přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin> pri najezdu na prekazku stejnou rychlosti je zrychleni kola (osy) podobny resp. stejny, jinak to byt ani nemuze pokud prekazka sama neuhne ne ? neodpruzeny kolo ale za ni poleti dal, pac nema zadnej tlumic co by ho ve zdvihu (celeho kola s jezdcem) zastavil, zatim co odpruzeny pri dobre serizenem tlumeni pobere i vrch (konkavni cast) prekazky a prejede ji, nasledne energie pruziny zatlaci kolo dolu a pri trose stesti (v idealnim pripade) po te prekazce zase diky sile naakumulovane v pruzine sjede dolu, atd.. proc by melo byt odpruzeni k nicemu ? je tam proto aby se prevodnik, ram, jezdec, a vse co je za odpruzenim (odpruzena hmota) idealne nikam nehybalo, nebo v praxi pohlo co nejmene a s co nejmensim zrychlenim - coz ale zpetne prece nefunguje tak, ze by k prejeti te prekazky bylo potreba prekonat jen tihovou silu te neodpruzene hmoty, hmotnost odpruzene hmoty drz z druhe strany tu komprimujici se pruzinu..