatecne mazani.
Vse skonci destrukci, bud zadrenim a nebo skrabnutim lopatek turbinoveho kola se skrini. To se stalo tvemu prvnimu "repasovanemu kusu".
Delalo se kvuli tomu nekolik zmen v konstrukci, vcetne vetsi odtokove trubky oleje. Posledni verze ma prumer 12.7mm. Pokud ti tam ten odbornik dal jinou, je to spatne. Jedinym zarucenym receptem jak predejit problemum je predcasne menit olej. Interval 8000km je zde rozumny.
Pro poradek, potrebne tlaky:
volnobeh: min. 686mbar a to do 4sekund!
max. otacky a max. load: min. 2070mbar a max. 4200mbar
Naposledy editováno 28.01.2016 12:37:16