Dnes volal servis Ford s nacenenim opravy ktera vyjde cca na 35 000kc za jejich repas.Je to o tom ze servis se za opravu zarucuje dvouletou zarukou a proto musi postupovat dle danych postupu opravy,ktera zahrnuje krom jineho i vymenu olejove vany motoru,potrubi,tesneni a td.....jasny chapu ze musi byt kryti aby se dala zaruka uplatnit.
Mno a ted se ptam....neni tu nekdo znalej problemu?Nejaka levnejsi varianta opravy?Nevite o nekom kdo tuhle problematiku potazmo repase a montaze provadi?Potreboval bych to probrat i s nekym dalsim nez jen s vedoucim ve Fordu.
co s tim bylo? proste turbo prestalo plnit? nebo zrat olej nebo co? jakej to ma najezd? vsechna turba odesla stejnym stylem? co interval oleje?
problem tam evidentne nekde pretrvava a neni odstranen, pokud je to tenhle motor a auto jezdi po meste je problem cela konstrukce motoru.
Stačí důkladně vanu vyčistit (někdy je tam fakt nános, ale proč by se s tím orig. servis dělal, když mohou dát novou ne)
Dále důkladně pročistit vedení, kanálky a zahodit to sítko na trubce k turbu.
V menším servisu by jsi se mohl dostat bezproblémů do 20tis v případě repasu.
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
dewwil píše: Při výměně turba se musí vyčistit potrubí, nový cooler a hlavně i katík, samozřejmě i ta vana a zkontrolovat rozvod oilu k turbu a jeho tlak, u některé jich motorů rovnou i oil čerpadlo...
Zaručuji ti, že tlak oleje do turba je ve většině případů u tohoto motoru absolutně v pořádku. Jen ten průtok nějak kulhá....
Cooler bych měnil pouze, pokuď došlo k destrukci turba. To že se pouze přidřelo na osičce, není hned důvod měnít IC.
Kde je katík u 1.6 HDi ?
Naposledy editováno 27.01.2016 22:51:39
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
Mě teď jde spíš o to jestli to nechat udělat ve Fordu za zmiňovaných 35tisíc s dvouletou zárukou a nebo jít cestou nějakého šikovného autoservisu který už má s tímto zkušenosti....otázka je jestli by to vyšlo o tolik levněji s tím že za půl roku je po záruce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
Somluva za offtopic: obecne nechapu proc tretina ovcanu v republice jezdi v kombajnu v nafte, kdyz beztak po vetsinu roku vozi vzduch a jednou za rok vyjedou k Balatonu a pak s tim jen krouzi po meste a najezdi hovno...
Abych to uplne nezasiral, tak pro porovnani koupe noveho original turba vcetne montaze a pomocnyho materialu mi na Octu 1.8 TSi vyšlo v autorizaku na necelych 32 tis., takze taky nic moc..
Naposledy editováno 28.01.2016 09:07:29
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
Kolik to ma najeto, kde to jezdi a jak casto se meni olej a jakej?
Problem je tady. 1,6ky jsou nejnepovedenejsi motory co se do toho davaly, jakmile dochazi k regeneraci FAPu tak prosakuje nafta do oleje a olej ztraci mazaci schopnosti. Odchazi turbo, vacky, zadira se na klice, nebo se na tvrdo kousne na pistech.
Prevence je menit olej casto, ne co 20 - 30tkm jak narizuje interval ale u tohoto motoru klidne 10, pokud jezdi jen po meste i mene km.
Takze, vana nova potreba asi nebude, ale pokud je tam nejde usazenej olej, jako ze bude, bud cele vytistit nebo koupit nove.
Turbo si nechej repasovat sam treba ve Velke Bitesi u specialturba, mylsim ze jsou na tohle dobri.
No a dal je to na tobe jestli mas nekde nejakej spolehlivej servis.
JirkaCBR-fi píše: Dolph-cz> Tady to bylo vždy přesně po 2000km zase v háji a to se mechoš vždy dušoval že celej tenhle postup udělal. Ze za loňský rok zrepasoval 98 turb a že tohle ještě nezažil a další řeči.
nemyslím,že byl problém v turbu.
problém bude asi v mazání.
a není možné,aby auto v tahu cukalo,padalo do nouze a chrčelo-kdo ví,co tam je ještě v hajzlu a pak se to nabaluje na sebe....
KubaLC8 píše: 2 roky je zaruka na material, na praci standartne pul roku a to je jedno jestli to udela ford podle predpisu vyrobce nebo kdokoliv jinej o 10000 min ale s papirem.
Kolik to ma najeto, kde to jezdi a jak casto se meni olej a jakej?
Problem je tady. 1,6ky jsou nejnepovedenejsi motory co se do toho davaly, jakmile dochazi k regeneraci FAPu tak prosakuje nafta do oleje a olej ztraci mazaci schopnosti. Odchazi turbo, vacky, zadira se na klice, nebo se na tvrdo kousne na pistech.
Prevence je menit olej casto, ne co 20 - 30tkm jak narizuje interval ale u tohoto motoru klidne 10, pokud jezdi jen po meste i mene km.
Takze, vana nova potreba asi nebude, ale pokud je tam nejde usazenej olej, jako ze bude, bud cele vytistit nebo koupit nove.
Turbo si nechej repasovat sam treba ve Velke Bitesi u specialturba, mylsim ze jsou na tohle dobri.
No a dal je to na tobe jestli mas nekde nejakej spolehlivej servis.
Jen upozorním, že žádná zákonná záruka na opravu již neexistuje. Dřívejší OZ stanovil záruku na 3měsíce, pokuď nestanoví jiný předpis jinak. A platila ještě cca 50 let stará vyhláška, že v autooprávarenství je záruka na opravu 6 měsíců.
Dnes při účinnosti NOZ je u opravy (smlouvy o dílo) pouze odpovědnost za vady, které již byly při převzetí díla.
Jestli je to DV6TED4, tak tento motor je znamy rychlou degradaci olejove naplne a pritomnosti karbonovych usad. Puvodni filtr ma hustotu 20um ( filtracni sitko je radove vetsi - zde No 100 cili cca 0.15mm) a nezadrzi vse. Pak dojde ke kontaminaci a nasleduje :
1) Bud napeceni oleje na hridel nasledovano nevyvahou
2) nebo radialni opotrebeni lozisek nasledovano vetsim pohybem hridele
3) omezeni prutoku a tim nedostatecne mazani.
Vse skonci destrukci, bud zadrenim a nebo skrabnutim lopatek turbinoveho kola se skrini. To se stalo tvemu prvnimu "repasovanemu kusu".
Delalo se kvuli tomu nekolik zmen v konstrukci, vcetne vetsi odtokove trubky oleje. Posledni verze ma prumer 12.7mm. Pokud ti tam ten odbornik dal jinou, je to spatne. Jedinym zarucenym receptem jak predejit problemum je predcasne menit olej. Interval 8000km je zde rozumny.
Pro poradek, potrebne tlaky:
volnobeh: min. 686mbar a to do 4sekund!
max. otacky a max. load: min. 2070mbar a max. 4200mbar
Naposledy editováno 28.01.2016 12:37:16
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
1 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
2 reakcí na tento příspěvek Porucha turba Ford Focus 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
KubaLC8 píše: To asi nebude nějak veřejně přistupné, co?
Když hledáš, tak najdeš a to i zadarmo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
Jinak nové origo turbo stojí prý 50-60 tisíc.Je to možné?
50-60 tkc tohle turbo nestoji. IAM kit ( turbo, tesneni, trubka) pro vymenu je typicky cca za 28-35kc koncova cena. Primo od vyrobce ( Honeywell).
Naposledy editováno 29.01.2016 00:53:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha turba Ford Focus 2
AndělČK píše: Když hledáš, tak najdeš a to i zadarmo.
Tak mi to najdi a hod sem odkaz, dik
KubaLC8 píše: Tak mi to najdi a hod sem odkaz, dik
Ta lenost. Cca 60 vteřin hledání.
workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-00_engine_system_general_information/description_and_operation/diagnosis_and_testing/engine/