přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jo a co se tyce kol, lehky pevny kola taky muzou stat jako to kolo a diky tomu ze ty stary ramy nemaji boost a novy kola jo, tak se ani nedaj sehnat ja mohl mit za dobry prachy ty karbonovy co davaj nove na SC, ale protoze uz mam 3roky stary kolo bez boost tak se tam nevejdou...
3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 24.09.2019 07:44:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 24.09.2019 09:13:29
zmulin píše: Stev> Plus lehčí gumy sem psal,pokud někomu jde o váhu.To už dohromady k tomu kilu dá
gumy na levnejch kolech moc těžký nebejvaj, a aby to fungovalo chce to alespoň nějaký zesílení, takže bych tady s úsporou moc nepočítal. A třeba u toho whyte t130sr bych gumy neměnil. Vlastně ani kola, tam už by to chtělo větší investici aby to k něčemu bylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
nemako píše: Stev> záleží na tom,co tam je seriově nacpaný. koupil jsem rám s karbonovou vidlicí,dal jiný kola a řidítka a je o dvě kila lehčí,než sériová. a je to blbá kolobka,kde už víc prakticky není co tunit. možná bych víc řešil ložiska,tam je rozdíl fakt znatelnej. nejlevnější tuning ale furt jsou silnější nohy karbonovýma kolama moc neubereš na váze,spíš nic,ale jede to jinak,nevím proč
kola jsou v tomhle víc vychytaný, takovýhle lehký úspory už tam nenajdeš v nějaký daný kategorii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
zmulin píše: Londoner> Krásný kolo a přesně v původním rozpočtu Víc než váhu samotnou bych řešil spis celkový vyvážení toho kola.Na těch “levnějších “ stačí vyměnit kola a prezout a mas kilo dole atd.
Tak ten rozpocet je trochu flexibilni no
Jinak koukam na kola mezi cca 50-80 a skoro 2kg uz se mi zda dost. Samo chci kombinaci lehky a bytelny
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: Tak ten rozpocet je trochu flexibilni no
Jinak koukam na kola mezi cca 50-80 a skoro 2kg uz se mi zda dost. Samo chci kombinaci lehky a bytelny
v tyhle kategorii budou kola kolem 150-160mm zdvihu s cca 15ti kily. jsou bytelneji stavena. Aby to kolo bylo lehci tak je bud drazsi (s tim ze je to obvykle karbon) a nebo musis do kategorie s mensim zdvihem 120-140mm ktery nejsou staveny na velky skoky atd... ty 160mm endura dneska davaj to co driv 20kg sjzezdaky. ja myslib ze by neco kolem 140mm stacilo.... 160mm je uz do bikeparku, nebo jet na trailu strasnou kudlu
ja jsem si nechal jeste 180mm kolo do bikeparku a stejne uz jezdim i to na nomadu...
Zároveň si ale furt myslím že do 15 kilo je hmotnost v pohodě.
assassin píše: Me se ten 5+ nejak nelibi, to co tam maj 4.5 mi prijde uz vic podobnej tomu co delaji ted. Ale to jen tak na prvni pohled.
Jo a co se tyce kol, lehky pevny kola taky muzou stat jako to kolo a diky tomu ze ty stary ramy nemaji boost a novy kola jo, tak se ani nedaj sehnat ja mohl mit za dobry prachy ty karbonovy co davaj nove na SC, ale protoze uz mam 3roky stary kolo bez boost tak se tam nevejdou...
No ta 4.5 jsou 29 kola a jen 115 vzadu, to uz se mi zda malo. A na M ram mi uz prijdou ty 29 moc velky.
Stev píše: Lehci hlinikovy kola ktery budou lehci nez na levnejch kolech se daj sehnat od 8 do 15, jestli je v UK rozumne drahej vyplejtac daj se koupit zvlast jako naboj a rafek. Ale kilo dolu to nebude, realne do pul kila max. O karbonovejch se nebavim, to je jinde.
Pochybuju, tady je jakakoliv rucni prace draha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: Za ty penize za yetiho uz by se toho dalo vymyslet vic
Jsem jedno velky ucho
Zatim se motam nezi tim Trance, timhle Yetim a YT Jeffsy CF comp - vyzkousim asi jen Trance ponevadz ty starsi Yeti tady nikde nemaj na zkousku
assassin píše: v tyhle kategorii budou kola kolem 150-160mm zdvihu s cca 15ti kily. jsou bytelneji stavena. Aby to kolo bylo lehci tak je bud drazsi (s tim ze je to obvykle karbon) a nebo musis do kategorie s mensim zdvihem 120-140mm ktery nejsou staveny na velky skoky atd... ty 160mm endura dneska davaj to co driv 20kg sjzezdaky. ja myslib ze by neco kolem 140mm stacilo.... 160mm je uz do bikeparku, nebo jet na trailu strasnou kudlu
ja jsem si nechal jeste 180mm kolo do bikeparku a stejne uz jezdim i to na nomadu...
Urcite nejaky velky zdvihy nebudou treba, 140mm bude urco stacit
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Londoner: zalezi, me ty velky kola na mensich ramech prijdou lepsi. Ale stejne bych bral spis L, nepamatuju si ze bys byl malej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: Jsem jedno velky ucho
Zatim se motam nezi tim Trance, timhle Yetim a YT Jeffsy CF comp - vyzkousim asi jen Trance ponevadz ty starsi Yeti tady nikde nemaj na zkousku
spíš trail, mělo by mít do 13,5 kg
link
spíš enduro, asi do 14kg, to se líbí mně
link
Nově osazený kola už jsou na rock shox a shimanu, tak spíš pro inspiraci, rocky mountain se mi docela zamlouvá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Diky, zase mam co cist a sounit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kolega má 2019 Capru a na tom už člověk sjede a skočí kde co, ale nic moc dál bych na tom třeba jet nechtěl. Já osobně kdybych teď chtěl zahodit svého letitého Patriota, tak jdu do Jeffsyho.
Naposledy editováno 24.09.2019 13:10:19
assassin píše: Stev: Jj je to mozné, uz trendy moc nesleduju. Je fakt ze 140uz dnes spadá do tech trailovejch.
Londoner: zalezi, me ty velky kola na mensich ramech prijdou lepsi. Ale stejne bych bral spis L, nepamatuju si ze bys byl malej.
Zejtra jedu vyzkouset komplet radu Whyte, nebude tam rodina tak budu mit klid to trosku porovnat. Maj tam S 150C-RS i T130 s/sr/rs v M i L tak jsem zvedavej.
Jo a pamatujes si to blbe - 172
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
maras píše: Stev> No akorát ty kola jsou už rozpočtově jinde, než 40-60 000,- jak tady londoner původně psal.
Kolega má 2019 Capru a na tom už člověk sjede a skočí kde co, ale nic moc dál bych na tom třeba jet nechtěl. Já osobně kdybych teď chtěl zahodit svého letitého Patriota, tak jdu do Jeffsyho.
No zato si muzu sam, ponevadz cumim samo na lepsi=drazsi a jak vime originalni rozpocet, je jen startovni cara
Ale mas pravdu, ze radsi bych kolo na kterym se da i nekam dojet.
Naposledy editováno 24.09.2019 13:29:04
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Londoner: klidne si kup ted to levnejsi, ctvrt mice za to das holt az za 2-3roky, a uz budes líp vedet co chces taky na tom levnejsim neprodelas takovej balik pri prodeji
Naposledy editováno 24.09.2019 14:08:21
assassin píše: Na kolech typu capra si myslim neni problem dojet kamkoliv - ted v sobotu jsem dal 40km s 1500m prevysenim a docela na pohodu. Jasne 100 a vic uz ne, ale to je stejne na silnicku...
Londoner: klidne si kup ted to levnejsi, ctvrt mice za to das holt az za 2-3roky, a uz budes líp vedet co chces taky na tom levnejsim neprodelas takovej balik pri prodeji
Jo ono to asi tak dopadne. A tohle dostane manzelka
Stev píše: kola jsou v tomhle víc vychytaný, takovýhle lehký úspory už tam nenajdeš v nějaký daný kategorii.
koloběžky jsou asi tam,kde kola před sto lety. jedna velikost rámu,ladí se to výškou představce a tak,ale kola mám 28 obě,takže přední ze silničního kola,což prakticky nemá strop,může klidně stát přes kilo jedno. řidítka jsou z horskýho kola,karbonový,silniční brzdy taky z kola,prostě nic extra pro kolobky nikdo nedělá,jen kostka ůžší náboje,ale ty se moc netočej