globalmoto_duben_nolan





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

29.9.2018 v 23:35 | Nahoru | #1021
Sonicek: 27,5+ a 29 maji vlastne stejny obvod. Ty pluska používají hodne široké pneu, ktere maji i vyssi profil.

Krovak: ja toho na 29moc nenajezdil, ale i rozdíl mezi 26 a 27,5 poznáš - a to jsem to o módním rozměru kol rikal driv taky. Mam na 26palcich staršího nomada a na 27,5 novějšího, takze srovnání mam. Ono to neni jen o prumeru kol, ale i o te geometrii a i tlumice se vyvíjí a ten celek působí dost rozdílné.

Jinak u velkejch kol - 29palcu - je problem tuhost a hmotnost. 29kola aby byly pevny a lehky stoji balik, nepocital bych se slušnýma kolama u bajku pod cca 40tis a ty kola se proste poznaj nejvic, zvlast na pevnaku a pri jízdě na zpevněných cestách. Coz je zhruba to o cem psal vilem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

29.9.2018 v 23:59 | Nahoru | #1022

assassin píše: Vodu vozím ve vaku - jen tu vezes na lehkým i těžkým kole, s tim nic neudelas


...to bys ale neměl a hlavně jezdit i vysranej, to je taky úspora pár (možná i) deka
...kluci neblbněte, řešíte tady věci který maj význam pro závodníka a ne pro amatéra, kterýmu pět sekund na kiláku musí bejt u prdele; přesvědčujete ho o tom, že bez toho nemůže být

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 07:16 | Nahoru | #1023
osiris> lehčí kolo, větší zábava, víc v tom hledat nemusíš. Pak je to jen v tom aby si každej našel svůj poměr, případně vyměnil větší hmotnost za jinou věc, třeba ty 29 kola. Ale nevěřím že by se někomu nelíbilo svezení na lehčím kole se srovnatelnejma paramatrama.

Naposledy editováno 30.09.2018 07:17:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 08:01 | Nahoru | #1024

osiris píše: ...to bys ale neměl a hlavně jezdit i vysranej, to je taky úspora pár (možná i) deka
...kluci neblbněte, řešíte tady věci který maj význam pro závodníka a ne pro amatéra, kterýmu pět sekund na kiláku musí bejt u prdele; přesvědčujete ho o tom, že bez toho nemůže být



Nepresvedcujeme, jen tvrdím, ze je rozdíl mezi starým a novým kolem (novým myslim konstrukčně) a ze rozdíl par kilo (coz mezi kolem za 10 a top takovej rozdíl je) se pozná. nikdo mu tady nedoporučoval nic v kategorii kde gram stoji jako gram koksu

Naposledy editováno 30.09.2018 08:07:38

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 08:01 | Nahoru | #1025
Sonicek> Víc jezdit...ono se to těžko udělá. Zpočátku mě prdel bolela po 15 kilometrech ještě víc jak týden. To bylo do nějakých cca 100km. Teď z toho slezu a druhý den prdel neví, že jezdila, ale dám maximálně okolo třiceti kiláků a hodině a půl v sedle. Je to takhle posledních 300km a ta odolnost prdele prostě nahoru nejde. A to mě docela sere, protože se tím pádem musím motat jen okolo baráku a už to tu mám skoro všechno projetý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 08:06 | Nahoru | #1026

assassin píše: Sonicek: 27,5+ a 29 maji vlastne stejny obvod. Ty pluska používají hodne široké pneu, ktere maji i vyssi profil.

Krovak: ja toho na 29moc nenajezdil, ale i rozdíl mezi 26 a 27,5 poznáš - a to jsem to o módním rozměru kol rikal driv taky. Mam na 26palcich staršího nomada a na 27,5 novějšího, takze srovnání mam. Ono to neni jen o prumeru kol, ale i o te geometrii a i tlumice se vyvíjí a ten celek působí dost rozdílné.

Jinak u velkejch kol - 29palcu - je problem tuhost a hmotnost. 29kola aby byly pevny a lehky stoji balik, nepocital bych se slušnýma kolama u bajku pod cca 40tis a ty kola se proste poznaj nejvic, zvlast na pevnaku a pri jízdě na zpevněných cestách. Coz je zhruba to o cem psal vilem.



Takže když čtu ten poslední odstavec, tak zůstanu u starých těžkých 26", jelikož 40 litrů jen za ráfky je mimo mou cenovou kategorii, fakt nemůžu živit 4 drahý koníčky. Navíc když mi kamarád nastínil, na kolik vyjde repase tlumičů a výměny ložisek celopéra, došel jsem k závěru, že motorka je levnější záležitost

edit: Jo, a to neberu v potaz, že jeho slušné celopéro stálo víc jak moje mašina

Naposledy editováno 30.09.2018 08:07:49

Horské kolo

30.9.2018 v 08:12 | Nahoru | #1027
Krovak: pisu kolo v kategorii pod 40k. Ne samotné rafky. Ne ze by takove nebyly, karbonovy kola jsou tak bezne, treba u myho kola za ne byl příplatek asi 50k :) ty teda nemam :D

Repas tlumicu je plus minus jako u motorky. Loziska - zalezi jakej je to ram, nektery používají bezna loziska, zadnej atyp - ja mam treba u santa cruz loziska doživotně zadara (jeste jsem to ale nezkoušel)

Ad ta otlačená prdel - neco je zvyk, ale je to i o sedle. Na to sedlo co mam ted si nezvyknu, musim ho vymenit.

Ceny jsou vysoký, to zas jo, ale zalezi - pro me jsou lip vyhozeny prachy za to kolo, jezdím na nem vic nez na moto. Clovek vezme kolo na hodku do lesa po praci - na motorku se hodinu budes jen chystat :)
Motorka ma proti celoperu navic jen ten motor - vse ostatni je proti motorce z vesmírného programu :D

Naposledy editováno 30.09.2018 08:15:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 08:31 | Nahoru | #1028
Krovak> já jezdím bez pliny a přijde mi to snad i lepší. Hodně udělá sedlo, na pevnaku mám dole z odkazu a u něj zadek nebolí ani když sednu po delší pauze. Sice v přiměřené míře honím gramy ale tohle jsem ještě neměnil, i když vypadá dost těžce :)

Sedlo

E: teď když na to koukám asi ho stejně vyměním, leží tam 200g

Naposledy editováno 30.09.2018 08:38:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 10:22 | Nahoru | #1029
assassin> Aha, tak to jo
Já jsem na motorku nachystanej do deseti minut, s tím problém nemám, ale třeba letos v létě se v těch pařácích stejně nedalo jezdit, kdežto na kole jsem to dával i v 35°C.
Navíc teď jsem se koukal na rychlebský stezky a to je kurva paráda, to by se mi sakra líbilo.

Stev> To nevypadá špatně. Já koukal i na takovéhle hrůzy, ale kdyby mě nebolela řiť, tak čert vem design.

Momentálně mám tohle a ačkoli má být údajně děsně pohodlné, tak má prdel tvrdí opak. Navíc nemá uprostřed vybrání, a to se zase nelíbí oblasti hráze, jsem tam totálně skříplej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 10:30 | Nahoru | #1030
Krovak> ono se nedá říct že když sedí mně tak tobě bude taky, ale fakt je že pro mě je opravdu pohodlný a dřív mě začnou bolet jiný věci. Jako bonus můžu říct že je docela odolný, už má pár tisíc najeto a drží :)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 10:49 | Nahoru | #1031

Stev píše: osiris> lehčí kolo, větší zábava, víc v tom hledat nemusíš. Pak je to jen v tom aby si každej našel svůj poměr, případně vyměnil větší hmotnost za jinou věc, třeba ty 29 kola. Ale nevěřím že by se někomu nelíbilo svezení na lehčím kole se srovnatelnejma paramatrama.


...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 10:54 | Nahoru | #1032

assassin píše: Nepresvedcujeme, jen tvrdím, ze je rozdíl mezi starým a novým kolem (novým myslim konstrukčně) a ze rozdíl par kilo (coz mezi kolem za 10 a top takovej rozdíl je) se pozná. nikdo mu tady nedoporučoval nic v kategorii kde gram stoji jako gram koksu


...nechtěl jsem tím říct, že mu to tvrdíš konkrétně ty, můj dotaz byl obecnej, ale ty jsi na něj odpověděl, tak jsem svou myšlenku rozved zrovna v odpovědi u tebe
...když se budeme mlátit od mantinelu k mantinelu, teda kolo do deseti kilo, nebo nad 16 kg, budiž, ale ve střední (průměrný) váhový kategorii, věř, že rozdíl kila, nebo kila a půl nepozná

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

30.9.2018 v 11:45 | Nahoru | #1033
Ja myslim ze gramohonici si zakladaji spis na hmotnosti rotujicich casti nez jestli maji vodu v bidonu.

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 12:01 | Nahoru | #1034

osiris píše: ...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce



přijde na to čemu říkáš že to poznám. Že se budu po delší projížďce cejtit o něco líp když bude mít o půl kila až kilo míň. Pravděpodobně jo. Při bunny hopu a podobnej vylomeninách nejspíš taky. Že bych nasadil flašku, šlápnul do pedálů a tvrdil jak to nejede, to ne :) Problém je že se to nedá přesně určit, ale jestli poznáš 2 kila a víš že se na tom jede o dost líp, tak je jasný že na kole lehčím o půl kila se pojede o trochu líp ...

Dál taky záleží k čemu se ta flaška přidává, u 17 vs 17.5 to bude trochu jiný než u 12 a 12.5.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 12:56 | Nahoru | #1035

Manzak píše: Ja myslim ze gramohonici si zakladaji spis na hmotnosti rotujicich casti nez jestli maji vodu v bidonu.


...to myslím, že se mýlíš (nemyslím tím teda tu vodu)

Horské kolo

30.9.2018 v 12:58 | Nahoru | #1036
Kdyby někdo měl zájem, kolo je ofiko na prodej : https://www.cykloba...k-machine-torrent-30

Horské kolo

30.9.2018 v 13:40 | Nahoru | #1037
Na krku rizeni mam kapsicku s dusi, vercajkem, lampickou a pocitove je poznat, kdyz je tech cca pul kila sundanych. Ne pri stalem slapani, ale pri manipulaci, rychlem slapnuti, nadskoceni nebo preklapeni. Podobne tezka lahev takovy vliv nema, je bliz tezisti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 17:33 | Nahoru | #1038

Stev píše: Krovak> ono se nedá říct že když sedí mně tak tobě bude taky, ale fakt je že pro mě je opravdu pohodlný a dřív mě začnou bolet jiný věci. Jako bonus můžu říct že je docela odolný, už má pár tisíc najeto a drží :)


Vím, něco už jsem o tom načetl, i o měření prdele třeba v Radotíně

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 20:53 | Nahoru | #1039

osiris píše: ...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce



tu vodu asi nepoznam, ale prestavel jsem svyho cannondale - menil jsem jen komponenty - riditka, brzdy, kliky (2placka na jednoplacku) a usetril jsem cca kilo.a rozdil je fakt znatelnej. ale netvrdim, ze to dela jen hmotnost. prevody ze sramu na shimano, brzdy taky ze sramu na shimano... vsechno ma na vyslednej pocit vliv.

ciste ten bidon je fakt minimalni rozdil. to ale mezi koly tak neni. tezko najdes 2 stejny kola co se jen lisi o 1-2kg. ta usetrena vaha se projevi i jinak (jiny komponenty)

asi se mi nestalo, ze by mi nejaky tezsi kolo prislo lepsi nez to lehci - ve stejne kategorii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 20:56 | Nahoru | #1040

Krovak píše: Vím, něco už jsem o tom načetl, i o měření prdele třeba v Radotíně



ono hodne udela jak je kdo stavenej, hmotnost....

ja mam na jednom kole nejaky lepsi WTB (dodano v serii, docela drahy kolo) a spatny, nepohodlny a vrze. na druhem mam nejakyho lepsiho fyzika a ten je ok. na tretim mam nejake stare selle italia a je nejpohodlnejsi ale hnusny a tezky :D

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 20:58 | Nahoru | #1041

osiris píše: ...to myslím, že se mýlíš (nemyslím tím teda tu vodu)



tak jasne, tam se resi i titanovy srouby (no mam titanovej spojovak na dvou kolech :D ) hlinikovy kotouce ... nic z toho nema smysl jednotlive, ale ve vysledku kazdej tenhle malej kousek udela treba 0,2-0,5kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 21:24 | Nahoru | #1042

osiris píše: ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev


tak plnej nebo prazdnej bidon teda rozhodne poznam, nevim jestli ve sjezdu (ale i tam se toé kolo asi bude chovat jinak) ale pri pokusu zaspurtovat rozhodne, 0,5kg (vozim maly bidony)a to kolo se chova uplne jinak... extrem byl kdyz jsem tam namontoval nosic a dal na nej par kousku goly (racnu, prodluzku a par vorechu) pri vyskakani vyjezdu znameho kopcka (takovej ten typickej kratkej prudkej, vletis kolem 40 vyskovcis ze sedla, a snazis se to dynamicky podporit a moc neztratit rychlost) jsem s tim malem flakl o zem, uplne jinej moment setrvacnosti, uplne jiny teziste, a dynamicky prekvapko je na svete

...nezapomen ze to neni jako masina, na kole nesedis pevne a nedrzis se kolenama za nadrz, kolo pod tebou pacuje, navadis si ho kam potrebujes,.. nehlede na to ze na masine taky poznas plnou nebo prazdnou nadrz (nadrzu vzhledem k hmotnosti moto odpovida bidonu vzhledem k hmotnosti kola..)

ty lehky kola (nebo jakykoliv dalsi sportovni potreby, rakety, palky, hokejky) nejsou jen kvuli tahani do kopce, ale prave kvuli mensimu momentu setrvacnosti, a moznemu vetsimu zrychleni manipulace s lehcim bremenem (3. Newton)

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 23:24 | Nahoru | #1043

kerut píše: tak plnej nebo prazdnej bidon teda rozhodne poznam, nevim jestli ve sjezdu (ale i tam se toé kolo asi bude chovat jinak) ale pri pokusu zaspurtovat rozhodne, 0,5kg (vozim maly bidony)a to kolo se chova uplne jinak... extrem byl kdyz jsem tam namontoval nosic a dal na nej par kousku goly (racnu, prodluzku a par vorechu) pri vyskakani vyjezdu znameho kopcka (takovej ten typickej kratkej prudkej, vletis kolem 40 vyskovcis ze sedla, a snazis se to dynamicky podporit a moc neztratit rychlost) jsem s tim malem flakl o zem, uplne jinej moment setrvacnosti, uplne jiny teziste, a dynamicky prekvapko je na svete

...nezapomen ze to neni jako masina, na kole nesedis pevne a nedrzis se kolenama za nadrz, kolo pod tebou pacuje, navadis si ho kam potrebujes,.. nehlede na to ze na masine taky poznas plnou nebo prazdnou nadrz (nadrzu vzhledem k hmotnosti moto odpovida bidonu vzhledem k hmotnosti kola..)

ty lehky kola (nebo jakykoliv dalsi sportovni potreby, rakety, palky, hokejky) nejsou jen kvuli tahani do kopce, ale prave kvuli mensimu momentu setrvacnosti, a moznemu vetsimu zrychleni manipulace s lehcim bremenem (3. Newton)


...ježišikriste

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

30.9.2018 v 23:39 | Nahoru | #1044
osiris: mate na sebe stesti kazdopadne usetrit par gramu na naky ukrajine, je fakt blbost. ale na kolech kde se ty gramy resi to urcitej smysl ma a rozdil mezi tim gramarskym treba 11kg kolem a beznym cca 14-15kg kolem z te same kategorie pozna i "laik" respektive clovek co nepozna kdyz mu daj do ramu flasku s pitim no taky mezi tema bikama bude rozdil treba 200tis kc a to uz je vec jina.

Naposledy editováno 30.09.2018 23:39:38

(reakce na) Horské kolo

30.9.2018 v 23:48 | Nahoru | #1045
assassin> Ja docela nechapu cemu se ale divi, kdyby byla rec o Ti nebo dokonce Al soubech v brzdach nebo prevodniku - prosim, ale jako ze neni znat pulkilova cihla ? je sakra rozdil.. znat je i kdyz si jdu zabehat ve 300g salomonech nebo 200g zavodkach - jasne i v bagancatech se da bezet, treba i vyhrat, to uz je jina, ale pokud je rec o tom jestli je to znat, tak "znat" to tam teda rozhodne je ...a hmota na kole je pro ovladatelnost kola prekvapive daleko vic znat nez treba hmota na pupku (ta je pak znat az do toho kopce )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

1.10.2018 v 05:46 | Nahoru | #1046

assassin píše: ono hodne udela jak je kdo stavenej, hmotnost....

ja mam na jednom kole nejaky lepsi WTB (dodano v serii, docela drahy kolo) a spatny, nepohodlny a vrze. na druhem mam nejakyho lepsiho fyzika a ten je ok. na tretim mam nejake stare selle italia a je nejpohodlnejsi ale hnusny a tezky :D


Hnusný a těžký mi zatím nevadí. Spíš jde o to, abych se byl schopnej dopracovat k alespoň 3-4 hodinový výdrži v sedle.Včera jsem dal 27km za hodinu dvacet, z toho asi 20km polňačky, kus dokonce po poli, jelikož cesta byla zarostlá a tudíž neprůjezdná a prdel kupodivu dobrý. Pak jsem zjistil, že mám nějaký měkký gumy Takže místo těch 26x1.95 objednám 26x2.25, budu foukat menší tlak a ono to taky asi výrazně pomůže.

Horské kolo

1.10.2018 v 07:26 | Nahoru | #1047
No když se tak dívám tak i v tý kategorii co jsem se ptal já je v hmotnostech dost rozdíl. Tak asi nebude od věci se divat po váze. Ono 15-16kg je proti třeba nějakejm 13kg asi celkem rozdil. Beru to v kategorii do cca 20tkč

(reakce na) Horské kolo

1.10.2018 v 08:13 | Nahoru | #1048

Krovak píše: Hnusný a těžký mi zatím nevadí. Spíš jde o to, abych se byl schopnej dopracovat k alespoň 3-4 hodinový výdrži v sedle.Včera jsem dal 27km za hodinu dvacet, z toho asi 20km polňačky, kus dokonce po poli, jelikož cesta byla zarostlá a tudíž neprůjezdná a prdel kupodivu dobrý. Pak jsem zjistil, že mám nějaký měkký gumy Takže místo těch 26x1.95 objednám 26x2.25, budu foukat menší tlak a ono to taky asi výrazně pomůže.



já mám 2,8" a to je teprve papučka .ale jak dojde baterka,tak je to jak rána do zdi,váha kola+šířka pneu jde poznat fak hodně.

Horské kolo

1.10.2018 v 08:48 | Nahoru | #1049
2.8 je moc, to bych tam nenacpal. Spíš jsem zvědavej, jestli se mi vejdou ty 2.25. Snad jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

1.10.2018 v 08:53 | Nahoru | #1050
Krovak> Jestli koupis sirsi a navic das nizsi tlak, tak to bude docela honka to uslapnout. Ale zase se vystavis driv, nez co ti dovoli sedlo. :)
Mam 2,25 a kdyz si je na trail trochu odfouknu, tak pri prejezdech mezi useky je to pro ma chaba stehynka znat a premyslim, jak na kolo nabastlit centralni dofuk z Tatry :(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist