měl bych jeden poměrně kuriózní dotaz. Nevím, jestli to nepatří spíše do sekce "elektro" ale jde čistě o nouzové řešení pro Jawu 350/638, tak jsem zvolil tenhle způsob. Ale teď již k dotazu samotnému:
Plánujeme v létě delší vyjížďku na Jawách, ale máme trošku obavy ze startování - všichni víme, že Jawám se za studena moc startovat nechce a s baterkou, která není v top stavu se situace jen zhoršuje. Moje Jawa naštěstí startuje v rámci možností dobře a elektrika je v dobrém stavu + je v ní VAPE. V současné době je v ní dva roky stará, udržovaná Exide Bike 5 Ah. Startování přes kabely je naštěstí u těhle motorek vcelku v pohodě, ale co v případě, že se nebude chtít ani jedné...
Je rozumné/možné řešení poskládat acupack 12V řekněme s 1500-3000 mAh a použít ji jako startovací akumulátor? Válí se mi doma akumulátory poskládané z podobných článků (http://www.gme.cz/akumulator-paskovy-sanyo-c-nicd-3000mah-n-3000cr-p540-229) a nebyl by problém z nich vytvořit akumulátor s jmenovitým napětím 12 V, kapacita by závisela na tom kolik stejných článků (se stejnou kapacitou) dokážu posbírat. V elektru jsem sice mírně pokročilý, ale zrovna akumulátory jdou lehce mimo mě.
Má cenu se do toho pouštět a v případě že by se cokoli stalo, tak ji připíchnout k vybitému aku v motorce a startovat s ní, pomůže to?
Jde mi samozřejmě o to, aby to bylo co nejlevnější záložní řešení a na cestě zabralo co nejmíň místa.
Předem díky za reakce ;)
2 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
jarous350 píše: MourisonCZ: Jen tak pro zajimavost, co to je delsi vyjizdka?
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
To máš tak. Někdo se bojí bubáka, někdo hastrmana, jinej bezhlavý kobyly a někdo se bojí o baterku.
jarous350 píše: MourisonCZ: Jen tak pro zajimavost, co to je delsi vyjizdka?
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
cca 3000 km po Balkáně - proto řeším i náhradní baterku, protože si nejsem úplně jistej všude dostupností jakýhokoli jinýho zdroje proudu, ale OK, záložní baterku posouvám směrem dolů na svým seznamu.
Náhradní díly typu lanka, pneu, řetěz a podobně samozřejmě řeším taky a mnohem důkladněji, jenže o tom jsou toho tady na fóru napsaný mraky, takže je zbytečný zakládat další téma a radši si to přečtu ...
Chtěl jsem jen použít akumulátory, pro který by se asi jiný využití hledalo jen těžko, ale dobrá, asi je teda nechám v šuplíku. Vyrobit startovací kabely je otázka maximálně jednoho odpoledne, ani to ne, ale je fakt, že jsem přemýšlel nad průměrem, teď mám alespoň další názor, díky
A jinak jo, strašáků je pro mě na téhle cestě dost, bude to moje první takováhle vyjížďka, tak ruku na srdce, každej něják začínal, ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |