bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dospělé enduro do 55tis.
Ahoj,
po šesti letech s Yukinou bych rád upgradoval na něco solidnějšího a výkonnějšího. Už jsem osedlal různé druhy motocyklů od skůtra po litrový supersport a nejlépe se cítím na enduru. Silnice je fajn, jenže se mám rád a motorky rád proháním, takže by to nemuselo dopadnout šťastně (asi by mně sebrali řidičák za rychlost). Nicméně v endurech vidím svobodu, že se nemusím vázat jen na cesty a to je moc fajn. Jedině jednoválce ve čtyřtaktu a nelibuju si v elektronice. Takže takový klasický karburátorový kladivo. Jezdím převážně po cestách, ale v terénu prostě chci být hbitý, jelikož často jezdím s kolegou na WR250R a ten si umí vybrat hardcore cesty . Od velkých endur mě odrazuje ta váha. Jsem zvyklý na 125 kg. Občas jezdím s přítelkyní, tedy homologace pro dva musí být. Dále si nedovedu představit moto bez elektrického startéru. Hledám spolehlivý stroj s dostupnými díly. Mechanik mě od KTM odrazoval, že dělá 3x měsíčně repas kliky KTM a tlačil mě spíše k TTčku. Na DRko (jedině DR650SE) zase seženu díly, jelikož se stále prodává. Koukám spíš po větších moto (měřím 190). Nejspíš si na jaře tyhle moto ozkouším, ale za názory a postřehy budu rád. Nechám si doporučit i jiné stroje, ale už se po mašinách koukám déle a zaseknul jsem se na těhle třech. Na vzhled do jisté míry hledím proto bych si nedokázal představit stroj z roku 80.
Abych to shrnul: Sháním spolehlivé, lehké, velké enduro se startérem pro dva s cenou do 55 tisíc.
Tak na brzký začátek sezóny


Naposledy editováno 19.01.2016 17:57:28
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

22.1.2016 v 09:50 | Nahoru | #31
Lifer> No, je to tak na hraně...žádná leštěnka by za to asi nebyla...

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.

31.1.2016 v 19:12 | Nahoru | #32
ahoj ,při své výšce a věku jsem si minulý týden došel pro Suzinu DR650,KOUPIL jsem jí od srdcaře z Milevska a už se těším až s ní dojedu na Balkán,moje rada zní-Každá mašina je dobrá když to máš srovnaný v hlavě, at ´si koupíš cokoli užij si to

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

31.1.2016 v 20:05 | Nahoru | #33

kovotep píše: ...moje rada zní-Každá mašina je dobrá když to máš srovnaný v hlavě...


Ono to zní jakoby nějaké dobré přísloví,ale rozhodně to není pravda

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.

1.2.2016 v 09:42 | Nahoru | #34
Celkem problém vyhlédnout krásnou mašinu. Je jich málo, takže vyhlížím. Do DRka se mi moc nechce (nechávám si ho jako poslední možnost). Nejvíce se mi líbí KLX, TT a LC4 i když KTM taky zavrhuji z důvodu ceny. KLX má budíky jako na mém TRku. Zatím to nehoří, protože mám v garáži dvě motorky, ale od května bych se rád proháněl na pořádném stroji. Mám trochu obavy, že jakmile koupím starší stroj, tak do toho budu muset hodně investovat. Představa, že po pár měsících budu rozdělávat motor z důvodu, že nejde protočit mě děsí.

Fakt složité rozhodování. Koukal jsem se na dostupnost dílů pro KLX 650 C a jsem dost zklamaný. Nejen, že jsem se dočetl, že je vše drahé, ale spousty dílů jsou "na dotaz" tedy asi už vůbec nemusí být a to byly plasty, lanka plynu, atd.. Něco se sehnat dá, ale zdaleka ne všechno a hlavně ty ceny ...
DR650SE musím zavrhnout, jelikož mi přijde dosti malé na mých 190cm. Sice díly na něj jsou, ale je malé.
Tak to už mi zbývá snad jen TT a LC4. Jdu je tedy zkoumat

Naposledy editováno 01.02.2016 12:35:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2016 v 13:37 | Nahoru | #35
Lifer> Mě se LC4 taky moc líbilo, ale co jsem se dozvěděl v téhle diskuzi mě z toho vyléčilo.

http://www.motorkari.../?t=183184&pgr=1

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

1.2.2016 v 14:48 | Nahoru | #36
Tech> Ajéje! Je to vůbec možné? Myslím si, že je to lepší, jak měnit obyčejné vahadla a ta cena jenom za čep mi přijde přehnaná. Složité na provedení mi to nepřijde, ale nedovedu si představit, jak bych z hlavy sundal ty kladívka s rolnou (asi nějak rozlisovat, ale přesný postup nevím). Podle mě by to mělo jít v garáži zvládnout. Jen co 15 tisíc km... to už je i Yukča větší držák. Jedinou útěchou u KTM je dostupnost dílů a perfektní parametry.

Tak jedna rolna vyjde na 788,- + cca 150,- doprava. To není tak hrozné a provést si to sám se dá snad taky. Na TRku jsem nikdy neměl s ničím problém co se opravování týče, tak bych si snad poradil i tady.

Tady je děsivý nález, co se stane, když to člověk neřeší:
http://www.ktmforum....rocker-arm-fail.html

A tady, jak snadně tomu předejít:


Ale abych pravdu řekl, tak je to celkem fušeřina, konkrétně to rozšiřování čepu důlčíkem... Já být ten konstruktér, tak se to snažím řešit jinak... Nevíte někdo, jak mají ty rolny řešené u konkurence?

Abych pravdu řekl, tak bych raději bral držáka s dostupnými díly. Strachovat se při výletu fakt nechci a dost si to užívám u Yukiny. Vybrat motorku teda fakt není jednoduché.

Naposledy editováno 01.02.2016 15:14:40

Dospělé enduro do 55tis.

1.2.2016 v 16:18 | Nahoru | #37
Kde furt bereš drahotu na Kawasaki?Co sem měl tu možnost,vycházelo to stejně jak na jiné Japonce.Díval ses na nějaké specifické díly?

Dospělé enduro do 55tis.

1.2.2016 v 16:42 | Nahoru | #38
Třeba chladič za 15 tisíc, plastové prsíčka nádrže za 3 tisíce (ty plasty ještě beru, jen spousty dílů co by bylo časem potřeba na partsdepot nemají.) a ještě mě zarazilo ložisko s mosazným pouzdrem na klice které se nedá sehnat jiné než origo. Na LC4 jsou ty díly dostupnější. Já myslím moc do budoucna. Nejspíš to moc řěším. Stejně není žádná zajimavá motorka v republice z výše jmenovaných.

Naposledy editováno 01.02.2016 16:58:28

Dospělé enduro do 55tis.

1.2.2016 v 17:46 | Nahoru | #39
Jedno KLX je kousek ode mně...Ty ceny budou stejné na většinu Japonců.KTM nevím,zatím jsem žádnou nekuchal.Ložiska na klice jsou stejná na KLR,ještě nikdy jsem je nedělal.Jsou věci které stojí dardu,ale tak to prostě je.Něco z toho se dá spravit,něco nebudeš nikdy potřebovat.

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 12:39 | Nahoru | #40
Chtěl bych Vám poděkovat, že mi pomáháte s výběrem endura. Já vždy vybírám velice pečlivě a zacházím do detailu. Dokonce i koupí Yukiny nelituji, jelikož mě toho hodně naučila a už si věřím při servisování velké motorky. Ze svého výběru se snažím vyloučit Suzuki DR 650 SE, jelikož mě ničím nenadchla. Ničím nevyčnívá. Třeba KTM LC4 má dobré parametry a je krásná a vysoká, ale zaostává spolehlivostí hlavy a pořizovací cenou. Na KLX se mi líbí přístrojovka a celkový vzhled je taky líbivý (klasické enduro jak má být), podle referencí bude Kawasaki i spolehlivá. Pak je tu TT600E, ta má velice spolehlivý vzduchem chlazený motor, takže ta bude na servis úplně nejpohodovější. Sice TT není tak výkonné, ale zase neurazí vzhledem - vzhledově se mi líbí víc ta origo maska a trošku víc než na KLX (ta na KLX je už taková celkem retro). No ale na vzhled ty mašiny nejezdí. Hodně mě fascinuje, jak má každá ta motorka trošku jinak řešený pohon ventilů. Yamaha to má podobně jako to mám teď na Yukině - Vahadla poháněné čtyřmi vačkami na jedné hřídeli. KLX má ventily poháněné velmi zvláštně a to dvěma hřídelemi s vačkami, které rovnou mačkají ventil přes takovou třecí podložku (pro mě to zní velice nespolehlivě, ale nejspíš to funguje spolehlivě). KTM má 2 vačky na jedné hřídeli a síla se přenáší na rolny, které se neošoupou, jelikož se otáčejí (to mi zní spolehlivě, ale v praxi je myslím výfuková rolna velice nespolehlivá, jelikož ložisko ošoupe čep, který pak může časem povolit). S obyčejnými třecími vahadly problém nemám, jelikož na yukině drží přes 15 tisíc km a bez problému. U KTM je třeba co 15 tisíc km repasovat rolny, ale jak je to u KLX(KLR to má asi stejně)? Taky jsem nepochopil, jak se štelují ventily na KLX.

No jedno vím jistě, že konstrukcí motoru je Kawasaki celkem originál, což je mi sympatické. KTM je klasika, akorát pro změnu má motor jakoby obráceně a TT je pro mě konstrukčně nejbližší.

Řeším to tolik z toho důvodu, že bych rád u mé nastávající motorky zůstal. Já si každý stroj šperkuju a vylepšuju - leze to do peněz a prodej se mi pak nerentuje. To samé i s mou Yukinou. Tolik jsem do ni investoval, tolik času jsem strávil při vylepšování a brzy ji prodám někomu, kdo ji nejspíš rozseká v terénu a nebo na skokáncích.

U mé nastávající motorky po koupi udělám preventivní údržbu a na zimu ji (když bude potřeba) kompletně zrepasuji do poslední ztrouchnivělé podložky.
Opravovat si svůj stroj mě baví a cítím se pak i víc jako motorkář. Ti motorkáři, kteří tůrují své stroje do omezovače na motosrazech a po motosrazu dají motorku do servisu (jestli vůbec) pro mě nejsou motorkáři, ale jen showmeni.
V Ově 10°C - sezona se blíží

Co se inzerátu týče, tak já moc nic nenašel. Buď přes rozpočet, nebo jen motard a nebo bez papírů či bída stav.

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 16:40 | Nahoru | #41

Lifer píše: ...KLX má ventily poháněné velmi zvláštně a to dvěma hřídelemi s vačkami, které rovnou mačkají ventil přes takovou třecí podložku (pro mě to zní velice nespolehlivě, ale nejspíš to funguje spolehlivě)... U KTM je třeba co 15 tisíc km repasovat rolny, ale jak je to u KLX(KLR to má asi stejně)? Taky jsem nepochopil, jak se štelují ventily na KLX.



Zvláštně?Naprosto standardní řešení používané na spoustě motorek a aut...Ano,KLR to má stejně a s ním X jiných strojů.Žádný rolny se nerepasují,neb nejsou.Ventily se štelují buď přebroušením nebo výměnou podložek.

Naposledy editováno 02.02.2016 16:41:56

Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 19:15 | Nahoru | #42
Daval jsem ti sem to cerveny TT600E na bazosi za 49tis ale uz je prodany.....z toho vypliva, moc nevahej, heskych stroju se nedockas...jdou rychle na odbyt.
Dalsi trochu drazsi je na tipmotu
http://www.tipmoto.c...293643-tt-600-e.html

Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 20:33 | Nahoru | #43
Myslím, že Lifer to má v hlavě srovnané a zbývá jen jediné. Najít tu správnou motorku v dobrém stavu a vejít se do původního rozpočtu!

Za mě by nejvhodnější byla Kawa KLX650, ale to jsou dost staré stroje a bude problém najím ji v dobrém stavu.
A jako druhou variantu bych preferoval KTM LC4 640! A je jedno zda enduro nebo advíka!

Je to právě 2 roky a jeden den, kdy jsem jednu perfektní LC4 prodal.
Pořídil jsem ji v dobrém stavu, ale přes to jsem ji dva roky vylepšoval a každou drobnost které se mi nezdála nechal u odborníka opravit. Celkem mě za ty dva roky stála 65155,-Kč. Kdysi jsem to na jiném fóru přesně vyčíslil. Peněz nelituji, protože jsem myslel že na ní budu jezdit hodně dlouho. .... Jenomže???
Objevil se zcela nový druh (skoro) Tupé ale lehké a hravé enduro KTM Freeride a priority se náhle a prudce změnily!
A LC4 jsem rychle a dost pod cenou (z důvodu rychlosti) prodal a hned pořídil lehce jeté Freeride které mi sedlo a jsem s ním spokojen!
... ikdyž tedy? Už ji mám dva roky ...nevím zda by to nechtělo změnu ...

Za tento příspěvek se zakladateli omlouvám, ale beru ho jako malou nostalgickou vzpomínku na moji bejvalku LC4 Enduro, která měla jako bonus netypickou 18-ti litrovou nádrž.
Tady je její poslední fotka, pár minut před tím, než na ní odjel nový majitel.






A také beru tento příspěvek jako důkaz toho, že když se člověk pevně rozhodne pro nějakou motorku, že se priority mohou časem změnit.
Každá motorka se dá koupit a každá motorka se dá zase prodat!

Dospělé enduro do 55tis.

4.2.2016 v 21:42 | Nahoru | #44
Jedno TT-E dneska přistálo na inzerci. Z jedné fotky jde sice prd poznat, ale netváří se nějak dobitá...

Naposledy editováno 04.02.2016 21:53:51

Dospělé enduro do 55tis.

8.2.2016 v 17:22 | Nahoru | #45
mozna budem mat jedno TT600E behom par dni na predaj. samozrejme s českým TP a dvojmiestne.

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.

25.2.2016 v 23:24 | Nahoru | #46
Včera jsem se dozvěděl, že nemám na tyto stroje řidičák. Měl jsem v podvědomí do 35 kW, ale je tam právě ta podmínka do 0,2 poměru výkon/váha. KTM je jasná, že je silná a lehká, ale třeba kamarád měl u své KTM exc 450 psaných 12kW v TP. Jak je to u KLX a TTE? Při nejhorším hold s motorkou ještě počkám a na začátku sezony dodělám řidičák na Amax (rozšíření z A2 prý stojí 2 tisíce, tak je to OK).

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

26.2.2016 v 12:38 | Nahoru | #47
Lifer> KLX, TTE, LC4 a podobné silniční endura mají v tehničáku reálné koníky! Tak že smůla!
Nesmysly jak EXC 12 kW mají psané jen sportovní endura. Tedy tzv. lehký ostrý!

Dospělé enduro do 55tis.

4.3.2017 v 10:47 | Nahoru | #48
Tak po roce rozhodování jsem si pořídil silný stroj. Volba padla na KLX 650C protože na KTM LC4 jsem prostě neměl finance. Moje pocity jsou smíšené, jelikož je to na drapácích a tak to mám strach pořádně prohnat na silnici. Nepatrné vůle na obou kolech a při studeném startu se sytičem trošku čoudí jakoby žrala olej (po zahřátí ani nesmrdí). Pod sedlem je prasklý opěrný plech. A prý byl párkrát někde špatný kontakt a nechtělo to startovat. Řetěz jako gumovej a motorka byla celá od bahna. Myslíte, že za 35tisíc je to dobrá koupě když má najeto 54tisíc km? Motor celkem tichý, startuje celkem dobře a tlumiče netečou. Jízda jako po peří a v techničáku je hmotnost 170 kg s výkonem 33 kW, což dává poměr pod 0,2 a tak nemusím rozšiřovat řidičák.

Naposledy editováno 04.03.2017 10:49:07

Dospělé enduro do 55tis.

4.3.2017 v 13:10 | Nahoru | #49
Vzhledem k pořizovací ceně je potřeba přimhouřit oko,respektive obě...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TT 600 řidičák Yamaha TT 600 E Tomek1 15 28.3.2024 v 00:07 Zerog
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
Albáie - začátek května Yamaha TT 600 E HTB 10 10.5.2023 v 21:02 Ládínek.


TOPlist