globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dospělé enduro do 55tis.
Ahoj,
po šesti letech s Yukinou bych rád upgradoval na něco solidnějšího a výkonnějšího. Už jsem osedlal různé druhy motocyklů od skůtra po litrový supersport a nejlépe se cítím na enduru. Silnice je fajn, jenže se mám rád a motorky rád proháním, takže by to nemuselo dopadnout šťastně (asi by mně sebrali řidičák za rychlost). Nicméně v endurech vidím svobodu, že se nemusím vázat jen na cesty a to je moc fajn. Jedině jednoválce ve čtyřtaktu a nelibuju si v elektronice. Takže takový klasický karburátorový kladivo. Jezdím převážně po cestách, ale v terénu prostě chci být hbitý, jelikož často jezdím s kolegou na WR250R a ten si umí vybrat hardcore cesty . Od velkých endur mě odrazuje ta váha. Jsem zvyklý na 125 kg. Občas jezdím s přítelkyní, tedy homologace pro dva musí být. Dále si nedovedu představit moto bez elektrického startéru. Hledám spolehlivý stroj s dostupnými díly. Mechanik mě od KTM odrazoval, že dělá 3x měsíčně repas kliky KTM a tlačil mě spíše k TTčku. Na DRko (jedině DR650SE) zase seženu díly, jelikož se stále prodává. Koukám spíš po větších moto (měřím 190). Nejspíš si na jaře tyhle moto ozkouším, ale za názory a postřehy budu rád. Nechám si doporučit i jiné stroje, ale už se po mašinách koukám déle a zaseknul jsem se na těhle třech. Na vzhled do jisté míry hledím proto bych si nedokázal představit stroj z roku 80.
Abych to shrnul: Sháním spolehlivé, lehké, velké enduro se startérem pro dva s cenou do 55 tisíc.
Tak na brzký začátek sezóny

Naposledy editováno 19.01.2016 17:57:28

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 12:39 | Nahoru | #1
Chtěl bych Vám poděkovat, že mi pomáháte s výběrem endura. Já vždy vybírám velice pečlivě a zacházím do detailu. Dokonce i koupí Yukiny nelituji, jelikož mě toho hodně naučila a už si věřím při servisování velké motorky. Ze svého výběru se snažím vyloučit Suzuki DR 650 SE, jelikož mě ničím nenadchla. Ničím nevyčnívá. Třeba KTM LC4 má dobré parametry a je krásná a vysoká, ale zaostává spolehlivostí hlavy a pořizovací cenou. Na KLX se mi líbí přístrojovka a celkový vzhled je taky líbivý (klasické enduro jak má být), podle referencí bude Kawasaki i spolehlivá. Pak je tu TT600E, ta má velice spolehlivý vzduchem chlazený motor, takže ta bude na servis úplně nejpohodovější. Sice TT není tak výkonné, ale zase neurazí vzhledem - vzhledově se mi líbí víc ta origo maska a trošku víc než na KLX (ta na KLX je už taková celkem retro). No ale na vzhled ty mašiny nejezdí. Hodně mě fascinuje, jak má každá ta motorka trošku jinak řešený pohon ventilů. Yamaha to má podobně jako to mám teď na Yukině - Vahadla poháněné čtyřmi vačkami na jedné hřídeli. KLX má ventily poháněné velmi zvláštně a to dvěma hřídelemi s vačkami, které rovnou mačkají ventil přes takovou třecí podložku (pro mě to zní velice nespolehlivě, ale nejspíš to funguje spolehlivě). KTM má 2 vačky na jedné hřídeli a síla se přenáší na rolny, které se neošoupou, jelikož se otáčejí (to mi zní spolehlivě, ale v praxi je myslím výfuková rolna velice nespolehlivá, jelikož ložisko ošoupe čep, který pak může časem povolit). S obyčejnými třecími vahadly problém nemám, jelikož na yukině drží přes 15 tisíc km a bez problému. U KTM je třeba co 15 tisíc km repasovat rolny, ale jak je to u KLX(KLR to má asi stejně)? Taky jsem nepochopil, jak se štelují ventily na KLX.

No jedno vím jistě, že konstrukcí motoru je Kawasaki celkem originál, což je mi sympatické. KTM je klasika, akorát pro změnu má motor jakoby obráceně a TT je pro mě konstrukčně nejbližší.

Řeším to tolik z toho důvodu, že bych rád u mé nastávající motorky zůstal. Já si každý stroj šperkuju a vylepšuju - leze to do peněz a prodej se mi pak nerentuje. To samé i s mou Yukinou. Tolik jsem do ni investoval, tolik času jsem strávil při vylepšování a brzy ji prodám někomu, kdo ji nejspíš rozseká v terénu a nebo na skokáncích.

U mé nastávající motorky po koupi udělám preventivní údržbu a na zimu ji (když bude potřeba) kompletně zrepasuji do poslední ztrouchnivělé podložky.
Opravovat si svůj stroj mě baví a cítím se pak i víc jako motorkář. Ti motorkáři, kteří tůrují své stroje do omezovače na motosrazech a po motosrazu dají motorku do servisu (jestli vůbec) pro mě nejsou motorkáři, ale jen showmeni.
V Ově 10°C - sezona se blíží

Co se inzerátu týče, tak já moc nic nenašel. Buď přes rozpočet, nebo jen motard a nebo bez papírů či bída stav.

(reakce na) Dospělé enduro do 55tis.

2.2.2016 v 16:40 | Nahoru | #2

Lifer píše: ...KLX má ventily poháněné velmi zvláštně a to dvěma hřídelemi s vačkami, které rovnou mačkají ventil přes takovou třecí podložku (pro mě to zní velice nespolehlivě, ale nejspíš to funguje spolehlivě)... U KTM je třeba co 15 tisíc km repasovat rolny, ale jak je to u KLX(KLR to má asi stejně)? Taky jsem nepochopil, jak se štelují ventily na KLX.



Zvláštně?Naprosto standardní řešení používané na spoustě motorek a aut...Ano,KLR to má stejně a s ním X jiných strojů.Žádný rolny se nerepasují,neb nejsou.Ventily se štelují buď přebroušením nebo výměnou podložek.

Naposledy editováno 02.02.2016 16:41:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TT 600 řidičák Yamaha TT 600 E Tomek1 15 28.3.2024 v 00:07 Zerog
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
Albáie - začátek května Yamaha TT 600 E HTB 10 10.5.2023 v 21:02 Ládínek.


TOPlist