globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 13:36 | Nahoru | #1
Vetsinou tedy resim spis opak , ze to chci vic do pomala. Podivej se tady .
Z praxe jeden zub vzadu je dost tezko znatelnej, dva uz poznas, ale jestli to delas jen kvuli spotrebe , tak bych se na to vykasal.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 13:49 | Nahoru | #2
Nemen rozetu, ale kolecko, to poznas hned i jeden zub

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 13:57 | Nahoru | #3
gugo> Tak do pomala to určitě nechci, spíš bych raději o nějaký km navíc bral. Samozřejmě spotřeba je až na druhém místě, to bych si nenechával VTR a koupil něco co papká méně že, na druhou stranu nějaká ušetřena deci při normální jízdě není k zahození tak trochu mě zajímá jak by se chovaly jednotlivé rychlosti, každá by měla jít potáhnou o něco více, aspoň si to myslím...na tabulku se mrknu až budu mít doma čas, teď to moc nejde, ale díky za odkaz pro KubaLC8 taky díky za tip samozřejmě ten zub by poznat měl, uvidím co na to řeknou i jiní

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 14:03 | Nahoru | #4
No ale nemysli si ze usetris (ani deci) paliva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 14:08 | Nahoru | #5
Milda46> no vono jde taky o to jak ta motka bude pouzitelna treba na 1. Vono uz takhle je nekdy problem na 1 popojizdet a kdyz to jeste zrychlis tak se uspojkujes.

edit; ale zalezi co jezdis, jestli jenom streky tak ti to muze byt jedno.
POdle me rozumnej zacatek co vyzkouset je bud vzadu +2 nebo vpredu-1 (tedy v tvem pripade naopak)

Naposledy editováno 15.12.2015 14:09:41

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 14:29 | Nahoru | #6
gugo> No štreky až tak nejezdím, ono záleží jak kdy. Většinou kolem komína +- 200km pokud nejezdím celý týden do práce cca. 30km tam i zpět. S tím popojížděním je to pravda, ve městě je to někdy "hrůza" motor fakt cuká protože rychlost kolem 50 tky je opravdu o ničem :( tohle mě nenapadlo, že by to mohl být ještě větší problém při jiném zpřevodování...pro Kuba LC8 : i když neušetřím nic se neděje. S VTR jde jet i za 6. litrů, ale je to sakra vopruz. Při normálních vyjížďkách to fakt neřeším a jedu jak se mi to líbí. S tím ušetřením to byla jen taková myšlenka, nic víc

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 14:33 | Nahoru | #7
Milda46> ten kalkul na spotřebu je zcela mylnej... věř mi ...
hromada motorů není vůbec úspornějších v nižších otáčkách. Proč? Protože mapy zohledňujou efektivitu plnění a většinou nejvíc paliva cákaj ve středním pásmu - potom už je to jen otázka ruky a otočení klapek. Spotřeba je právě hodně o ruce ...resp. jejím "úhlovým zrychlení " při otáčení rukojeti...
Na úsporu paliva zapomeň

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 15:03 | Nahoru | #8
freedom: ma to karbec....

milda: ja myslim ze u vtr se samotnejma prevodama nic zvlastniho nedokazes. chce to pohrat si s nastavenim.... stev tady z fora ma VTR dost predelany a hral si pomerne dost s nastavenim karbcu a v podstate mu to nejde pres asi 7l.... pri ne uplne pomalem stylu jizdy... me TL pri tom samem zere o litr, mozna 2vic...
prevod ma navic dopomala...
ma tu tema o upravach VTR... si to najdi, dost zajimavejch informaci... vyfuky, filtry, tryskovani....

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 16:04 | Nahoru | #9

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 18:34 | Nahoru | #10
Podle me je nejlepsi kompromis 16 43 coz jezdim, a pak origo 16 41. S delsim prevodem by se spatne chovalo v nizkejch otackach. Spotrebu to neovlivni, stejne clovek jezdi tam kde je to efektivni.

Naposledy editováno 15.12.2015 18:34:46

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 20:48 | Nahoru | #11

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 20:48 | Nahoru | #12

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 20:56 | Nahoru | #13
Na Chunlanu (125 řad.dvouválec) jsem měl origo 42 rozetu a 15 primár,dal jsem 46 rozetu a zkoušel jsem postupně 13,14,15 a 16 malé kolečka,nechal jsem tam nakonec
14 zubů,předtím jsem jezdil po městě na 5 rychlost 6000 otáček,potom jsem jezdil na 3 rychlost a 5000 otáček.Rozjezdy i ve dvou bez problému.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 21:36 | Nahoru | #14
Tak jsem se díval na tu tabulku a jelikož má angličtina je velmi chábá, tak pokud jsem přes to vše dobře pochopil, tak při změně byť o jeden zub na sekundárním kolečku by měl každý kvalt jet o něco rychleji a nemělo by to mít až takový vliv na počet otáček při určitých rychlostech a hlavně při popojíždění po městě. Jeví se mi jako(momentálně, dokud to nevyzkouším v praxi) "nejlepší" řešení dát na sekundár 17 zubů tj. Jak jsem psal hned zkraje byl bych rád, kdyby se dal každý kvalt použít ve větším rychlostním rozsahu. A samozřejmě by se měla zvýšit i maximální rychlost, že Podotýkám, že nejsem žádný střelec, ale někdy si rád zajedu rychleji, že pro Assasina - moc se mi už nechce zasahovat do karburátorů, zdá se mi to jednodušší změnit poměr převodu díky výměně ozubení, které bych měl zvládnout bez problému i já

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 21:56 | Nahoru | #15
Nevim s tou spotřebou,možná ušetříš 2-4dcl na 100km. v konstantním tempu.Ale maximálku tím zvýšíš tak na předposlední kvalt.Protože na ten poslední se to neuveze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

15.12.2015 v 22:02 | Nahoru | #16
KAWAHAB> Porč myslíš, že se neuveze? Máš na mysli, že to 6. kvalt neutáhne??? To asi ne? Nemyslím si, že by jeden zub navíc měl ubrat tolik na výkonu, že by to 6 tka neutáhla, tedy pokud jsi měl na mysli toto....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

16.12.2015 v 06:48 | Nahoru | #17

Milda46 píše: KAWAHAB> Porč myslíš, že se neuveze? Máš na mysli, že to 6. kvalt neutáhne??? To asi ne? Nemyslím si, že by jeden zub navíc měl ubrat tolik na výkonu, že by to 6 tka neutáhla, tedy pokud jsi měl na mysli toto....



Jeden zub na pastorku dela rozdil 7% v tocivem momentu na kole. Uz si nekdy dotocil sestku do omezovace? Asi zalezi jak kdo jezdi, ale tohle spis zapricini, ze budes furt hledat otacky a kvalty kde to jede.
S 16 43 se naopak pouzitelnost i rozsah zvysi, protoze to jede vsude lip a jezdis casteji na sestku, dlouhy jsou rychlosti i tak dost. Takze to muze dopadnout klidne tak, ze tam kde bys jezdil na ctyrku, budes jezdit na trojku.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

16.12.2015 v 09:33 | Nahoru | #18
Stev> přesně, tyhle jednoduchý úvahy o tom, že prodloužíš kvalt, jsou fakt idealistický.

Kvalt neprodloužíš...rozsah toho motoru je jen jeden... a čím těžší převod, tím víc si ten rozsah ukrajuješ na spodu...
Já jsem z origo 15/42 šel na 14/43 ...což je fakt rozdíl... a z ucukaný mrchy se stal milej beránek...vracečky s minimem spojky... jedinej problém jsou rtychlý přesuny, protože přes 210km/h už motor letí nad 8,5t rpm. ...
Teď budu dávat novou sadu a změním to na 14/42...což by mohl být asi ideál...

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

16.12.2015 v 12:12 | Nahoru | #19
Stev> Šestku jsem do omezovače netočil. Podařilo se mi jen pětku cca 235km/h při 10 tis. otáčkách (samozřejmě v Německu na dálnici ) s tím hledáním kvaltu kde to jede to snad nebude tragické, při 7% rozdílu to nemusí jít až tak znát si aspoň myslím...přiznám se, že si někdy rád potáhnu kvalty a myšlenka je taková, že se mi líbí tahat 2-3 až k omezovači. Právě tím, že bych dal větší kolečko dopředu by se to mohlo potáhnout ještě o něco více a hned neřadit. Opak je když bych dal do předu menší kolečko a do zadu větší rozetu, tak samozřejmě budu mít pocit, že to akceleruje jako raketa, ale jak píše t_freedom při vyšší rychlosti už jsou otáčky moc vysoko. A taky se mi nechce pořád "řadit" otázka je jak to bude při popojíždění při nízkých rychlostech. Nejlepší to bude rovnou vyzkoušet a udělat si úsudek sám jestli mi to tak vyhovuje

Naposledy editováno 16.12.2015 12:14:39

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

16.12.2015 v 14:02 | Nahoru | #20
jenže to rozmezí máš plus mínus furt stejný....v extrému.. o co si ten kvalt prodloužíš, o to sebereš tomu kvaltu využitelnost dole...
jestli máš na pětku v omezovači 235... nechápu oč ti jde... má tam min dalších 1000-1500 rpm v šestce...
ale je to tvůj boj

2 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

17.12.2015 v 00:30 | Nahoru | #21
No ono je tu věc zátah do síly vs zátah do rychlosti. Mám zkušenost s VTR SP1 a tam mi přišlo víc do síly na škodu. Motor se choval pocitově přetáčivě a až od trojky bylo cítit, že se taky dere do předu, (- zub na pastorku), když jsem dal origo, tak už od dvojky byl znatelnej nárůst zátahu (do rychlosti). Asi být tebou koupím 15 a 17 zubů pastorek a vyzkouším co ti sedne víc. Já jsem u Fka s 16 a 41 spokojenej, když nemáš chudej volnoběžnej systém, malý otáčky (edit i kolem 2,5tis), ani 6ka při 100km/h nejsou vůbec problém, zkracovat ani natahovat kvalty mě neláká, ale zkušenosti se změnou převodu u Fka nemám

Naposledy editováno 17.12.2015 00:32:06

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

17.12.2015 v 01:38 | Nahoru | #22
http://www.hondavfr....eb-sekundarni-prevod

stejně ti nezbyde nic jiného než vyzkoušet, já měnil opačně - menší kolečko a stejnou rozetu, bylo to znát, ale ještě jsem experimentoval, nechal menší kolečko a dal větší rozetu - a to už bylo (podle mě) moc, tak jsem se vrátil k menšímu kolečku a stejné rozetě. Hraní s převody je fajn, začni pomalu, změnit hned kolečko i rozetu nedoporučuju

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

17.12.2015 v 12:08 | Nahoru | #23
..Roko..> Super konečně někdo kdo s tím má nějakou zkušenost! Jak píšeš, zub méně by se motor "přetáčel" a to já nechci. Sice teď jsem si přečetl odkaz od GL 1 z fóra o VFR a i tam je zajímavý názor na to vše...když se vrátím k tomu co říkáš k převodu 16 a 41 já si taky až tak nestěžuji, jen jsem chtěl vyzkoušet něco nového a pohrát si s něčím co by dle mého mohlo přinést nějkaou menší změnu. To jestli se mi to bude líbit je otázka vyzkoušení. Nejspíš půjdu do sekundáru o zub více a pak uvidím jak mi to sedne. Pokud se mi to nebude líbit vrátím se k tomu co tam je a nebudu dále laborovat se změnami. zatím všem díky za příspěvky a názory

Naposledy editováno 17.12.2015 12:09:28

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

17.12.2015 v 12:38 | Nahoru | #24
Pokud tě trápí spotřeba tak to lze pořešit jinak a pojede to i lip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

17.12.2015 v 18:38 | Nahoru | #25

Stev píše: Jeden zub na pastorku dela rozdil 7% v tocivem momentu na kole. Uz si nekdy dotocil sestku do omezovace? Asi zalezi jak kdo jezdi, ale tohle spis zapricini, ze budes furt hledat otacky a kvalty kde to jede.
S 16 43 se naopak pouzitelnost i rozsah zvysi, protoze to jede vsude lip a jezdis casteji na sestku, dlouhy jsou rychlosti i tak dost. Takze to muze dopadnout klidne tak, ze tam kde bys jezdil na ctyrku, budes jezdit na trojku.

Mam radši řadové motory ale je to tady asi nejreálnějši k tématu. Obecně k té maximálce na lehačkách z mé praxe. 121ps na kole :264km/h . 152ps na kole:286km/h . 173ps na kole:297km/h......

Naposledy editováno 28.09.2020 22:49:04

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 08:48 | Nahoru | #26
Tak já mám VTR SP2 a mám úplně opačné pocity, jak Roko.
Když jsem ji koupil, byl tam převod 16/40 a přišla mi hrozně ucukaná a nesmyslně dlouhu trvalo, než se dostala od trojky k omezovači. Při výměně řetězovky jsem dal 16/ 43 zubů a pocitově je to úplně jiná motorka. Sedí mi ten zátah, to, jak letí k omezovači. To, že se snížila maximálka mi nevadí, ten zátah je návykový, častější řazení mi nevadí.
Nevím jaku verze F, ale já musel ještě upravit "kecající" tachometr. Koupil jsem kalibrátor rychlosti a teď mi tachec ukazuje přesně to, co jedu. Nastaveno podle GPS a radarů kolem silnic. Ověřeno policejním radarem.

PS - obecně platí, že 1 zub vepředu = 3 zuby vzadu. Každopádně je třeba počítat s tím, že když se mění zuby na rozetě, je potřeba zkrátit nebo prodloužit řetěz.

PS II - já bych na pastorku víc jak o 1 zub neubíral, protože hrozí opotřebení vodící lišty na kyvce a její poškození.

Naposledy editováno 18.12.2015 08:49:04

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 08:50 | Nahoru | #27

KAWAHAB píše: Mam radši řadové motory ale je to tady asi nejreálnějši k tématu. Obecně k té maximálce na lehačkách z mé praxe. 127-129ps na kole :267-275km/h 149-151ps na kole:286-294km/h



já mám maximálku s 16-43 podle gearing commanderu 246. Ale vzhledem k tomu jak rychle to dotočím do omezovače a že občas podřazuju protože tam mám vyšší stupeň než potřebuju, by asi nebylo od věci zkusit zpět 16-41. Mám to ale silnější, na sériovej motor si myslím že 16-43 je lepší.

e: a podle toho co čtu výše, změna o dva zuby na rozetě se dá na vtr udělat bez změny řetězu. U pastorku o jeden zub předpokládám to samý.

Naposledy editováno 18.12.2015 08:50:57

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 09:27 | Nahoru | #28
Změna o +2 zuby na rozetě se možná dá udělat, ale za cenu zkrácení rozvoru kol.
Změna na pastorku má vliv na délku řetězu minimální.

Naposledy editováno 18.12.2015 09:28:26

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 09:38 | Nahoru | #29
Fidouš.> souhlas, a zkrácení rozvoru u vtr není vůbec na škodu, naopak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 09:54 | Nahoru | #30
..Roko..> ...promiň ale to co píšeš je prostě tak trochu "blábol" ... co to je " pocitově přetáčet se" ? ... "nárůst zátahu do rychlosti "
A nejlepší je (a to je tu vždycky), že autor vlákna, kterej sdílí podobnou nejasnou představu se podobně nejasný odpovědi chytá ...jako že je to ten pravý, odborný názor ...
Tohle není o zátahu do síly a do rychlosti ... na závoďákách se běžně měnej poměry o tři (i více) zuby dle okruhu ...a nikdo tam "pocitově" zátah do síly a zátah do rychlosti neřeší. Řeší se jen maximálka vs. cílovka a pak dlouhý zatáčky vs. vracečky a vlásenky.
U dvouválu se ale v běžným provozu řeší hlavně ucukanost na spodku.
Jak jsem psal ... já to mám teoreticky o 4 zuby dopomala... a mě se tím vlastně využitelnost motoru rozšířila... jsem schopnej jet do trojky na 2trpm a klidně za to vzít - motor se rázovitě, ale bez odmlouvání roztoč a letí až k 10t rpm (což je solidní rozmezí). Tím, že dáš delší převod si tohle vlastně ukrojíš ... schopnost toho motoru jet v širším rozsahu... a to cos odřazoval po městě v 5-6trpm...budeš muset odřazovat vejš, abys nespadl do nějakejch vibračních toček. Ve finále budeš muset ten motor držet spíš ve vyšších otáčkách, aby měl dost síly na to, poskytnout dostatečnej krouťák pro vyšší převod a ten ve spodku otáček nebudeš mít... tedy raději podřadíš a pojedeš na vyšší otáčky. Takže ve finále se může stát a pravděpodobně se stane (pokud bys to přehnal), že to budeš honit obecně ve vyšších točkách, s větším zátahem a za víc paliva... (ale stejně se bavíme o deckách)
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76


TOPlist