globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 08:55 | Nahoru | #1831
Stev> chce to pozvolna zkoušet, moc to nehrotit...já si takto říkal, že to mám taky pod kontrolou a jak to byl skok co byl 2x větší než moje předešlí maximum tak mě to přesvědčilo o tom že to nemám pod kontrolou :D ve vzduchu vytuhneš a jak dopadneš tak dopadneš, občas na přední kolo je pocit k nezaplacení, hned tě to vrátí do reality, která může bolet

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

18.11.2019 v 09:16 | Nahoru | #1832
Měl jsem půjčeného 29" fulla od Haibike s Yamaha motorem. Na rovinu - kazila to elektronika, resp- EU omezení. Při rozjezdu je cítit síla, kterou to má. Jenže po pár metrech se zapne omezovač tahu a je po ptákách . Výskledkem je, že kratičká příkrá stráň se s tím vyjede skoro jako na motorce. Jakmile je delší, zdechne to a konečná :(

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 10:45 | Nahoru | #1833
vilemx> Na delší stráni si zdechnul spíš ty.To dává furt stejně To spíš ten pocit,že bys jako ještě zrychloval,jako z motorky.

Jinak s tou elektrikou je to těžký.Má to spousta línejch lidí,další spousta co se bez toho nesveze a zbytek co to bere jako alternativu.Od každýho mam v okolí několik příkladů.Až se divim,kolik sou lidi schopný za to utratit..

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 10:58 | Nahoru | #1834

vilemx píše: Měl jsem půjčeného 29" fulla od Haibike s Yamaha motorem. Na rovinu - kazila to elektronika, resp- EU omezení. Při rozjezdu je cítit síla, kterou to má. Jenže po pár metrech se zapne omezovač tahu a je po ptákách . Výskledkem je, že kratičká příkrá stráň se s tím vyjede skoro jako na motorce. Jakmile je delší, zdechne to a konečná :(

ono je to omezené ta asistence na 25 dá se to protáhnout na cca 28 tak aby to nikdo nepoznal při kontrole, ofiko víc nemůžeš, jde to až na 45 ale to už je oficiálně nelegální, jako v kopcích je to úplně ok na cestě, rovině to spíš omezuje když chceš jet rychleji

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

18.11.2019 v 11:45 | Nahoru | #1835
oficiálně to nejde viz legislativa, neoficiálně jde čipnout - ideálně tlačítkem zapnutelný/vypnutelný a programovatelný, kdy si v aplikaci v telefonu nastavíš hodnotu omezovače kolik chceš - u mě na 28 kmh abych v pohodě stíhal i ve svižnějších částech, 25 kmh je prostě málo když i na obyč kole zvládneš víc.

co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat

v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé

vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

18.11.2019 v 12:35 | Nahoru | #1836
Ale pánové, notak. Já se tady nebavím o nějakém sportování a upocených dresech, jestli pojedu do příkré stráně 25 nebo 28 km/h s kadencí hodně nad kilo, proč bych to dělal, že jo? Popisuji citelné zvadnutí výkonu vteřinu dvě od rozjezdu. Typicky stojím před mezí, která je vysoká metr. Tu jsem s tím Haibikem zvládnul, protože prvotní šťouch bez regulace stačil, aby mě vystřelil nahoru. Když ale o kousek dál byla ta samá mez vysoká už 2 m, tak jsem dojel jen do půlky, protože v druhé vteřině po rozjezdu zasáhla regulace, srazila výkon (asi na těch 250 W???), kolo podemnou zvadlo a nastalo dilema, jak z té šlamastiky vybruslit se ctí. V těchto situacích jsem fakt nepřekročil 25 km/h ani 110 rpm

Úplně stejně se chová i druhé e-kolo, na kterém občas jezdím. A to nějaký zoufalý městský Agogs s motůrkem v zadní nábě. Také při rozjezdu citelně zabere, ale po pár metrech zvadne, že i čivava na vodítku vyvine větší tažnou sílu :(

Nejprimitivnější načipování je v menu nastavit 20 nebo 22 " dětské kolo. Člověk tím sice přijde o funkci tacháče, ale ....

Naposledy editováno 18.11.2019 12:40:22

Horské kolo

18.11.2019 v 12:36 | Nahoru | #1837
Co ja vim tak legislativa omezuje jen max rychlost a trvalej vykon - ono na chvili pri rozjezdu je ten motor pretizenej, klidne 1000w a to tam nemuze posilat porad, to by bylo za chvili po nem...tzn to neni tak uplne omezením EU, ale omezením technickým. Proste 350W motor nemuze davat trvale 1000+

Haibike ted bude mit motor s kroutakem 100Nm - sice tezsi kolo (28kg) ale asi to pojede fest :)

Jo a a tim chipovanim - jde to docel easy, ma to senzor na zadnim kole - ten se přesune ke klikam a magnet se nalepi na kliky easy

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

18.11.2019 v 12:38 | Nahoru | #1838
Ja jsem si dal dnes na stevovo popud 30+ km po pražských periferiich v dešti, jsem jak houba obalena v blátě :) ale na to ze uz jsem 2 mesice nebyl kvuli padu v Myte ani na kole ani na moto tak ta fyzicka neni tak zla jak bych cekal


Naposledy editováno 18.11.2019 12:39:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 12:52 | Nahoru | #1839
assassin> jestli za sebou netaháš nohu tak dobrý :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 13:09 | Nahoru | #1840

vilemx píše: Ale pánové, notak. Já se tady nebavím o nějakém sportování a upocených dresech, jestli pojedu do příkré stráně 25 nebo 28 km/h s kadencí hodně nad kilo, proč bych to dělal, že jo? Popisuji citelné zvadnutí výkonu vteřinu dvě od rozjezdu. Typicky stojím před mezí, která je vysoká metr. Tu jsem s tím Haibikem zvládnul, protože prvotní šťouch bez regulace stačil, aby mě vystřelil nahoru. Když ale o kousek dál byla ta samá mez vysoká už 2 m, tak jsem dojel jen do půlky, protože v druhé vteřině po rozjezdu zasáhla regulace, srazila výkon (asi na těch 250 W???), kolo podemnou zvadlo a nastalo dilema, jak z té šlamastiky vybruslit se ctí. V těchto situacích jsem fakt nepřekročil 25 km/h ani 110 rpm

Úplně stejně se chová i druhé e-kolo, na kterém občas jezdím. A to nějaký zoufalý městský Agogs s motůrkem v zadní nábě. Také při rozjezdu citelně zabere, ale po pár metrech zvadne, že i čivava na vodítku vyvine větší tažnou sílu :(

Nejprimitivnější načipování je v menu nastavit 20 nebo 22 " dětské kolo. Člověk tím sice přijde o funkci tacháče, ale ....

jo už ti rozumím, tak to bylo buď takto blbě nastavené nebo starší systém pohonu, jel sem v jeden den Trek 9 model 17 a nový model 19 a presedlani na tu 17tku se to chovalo podobně jak píšeš, no po jízdě na tom novém modelu to bylo fakt divné, nechtěl bych to ani hovno, ten spesl co sem na něm jel teď už má vše přes aplikaci v telefonu a tam si to vše nastavis jak chceš a hned

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 13:18 | Nahoru | #1841

foxdive píše: jo už ti rozumím, tak to bylo buď takto blbě nastavené nebo starší systém pohonu...


Byl to letos nově koupený Haibike. Jaký modelový rok, to ale netuším. Zkušebku jsem jel s nastavenou max. přípomocí. Co bych ještě změnil, tak tlačítko okamžité asistence bych dal na pravý otočný heft

Horské kolo

18.11.2019 v 13:32 | Nahoru | #1842
Jo to nebylo špatné ono zalezi jestli to byl třeba motor s převodnikem nebo jak tomu říkají, to je taky poznat, a pak to nastavení no
Edit :ono ještě zalezi na zvolenem převodu, čím lehčí tím víc to pomáhá, aspoň tak sem to vypozoroval, na tvrdší převod sem mohl valit do pedálu do kopce jak vztekly a asistence mě přišla slabá i v turbo režimu, hodil sem to o dvě tři kola nahoru a už byla znatelně cítit pomoc motoru

Naposledy editováno 18.11.2019 13:45:27

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 13:38 | Nahoru | #1843

Honza-TA950 píše: oficiálně to nejde viz legislativa, neoficiálně jde čipnout - ideálně tlačítkem zapnutelný/vypnutelný a programovatelný, kdy si v aplikaci v telefonu nastavíš hodnotu omezovače kolik chceš - u mě na 28 kmh abych v pohodě stíhal i ve svižnějších částech, 25 kmh je prostě málo když i na obyč kole zvládneš víc.

co se baterky týče tak po 1700 km má 96% kapacity a napočítáno 25 cyklů, nejvíc ji vadí plné vybíjení a dobíjení - pokud nejezdíš pod 20% tak je to pro n lepší stekjně jako nabíjení, ev. při delším zimním uskladnění nebít na 60% a nechat

v zimě ještě pozor na nízké teploty - nenabíjet pokud má článek teplotu nižší než 5°C, většina baterek má teplotní čidlo a ochranu, ale pokud nemá tak v nízkých teplotách rostou v elektrolytu větší krystaly a ty mohou poškodit separátor a tím zničit článek, což by bylo u baterky za bratru 20tis Kč dosti nemilé

vilemx - v těch výjezdech je ještě problém s kadencí - např. ta yamaha má na běžné dopomoci limit 110 a na max 120 rpm a až nový model to zvýšil na 130 - ono se to nezdá ale taky ne to občas narazím právě v nějakém výšvihu kdy chci zabrat a udržet kadenci tak cítím že motor zvadne, je to o zvyku raději předem dát vyšší stupeň dopomoci a udržet kadenci normálně než lehčí a naplno šlapat

díky za info hlavně o té baterii

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 19:08 | Nahoru | #1844

assassin píše: Nevíte co je dobrý, 780 je minimum



Přesně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 19:16 | Nahoru | #1845
Stev> Koleno dobry, chvili to nebylo nic moc, ale nejak se to rozhejbalo... uvidime zitra, ale zatim z toho mam radost

(reakce na) Horské kolo

18.11.2019 v 19:31 | Nahoru | #1846
assassin> kolo je na kolena dobry

Horské kolo

18.11.2019 v 21:55 | Nahoru | #1847
Potvrzuju

Horské kolo

18.11.2019 v 23:07 | Nahoru | #1848
Jj,výborný.Jen ti zas nesmej ty kolena na kole prostydnout

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

20.11.2019 v 17:13 | Nahoru | #1849
Kolena drzi, dneska i nejaky mensi skoky a prvni pad, a jelikož nejsem svine tak se s vámi o nej podělim, byla to legrace hned v ulici pred barakem si to dam po zadnim az k popelarum, chtel jsem pred nima zastavit “na blatniku” akorat jsem zapomnel, ze jsem vcera cely kolo nalestil jak psi kulky superhyper sprejem od mucoff - takze zadni brzda se zrovna moc nepredvedla. Aspon jsem teda zabrzdil, takze jsem to do nich neflaknul, ale na to aby me to vytahlo zpoza mrtvého bodu uz to silu nemelo. Krasne plynule s packou na heftu jsem se svalil az na krovky a lezel jsem tam na zádech jako brouk, nad sebou kolo normalne s nohama v pedalech a rukama na riditkach. To bylo skoro na gopro.
Asi to ale rozhodilo i ty popelare, tu prorazili vanu nebo co, vratim se domu a několik ulic v okoli zasypavaj hasici stopu kdovi od ceho...



Namazal a seridil jsem starej bike a docela me bavi

3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

20.11.2019 v 21:24 | Nahoru | #1850
Ahoj, řešíte tady většinou kola z úplně jiné cenové kategorie, ale snad mě nepošlete s dotazem někam...
25 let jsem neudělal rychlý pohyb, těžký kuřák a fyzička nula, spíš mínus. Koupil jsem si horáka (chyba - měl jsem spíš trekové) v ceně cca 14 000,- a jezdím jen po asfaltových cyklostezkách. A strašně mě serou ty hrubé pláště, jak na asfaltu nejedou a spíš brzdí. Doporučíte někdo, prosím, jaké mám koupit pláště na 90% ježdění po asfaltu a 10% v lehkém terénu.Úplné "kožaky" nechci, na cyklostezku sjíždím lesem.
Díky za Vaše tipy.

(reakce na) Horské kolo

20.11.2019 v 21:44 | Nahoru | #1851
Lízin> na pevnaku na zadku mam maxxis crossmark a proti treba ardentu to jede na asfaltu vyrazne lip, ale nevim jestli to na tebe nebude jeste moc terenni. Myslim ze by mel bejt ok.

(reakce na) Horské kolo

20.11.2019 v 21:50 | Nahoru | #1852
Lízin> Nevím jaké rozměry kol máš, ale bral bych něco úzkého, vzorek typu https://www.mojekol...x2-00-reflex-kevlar/ Kvůli té trochy jízdy v lehkém terénu (předpokládám lesní/polní cesta za hezčího počasí) bych vzorek nějak zvlášť neřešil.

(reakce na) Horské kolo

21.11.2019 v 05:44 | Nahoru | #1853
assassin> mám podobnej zážitek jako ty, ale ne před popelářama, ale v bikeparku před všema to stejný jako ty, ale měl jsem k tomu SPD, takže jsem pak měl ještě o zábavu postaráno když jsem ležel na zádech s kolem na sobě a nemohl jsem je sundat

Naposledy editováno 21.11.2019 05:44:49

(reakce na) Horské kolo

21.11.2019 v 07:20 | Nahoru | #1854
Lízin> jeste jsem vlastne mel kenda k-rad, ty budou to co potrebujes.

Kenda

Horské kolo

24.11.2019 v 18:57 | Nahoru | #1855
Tak po tydenni rymicce jsem vyjel rovnou na bmx trat no rekneme, ze mam na cem pracovat ale nebyl zadnej pad tak dobry. Pad myl na mtb trati kdy se mi na vyjezdu protocilo kolo na skalce a byl jsem moc rad za vycpany boky na kalhotech ponevadz jsem sebou flaknul primo na kycel

Horské kolo

25.11.2019 v 10:24 | Nahoru | #1856
Tak to já se teď v sobotu rozmázl přímo ukázkově, špatně jsem skočil takový šikmý kořen a po dopadu už jsme šel přes řidítka a kolo za mnou, kolo zůstalo viset na stromě vedle cesty a já se válel dole - naštěstí kromě naraženin a odřenin nic vážného, byla to ale docela pecka - skončilo to ohlou klikou, osou pedálu - budu muset koupit nové, pak ještě ohlý držák telefonu - ten jsme ve svěráku narovnal, ohlé sedlo, ale naštěstí nic dalšího a zásadního, minulý karamabol se stromem mě stál brzdu

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.12.2019 v 11:17 | Nahoru | #1857
Hae kucí,kde maj v pze největší výběr kybliků na kolo?Člověk má helmu 15 let a už se to rozpadá

(reakce na) Horské kolo

13.12.2019 v 16:56 | Nahoru | #1858
zmulin> Zkus zajet do Podolí. U Kraba mají Bontrager, Fox, Bell, Smith. Naproti v Bikestore Scott, Giro a Bell. No a o kousek dál v Razzu Fox a Troy lee designs.

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

6.1.2020 v 19:22 | Nahoru | #1859
asi začínám potřebovat horské kolo máte nějakou radu pro obřího dědka? řeším,jestli pevnej rám,nebo odpruženej. rozhodně se nechystám skákat přes pařezy.

Naposledy editováno 06.01.2020 19:39:04

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

6.1.2020 v 21:22 | Nahoru | #1860
Pevnej nebo odpruzenej??? Dnes se resi, zda na tom funet za sve nebo s eletrikou :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist