globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 17:38 | Nahoru | #1
Ještě k rychlosti, zkus jet pár desítek km ukrajinou, nebo ruskem 130 kilometrovou rychlostí po hlavní a uvidíš, jak rychle to vzdáš. Po zaplacení několika pokut a nabranému zdržení při dohadování s policií tě to přestane bavit a pojedeš stabilní stovkou, ve vesnici 60.

Teď jsem se dočetl o poruchovosti triumfů a bmw a úplně mě přechází chuť, když si představím čidla a různé další porouchávátka co tam jsou, jak je budu shánět někde v Kirgizii, nebo Kazachstánu. Kdybych byl odporně bohatý jako jiní, tak bych si nechal stroj odtáhnout do servisu, zavolal do zastoupení motorky v hlavním městě a nějakým dopravcem si nechal dopravit díly až na místo a vyměnit. Mezitím zašel do hotelu, objednal jídlo, pití atd. , ale v současné situaci, která se zřejmě nezmění nevím, nevím. Jako chudý cestovatel musím ještě pouvažovat co s tím podniknout.

Dominátor je sice během cesty pořád naložený na plnou povolenou zátěž a když vezmu vodu a benzín tak je přeložený o celých 30 kilo, ale nic nepraská, nic se neporouchává. Však také nemá co. Ale to nepohodlí během jízdy-přesunu mě pomalu přestává bavit.

Ale už jsem se rozhodl, že ve dvou s tím na delší cestu nepojedu. To mě stačilo třikrát a dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

18.1.2016 v 18:58 | Nahoru | #2

ZdendaJi píše: Ještě k rychlosti, zkus jet pár desítek km ukrajinou, nebo ruskem 130 kilometrovou rychlostí po hlavní a uvidíš, jak rychle to vzdáš. Po zaplacení několika pokut a nabranému zdržení při dohadování s policií tě to přestane bavit a pojedeš stabilní stovkou, ve vesnici 60.

Teď jsem se dočetl o poruchovosti triumfů a bmw a úplně mě přechází chuť, když si představím čidla a různé další porouchávátka co tam jsou, jak je budu shánět někde v Kirgizii, nebo Kazachstánu. Kdybych byl odporně bohatý jako jiní, tak bych si nechal stroj odtáhnout do servisu, zavolal do zastoupení motorky v hlavním městě a nějakým dopravcem si nechal dopravit díly až na místo a vyměnit. Mezitím zašel do hotelu, objednal jídlo, pití atd. , ale v současné situaci, která se zřejmě nezmění nevím, nevím. Jako chudý cestovatel musím ještě pouvažovat co s tím podniknout.

Dominátor je sice během cesty pořád naložený na plnou povolenou zátěž a když vezmu vodu a benzín tak je přeložený o celých 30 kilo, ale nic nepraská, nic se neporouchává. Však také nemá co. Ale to nepohodlí během jízdy-přesunu mě pomalu přestává bavit.

Ale už jsem se rozhodl, že ve dvou s tím na delší cestu nepojedu. To mě stačilo třikrát a dost.



Hele nechci ti kazit nadšení z cestování na Dominátoru (měl jsem ho) ale kdyby se ti nějakým způsobem -ne nepodobným úsilí příslušníků rudé armády co po ubránění se u Stalingradu došli strastiplnou cestou až do Hitlerova bunkru v Berlíně- podařilo po ose do těchto končin dojet ,tak tam budeš mít u místního špitálu postavený pompézní pomník s posmrtnou maskou obložen neustále čerstvými květinami. Domino je sice držák,jednoduchej,relativně lehkej -stará dobrá koncepce ale to je tak asi vše; Ten projev motoru a způsob zpřevodování je na cestování na vetší dálky nešťastný.Mě osobně to vůbec nesedělo (neříkám-někomu to může vyhovovat) takové jakési natřásadlo,pořád řadit -krátké kvalty,sedlo tak na ježdění kolem komína ;jel jsem na tom nejdál od Brna na Šumavu a s mnoha přestávkami na resuscitaci prdele a zad jsem to dal ale nic veselýho to nebylo-zkrátka -pro mladý kluky který ještě nic nebolí a nadšení převládá nad vnímáním ostatních pocitů snad jo ale o pohodlí nemůžeme ani žertovat.Po Dominu jsem měl BMW Dakara 650 a to už bylo jiné kafe-kultivovanost také jednoválce úplně někde jinde,pohodlí nesrovnatelné a pokud ta motorka není napadena nějakým kutilem-rasistou tak je i max.spolehlivá o spotřebě nemluvě -i výkonově je jinde (jasně je to proti dominu o dost mladší model) dnes mám 800GS a je to zase jiná liga . Tož tak nějak -pokud jezdec není masochista nebo robot tak na dálky po vlastní ose Domino fakt ne -Tenerku neznám ,ale XT660R je proti dominu taky už o dost vyšší level.

Naposledy editováno 18.01.2016 19:16:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist