globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
 
22.1.2016 v 14:19
Caute jakou máte zkušenost s STK 2016 zajimají me předělané motocykly typu street, caferacer atd. Pry delaji problémy i kvuli laufum. Prosli jste. Ja delal v roce 2015, technik se podival jestli sviti, stav gum, a technicka byla hotova.http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig

Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

26.11.2016 v 14:48 | Nahoru | #1
vilemx> places hezky, ale s body 1-5 v tomhle pripade na uplne spatnym hrobe..
ad1 ta 3. cast upravy se tyka implementace 2015/719/EU, a ta se tyka max. rozmeru vozidel, je tam neco o aerodyn. castrech presahujicich rozmery, kamionech autobusech, max. hmotnostech.. bla bla.. norem pro sirky komunikaci v clenskych statech se to vubec netyka
ad2 souhlas ale uplne jinej zakon
ad3 ano, ovsem ta definice vozidel je jednotna celounijni, s tim ys musel az do evropskyho parlamentu
ad4 to je spis o vykladu zakona a (ne)inteligenci kontrolnich "organu"
ad5 taky mimo, navic to fakt neprojde, leda by pulka PSP jezdila taky na enduru

+ ad6 Tak nerozumim co minis tou hlouposti - jde o to ze pred 1.7.01 nebyla globalni povinost homologovat dily (nejaka ES smernice + 56/1. 7. 2001 u nas.. ) takze logicky nemuzes pozadovat aby vozidla registrovana pred timto datem mela homologacni znacky, to by se pak jednotlivy staty pri naslednych zalobach nedoplatili

pokud tim myslis ze by se nemela resit homologace ani potom, tak jednoznacne souhlas, stejne jako souhlas se zrusenim placenych vypisu od dekry a podobnych vopicaren - jen prijit na to jak to rozumne formulovat , a zkusit napasovat do nejake pripominky ktera by byla pripadne zaroven i odhlasovatelna...
viz splasenetrubky "(návrhy jako zrušit STK už tu padly, tím neztrácejte čas)" - prednaset utopicke navrhy fakt nema smysl, na to zvedne ruku max par recesistu a ti co zrovna spali (jako chrape jich tam dost ale zdaleka ne vetsina...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

26.11.2016 v 17:14 | Nahoru | #2
koukal jsem na to dukladnejs, ta novelizace se tyka predevsim mereni emisi a tim jestli je soucasnej model moznej i podle EU, o straseni merenim emisi na moto jsem tam nic nenasel, ale vyapda to ze co se v § 41 skrta se obevuje jinde, proste slovickareni.. tak snad v poho..

taky je tam implementovano to s mobilni technickou prohlidkou, druhy vazeni, a proste bla bla.. vic slovickareni nez skutecnejch zmen..

k tem intervalum kontrol motocyklu, zakon 56 je podrizen evropske smernici a ta rika:

2014/45/EU píše:
KAPITOLA III
Článek 5 - Lhůty a frekvence technických prohlídek

2. Členské státy zavedou vhodné intervaly, v nichž budou kategorie vozidel L3e, L4e, L5e a L7e se zdvihovým objemem motoru vyšším než 125 cm3 podrobeny technické prohlídce.



takze ono by bohate stacilo do "§ 40 - Pravidelné technické prohlídky" propasovat ze:
pravidelne prohlidky kategorie L budou treba 5 let, k tomu argumentovat statistikama (kolik nehod zapricinil spatny tech. stav motocyklu ? je vetsi nehodobvost motocyklu v zemich ktere vyjmenoval Bubrak-ZX10R ?? atd..), soucasnou zbytecnou komplikovanosti, demonstraci pred MDCR, atd..

...ovsem i tak pochybuju ze by jsme se dockali realne zmeny

A jinak mimo to obsahuje ta norma napr. jeste i tenhle "docela zajimavej" odstavec:

2014/45/EU píše:
KAPITOLA II - OBECNÉ POVINNOSTI
b)..
..Výrobci poskytnou bezplatně nebo za přiměřenou cenu technické informace uvedené v prvním pododstavci písm. a) stanicím technické kontroly a příslušným odpovědným orgánům nediskriminačním způsobem



s tim by slo myslim v celku realne soudne vyhrozovat vyrobcum, za sumy vyzadujici k potvrzeni udaju..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist