1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
HornisGSX píše: Dolph-cz> no trosku ti budu oponovat...mam v dieselu tuzemske znacky jak zhavice v okruhu vody tak bufik...kdyz je cca kolem nuly tak bufik nezapinam pac nez nastartuju dojdu k brane vyjedu a zavru tak mi😃topi topeni.max 2-3min.jo kdyz je hodne pod nulou tak bufik zapinam hned.
Tak ono když jen popojíždíš a pak stojíš, tak se to i dle mých zkušeností ohřívá rychleji, než když jedeš v nízkých otáčkách 90. Pokud natočíš a hned jedeš, tak i s funkčními předehřívači se auto kolem nuly dostane na 80-90°C nejdříve po 6 km, zkoušeno s 1.9 rotačkou, 1.9 CR a 2.0 CR. Samozřejmě záleží na profilu cesty. Jinak benzín 1.2 jsem měl ohřátej s vytopeným interiérem v -12°C po cca 3km. Což je bezva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
Tech píše: Účinnost moderních dieselů je taková, že i při dlouhé jízdě sotva vytopí menší auto typu Octavie. Co by jste za 4,5 litru nafty chtěli, když většina tepla odejde výfukem nebo se vychladi v intercooleru... Větší auta už musí mít nezávislé topení.
Btw. Na ohřátí má velký vliv EGR. Když se vypne, jde to poznat. Obzvlášť na volnoběh.
Sotva vytopí? Ehm, ehm, a od čeho myslíš, že tam jsou ty termoplunžry? Navíc ty jedou pouze v počáteční fázi jízdy, pak už většinou ne. Tyhle motory maj problém akorát při delším stání ve velkém mrazu (je vidět, jak padá rafička teploty) , ale i tak za to většinou můžou nedovírající termostaty. A co se týká intercooleru, tak toto zařízení slouží k ochlazení stlačeného vzduchu, který jde z dmychadlové části turbodmychadla do sání, takže tam je studený vzduch rozhodně žádoucí.
A co se týká EGRu, tak ten je nejvíce otevřen v nízkých otáčkách a zatížení (typicky volnoběh, jízda bez plynu atd.) hlavně z důvodu eliminace NOx, takže ano, logicky to musí být poznat nejvíce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
Tech píše: Krovak> Po 6km na 90 ? Asi slušný oddíl.
Proč myslíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
Každý Sharan, Galaxy mají NAFTOVÉ přihřívače vody, nebo rovnou nezávislé. Motor sám by tak velké auto prostě nevytopil. Elektrické přihřívače opravdu nestačí.
Dneska jsem to schválně sledoval, 6°C venkovní teplota, po cca 3km byl motor na 70°C, za další dva vylezla teplota na +/-80°C, rozfoukala se klima, tím se zastavil růst teploty a po 9 km bylo auto natopený na 22.5 a motor na 90°C. Motor 2.0 dCi. Jo a jel jsem s fakt lehkou nohou, převážně rovinatá trasa. Tož tak k tomu offtopicu
Dneska na to bylo akorát počasí. 12 st. C, po dešti, takové vlhko-sychravo. Velice doporučuji!!
Akurát bych měl malý dotázek- nemám k tomu ovládání, zapojil jsem to zatím na ovladač vyhřívaných gripů. Gripy mají cca 3,6A, tedy jeden cca 1,8A, což je cca 20W a to samé má to sedlo.
Myslíte, že ta elektronika, resp. její relé utáhne těch cca 5,1A, kdybch to nechal tak? Mám Oxford. Nebo mám sehnat ovladač zvlášť pro sedlo? Dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...
Já to včera také pouštěl a bába byla spokojená......................dokonce i hefty se proběhly V úterý i na Šumavě bylo krásných 19°C, ale jak píšeš - včera i u nás v "nížině" se to pohybovalo okolo 11°C. Jel jsem jako pos.anej - letos prvně na vodě a silná nejistota Raději pomalu, ale na kolech. V Lednu jsem si lehnul blbě na enduru a urval manžetu v rameni a zlomil kost................a už jsem asi starej na takové úrazy, takže až do Května zatím nevyléčeno. Tak občas vrknu na cesťáku
1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...
Já to sice mám na cesťáku oboje extra, ale kdyby to bylo spřažené, tak by mě to zase nějak moc nevadilo. Většinou když je potřeba přitopit, tak hefty vždy a zadek jen vyjimečně.
Je to jednoduchá elektrika - když se vrtáš v elektrické valše, tak tohle dáš s přehledem.
PS: Aby jsi mohl mít téměř minivypínač, tak odpojuj ovládání pro relátko. Ten pidiproudík pro cívku relátka odpojí téměř cokoliv a ani to nemusí být moc vodotěsný
Nemám problém se zapojením, zapojuji 100x složitější věci a z hlavy nešlo mě o to, že bych nevěděl, jak to zapojit,ale o to, že jsem to chtěl zapojit co nejjednodušší a tak, abch to nemusel už překopávat. Proto jsem sondoval, jestli to bude fachat na jedno ovládání. Udělám to asi, jak píšeš. Vezmu ovládání z heftů a přes relé dám sedlo napřímo. Relé bude ovládáno z heftů a dám si tam jen spínač na vypnutí sedla. Snad se nestane, že bych potřeboval jen sedlo a ne gripy. Dík za radu.
Ještě se optám- nemáš tip na nějaký spínač na vypnutí toho sedla? ideální by byl s podsvícením či kontrolkou,aby signalizoval provoz. (není podmínkou)
Mohl bych tam dát něco z pračky či myčky ale nic mě teď nenapadá... navíc bych chtěl něco malého...
Naposledy editováno 09.04.2016 10:09:10
1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...
Dneska jsem zrovna ráno svištěl, tak jsem si na tebe vzpomněl. Ráno mě palubák ukazoval 6°C - takže šli hefty i zadek. Odpoledne bylo 12°C a nějak jsem to dal bez topení.......................jel jsem ale bez báby - ta by kolikrát snesla i krbovou vložku na zádech chycenou tou rudou stranou...................a asi by stejně pípla, že je chladno.
Jinak nevím, na čem to máš namontované - na endurku sice sedím dost, ale snažím se občas jít do stupaček , takže zadek by větral - řidítka moc nepouštím. Na cesťáku prdelí moc nehýbám, ale díky tempomatu občas hefty postím..............takže tam zadek nevětrám. No a na sportu se furt vrtím - tam mě zima nebývá
Takže to obojí pusť a jeď to vyzkoušet...............je přece úplně jedno, jestli relátkem vypneš/zapneš sedačku, nebo hefty. Stejně si myslím, že je to řešené pulsně..............nebo je to napěťová regulace?
Naposledy editováno 09.04.2016 15:46:45
Naposledy editováno 10.04.2016 16:16:20
1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...
Pokud ti nevadí, dát za to víc financí, zkus totok, nebo třeba hento.
Varianta 2, sežeň si k tomu sedlu termostat na nějakou lidovou teplotu, ať se to stará samo.
Naposledy editováno 10.04.2016 17:10:52
Krovak píše: No tak možností je spousta, pokud se s tím chceš babrat a vymýšlet cypoviny, kup něco tu.
Pokud ti nevadí, dát za to víc financí, zkus totok, nebo třeba hento.
Varianta 2, sežeň si k tomu sedlu termostat na nějakou lidovou teplotu, ať se to stará samo.