globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
 
22.1.2016 v 14:19
Caute jakou máte zkušenost s STK 2016 zajimají me předělané motocykly typu street, caferacer atd. Pry delaji problémy i kvuli laufum. Prosli jste. Ja delal v roce 2015, technik se podival jestli sviti, stav gum, a technicka byla hotova.http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig

Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

26.11.2016 v 10:04 | Nahoru | #1

splasenytrubky píše: .... Můžu v tom něco zkusit, takže pokud máte někdo konkrétní návrh jak něco změnitt ............, tak pište.



1) Spoustě řidičů i obcí by jistě pomohlo, kdyby se upravily podmínky pro stání (parkování vozidel). Chápu, že na sběrných PK je těch 3+3 m nutnmých pro plynulost provozu, ale v bočních uličkách trvat na 6 metrech je nesmysl. Zvlášť, když tyto ulice mohou podle normy mít i pod šest. Běžně se dělají či dělaly 5 m. Takže bych viděl možnost dopravní značkou (ať už svislou nebo vodorovnou) povolit stání, i když nezůstane 3 + 3 m, ale třeba jen 2,25 + 2,25 m. Takže snížit jak těch 3 + 3 m třeba na 2,25 + 2,25, tak dát možnost značkou jít i pod těch 2,25 + 2,25 m. Obce prostě nejlépe vědí, kde to lze a kde už to je o zrcátka. Rázem by ubylo vystresovaných řidičů, kteří neví, jestli tuhlu ulici měšťáci tolerují nebo ne. Navíc mí stát plnou hubu ekologie a hospodaření s vodou, ale tady nutí dělat ulice jak kráva, aby tam šlo legálně zaparkovat.

2) No a pak tu máme tu diskriminaci, kdy zákon povoluje předjet motorku, ale motorce v té samé situaci už nepovoluje předjet auto.

3) Lepší definici motorových vozidel, protože na trh se valí fůra elektrojezdítek, které je obtížné někam zařadit.

4) Trošku ubrat na přísnosti rozhledových úhlů a oblouků, protože teď to je počítáno snad na Tatru s pískem a neumožňuje to moderním autům plynulý provoz. Naopak zpřísnit normu na dopravu v klidu. Realita je tak o 30 % jinde. Je to sice doprovodná legislativa, resp. norma, ale když už, tak už.

5) Dát do souladu zákon o lesích a o provozu na PK. Kdo se má s těmi lesáky a hlavně turisty futr hádat, jestli tahle cesta je účelová nebo zda jen plní funkci lesa.

6) Opravit podmínku pro STK, kdy všechny ty hlouposti ohledně homologací, štítků, VIN apod. neplatí pro vozidla s uvedením do provozu před 2001, ať už k té 1. registraci došlo kdekoliv. Dále prodloužit intervaly mezi TK a vyhodit pohádku o tom, že vozidlo bez TK nebo s nehomo díly je automaticky nezpůsobilé k provozu. Ať o tom v případě průšvihu rozhodne nějaká autorita.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

26.11.2016 v 14:48 | Nahoru | #2
vilemx> places hezky, ale s body 1-5 v tomhle pripade na uplne spatnym hrobe..
ad1 ta 3. cast upravy se tyka implementace 2015/719/EU, a ta se tyka max. rozmeru vozidel, je tam neco o aerodyn. castrech presahujicich rozmery, kamionech autobusech, max. hmotnostech.. bla bla.. norem pro sirky komunikaci v clenskych statech se to vubec netyka
ad2 souhlas ale uplne jinej zakon
ad3 ano, ovsem ta definice vozidel je jednotna celounijni, s tim ys musel az do evropskyho parlamentu
ad4 to je spis o vykladu zakona a (ne)inteligenci kontrolnich "organu"
ad5 taky mimo, navic to fakt neprojde, leda by pulka PSP jezdila taky na enduru

+ ad6 Tak nerozumim co minis tou hlouposti - jde o to ze pred 1.7.01 nebyla globalni povinost homologovat dily (nejaka ES smernice + 56/1. 7. 2001 u nas.. ) takze logicky nemuzes pozadovat aby vozidla registrovana pred timto datem mela homologacni znacky, to by se pak jednotlivy staty pri naslednych zalobach nedoplatili

pokud tim myslis ze by se nemela resit homologace ani potom, tak jednoznacne souhlas, stejne jako souhlas se zrusenim placenych vypisu od dekry a podobnych vopicaren - jen prijit na to jak to rozumne formulovat , a zkusit napasovat do nejake pripominky ktera by byla pripadne zaroven i odhlasovatelna...
viz splasenetrubky "(návrhy jako zrušit STK už tu padly, tím neztrácejte čas)" - prednaset utopicke navrhy fakt nema smysl, na to zvedne ruku max par recesistu a ti co zrovna spali (jako chrape jich tam dost ale zdaleka ne vetsina...)

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

26.11.2016 v 18:55 | Nahoru | #3

vilemx píše: 1) Spoustě řidičů i obcí by jistě pomohlo, kdyby se upravily podmínky pro stání (parkování vozidel). Chápu, že na sběrných PK je těch 3+3 m nutnmých pro plynulost provozu, ale v bočních uličkách trvat na 6 metrech je nesmysl. Zvlášť, když tyto ulice mohou podle normy mít i pod šest. Běžně se dělají či dělaly 5 m. Takže bych viděl možnost dopravní značkou (ať už svislou nebo vodorovnou) povolit stání, i když nezůstane 3 + 3 m, ale třeba jen 2,25 + 2,25 m. Takže snížit jak těch 3 + 3 m třeba na 2,25 + 2,25, tak dát možnost značkou jít i pod těch 2,25 + 2,25 m. Obce prostě nejlépe vědí, kde to lze a kde už to je o zrcátka. Rázem by ubylo vystresovaných řidičů, kteří neví, jestli tuhlu ulici měšťáci tolerují nebo ne. Navíc mí stát plnou hubu ekologie a hospodaření s vodou, ale tady nutí dělat ulice jak kráva, aby tam šlo legálně zaparkovat.

2) No a pak tu máme tu diskriminaci, kdy zákon povoluje předjet motorku, ale motorce v té samé situaci už nepovoluje předjet auto.

3) Lepší definici motorových vozidel, protože na trh se valí fůra elektrojezdítek, které je obtížné někam zařadit.

4) Trošku ubrat na přísnosti rozhledových úhlů a oblouků, protože teď to je počítáno snad na Tatru s pískem a neumožňuje to moderním autům plynulý provoz. Naopak zpřísnit normu na dopravu v klidu. Realita je tak o 30 % jinde. Je to sice doprovodná legislativa, resp. norma, ale když už, tak už.

5) Dát do souladu zákon o lesích a o provozu na PK. Kdo se má s těmi lesáky a hlavně turisty futr hádat, jestli tahle cesta je účelová nebo zda jen plní funkci lesa.

6) Opravit podmínku pro STK, kdy všechny ty hlouposti ohledně homologací, štítků, VIN apod. neplatí pro vozidla s uvedením do provozu před 2001, ať už k té 1. registraci došlo kdekoliv. Dále prodloužit intervaly mezi TK a vyhodit pohádku o tom, že vozidlo bez TK nebo s nehomo díly je automaticky nezpůsobilé k provozu. Ať o tom v případě průšvihu rozhodne nějaká autorita.


Hele, jedná se o novelu zákona 56/2001 Sb. Čili naprostou většinu toho co píšeš řeší jiné zákony a vyhlášky. Takže má smysl přemýšlet jen nad tvými body 3) a 6).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist