Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

18.11.2019 v 11:45 | Nahoru | #1
oficiálně to nejde viz legislativa, neoficiálně jde čipnout - ideálně tlačítkem zapnutelný/vypnutelný a programovatelný, kdy si v aplikaci v telefonu nastavíš hodnotu omezovače kolik chceš - u mě na 28 kmh abych v pohodě stíhal i ve svižnějších částech, 25 kmh je prostě málo když i na obyč kole zvládneš víc.

co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat

v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé

vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 13:38 | Nahoru | #2

Honza-TA950 píše: oficiálně to nejde viz legislativa, neoficiálně jde čipnout - ideálně tlačítkem zapnutelný/vypnutelný a programovatelný, kdy si v aplikaci v telefonu nastavíš hodnotu omezovače kolik chceš - u mě na 28 kmh abych v pohodě stíhal i ve svižnějších částech, 25 kmh je prostě málo když i na obyč kole zvládneš víc.

co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat

v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé

vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat

díky za info hlavně o té baterii
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist