globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení enduro přední USD vidlice
5.1.2016 v 15:52
Zdravím,

chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)

Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.

Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...

Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?

Díky za moudré rady




1 reakcí na tento příspěvek Nastavení enduro přední USD vidlice

9.1.2016 v 10:34 | Nahoru | #1
assassin: tak jsem asi míchal jablka s hruškama. Na YZ vidlici 46mm je možnost nastavit jen komnpresi dole a odskok nahore na vidli.. pak ješte odfouknout vzduch. Nastavení předpětí není možné (- leda v útrobách při montáži pružiny ale to nepředpokládám )

Takže kompresí a odskoken jen ladím tlumiče resp. ne pružinu..je tak?

No a pročetl jsem anglické fórum o přestavbě právě YZ vidlic a k váze dakara dávali pružiny buď progresy na míru .48 - .56 pro cestovní účely nebo lineární v tomto rozsahu. Lineární v .56 v terénu jakž takž ale na silnici dost tvrdý a odskakuje to na drobných nerovnostech.

Ještě to změřím na vidlicích ten pokles, rozeberu vidli ať zjistím co tam je a asi budu laborovat mezi .50 a .52 + podložka pár mm na zvýšení předpětí.

(reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

9.1.2016 v 13:12 | Nahoru | #2
[quote=Toman]

No a pročetl jsem anglické fórum o přestavbě právě YZ vidlic a k váze dakara dávali pružiny buď progresy na míru .48 - .56 pro cestovní účely nebo lineární v tomto rozsahu. Lineární v .56 v terénu jakž takž ale na silnici dost tvrdý a odskakuje to na drobných nerovnostech.
/quote]

tohle si asi nějak špatně přeložil,nebo pochopil.....,ve skutečnosti to bude obráceně-na silnici ok,ale v terénu moc tvrdé a odskakuje na nerovnostech.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F Atmos 2 6.5.2022 v 09:24 Atmos
Alpinestars Yamaha YZ 450F habrman 0 30.4.2022 v 06:46 habrman
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F hugo12 3 19.2.2022 v 19:23 assassin
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin


TOPlist