globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 01:40 | Nahoru | #1
Pak tedy vstřikování nebudu počítat. Vše se tím pádem zjednodušuje.A co abs, katalyzátor a další elektronické zbytečnosti ? Dá se to v nouzi nějak přemostit. Připojením počítače k jednotce zakázat ? Aby fungovalo jen vstřikování a ostatní se odstavilo ? Myslím stroje jako jsou gs800 a tigr800. Protože na xtz660tenere nic takového předpokládám není.

Naposledy editováno 21.01.2016 01:40:56

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

21.1.2016 v 04:47 | Nahoru | #2
ZdendaJi> Já myslím, že tu elektroniku moc prožíváš. V dnešní době je elektronika extrémně spolehlivá. V porovnání s autem je motorka z hlediska elektroniky pořád ještě jednoduchý tranzistorák a i ty auta spolehlivě jezdí. Jak jsem psal, každá motorka trpí na nějakou notorickou věc a tu je potřeba si ohlídat.

Katalyzátor ničemu krom výkonu nevadí, pokud to má lambdu, tak po poruše přejde řídící jednotka do nouzového režimu a vždy dojedeš. ABS ničemu nevadí i kdyby nefungovalo, ale taky je spolehlivé.
Taky jsem zastáncem mechaniky, ale všeho s mírou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist