přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
nemako píše: je tam nějaký zásadní rozdíl? kazeta a přehazovačka taky bude něco vážit.
800-1000g na naboji vs naboj a kazeta. Celkove to nebude zasadne jiny. Docela hodne.
e: ja s tim zkusenost nemam ale nevidim duvod proc to chtit
Naposledy editováno 13.03.2023 15:25:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: 800-1000g na naboji vs naboj a kazeta. Celkove to nebude zasadne jiny. Docela hodne.
e: ja s tim zkusenost nemam ale nevidim duvod proc to chtit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Wenca24 píše: Stev> Důvod proč mě to zajímá je údržba a životnost komponent...kolik km dá řetěz? a následně převodník, kazeta?
je to uplně bezúdržbový,tichý a spolehlivý. mám ho asi 5 let a nebyl s tím problém,je to obyč hliníkový canyon.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
- neurazíš přehazku, když ti něco nevyjde,
- nepadá a nepřeskakuje řetěz, zejména když potřebuješ protočit kliky o kus zpátky a silou krátce zabrat,
- nerachlá v tom jako v KTM motoru,
- čistá a tichá práce,
No a pak ta rizika:
- servisovatelnost, skoro nikde nebudou díly skladem,
- neznámá výdrž, pokud s tím chci i blbnout a ne jen plynule šlapat,
- nerozlousknu to, když silou (no spíš hmotností sádla) prudce zaberu?
- verze s nízkým počtem stupňů mají moc malý rozsah (dimenzováno do města),
- v součtu náboj + dvě široká ozubená kola je ten hmotnostní rozdíl víc jak kilo, někde kolem dvou???
- jiné patky na rámu a výplet, takže cenu kola navýší ještě speciální rám a zadní kolo na míru.
Tak jsem to vzdal a srabácky koupil klasiku :(
Naposledy editováno 13.03.2023 16:25:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
nemako píše: vilemx> aha,tak na nějaký ty vaše blbosti to nevidím,tady na tom jezdí ducny z říše a já,hezky od stánku ke stánku,jako lidi
Na takovéto ježdění je ideální koloběžka
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Wenca24 píše: Na takovéto ježdění je ideální koloběžka
A neptej se jakou ma
Nemako> nazdar dedku,jsem rad,ze zijes
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kubák píše: nemako> ty vazne nebudes zadny tintitko
Vzdyt je sotva o hlavu vyssi nez ja