globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyhřívané sedlo a další ...
25.11.2015 v 23:06
Zdravím. Chtěl bych si na své motorce pořídit vyhřívání sedadla. Prosím ty, kteří s tímto mají nějaké zkušenosti, aby poradili, jaký typ, jaké ovládání apod. Děkuji za všechny konstruktivní postřehy a rady. Díky.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:14 | Nahoru | #121

HornisGSX píše: Dolph-cz> no trosku ti budu oponovat...mam v dieselu tuzemske znacky jak zhavice v okruhu vody tak bufik...kdyz je cca kolem nuly tak bufik nezapinam pac nez nastartuju dojdu k brane vyjedu a zavru tak mi😃topi topeni.max 2-3min.jo kdyz je hodne pod nulou tak bufik zapinam hned.


Tak ono když jen popojíždíš a pak stojíš, tak se to i dle mých zkušeností ohřívá rychleji, než když jedeš v nízkých otáčkách 90. Pokud natočíš a hned jedeš, tak i s funkčními předehřívači se auto kolem nuly dostane na 80-90°C nejdříve po 6 km, zkoušeno s 1.9 rotačkou, 1.9 CR a 2.0 CR. Samozřejmě záleží na profilu cesty. Jinak benzín 1.2 jsem měl ohřátej s vytopeným interiérem v -12°C po cca 3km. Což je bezva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:19 | Nahoru | #122
Krovak> Po 6km na 90 ? Asi slušný oddíl.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:27 | Nahoru | #123

Tech píše: Účinnost moderních dieselů je taková, že i při dlouhé jízdě sotva vytopí menší auto typu Octavie. Co by jste za 4,5 litru nafty chtěli, když většina tepla odejde výfukem nebo se vychladi v intercooleru... Větší auta už musí mít nezávislé topení.

Btw. Na ohřátí má velký vliv EGR. Když se vypne, jde to poznat. Obzvlášť na volnoběh.


Sotva vytopí? Ehm, ehm, a od čeho myslíš, že tam jsou ty termoplunžry? Navíc ty jedou pouze v počáteční fázi jízdy, pak už většinou ne. Tyhle motory maj problém akorát při delším stání ve velkém mrazu (je vidět, jak padá rafička teploty) , ale i tak za to většinou můžou nedovírající termostaty. A co se týká intercooleru, tak toto zařízení slouží k ochlazení stlačeného vzduchu, který jde z dmychadlové části turbodmychadla do sání, takže tam je studený vzduch rozhodně žádoucí.

A co se týká EGRu, tak ten je nejvíce otevřen v nízkých otáčkách a zatížení (typicky volnoběh, jízda bez plynu atd.) hlavně z důvodu eliminace NOx, takže ano, logicky to musí být poznat nejvíce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:27 | Nahoru | #124

Tech píše: Krovak> Po 6km na 90 ? Asi slušný oddíl.


Proč myslíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:52 | Nahoru | #125
Krovak> Mám zkušenost se dvěma rotačkama a ani jedna se při startu v 0°C neohřeje po 6km pomalé jízdy(vzhledem k studenému motoru) zdaleka na 90. Jinak všechno co si napsal dobře vím. Ano, studený vzduch je žádoucí, ale v mrazu je to další únik tepla. Když bylo -15°C tak se ten motor vychladil jen sám o sobě studeným vzduchem, který nasává. Jako topilo to, ale taktak a rafička z kopce padala dolů a ano termostat byl ok navíc jsem měl i celý zakrytý chladič.

Každý Sharan, Galaxy mají NAFTOVÉ přihřívače vody, nebo rovnou nezávislé. Motor sám by tak velké auto prostě nevytopil. Elektrické přihřívače opravdu nestačí.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 14:52 | Nahoru | #126
Tech> Tak psal jsem v závislosti na cestě, 80-90°C, a "nejdříve". To je důležitý
Dneska jsem to schválně sledoval, 6°C venkovní teplota, po cca 3km byl motor na 70°C, za další dva vylezla teplota na +/-80°C, rozfoukala se klima, tím se zastavil růst teploty a po 9 km bylo auto natopený na 22.5 a motor na 90°C. Motor 2.0 dCi. Jo a jel jsem s fakt lehkou nohou, převážně rovinatá trasa. Tož tak k tomu offtopicu

vyhřívané sedlo a další ...

8.4.2016 v 00:00 | Nahoru | #127
Tak pánové, sedadlo jsem dnes poprvé vyzkoušel a mohu směle říct- naprostá bomba!
Dneska na to bylo akorát počasí. 12 st. C, po dešti, takové vlhko-sychravo. Velice doporučuji!!
Akurát bych měl malý dotázek- nemám k tomu ovládání, zapojil jsem to zatím na ovladač vyhřívaných gripů. Gripy mají cca 3,6A, tedy jeden cca 1,8A, což je cca 20W a to samé má to sedlo.
Myslíte, že ta elektronika, resp. její relé utáhne těch cca 5,1A, kdybch to nechal tak? Mám Oxford. Nebo mám sehnat ovladač zvlášť pro sedlo? Dík za rady.

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2016 v 07:43 | Nahoru | #128
Asi bych ve tvém případě vytáhl signál z elektroniky heftů a přes pomocné relátko teprve spínal sedlo. Něco navíc to zkousne, ale téměř o třetinu větší proudovou zátěž už nemusí být v pohodě. Navýšení proudu pro cívku pomocného spínacího relátka bych asi už neřešil..........................a relátko za cca 30Kč bude vždy levnější než elektronika ovládání heftů.
Já to včera také pouštěl a bába byla spokojená......................dokonce i hefty se proběhly V úterý i na Šumavě bylo krásných 19°C, ale jak píšeš - včera i u nás v "nížině" se to pohybovalo okolo 11°C. Jel jsem jako pos.anej - letos prvně na vodě a silná nejistota Raději pomalu, ale na kolech. V Lednu jsem si lehnul blbě na enduru a urval manžetu v rameni a zlomil kost................a už jsem asi starej na takové úrazy, takže až do Května zatím nevyléčeno. Tak občas vrknu na cesťáku

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

8.4.2016 v 08:20 | Nahoru | #129
Brůča.> ty vole, přemýšlel jsem o tom včera dvě hodiny a to relé mě nenapadlo. Mě nejde o to, že bych musel za cca 750kč kupovat elektroniku,ale o to, že už toho mám na těch řidítkách moc. Pokud by to fachalo s jednou elektronikou, tak by to bylo jednodušší. Akorát přemýšlím, jestli to bude fungovat synchronně. Resp., aby mě už nepálila prdel a ještě nebyly ohřáté ruce. V tom myslím, že bude problém. Musím to vyzkoušet v praxi a pokud to nebude dobrý pospolu, tak stejně budu muset vzít druhou elektroniku.

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

8.4.2016 v 22:22 | Nahoru | #130
Zapni hefty - z jejich elektroniky si vezmi ovládání pro zadek a výstup pro zadek ještě dej přes extra vypínač. Buď tě budou hřát hefty spolu se zadkem, nebo jen hefty a zadek odpojíš vlastním vypínačem, a nebo to vypneš jako celek. Většinou ty pařáty jsou choulostivější než sitzfleisch.
Já to sice mám na cesťáku oboje extra, ale kdyby to bylo spřažené, tak by mě to zase nějak moc nevadilo. Většinou když je potřeba přitopit, tak hefty vždy a zadek jen vyjimečně.
Je to jednoduchá elektrika - když se vrtáš v elektrické valše, tak tohle dáš s přehledem.

PS: Aby jsi mohl mít téměř minivypínač, tak odpojuj ovládání pro relátko. Ten pidiproudík pro cívku relátka odpojí téměř cokoliv a ani to nemusí být moc vodotěsný

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

9.4.2016 v 10:07 | Nahoru | #131
Brůča.> to je přesně to, co jsem nevěděl. Jestli nastane situace, kdy budu chtít topit nen na sedadle, resp., jestli se stane, že na ruce bude tepla dost, a na zadek ještě málo. Pokkud je toto tvoje zkušenost, tak to tak udělám.
Nemám problém se zapojením, zapojuji 100x složitější věci a z hlavy nešlo mě o to, že bych nevěděl, jak to zapojit,ale o to, že jsem to chtěl zapojit co nejjednodušší a tak, abch to nemusel už překopávat. Proto jsem sondoval, jestli to bude fachat na jedno ovládání. Udělám to asi, jak píšeš. Vezmu ovládání z heftů a přes relé dám sedlo napřímo. Relé bude ovládáno z heftů a dám si tam jen spínač na vypnutí sedla. Snad se nestane, že bych potřeboval jen sedlo a ne gripy. Dík za radu.
Ještě se optám- nemáš tip na nějaký spínač na vypnutí toho sedla? ideální by byl s podsvícením či kontrolkou,aby signalizoval provoz. (není podmínkou)
Mohl bych tam dát něco z pračky či myčky ale nic mě teď nenapadá... navíc bych chtěl něco malého...

Naposledy editováno 09.04.2016 10:09:10

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

9.4.2016 v 15:36 | Nahoru | #132
Tak se spínačem neporadím. Já jedu tlačítka se signalizací a spínání řeším bistabilním relátkem.......................což je sice efektní, ale silně neekonomické. Věřím těm relátkům ale víc než bistabilním obvodům - jsem prostě stará škola a když je něco elektronického, dostávám osypky.

Dneska jsem zrovna ráno svištěl, tak jsem si na tebe vzpomněl. Ráno mě palubák ukazoval 6°C - takže šli hefty i zadek. Odpoledne bylo 12°C a nějak jsem to dal bez topení.......................jel jsem ale bez báby - ta by kolikrát snesla i krbovou vložku na zádech chycenou tou rudou stranou...................a asi by stejně pípla, že je chladno.

Jinak nevím, na čem to máš namontované - na endurku sice sedím dost, ale snažím se občas jít do stupaček , takže zadek by větral - řidítka moc nepouštím. Na cesťáku prdelí moc nehýbám, ale díky tempomatu občas hefty postím..............takže tam zadek nevětrám. No a na sportu se furt vrtím - tam mě zima nebývá
Takže to obojí pusť a jeď to vyzkoušet...............je přece úplně jedno, jestli relátkem vypneš/zapneš sedačku, nebo hefty. Stejně si myslím, že je to řešené pulsně..............nebo je to napěťová regulace?

Naposledy editováno 09.04.2016 15:46:45

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

10.4.2016 v 16:16 | Nahoru | #133
Brůča.> tak jsem to dnes zapojil, krom toho spínače, ten nemám. Použil jsem relé a ovládání jsem si vzal z heftů. Měl jsi pravdu, prdel už pálí a ruce ještě ne, takže tam vsadím ten vypínač a nechám to tak. Štekr od sedla mám přímo u baterky, použil jsem relé z pračky A z heftů jsem si vytáhl jen mínus pod nádrží, jinak vše je pod sedlem. Relé tam mám i s kusem tišťáku,aby se k tomu daly přiletovat vodiče od baterky a fachá to. Spínač už nějaký vymyslím. Ze spotřebičů se mi žádný nehodí, všechny jsou moc kravský... potřebuji něco malého, jemného, co dám někde k řidítku...

Naposledy editováno 10.04.2016 16:16:20

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

10.4.2016 v 17:10 | Nahoru | #134
No tak možností je spousta, pokud se s tím chceš babrat a vymýšlet cypoviny, kup něco tu.
Pokud ti nevadí, dát za to víc financí, zkus totok, nebo třeba hento.

Varianta 2, sežeň si k tomu sedlu termostat na nějakou lidovou teplotu, ať se to stará samo.

Naposledy editováno 10.04.2016 17:10:52

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

10.4.2016 v 19:52 | Nahoru | #135

Krovak píše: No tak možností je spousta, pokud se s tím chceš babrat a vymýšlet cypoviny, kup něco tu.
Pokud ti nevadí, dát za to víc financí, zkus totok, nebo třeba hento.

Varianta 2, sežeň si k tomu sedlu termostat na nějakou lidovou teplotu, ať se to stará samo.

já nepotřebuji termostat. Já tam mám 5ti stupňovou regulaci. Potřebuji akorát spínač na řidítka, který to vypne, nic víc. Jinak to fachá dobře.

vyhřívané sedlo a další ...

10.4.2016 v 20:21 | Nahoru | #136
Jo, já myslel, kdybys to chtěl zapojit zvlášť. V tom případě dva poslední odkazy.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist