přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
4 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Rám a jeho velikost je sice důležitá, ale nezapomínejte ani na geometrii a posaz jezdce, jak je skloněný a tak. Jeho váha není až tak důležitá, dnes už se ani nedělají těžká kola a řešit pár kilo má význam pro závodníka, ale pro rekreačního jezdce to považuji za malichernost a doslova vyhazování peněz.
A ano s užšími pneu se sice na asfaltu méně nadřete, ale musí být kvalitní povrch protože více to drncá, skáče a jste z toho celí vydrkotaní a když je měkký terén, tak se snadno zahrabete. Široké pneu horského zase krásně tlumí zejména drobnější nerovnosti a jízda je pohodlnější, ale na asfaltu se trochu více nadřete. Je třeba si uvědomit, že vše má své pro a proti a zvážit svoje priority, co chceme víc.
Properitus píše: Vybíráte horské kolo, ale kupodivu tady nikdo neřeší převodové vybavení a ono to fakt není šumák!! Podle toho se nadřete, vyjedete nebo nevyjedete kopec a tak. Já řeším vždy co největší převodový rozsah. Potom je třeba si uvědomit, že co je vhodné pro závodníka už nemusí stačit pro rekreačního jezdce, protože nemá výkon trénovaného sportovce a tady na tento převod to už nevyjede a potřebuje lehčí. To už ani nemluvím, že závodník nikdy kolo nenaloží brašnami s věcmi na vícedenní trek a nebo nezapojí vozík děckama, či psem.
Rám a jeho velikost je sice důležitá, ale nezapomínejte ani na geometrii a posaz jezdce, jak je skloněný a tak. Jeho váha není až tak důležitá, dnes už se ani nedělají těžká kola a řešit pár kilo má význam pro závodníka, ale pro rekreačního jezdce to považuji za malichernost a doslova vyhazování peněz.
A ano s užšími pneu se sice na asfaltu méně nadřete, ale musí být kvalitní povrch protože více to drncá, skáče a jste z toho celí vydrkotaní a když je měkký terén, tak se snadno zahrabete. Široké pneu horského zase krásně tlumí zejména drobnější nerovnosti a jízda je pohodlnější, ale na asfaltu se trochu více nadřete. Je třeba si uvědomit, že vše má své pro a proti a zvážit svoje priority, co chceme víc.
A sakra..
A co z toho vyplývá ?
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Dnešní standart je prostě 1x12
S tím na jakémkoliv kole ujedeš všechno. Rozsahy kazet bych neřešil, protože jestli to je 10-51 SHITMANO a nebo 10/50 - 10/52 SRAM je to úplně jedno.
Spíš bych podle toho co jezdím a na jaké kolo to cpu, volil převodník. Na XC bajk bude ideální 34T, na trail bike 32T a na nějaké enduro a nebo pro někoho slabšího, co nepotřebuje extra rychlost 30T.
No a dle svých finančních možností řadu, která funguje. U Shimana SLX a výš a u SRAMU GX a výš. No a pak už je to jedno a je potřeba jezdit a neřešit pičoviny..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
drippera: ad ty zuby na prevodniku - jeste se ty rozsahy trochu meni podle toho jak velky kola tam jsou, ja mam treba 32ku na 26 i na 27,5 a je tam docela velkej rozdil kvuli obvodu kol...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
drippera píše: Já bych řekl, že to zas taková věda nebude..
Dnešní standart je prostě 1x12
S tím na jakémkoliv kole ujedeš všechno. Rozsahy kazet bych neřešil, protože jestli to je 10-51 SHITMANO a nebo 10/50 - 10/52 SRAM je to úplně jedno.
Spíš bych podle toho co jezdím a na jaké kolo to cpu, volil převodník. Na XC bajk bude ideální 34T, na trail bike 32T a na nějaké enduro a nebo pro někoho slabšího, co nepotřebuje extra rychlost 30T.
No a dle svých finančních možností řadu, která funguje. U Shimana SLX a výš a u SRAMU GX a výš. No a pak už je to jedno a je potřeba jezdit a neřešit pičoviny..
kazeta neni jedno, 12 eagly maj velkej skok na poslednim pastorku, jedinej rozdil mezi 50 a 52 eaglem je prave ve velikosti nejvetsiho pastorku. Shimano to ma odstupnovany vic postupne. Nejsem si jistej jestli lip, protoze spousta lidi je s eaglem spokojena, ale ja chci postupny odstupnovani.
Kdyz jsem menil eagla 52 za 10s 46, realne sem ztratil prave jenom tech 6 zubu na poslednim pastorku ktery ja nepotrebuju, a taky tam hrala roli zmena z 29 na 27 jak pise assassin takze vysledny efekt podobny. Ale zas jsou ocividne lidi co po tech 42 na predposlednim pastorku eaglu uz berou to nejlehci co je k mani.
Naposledy editováno 07.07.2022 09:58:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
4 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
když se tu řeší ty konverze na jednoplacku... Mám sociálního Talona 2x9 a je v plánu konverze na 1x11. Je tam náboj s HG ořechem - tak nějak jsem vygooglil, že na HG jde narvat 9ti až 11ti rychlostní kazetu. Tuhle mě ale "vyděsil" popis u nějakého zadního náboje "lze použít s 8, 9 a 10 kazetou". Jak to teda je? Podle čeho jde s jistotou usoudit, že se tam 11s kazeta vejde?
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kazeta 11s s hg orechem jde pouzit.
e: psal jse to trochu zmateně, správnější je říct že jsou 3 druhy ořechů a k nim kazety. Pokud je kazeta na příslušnej typ, je jedno kolik je rychlostí ...
Naposledy editováno 13.07.2022 08:35:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Slávek-TDM píše: Mam prosbu, mladymu se vcera podarilo zlomit patku prehazovacky na ramu Superior XC 830 (na nem ma Shimano RD M-510). Date mi pls tip, kde to spolehlive koupit?
Zavolej Zdeňovi Machačovi. CYKLO Machač - Valašská Polanka (vygoogli) bude mít skladem a pošle..