přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jinak s tou elektrikou je to těžký.Má to spousta línejch lidí,další spousta co se bez toho nesveze a zbytek co to bere jako alternativu.Od každýho mam v okolí několik příkladů.Až se divim,kolik sou lidi schopný za to utratit..
vilemx píše: Měl jsem půjčeného 29" fulla od Haibike s Yamaha motorem. Na rovinu - kazila to elektronika, resp- EU omezení. Při rozjezdu je cítit síla, kterou to má. Jenže po pár metrech se zapne omezovač tahu a je po ptákách . Výskledkem je, že kratičká příkrá stráň se s tím vyjede skoro jako na motorce. Jakmile je delší, zdechne to a konečná :(
ono je to omezené ta asistence na 25 dá se to protáhnout na cca 28 tak aby to nikdo nepoznal při kontrole, ofiko víc nemůžeš, jde to až na 45 ale to už je oficiálně nelegální, jako v kopcích je to úplně ok na cestě, rovině to spíš omezuje když chceš jet rychleji1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat
v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé
vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Úplně stejně se chová i druhé e-kolo, na kterém občas jezdím. A to nějaký zoufalý městský Agogs s motůrkem v zadní nábě. Také při rozjezdu citelně zabere, ale po pár metrech zvadne, že i čivava na vodítku vyvine větší tažnou sílu :(
Nejprimitivnější načipování je v menu nastavit 20 nebo 22 " dětské kolo. Člověk tím sice přijde o funkci tacháče, ale ....
Naposledy editováno 18.11.2019 12:40:22
Haibike ted bude mit motor s kroutakem 100Nm - sice tezsi kolo (28kg) ale asi to pojede fest :)
Jo a a tim chipovanim - jde to docel easy, ma to senzor na zadnim kole - ten se přesune ke klikam a magnet se nalepi na kliky easy
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
vilemx píše: Ale pánové, notak. Já se tady nebavím o nějakém sportování a upocených dresech, jestli pojedu do příkré stráně 25 nebo 28 km/h s kadencí hodně nad kilo, proč bych to dělal, že jo? Popisuji citelné zvadnutí výkonu vteřinu dvě od rozjezdu. Typicky stojím před mezí, která je vysoká metr. Tu jsem s tím Haibikem zvládnul, protože prvotní šťouch bez regulace stačil, aby mě vystřelil nahoru. Když ale o kousek dál byla ta samá mez vysoká už 2 m, tak jsem dojel jen do půlky, protože v druhé vteřině po rozjezdu zasáhla regulace, srazila výkon (asi na těch 250 W???), kolo podemnou zvadlo a nastalo dilema, jak z té šlamastiky vybruslit se ctí. V těchto situacích jsem fakt nepřekročil 25 km/h ani 110 rpm
Úplně stejně se chová i druhé e-kolo, na kterém občas jezdím. A to nějaký zoufalý městský Agogs s motůrkem v zadní nábě. Také při rozjezdu citelně zabere, ale po pár metrech zvadne, že i čivava na vodítku vyvine větší tažnou sílu :(
Nejprimitivnější načipování je v menu nastavit 20 nebo 22 " dětské kolo. Člověk tím sice přijde o funkci tacháče, ale ....
foxdive píše: jo už ti rozumím, tak to bylo buď takto blbě nastavené nebo starší systém pohonu...
Byl to letos nově koupený Haibike. Jaký modelový rok, to ale netuším. Zkušebku jsem jel s nastavenou max. přípomocí. Co bych ještě změnil, tak tlačítko okamžité asistence bych dal na pravý otočný heft
Edit :ono ještě zalezi na zvolenem převodu, čím lehčí tím víc to pomáhá, aspoň tak sem to vypozoroval, na tvrdší převod sem mohl valit do pedálu do kopce jak vztekly a asistence mě přišla slabá i v turbo režimu, hodil sem to o dvě tři kola nahoru a už byla znatelně cítit pomoc motoru
Naposledy editováno 18.11.2019 13:45:27
Honza-TA950 píše: oficiálně to nejde viz legislativa, neoficiálně jde čipnout - ideálně tlačítkem zapnutelný/vypnutelný a programovatelný, kdy si v aplikaci v telefonu nastavíš hodnotu omezovače kolik chceš - u mě na 28 kmh abych v pohodě stíhal i ve svižnějších částech, 25 kmh je prostě málo když i na obyč kole zvládneš víc.
co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat
v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé
vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Asi to ale rozhodilo i ty popelare, tu prorazili vanu nebo co, vratim se domu a několik ulic v okoli zasypavaj hasici stopu kdovi od ceho...
Namazal a seridil jsem starej bike a docela me bavi
3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
25 let jsem neudělal rychlý pohyb, těžký kuřák a fyzička nula, spíš mínus. Koupil jsem si horáka (chyba - měl jsem spíš trekové) v ceně cca 14 000,- a jezdím jen po asfaltových cyklostezkách. A strašně mě serou ty hrubé pláště, jak na asfaltu nejedou a spíš brzdí. Doporučíte někdo, prosím, jaké mám koupit pláště na 90% ježdění po asfaltu a 10% v lehkém terénu.Úplné "kožaky" nechci, na cyklostezku sjíždím lesem.
Díky za Vaše tipy.
Naposledy editováno 21.11.2019 05:44:49
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 06.01.2020 19:39:04