globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.


Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

19.1.2016 v 15:52 | Nahoru | #91

ZdendaJi píše: ............................Ale co u nového stroje, vstřikování - co s ním ? Leda vozit náhradní vstřikovač, čerpadlo, řídící jednotku, sondu a počítač pro zjištění závady.. Hromada věcí i peněz navíc, zabrané místo v kufrech navíc, složitější oprava.



Pracoval jsem mnoho let v servisu a nikdy jsem neviděl vadné vstřikování, v cestopisech jsem se taky nikdy nedočetl, že by to někomu na cestě odešlo. V tom bych neviděl sebemenší problém. Každá motorka má své známé bolesti a když je vyřešíš, je to poměrně spolehlivý stroj. Taky se mi nelíbí na dnešních motorkách miliony čidel, přičemž ti každé druhé odstaví motorku, ale u motorek 5-7 let zpět se není čeho obávat. Pořád je to poměrně jednoduché i se vstřiky.

A kdyby jsi chtěl mít echt jistotu, tak řídící jednotka a vstřikovač stojí na bazaru pár korun a velikostí je to jako konzerva. Poté, co mi v Bulharsku vadný regl spálil cdi, vozím náhradní cdi, cívku a regl. Na bazaru vše asi 3000kč a mám klid, protože vím, že když to mám, nebudu to v životě potřebovat.

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

19.1.2016 v 22:15 | Nahoru | #92
Rupair: Tak toto nemá chybu! Pořád zvažuju co s mojí motokariérou dál - synovi budou brzo 4 roky... sajda je taky řešení

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

20.1.2016 v 11:22 | Nahoru | #93

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

20.1.2016 v 14:50 | Nahoru | #94
Ad vstřikování - třeba i SibirskiExtreme je zastánce vstřikování než karburátoru

já měl se vstřikovačem problém jednou - ucpaný biostračkou - stačilo vstřikovač prostříknou čističem, do hadice ho dát protis měru toku plaiva a nekolikrtá protčit motor - opačný tok paliva vstřukování pročitil a zase vše fungovalo

problém jsem měl s tlakovým čerpadlem - ale náhradní je za 20USD a je ot váleček 30mm v průměru délky cca 12 cm takže není problém vozit náhradní

takže zrovna vstřikování bych jako zásadní problém neviděl

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 01:40 | Nahoru | #95
Pak tedy vstřikování nebudu počítat. Vše se tím pádem zjednodušuje.A co abs, katalyzátor a další elektronické zbytečnosti ? Dá se to v nouzi nějak přemostit. Připojením počítače k jednotce zakázat ? Aby fungovalo jen vstřikování a ostatní se odstavilo ? Myslím stroje jako jsou gs800 a tigr800. Protože na xtz660tenere nic takového předpokládám není.

Naposledy editováno 21.01.2016 01:40:56

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 04:47 | Nahoru | #96
ZdendaJi> Já myslím, že tu elektroniku moc prožíváš. V dnešní době je elektronika extrémně spolehlivá. V porovnání s autem je motorka z hlediska elektroniky pořád ještě jednoduchý tranzistorák a i ty auta spolehlivě jezdí. Jak jsem psal, každá motorka trpí na nějakou notorickou věc a tu je potřeba si ohlídat.

Katalyzátor ničemu krom výkonu nevadí, pokud to má lambdu, tak po poruše přejde řídící jednotka do nouzového režimu a vždy dojedeš. ABS ničemu nevadí i kdyby nefungovalo, ale taky je spolehlivé.
Taky jsem zastáncem mechaniky, ale všeho s mírou.

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 09:26 | Nahoru | #97
To je spíš na to s počíst informace o konkrétním stroji a modelech dle roku výroby

někdy něco zlobilo - např. u 800gs se občas objevil problém s anténou imobilizéru - čili na delší cestu se hodí mít náhradní, aby si jednotka načetla kód a dovolila nastartovat
ale to, že by odešel celý systém - kromě poruchy např. z přepětí po jízdě s poškozeným regulátorem nebo svařování v blízkosti elektroky bez odpojení jsme moc nikde nečetl, to už jsou častější mechanické poruchy

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 17:24 | Nahoru | #98
Já ti poradím. Jednoduše se zbav myšlenky na cestování s jednoválcem.. Měl jsem FMX 650(motor Dominator) a přešel jsem na Kawu Versys 650 dvouválec.. Výkon 64Ps, kufry, přítelkyně.. Dali jsme první jízdu 400 km a ani jsme to nevěděli.. Dá se na tom fakt jet pila i ve dvou, Liberec Děčín za 37 minut (130 průměrná rychlost), při správných gumách jde i mimo silnici... Je to super! Dojezd přes 300km.. A dával jsem za ní na podzim 75.000,- Už bych jednovál fakt nechtěl.. Fmf bylo super na blbnutí, ale po 200 km jsem byl naklepanej jak kuřízek Přemýslej o dvouválci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 18:42 | Nahoru | #99

posejpik píše: Já ti poradím. Jednoduše se zbav myšlenky na cestování s jednoválcem.. Měl jsem FMX 650(motor Dominator) a přešel jsem na Kawu Versys 650 dvouválec.. Výkon 64Ps, kufry, přítelkyně.. Dali jsme první jízdu 400 km a ani jsme to nevěděli.. Dá se na tom fakt jet pila i ve dvou, Liberec Děčín za 37 minut (130 průměrná rychlost), při správných gumách jde i mimo silnici... Je to super! Dojezd přes 300km.. A dával jsem za ní na podzim 75.000,- Už bych jednovál fakt nechtěl.. Fmf bylo super na blbnutí, ale po 200 km jsem byl naklepanej jak kuřízek Přemýslej o dvouválci



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

22.1.2016 v 07:59 | Nahoru | #100
Já na to cestování co píšeš používám toto http://www.motorkar...ogalerie&scr=285
A co se týká cestování v terénu, není problém, ale i tak se trochu divím, že se svou výškou máš strach, že to neudržíš na noze.

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

23.1.2016 v 21:16 | Nahoru | #101
Miruss> Normálně na silnici a dobré cestě udržím v pohodě i naložené varadero se spolujezdcem, ale jak jsem psal. Stačí šlápnout do vyjeté koleje, anebo trochu kluzká tráva, bahýnko a už se to pomalu pokládá. Kdežto dominátor je v pohodě. Ale kdybych jezdil pouze sám, tak je to zase trochu jiné.

Musím to ještě důkladně promyslet.

Naposledy editováno 23.01.2016 21:16:40
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist