bmw_r1300gs_cartec

Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

Horské kolo

20.9.2019 v 19:49 | Nahoru | #1591
No moc utazenej sroub me taky napadnul.

Ale tohle je ten novej bajk ne?

20.9.2019 v 20:00 | Nahoru | #1592
No a ted mas konecne duvod koupit pike/lyrik a XTcka

20.9.2019 v 21:03 | Nahoru | #1593

assassin píše: No a ted mas konecne duvod koupit pike/lyrik a XTcka

To je fajn chvilku po tom co kupoval yari jako upgrade :)

Taky nevim, napada me kombinace pretazenyho sroubu a spatne usazenyho trmenu.

20.9.2019 v 21:28 | Nahoru | #1594
Take to tipuji na roztrzeni nalitku vidle kolem zavitu od sily, ktera se nalitek snazi roztahnout, kdyz je moc utazeny zavit.

Nebo se ti tam namotal ten pes

21.9.2019 v 09:01 | Nahoru | #1595

21.9.2019 v 09:16 | Nahoru | #1596

Sonicek píše: vilemx> pes běží vedle mě, ten s tím nemá nic společného...bylo to při brždění a to jsem fakt ani za to pořádně nevzal, na kole najeto 30km max :D, takže uvidíme jak se k tomu postaví v mojekolo.cz ....

No to brzdění dokončilo to co přetazení šroubu způsobilo, jsem taky zvedav a preju at se to rychle vyřídí. Dokud se da jezdit

Ja uz jsem venku na průzkumu okoli (spal jsem v nemecku na parkovišti ve stanu, bikepunk musi byt )

Naposledy editováno 21.09.2019 09:17:08

21.9.2019 v 09:53 | Nahoru | #1597
Jo a ted, kdyz to je jeste cerstve, koukni na lomove plochy na vidli, trmenu a redukci, jestli nekde neni videt spina nebo oxidace, priiadne bublina nebo velky krystal. Jo a nedali ti tam kratsi sroub pro mensi kotouc?

21.9.2019 v 10:35 | Nahoru | #1598
vilemx> to netuším, nechci do toho hrabat, dokud se to nějak nezačne hejbat, aby to pak nebylo všechno na mě...

21.9.2019 v 12:14 | Nahoru | #1599
Sonicek> Myslel jsem to tak, abys měl nafocený detail lomových ploch, kdyby ti reklamce nedopadla dobře a úplně náhodou se v průběhu reklamace díly ztratily :(

21.9.2019 v 17:42 | Nahoru | #1600
vilemx> mám vše, dokonce jsem asi přišel na to proč to tak dopadlo. viz. foto.
předpokládám, že na vině je špatně zvolen spojovací materiál, bylo vlastně využito 50% délky vnitrního závitu, v součtu s lepší brzdou, větší pákou...sai by to byla jen otázka času, kdy se to stane.

21.9.2019 v 21:05 | Nahoru | #1601

Tak nic no, ani jsem se neptal co je to za model ponevadz ty prachy za to davat nebudu, ale vim ze na hmotnost koukat budu urcite.

22.9.2019 v 12:39 | Nahoru | #1602
U 29 s větším zdvihem je to s hmotnosti blby, pokud chces pod 13kilo, stoji to fakt balik.
Ja vcera dal cca 40km a nastoupal 1500m docela jsem koukal kdyz jsem videl zaznam ze stravy, to jsem necekal, ze bych dokazal. Navic 1200 z toho bylo za 2,5hod ciste jízdy (jezdili jsme v bikeparku, ale nahoru ne lanovkou ale po svých )

Naposledy editováno 22.09.2019 12:50:58

22.9.2019 v 16:28 | Nahoru | #1603
assassin> hod sem prosim jeste foto toho nomada, jestli jej mas...se zas rad na chvili pokocham...
E: Jakoze ne z dalky...

Naposledy editováno 22.09.2019 16:28:20

22.9.2019 v 16:33 | Nahoru | #1604
kokonhead> Mám, kdyz byl novej.. ale uz je to zastaralé nářadí, ten novějsi je lepsi a ten yeti je top

Naposledy editováno 22.09.2019 16:34:58

22.9.2019 v 17:09 | Nahoru | #1605
assassin> Co to mas za brzdy?

22.9.2019 v 20:13 | Nahoru | #1606

Londoner píše: Tak jsem se dneska projel, nejdriv asi hodku na HT (nejakej lapiere) s dcerkou v sedacce a pak zkusil 3 fully a nejlepsi pocit jsem mel na whyte t130 sr, M -ko mi bylo akorat. Ale teda neprijemne me prekvapila celkem vysoka vaha vsech 3 FS biku, byly to teda ty nizsi rady (pujcovna). No a po obede jsem ocumoval biky jedny particce a jeden prisel (asi se bal o bajk ) a dali jsme se do reci a kdyz videl tu moji skolku tak mi nabidnul vyzkouseni (ze mu jako zalohu necham deti ) no projel jsem se jen po parkovisti, ale rozdil oproti tem z.pujcovny (asi kvuli vaze) fakt velkej. Takovy obratnejsi, hravejsi kolo- to by se mi libilo. Bohuzel to byl nejakej SC (celej cernej jen zlaty kluzaky od vidlice) cela ta particka mela pekny biky.

Možná není úplně blbej nápad koupit na začátek hardtail, může Ti pak zůstat a zábava je s tím taky.

22.9.2019 v 20:29 | Nahoru | #1607
Skoro vždycky mivaj ty dražší kola stejnou geo,”jen” jinou výbavu..

22.9.2019 v 20:44 | Nahoru | #1608

Stev píše: ten whyte t130sr je dobrej stroj, ten se mi hodně líbí, ani nevím proč jsem ho hned nedoporučil. Má tabulkově 14.9 kilo, ale upřímně v ceně do 70 tis to o moc líp nejde. Ta těžkost ovládání je pravděpodobně způsobená i tím že tenhle stroj je orientovanej na jízdu z kopce, takže spíš stabilní, ale když se naučíš jezdit bude na ovládání lehkej taky. Že ale stroje kolem 100 a víc budou lepší je prostě fakt :)

No ten giant trance 2 ma papirovejch 13.5kg. Zatim je to favorit, ale musim ho nekde vyzkouset.

HT ne, me se ty fully jinak libily hodne a HT bych za chvili prodal.

22.9.2019 v 20:47 | Nahoru | #1609

zmulin píše: zdenek86> V tom případě jsou patlalové většina výrobců kol,jestli si nezaznamenal jednu generaci kol,kde se to dělalo,páč lid toužil po aspoň zdání neuvěřitelné karbonové technologie.
Možná bys hodně zíral,kdybys navštívil továrnu,kde se ty rámy vyráběj a ukázali ti katalog,co všechno uměj

V tom případě ano, jsou to patlalové, nevím kterou generaci kol máš zrovna na mysli, ale vzhledem k tomu, že kolo měním cca co 3-4roky tak jsem buď měl to štěstí nebo smůlu, ale nikdy jsem neměl značku, která by měla do hladka vybroušené sváry. Ať to byl Cube, GT, Stevens nebo cokoliv jiného. Proč asi třeba na takové blbosti, jako je zábradlí z hliníku je přímo zakázáno jakkoliv broušením upravovat spoje a to není zdaleka tak namáhané jako rám kola. Ale holt tady u kol platí, že o co mizernější svářeč o to lepší brusič.
Jinak případ ti popsal třeba assassin

22.9.2019 v 23:58 | Nahoru | #1610

zmulin píše: Skoro vždycky mivaj ty dražší kola stejnou geo,”jen” jinou výbavu..

To bud nechapu, nebo si to nemyslim.

23.9.2019 v 06:13 | Nahoru | #1611

assassin píše: To bud nechapu, nebo si to nemyslim.

Třeba Stompjumper? Lisej se akorát 27 a 29 trochu a jinak materiály a stupně výbavy
Scott má taky 2 rámy - Spark a Genius a? Materiály a stupně výbavy
Tady bejvalej Litomerickej Rock Machine má svoje Blizzardy
Atdatd
U toho Spešlu je to na jednom typu rámu rozpětí snad 60-200 000,-

23.9.2019 v 08:34 | Nahoru | #1612
Londoner> kdyz nad tim premyslim ja bych ted vzal toho whyta 130 a casem bych ho dovybavil lepsima komponentama. Zaklad je tam v pohode, s podvozkem a razenim se nic delat nemusi (mozna az na konec 150mm vidle a lepsi tlumic, ale to je daleko), brzdy, kola, riditka, kliky, sedlo se menej snadno. Minimalne kilo se tim sunda, a vyhoda je ze ty veci co koupis jako upgrade si pak s sebou vezmes na dalsi kolo. Dalsi vyhoda je nizsi vstupni investice na zacatku, dobry kolo na konci, ale mezitim furt jezdis :)

Ja k tomu vzdycky pristupoval tak ze nepotrebuju to nejlepsi, ale potrebuju kolo na takovy urovni abych na nem mohl jezdit co chci a nelimitovalo me v uceni techniky. Ve vysledku to taky levny nemam, ale porad utratim min nez assassin :)

E: giant trance je taky fajn, tam je vyhoda ze giant umi delat dobry hlinikovy ramy, ale 67 uhel vidle na novym kole bych nekous.

Naposledy editováno 23.09.2019 08:38:24

23.9.2019 v 13:39 | Nahoru | #1613
Stev> je ten jeden stupen tolik znat? Ten whyte ma papirovou vahu 15.2 a ten trance 13.5 to uz se mi zda velkej rozdil docela. Jinak komponenty me urcite nejakou dobu budou stacit ponevadz jsem lama zacatecnicka

23.9.2019 v 13:59 | Nahoru | #1614
Londoner> whyte má psanou 14.9 a rozdíl je 1,4 stupně. Nevím, on je ten giant i o něco kratší a má víc položenou sedlovou trubku. To se asi od stolu rozhodnout nedá ...

23.9.2019 v 14:20 | Nahoru | #1615
Stev> Mas pravdu, ten 2019 je 14.9 a verze V2 ma 15.3kg.

Zkusim najit obchod kde by meli na vyzkouseni oba 2.

Horské kolo

23.9.2019 v 14:36 | Nahoru | #1616
že já sem lezu, mám chut si pořídit nový kolo

23.9.2019 v 14:53 | Nahoru | #1617
Jo a takhle je to furt.

Prolejzam testy relativne levnyho Giantu a Whyte a ty kurvy testersky tam maj dycky nejakyho SC, Yeti, Ibis a lakaj a lakaj.......nic, musim bejt silnej tentokrat!!!

23.9.2019 v 16:09 | Nahoru | #1618
Londoner> vzdej to,marnej boj

23.9.2019 v 22:43 | Nahoru | #1619
Furt mi to neda a vracim se Sem ma to podobnou geo jako ten trance, ale lepsi komponenty a vaha 13kg

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

24.9.2019 v 06:33 | Nahoru | #1620
Londoner> Krásný kolo a přesně v původním rozpočtu Víc než váhu samotnou bych řešil spis celkový vyvážení toho kola.Na těch “levnějších “ stačí vyměnit kola a prezout a mas kilo dole atd.