globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A2 a kandidáti na první motorku
 
15.12.2015 v 19:53
Tak je to tu zas po 151. :). A stejně se zeptám. Na jaře chci pořídit svoji první motorku a mám dilema. Měřím 187 cm, mám dlouhý nohy, rozpočet na motorku samotnou mám mezi 60 - 70k. Budu jezdit sám, často do města a po okrskách, na dálnici jen výjimečně, často s báglem nebo/a kufrem vzadu, ale semtam povezu druhýho člověka. Ten nemusí mít vyloženě pohodlí, ale aby taky chvilku vydržel bez bolavýho zadku. Mám tři kandidáty: SV650, ER-6N a Fazera. Největší obavu mám z bolavých kolen a zad a častýho vysírání se součástek. Spotřebu nějak extra neřeším, ale rád bych se dostal pod 6 litrů při klidné jízdě jen s občasným přitažením plynu. Dívám se převážně po naked nebo polokapotě, ale nebráním se vesměs ničemu. Vybral jsem dobře? Kterou byste mi doporučili vy a proč? U ER-6 jsem se dočetl, že člověkovi o 10 cm menšímu je akorát, nebude mi teda malá? Po jaké výšce sedla bych se měl koukat, když se budu rozhodovat dál nebo pro jiný motorky? Prosím, rejpavý a nasraný komentáře si nechte, stejně na ně nebudu reagovat :). Díky za odpovědi :D

Naposledy editováno 16.12.2015 19:24:57

A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 20:05 | Nahoru | #1
Čus, hele vlastním er6n cca půl roku. Měřím 185cm a pohoda. Záda mě nebolí, kolena taky ne. Batůžek si stěžoval na jízdu pak jsem koupil kufr a opěrku a nemůžu se batůžku zbavit spotřebu neřeším tak ti ji neřeknu. Chtěl jsem něco pohodlného na cesty víc jak 200km jsem zatím za jednu jízdu nanajel, ale vše probíhalo v pohodě a pohodlí. Za mě chybu neuděláš. Dřív jsem koukal po fazerovi. To je podle mě taky super motorka. Hodně lidí si ji vychvaluje

A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 20:17 | Nahoru | #2
Třeba mě osobně šestkový čtyřválce (řadový) nikdy moc nenadchly, sáhl bych po dvouválu. Podle mě neuděláš chybu ani s jednou z nich. Osedlej, omakej a uvidíš. Sám bych z tohoto sáhl po kawě, tyhle motory mají v sobě cosi, co mě baví

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 21:09 | Nahoru | #3
FZ6 mám druhym rokem s A2 se sníženym výkonem na 35kW a spokojenost. Myslím si že je z těch tří kandidátů je asi i největší. Měřím 182 cm a měl sem možnost sedět na starším sv650 kapota a je to takový malý a musíš se k tomu hrbit, má to takovej jinej posez. Jinak jestli chceš moto legálně seškrtit na 35 kW je potřeba sehnat fejzra FZ6 s výkonem 57kW ten jde snížit na tento výkon. Je jich sice míň ale dá se, budou možná i drobek mimo tvůj rozpočet pač se dělali o něco dýl já mam 2007.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 21:22 | Nahoru | #4
OnluCBR> Jo, ono totiž SV650S má mnohem níž řídítka, hele:

A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 21:36 | Nahoru | #5
Tyjo, nečekal jsem, že jen vyvenčím psa a bude tu tolik odpovědí, a dokonce normálních . Nejde mi vyloženě o pohodlí, nepotřebuju sedět narovnanej jak nás nutili na základce, klidně se přihrbím, neplánuju celodenní cesty každej víkend. Jde mi taky i o ovladatelnost ve městě v provozu, no. Na todle se jeví moc dobře BMW 650 Scarver (jenže škrtit 2kW jsou vyhozený peníze a jestli se vůbec na to ten set dělá) a moje vysněná BMW F800R je mimo rozpočet . Napadá vás nějaká další alternativa k těmto? Jsem student, takže se nemůžu úplně dovolit udělat chybu a rád bych do motorky dál neinvestoval krom spotřebních dílů..

A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 21:39 | Nahoru | #6
Za sebe Fazer, mám 198cm a možná na tom vizualně trošku trčím ale nemám problém vůbec s ničím. Rozhodoval sem se mezi stejnyma motorkama, ale s er6 sem mel problem se schováním kolen, ikdyž to byla kapotovana verze, s Fazerem sem sme si sedli. Na Sv650 sem neseděl ale myslím že oproti fazerovi tam je jen par cm rozdil, pokud vůbec

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 21:58 | Nahoru | #7

Piwell píše: OnluCBR> Jo, ono totiž SV650S má mnohem níž řídítka, hele:



Jasný záleží na tom jestli by zvolil verzi S. Nahatý by mohlo být v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 22:23 | Nahoru | #8
tady můžeš zjistit opticky, jak se na čem sedí a jak bys na tom +- vypadal

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 22:30 | Nahoru | #9
maspe> Ty krááso, supr, díky moc :)

Díky všem moc za odpovědi :)

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

15.12.2015 v 23:11 | Nahoru | #10
A chceš spíš dvouválec neco čtyřválec? Mám 185 cm, koupil jsem 650 Bandita a zatím spokojenost. Motorka mi velikostně sedí, cítím se na ní pohodlně. SVčko mi proti ni přijde takové celkově menší. Pokukoval jsem taky po ER6n a měl jsme pocit, že je malá, nesedělo se mi na tom moc příjemně. Každému sedí něco jiného, chce to vyzkoušet a pak vybrat, co Ti nejvíc sedne.

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 08:29 | Nahoru | #11
čzťák> Spíš dvouválec, protože budu jezdit převážně město a okrsky, tak aby mi to odspodu táhlo . Ale časem bych rád vyzkoušel, co mi víc sedí, teď to vidím spíš na ten dvouválec.

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 08:56 | Nahoru | #12
Zdar, já jsem první moto osedlal Fazera 05'.Koupil jsem ho předminulou sezónu za 66k - najeto 9000, lehce padlá. Se svou výškou 189cm mi sedla nejlépe. Sedí se perfektně, kolena OK. Jezdíme i s manželkou a dá se to. Za den máme rekord cca 500km a to už byl teda porod, ale s častějšíma pauzama to není problém. Ale je to o zvyku... Jinak spotřebu za sezonu a půl, najeto cca 12000km, mám přesně 5l. Styl jízdy bych nazval svižně - plynulý, žádná střelba. Jinak co se servisovalo: TPS čidlo, které vyměnily na svolávačku a výměna provozních kapalin a nové gumy...

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 13:01 | Nahoru | #13
píšu po stý, čtyřválec je pro začátky a do města přívětivější, hodnější, nemusíš spojkovat, zátah v pohodě.

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 13:26 | Nahoru | #14
taky čumím, jak jsou na tebe hodní...kdybych tu byl mezi prvníma já, tak by sis to za rámeček nedal

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 18:56 | Nahoru | #15
fz6 zrovna prodavam.... Je to fajn moto az na nejaky drobnosti. - Moc netahne do 7k, otackomer digitalni je neprehlednej, nadrz ma atypickej tvar na tankvaky.... Ale jinak je to fajna motorka na zacatek.

edit: aha A2... no tak to fz6 asi nic.... podle me je lepsi vzit si neco lehciho rovnou s 35kW nez skrtit tezkou motorku.

Naposledy editováno 16.12.2015 19:21:31

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 19:46 | Nahoru | #16
Starší Fazery měly do 70kW, proto jsem ho uvedl, Bandit mě taky napadl, ale u něj se ta cenovka houpe výš (ER-6 sice taky, ale prostě mě uchvátila ), ale taky o něm trochu uvažuju.

Chvilku jsem uvažoval, že vezmu něco menšího do 35kW a časem obměním, ale zase si říkám, že když seškrtím těžší mašinu, naučím se na ní tak jako tak a aspoň se mi třeba hned od začátku nebude snažit nakopat prdel, po čase odškrtím a budu jezdit a jezdit. Dělám poměrně intenzivně airsoft a do toho jde spousta financí, nedělat airsoft, tak už by mě servis nebo obměňování motorek tak neštvalo . Takže pro nějakou 600 jsem rozhodnutej, protože si ji hodlám nechat pár let, když nebude vyhovovat, vyměnit za jinou 600.

A2 a kandidáti na první motorku

16.12.2015 v 21:23 | Nahoru | #17
Máš tu dost odlišné členy výběru, aspoň co se motoru týče. Pokud bude možnost, tak vyzkoušet, co ti sedí. Každá se chová jinak. Sice mám v tomhle víc načteno, než odzkoušeno, ale vím, o čem mluvím. . Mě nejvíc láká SV, nejlépe 1. generace. Jak po vzhledu, tak po zvuku V2.

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

17.12.2015 v 09:23 | Nahoru | #18
Udelas nejlepe, kdyz se na nich projedes. Pokud nemas kamose, co motorku vlastni, obvolej lidi, co prodavaji, rekni, ze by ses rad svezl, jako depozit si priprav prachy v hodnote motorky, dej jim navrch petikilo nebo litra za ochotu a pak budes vedet... Pokud jim motorku roztriskas, oni si nechaj prachy a ty z vlastni blbosti koupis predrazenou bouracku...

Komenty a rady jsou fajn, ale bez jizdy samotny je to kulovy... To je jak lizat zmrzlinu pres sklo,...

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

17.12.2015 v 11:06 | Nahoru | #19

sramis píše:
Komenty a rady jsou fajn, ale bez jizdy samotny je to kulovy... To je jak lizat zmrzlinu pres sklo,...


to sice ano, ale je to marný, je to marný, je to...marný...a každýmu to tady na tý točně můžeš říkat, ale oni ti jen odseknou, že jsi arogantní debil, co nechce poradit nebo že nemá motorku

Pak se tady zase nejde druhá sada inteligentů, co se může posrat, když si někdo přijede motorku projet, přičemž na postupu jaký jsi napsal ty není vůbec nic závadného. Já bych tedy jen vynechal pasáž o tom, že si vybírám typ-prostě chci se projet a chci jezdit hodinu/dvě nebo půl dne. Tady máš celou sumu, zapiš si stav tacho a až se vrátím, tak si podle ujetých km napočítej třeba 4Kč/km s tím, že ji vzít nemusím, ale vrátím ve stavu v jakém jsem si ji odvezl. Klidně i sepsat smlouvu o zapůjčení.

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

17.12.2015 v 12:58 | Nahoru | #20
Je to všechno o lidech a o domluvě. Bohužel v poslední době se z lidí stávají kur.y a proto bych postup fockerwulfa viděl jako ideální kompromis pro obě strany...

A hlavně, dokud si na to nesedneš, tak opravdu nevíš! Měl jsem vysněnou ER6n, pak mi stačilo si na ni sednout a bylo mi jasné, že to tak nepůjde.... Naopak o Banditovi jsem nějak extrémně nepřemýšlel, ale po půl hodině jízdy mi bylo jasné, že je to ono, co v současnosti hledám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

17.12.2015 v 13:03 | Nahoru | #21
čzťák> No a to je presne to, co z fora nevyctes!

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

17.12.2015 v 13:32 | Nahoru | #22

sramis píše: čzťák> No a to je presne to, co z fora nevyctes!



Přesně tak! A nebo si vzpomínám na to, jak příjemně mě překvapila Honda CB 500F Sice jsem na ní nejel, což mě docela mrzí, ale nechceš ji vzít v potaz?

Subjektivně pěkná, rozměrově na pohodu, dvouválec (paralelní), 35 kW, ABS... Co víc si přát?

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

18.12.2015 v 01:58 | Nahoru | #23
Nečetl jsem všechny příspěvky, tak sorry, kdybych tu někoho opakoval. Já začínal před 2 lety s A2 na malym fun motardu HONDA FMX 650, otevřenej výkon na 35 kw, lehký obratný stroj, ale co tě prostě bude bavit furt, je ten zátah toho 649ccm JEDNOBUCHU!!! Trhá to ruce od otáček volnoběhu, je s tim hrozná sranda ve městě, na okreskách tě bude bavit to, že nebudeš prakticky řadit, sice při nízkých otáčkách vibrace, ale to k tomu prostě patří.. Nenechá tě to jet v klidu, furt budeš blbnout, převracet jí ze strany na stranu, přidávat, hned zase brzdit.. Není to o maximálce, ale o zábavné jízdě! Navíc je to JONDA, čili absolutní spoluhlivost. Za 2 roky lítání jsem akorát měnil olej a přezouval, jinak nic!! Strašně tě naučí, nemá to žádnou elektroniku, je s tim strašná prde*, na krátkou tradu můžeš vytáhnout i bábovku, když ti hrábne někde na okresce, Sjedeš ze silnice a mrdá* to lesem nebo po polní cestě.. A když ti hrábne ve městě, lítáš po chodníkách, skáčeš schody.. Macimálka podle GPS 165, což na motarda není zrovna málo, z 0-100 5,5s, taky jde.. Kdybys chtěl vědět víc, pročti di můj profil.. Šťastnou ruku při výběru a hezký motosvátky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

18.12.2015 v 13:57 | Nahoru | #24
Díky za rady :).

Tu CB500F jsme teď našle na bazarech jen mimo moje možnosti .

posejpik> Teď jsi mi nasadil brouka do hlavy . Ne, že bych byl nějakou pošuk a dobrodruh, po městě mi stačí předjet zácpu a zaparkovat. Ale do terénu bych se možná občas podíval . Svištět 200 taky nepotřebuju, spotřeba se tváří pěkně, druhej z toho nespadne, kufr se přimontovat dá... Kurňa teda .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

19.12.2015 v 03:40 | Nahoru | #25
Bastilak> no před 3 měsíci jsem jí prodal klukovi, co mi pak ještě několikrát volal, jak je z toho nadšenej.. Hlavně můžeš mít na sobě jakýkoliv oblečení, nebudeš za vocasa ani v kraťasech a tílku, ale ani v kombinéze a MX botech.. 😀 A držej si cenu.. Po 2 letech jsem to moje exFMX prodal o 7.000,- levněji, ale 14 hodin po vložení inzerátu byla podepsaná kopní smlouva a ověřené podpisy... Potřeboval jsem rychle prachy na novou mašinu
Mrkni na nějaký videa na yt, nech si to přes zimu všechno projít hlavou a na jaře se svez a rozhodni se srdcem Sedneš a hned budeš vědět... Neměnil bych jí, ale příští rok chci Alpy a celkově mnohem víc jezdit.. A hlavně se trochu uklidnit Každou chvíli jsem ohýbal značku a dělal hovadiny..
A k tomu terénu.. Tím, že to má dost vysoko převodovku i motor, navíc zespodu rám, rovnej posez, sedíš nad motorem, ne za ním, jako u většiny mašin, máš lepší ovladatelnost.. I na supersilničních gumách se dá docela lítat.. Takovej lom=mnoho zábavy A co se týče náklonů atd... Klopí se to samo, nemusíš nic tahat rukama a vysedat.. Gumy Pirelli DIABOLO ROSO 1 a pak 2 jetý až na úplnou hranu(150 guma!!) a předek to samý..
Brutálně mně naučila, byla to fakt jedna velká sranda, náklony na stupačku každou vyjížďku, žádnej pád, prakticky žádnej srbis mimo spotřebních věcí - zadní guma po 6.500 km hotová .. Ale neni to nic vážnýho.. Prostě sedneš a tlemíš se fo helmy jak k*k*t

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

26.12.2015 v 02:45 | Nahoru | #26
posejpik> Nasadils mi hodně velkýho brouka do hlavy a fest o tom uvažuju teda . Ještě uvidim, ale zatím si zjišťuju info o různých supermotardech a určitě to zařazuju do kandidátů . Jen mi dělá trochu starost případnej servis, potřebuju motorku, ve které vyméním jen kapaliny, brzdy a gumy a nebudu se v ní muset dál moc hrabat . Díky

1 reakcí na tento příspěvek A2 a kandidáti na první motorku

27.12.2015 v 01:30 | Nahoru | #27
No, v tom případě zapomeň na KTM, původně jsem to chtěl, je na to spousta věcí, má to každej, ALE.. Je to vodník.. Já měl to štěstí, že jsem jí nikdy nepoložil na asfalt, jednou mi sladla v trávě přes zabořenej stojánek a jednou jsem nestihl při krizovym brzdění hodit nohu na zem, ale furt jsem jí držel Většina kluků chce s motordama lítat všelijak, jen ne v klidu.. Oroto se tam nejčastěji dávaj jednobuchy a obvykle 600-650 ccm. Vidník je víc starostí, zároveň ale v létě po městě... Měl jsem vzducháč a nikdy problém a to jsem jel ve 38st. C na Nechranice (260km).. Nevim, co v tom vzducháči má být za problém.. Vodníka položíš na zem a skoro 100% odejde chladič, prostě se trefíš.. Minimálně ho budeš utěsňovat. Nevim, jak KTM, ale moje ex FMX měla skvělej přístup ke vzduchovému filtru, pokud budeš lítat mimo silnice, různý lomy, polňačky, lesní cesty atd., párkrát za sezonu chce vyčistit/vyměnit. Teď mám Versys 650 a musim odstrojit půlku motorky včetně nádrže.. :-/ Děs.. Chceš jezdit, ne servisovat = vol japonce... Máš už celkem jedno jestli lehčí a menší DRZ nebo "dospělejší" FMX 650.. Těch Hond zas tolik neni, ale jen proto, že fo toho dávali oproti KTM "slabý" motor - 27kw vs. 35kw. Každý radéji volí silnější. A navíc zákaz dovozu do EU z důvodu nesplňování nějakých norem od r. 2008, proto se dělaly jen 3 roky.. Navíc po úpravách máš 35 kw a to není málo!!! Pro piloty, co maj R1, CBR600RR apod. to je silnéjší babeta, ale po městě tě jen tak někdo nenatře, to mi věř! Výkon neni vše.. Jedniválec má ohromný krouťák. Ta komprese od volnoběžných otáček je fakt neuvěřitelná. Nechci čtyřvál ani slyšet!! Teď má 650 dvouválec a to je ještě o krůček lepší.. No musíš vzážit, co fakt jakože chceš.. Motard není na x let, ale na to, že si zablbneš, užiješ si, zažiješ hrooomadu srandy, najdeš si spoustu kámošů, budeš i středem pozornosti, protože motardů zas tolik neni a nejsou okouksný a ty zvuky nejsou oposlouchaný.. Ale na cestování nad 300 km za den zapimeň Týpek sice jej na FMX ze západu Německa az do Anglie, ale já bych to nedal
Klidně se kdykoliv na cokoliv zeptej. Zeptej se i ostatních, jaké mají pocity z naháčů, jestli to je sranda nebo spíš lítání na hraně bezpečné jízdy, jestli se to dá udržet, abys nejel bezohkedně a jako bezmozek.. To se mi právě hrozně líbilo na motardu.. Kámoś má Horneta a když jsme jeli spolu, lítali jsme jak hovada, městama, pak mimo město úplně extrémní serpentýny, kde jsem mu díky obratnosti nakládal, že ani 40 koní navíc mu nepomohlo a pak jsme se sebrali a jeli na Mácháč.. A když jsem jel sám, tak pohodička, klídek, nějaký ty skoky, blbnutí, kus cesty mimo asfalt, kus cesty plnej knedlik, klidně 160-170 v obci a přijedu domu a natrhaný gumy jak od supersportu z okruhu.. Tak teď mi řekni, proč si koupím naháče? Aby na mě foukalo úplně sejně, měl bych malinko horší posez, sice víc koní, ale na motoru, kterej pod 6.000 otáček spí a byl fixovaný se stejnýma gumama jen na silnici? K čemu je naháč? Vždyť se i blbě ovládá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

29.12.2015 v 01:54 | Nahoru | #28
posejpik> Četl jsem, že ani v zácpě v létě vzducháč nemá moc problém, a proraženej chladič rozhodně nechci :D. Budu lítat všude možně, lesy, pole... Zatím mi nejlíp vychází ta FMX . že bude mít "jen" 27 kW je mi jedno, aspoň na tom budu moct jezdit s A2 (snad :D ). Do města budu jezdit taky hodně, na delší cestu po dálnici prostě vemu auto. Počítám s tím, že za pár let obměním. Nebo pořídím další a supermotarda si nechám na blbnutí a případně airsoft . Díky tobě jsem se nakonec vcelku rozhodl, teď se vykašlu na silniční silnou mašimu a půjdu po vzduchem chlazeným supermotardu, silničku až časem :D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

31.12.2015 v 03:45 | Nahoru | #29
Bastilak> jestli to tak všechno opravdu dopadne, věřím, že nebudeš litovat Ale počítej s jedním opravdu obrovským problémem, který tě nemine!! Až nastane ten čas, budeš si říkat, že bys to vyměnil, ale absolutně nebudeš tušit, vo ti chybí nebo jakým směrem by ses posunul Já chtěl letos na podzim BMW R750R, tak jsem mojí ex dal na motorkáře někdy cca v půl 12. v noci a 5 minut po 8. ranní mi volal kluk, že si pro ní jede Nakonec jse mi zavhtělo i trochu cestovat a BMW nevyšlo, tak po cca 2 týdnech zaparkovala v garáži Kawa VERSYS 650. Když sedim víc vepředu, přesně motard, sednu di trochu uvolněněji a jel bych až do DŽA A to mi teď totálně vyhovuje! V podstatě mám cestovního motarda.. Někdy bych si udělal výlet za tebou, až budeš mít FMX a pokecáme

(reakce na) A2 a kandidáti na první motorku

31.12.2015 v 04:08 | Nahoru | #30
posejpik> Jsem se už lekl, že začneš zmiňovat, co se na té FMX všechno časem sere . To klidně můžem, koukal jsem po různých supermotardech a FMX se jeví fakt dobře, otáčkoměr oželím, zatím slyším dobře .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist