bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příhřev motoru 220V
27.1.2016 v 08:53
Ahoj.
Zima v plném proudu, motorka spinká v garáži, vymýšlím blbosti. Montoval jste si někdo na motorku příhřev na chladící směs nebo na olej na 220V? Jezdím brzo ráno do práce a nevím jak dlouhou vydrží skorotchýně ranní zahřívání na sytič. A to nemám žádný laďák, normální sériový lauf. Stěhování je v plánu až na další pětiletku, tak chci eliminovat většinu případných třecích ploch Díky za tipy.
Předchozí
1 2
Následující

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 08:56 | Nahoru | #1
Ja bych to ohrival klidnou jizdou...to vrceni na miste na sytic taky neni zadna hitparada

1 reakcí na tento příspěvek Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:03 | Nahoru | #2
Pokud nemáš načnutý nebo KO termostat, tak i při teplotách kolem nuly je XRV po pár km na provozní teplotě. Takže ohřívat to bez jízdy déle, než nasadíš helmu a rukavice, opravdu nemá význam.

1 reakcí na tento příspěvek Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:04 | Nahoru | #3
Kasli na predehrev, casteji men olej a motorka to zvladne

2 reakcí na tento příspěvek Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:16 | Nahoru | #4
tchyni je potřeba trénovat už od počátku..pak už bude pozdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:28 | Nahoru | #5
ja1> Víš jak to je. Spokojená žena, spokojený život. Co teprv spokojená tchýně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:30 | Nahoru | #6

ja1 píše: tchyni je potřeba trénovat už od počátku..pak už bude pozdě


Dobře udržovaná tchyně chytne na první našlápnutí! Pak je ovšem záhodno ji vhodně vedenou konverzací postupně zahřívat na provozní teplotu. Hlavně ji po ránu za studena nevytoč hned do červenýho - přece jen to bude už starší model, taky by se mohla kousnout...
Ohřívací tělísko na 220 - obávám se, že na mašině nakonec nebude kam to dát, ono se to nezdá, ale zas tak skladný to není. I na osobáku jsem měl problém to nabastlit tak, aby se to vešlo a fungovalo - musí se vytvořit okruh, kde to běhá samotíží, takže tělísko musí být co nejníž - pokud nechceš kupovat nějakou sadu, kde je ještě extra oběhový čerpadýlko, což je už pěkná pálka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:34 | Nahoru | #7
charlie.vtx1800>
http://www.aliexpres...d9-a0ad-7181d790de41

Defa nebo Webasto asi ne. Našel jsem tohleto. V nejhorším bych to nabastlil do plechovky.

(reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:45 | Nahoru | #8
Mýval> To nevypadá špatně a i cena je slušná. Jako měl sem home-made na Š130, na dieselovým Escortu a profi vodního bufíka na kamionu a když je -20, tak to byla paráda, starty sem fakt neřešil. Jen musíš zajistit, aby tam vždycky mohla proudit voda, 1000W se bez vody spálí za pár (doslova!!) vteřin. A určitě to zapoj přes nějaký časovač do zásuvky a vyzkoušej si jak dlouho to může běžet, u motorky to bude pár minut a znáš to - zapomeneš, zdržíš se a spálíš to - ono to sice cirkuluje vodu, ale vytvoří si to okruh, kde ta voda proudí a tam se to rychle ohřeje a může se to začít vařit, i když je zbytek motoru relativně studenej. Kdyžtak poreferuj, jak si dopad. Svůj význam při pravidelných studených startech by to mělo.

(reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 09:48 | Nahoru | #9

Mýval píše: ja1> Víš jak to je. Spokojená žena, spokojený život. Co teprv spokojená tchýně


do doby než začne radit,aby i ty jsi mněl spokojený život....např .na co máš motorku?? máš rodinu! ... jo jakmile jednou povolíš jsi ztracen. tchyně musí mít respekt ze mne a ne já z ní. a může být ráda že dcera nezůstala na ocet

Naposledy editováno 27.01.2016 10:41:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 10:45 | Nahoru | #10
vilemx> To se mi nezdá. Afrika stejně jako TA má v termostatu odvzdušňovací díru jako kr...vá, tím prolítne tolik vody, že se to v nízkých teplotách na silnici vlastně neohřeje nikdy. Pro neznalé, ten motor je konstruován se uchladit i při provozu bez vody !!! Blbuvzdronost maximálního stupně.

Naposledy editováno 27.01.2016 10:49:25

(reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 10:50 | Nahoru | #11

charlie.vtx1800 píše: ...musí se vytvořit okruh, kde to běhá samotíží, takže tělísko musí být co nejníž - pokud nechceš kupovat nějakou sadu, kde je ještě extra oběhový čerpadýlko, což je už pěkná pálka.



Nemusí tomu tak být vždy, OWL-1 DA má čerpadlo v sobě a je to kompaktní prcek, zde osobní zkušenost na Puntu 55SX. Samotíže nemám rád právě proto, že málokde jde kloudně vyřešit spády tak, aby to spolehlivě proudilo. Ale cpát tohle na motorku, kor na Afriku, mně přijde zbytečné, navíc by se stejně musel motor nechat chvíli brblat, aby se jakžtakž natemperoval olej. Lepší je zahřát pár minut na sytič a prvních několik km jet klidně, na málo plynu, jak už tu zaznělo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 11:07 | Nahoru | #12

Tech píše: vilemx> To se mi nezdá. Afrika stejně jako TA má v termostatu odvzdušňovací díru jako kr...vá, tím prolítne tolik vody, že se to v nízkých teplotách na silnici vlastně neohřeje nikdy. Pro neznalé, ten motor je konstruován se uchladit i při provozu bez vody !!! Blbuvzdronost maximálního stupně.



Hmm, tak když z centra Říčan vyjíždím bez zahřívání i v teplotách kolem nuly, tak u hřbitova (cca 2 km) se ručička odlepí a při najíždění na dálnici (cca 5 km) už je ve výseči provozní teploty. Jestli je 2 mm otvor pro tebe díra jak krá..., tak to asi musíš pracovat v nanotechnologiích. Naopak ze zkušeností vím, že spoustě AT/TA termostat buďto nedovírá nebo je z části prorezlý, takže opravdu dlouho trvá, než se motor prohřeje. Můžeš někde dát odkaz, kde je uvedeno, že je motor z AT, TA, VT, NTV, NV konstruovaný na jízdu bez vody? Že se AT uchladí v letní pražské zácpě jen na jeden chladič, to mám empiricky odzkoušené. Také vím o motoru, který bez vody dojel z Ukrajiny ve dvou a s plnou polní . K opravě pak ale nestačilo jen vyměnit přeseknutou hadici (příčina úniku vody) a dolít vodu, ale oprava byla krapet náročnější.

Naposledy editováno 27.01.2016 11:56:31

(reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 11:53 | Nahoru | #13
vilemx>
Tak jde mi i o to, že motor je po generálce a jakmile to půjde, zahazuju plechovku. Garáž doma nemám, takže je venku pod přístřeškem. Takhle bych sednul, navrčel a vyjel.

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 12:41 | Nahoru | #14
Tak jde mi i o to, že motor je asi 100.000 km po generálce a jakmile to jde, nejezdím plechovkou. Vytápěnou ani utěsnenou garáž doma nemám (spíš dřevěnou kůlnu s vraty, kde jsou fuky tak 10 cm, takže je skoro jako pod přístřeškem. Takhle navrčím, sednu a vyjedu.

(reakce na) Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 12:46 | Nahoru | #15
vilemx> Tak tedy musím mít v háji termostat, mimochodem to jsem slyšel od více lidí, že se při malých teplotách hůře zahřívá, většinou radí zakrýt chladič, asi teda termostaty odchází hodně. Jinak mě se taky rafička odlepí, ale jen kousek, v létě se dostane do poloviny. Taky záleží, kde to čidlo je umístěné. Myslím, že u TA je v tělese termostatu, třeba na něj v zimě víc fouká a tak měří méně. Motor (a hlavně olej) může být zahřátý dost, nevím. ¨

Že by nějak vadilo, že má voda o 10-20°C méně si nemyslím, takže to neřeším.

Zdroj nemám. Někde jsem to četl. Asi ne nějak dlouhodobě. Qwert psal na TA foru, že žena (jeho ) jezdila na TA600 celý den bez vody a rozdýchal to bez jakýchkoli následků.

EDIT: Jistě že 2mm díra je velká. Vodní pumpa do toho ještě tlačí, může tím prolítnout nevím klidně 2-3l vody za min a to je na takový motůrek hodně.

Naposledy editováno 27.01.2016 15:20:45

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 15:05 | Nahoru | #16
Kámoš jel na afirice v plné polní z ukrajiny bez vody, motorka pak byla myslím přidřená, jestli myslíme toho samého ,Dan,

Jinak krom léta v koloně, nebo zapadlej v baně se mi ručička nedostane přes půlku a pokud je chladněji tak se ručička jen lehce odlepí od dorazu a to už je provozní teplota motoru. Už v manuálu je psaný že máš zahřívat pomalou a klidnou jízdou. Takže se do-oblíkni a můžeš frčet

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 16:53 | Nahoru | #17
Na moto předehřev nemam ale v praci to mam na traktoru.

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 17:17 | Nahoru | #18
Stará funkční žehlička ze sběrnýho dvora rozhicuje kdeco

Příhřev motoru 220V

27.1.2016 v 19:40 | Nahoru | #19
www.eta.eshop-zdarma.cz/g125.Oh%F8%EDva%E8+chladic%ED+kapaliny+4619.html tady máš za 500kč

Naposledy editováno 27.01.2016 19:40:34

(reakce na) Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 01:54 | Nahoru | #20

Mýval píše: charlie.vtx1800>
http://www.aliexpres...d9-a0ad-7181d790de41

Defa nebo Webasto asi ne. Našel jsem tohleto. V nejhorším bych to nabastlil do plechovky.



Ja mam toto namontovane niekolko zim v mojej alfe 2.4 ale vacsiu 2 kW verziu. Funguje to dobre. Na motorku by 1 kW stacil az az, len je to pomerne velka teleso, aby sa dalo pekne skryt :)

Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 07:05 | Nahoru | #21
Kilowatt nebo vic na predehrev ca 2 ltru chladici kapaliny je sebevrazedna zalezitost! Ztaci libovolna drobna porucha a pruser na krku. Navic stejne bude studenej olej, take se ohrevu motoru nevyhnes!

1 reakcí na tento příspěvek Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 09:42 | Nahoru | #22
Mam predehrev v aute a v zime parada ale na motorku kde je 1-2l vody bych to sral....

E: ty voe strelci kde jste vzali 2kw??? Ted koukam do papiru k autu a ma to topny vykon 400w hlave!!!-10-20 auto vrnka jak nic a ihned po nasrartovani topi!!! Topeni ma trosku vic. Ale to bezi az po nastartovani motoru

Naposledy editováno 28.01.2016 09:52:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 10:12 | Nahoru | #23

HornisGSX píše: Mam predehrev v aute a v zime parada ale na motorku kde je 1-2l vody bych to sral....

E: ty voe strelci kde jste vzali 2kw??? Ted koukam do papiru k autu a ma to topny vykon 400w hlave!!!-10-20 auto vrnka jak nic a ihned po nasrartovani topi!!! Topeni ma trosku vic. Ale to bezi az po nastartovani motoru

předehřev do avie má 1kw

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 10:17 | Nahoru | #24
hrochino> avie ma ale bazen vody ale rvat do motorky 1kw? S toho udela varic .....co si pamatuju tak deda mel na avii predehrev palice a vany....

Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 10:27 | Nahoru | #25
no já to bral trochu sarkasticky mě osobně to přijde blbost do motorky.

(reakce na) Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 12:28 | Nahoru | #26

HornisGSX píše: hrochino> avie ma ale bazen vody ale rvat do motorky 1kw? S toho udela varic .....co si pamatuju tak deda mel na avii predehrev palice a vany....


to co se ady citovalo ma min. 1kW
podle myho - jak uz jsem psal - na motorku zverstvo!!!

Příhřev motoru 220V

28.1.2016 v 12:52 | Nahoru | #27
Mě to taky přijde jako naprostá blbost, rvát cokoli takového do motorky. Ten motor pár studených startů vpohodě zvládne.

Naposledy editováno 28.01.2016 12:53:33

2 reakcí na tento příspěvek Příhřev motoru 220V

29.1.2016 v 13:54 | Nahoru | #28
Ta spirála do Avie a tak je místo mrazovky do bloku.
Když to nejde, vymyslí se (třebas z jeklu a kůsků trubek) takový příchystek,který se namontuje na vratku chladiče (to je dole, de tama voda do bloku).
Ve velkém průměru té hadice se spolehlivě vytvoří dvě vrstvy vody - studená/teplá, takže kupodivu se ohřívá jenom blok, ne chladič.
Pokud by to situace dovolovala, lze to zlepšit montáží plamence, do kterého se dá vsunout hořák PB nebo benzínové letlampy a ohřát motor v divočině, bez eletriky.
Plamen hořáku se obvykle dá nasměrovat k vaně, takže ovlaží i olej...takový ruský systém...
Největší pasivní odpory vznikají právě ztuhlým olejem mezi pístem a válcem, tam to teplá voda vyřeší.
To jenom tak na okraj...takové zařízení mám a u nafťáku při teplotách pod deset stupňů mrazu věc k nezaplacení...
Ohřev motorky bych řešil téměř nekonfliktně s okolím použitím hadry (deky) přes stroj a teplovzdušným ventilátorem za tři stovky z elektra...
Ten se dá použít i u auta - myslím tím toho, které má v motorovém prostoru místo bez plastů - nejlépe směřovat na blok motoru.
Je to za pár korun, nic se neřeší a funguje to.

(reakce na) Příhřev motoru 220V

29.1.2016 v 14:43 | Nahoru | #29
Z

Naposledy editováno 07.02.2016 23:03:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příhřev motoru 220V

29.1.2016 v 18:16 | Nahoru | #30
Zdenalbenal> Můžeš trochu podrobněji rozepsat to tvoje zařízení pro stud. starty u dieselu v zimě?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist