Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

11.2.2020 v 21:06 | Nahoru | #1

kerut píše: assassin> ja ti jasne pisu ze jsem to v praxi zkousel s tema kolama, vzdyt to i pisu (s aero dratama i s normalnima)

BTW ohledne presvedcovani, mam tu dve pistacia, jedno se vzperama druhe s "dratama" z niti (je to sice jen jednoplosnik ale tim si to nemusime kazit, draty od kozliku nad pilotem a od trupu zespoda ma) ..ze bych na tom neco (argumentacne pouzitelneho) mohl nameruit si pri vsi ucte nedovedu predstavit.. zmackanej kus papiru s kridlama poleti rekl bych podobne



No tak z toho ten vyplet vyndej a mer co ja vim treba casy, jestli je to gumak..

Na kole jsem nemel moznost jezdit dvoje ruzny kola co by se lisily jen dratama a navic tesne po sobe, takze to nedokazu posoudit... pochybuju, ze nekdo srovna rozdily v kolech kdyz na jednech jel na jare a na druhejch na podzim. Timhle zpusobem nepoznam ani kovany kola na motorce ani 20kg rozdilu mezi dvouma stejnyma motorkama, nebo 72kW vs 92kW verze...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

11.2.2020 v 21:15 | Nahoru | #2
assassin> já dost často střídám kola 25 mm hliník,campagnolo,docela dobrý a karbon 38mm dt. ty karbony jedeou o dost líp,ale maji lepší věechno,placatý dráty maji oboje,já myslel,že se na silnici jiný nepoužívaj jsem začátečník. mimochodem těch drátů je na předním kole 16 a na zadním 20 a mám metráček,jako vyšitej. nosnost udává výrobce 120 kil. dokonce jsi na tý věci jel

Naposledy editováno 11.02.2020 21:21:23

(reakce na) Horské kolo

11.2.2020 v 21:26 | Nahoru | #3
assassin> hmm takze poznas vliv maleho Re podle letu dvouplosniku ve kterem nesedis (a na ktery fouka prakticky pokazde jiny vitr) ale zoven nepoznas kola cos jezdil na jare a na odzim

zkouseli jsme ldasco, vcetne vzit ten samy rafek (alcylon od remerxu) s 20 draty.. (cena experimentu je pujcena naba, rafek za par set nasledne prepleteny majitelem na jine kolo, a dvacet dratu po trech korunach) na te same vidlici toho sameho kola a nekolik lidi se shodlo ze to jede prakticky uplne stejne,..
oproti tomu je (opet z praxe) celkem jasne poznatelny vliv vyssiho rafku nebo nizsiho poctu dratu, coz reflektuje predpokladatelny jev, ze nejvetsi odpor roztoceneho vypletu je v miste nejvyssi obvodove rychlosti, tedy v miste konce oblouku rafku a niplu (tedy tam kde jsou ty aerodraty beztak jeste kulate coz bych rekl ze nejpravdepodobneji vysvetluje ten predchozi pokus). Jinak jsem si zkousel ledasco, napr. prelepovat (s tim jsem nejezdil, jen to roztacel v ruce) maskovackou vzajemne sousedni draty v ruzne vysce, a nekam za pulku delky dratu (mysleno od stredu) to skoro nemelo vliv, dal pak uz docela velkej...

E: nemako> nj, jsem posera... ja bych se na 16 do terenu bál.. mam tu dva cesky vysoky galdovy rafky (Al) od 2xS na 16, ...a furt se mi do toho naplejtani nechce ani na asfalt (ale ted po pravde, nechce se mi sice ani do naplejtani, ale ani do smireni se s jizdou jen po asfaltu )

Naposledy editováno 11.02.2020 21:29:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

12.2.2020 v 12:04 | Nahoru | #4

assassin píše: No tak z toho ten vyplet vyndej a mer co ja vim treba casy, jestli je to gumak..

Na kole jsem nemel moznost jezdit dvoje ruzny kola co by se lisily jen dratama a navic tesne po sobe, takze to nedokazu posoudit... pochybuju, ze nekdo srovna rozdily v kolech kdyz na jednech jel na jare a na druhejch na podzim. Timhle zpusobem nepoznam ani kovany kola na motorce ani 20kg rozdilu mezi dvouma stejnyma motorkama, nebo 72kW vs 92kW verze...



Myslím, že 20 kg (+- 10% hmotnosti průměrné motorky) u stejné motorky poznáš.
Kovaná kola asi budou těžší rozpoznat, ale asi to taky dáš.
Rozdíl ve výkonu už možná ne, pokud bude křivka výkonu podobná. Ale taky je možný, že to bude dost znatelný rozdíl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist