globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

20.11.2015 v 17:50 | Nahoru | #61

Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno...



To neni tak uplne pravda. Samozrejme se akumulatory a baterie meri pod zatezi, ale u Pb aku je hodnota naprazdno velmi dobry indikator jak urovne nabiti tak kondice elektrod ( tloustka sulfatu na - elektrode a oxidu na + ). Zaroven se z prvnich desitek sekund po odstaveni od nabijece (alternatoru) velmi dobre odhadne uroven self discharge, protoze je tam ten jev dosti akcelerovany.
Dokonce kvuli mereni naprazdno vznikly State Of Charge sensory ( SOC nebo IBS ) montovane primo do automobilove svorky na terminal akumulatoru. To umisteni neni jen k mereni celkoveho proudu a orientacni teploty aku ale hlavne pro mereni zcela naprazdno.

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 08:31 | Nahoru | #62
No kenečně, díky Dawe02, konečně tady někdo odborně vysvětlil, proč já vždycky čuměl po zastavení a vypnutí motoru, jak to letí na tom voltmetru dole. Čím rychlejc, tím hůř. Žejo.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 11:03 | Nahoru | #63
Plazivec> ano. V podstate se da ze tri udaju (pocatecni napeti po odpojeni, ustalene napeti po 2-3 minutach a smernice poklesu napeti mezi 20-40 vterinami po odpojeni) odhadnout spolehlive kondice elektrod akumulatoru, uroven nabiti i skutecna hustota elektrolytu. Neda se tim zjistit napriklad vnitrni odpor ci fcni plocha elektrod - hodnota zkratoveho proudu. To se zjisti zase pri startu ci jinem velkem odberu (AMS v modernich autech system kvuli teto informaci muze kratkodobe odbudit alternator).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 11:46 | Nahoru | #64
Plazivec> Takže kalkulačku do ruky,a žádné odcházení od motorky,ale pěkně počkat dvě tři minuty na ustálené napětí naprázdno a počítat

Dawwe02:Díky za odborné informace.Pro mě bude stejně podstatná informace o hodnotě zkratového proudu a napětí při dobíjení.Protože potřebuju hlavně nastartovat a pak dobíjet.Předpokládám že to co tady píšeš zpracovává nějaký šváb někde v moderních autech vyšší cenové kategorie?U motorek jsem zatím na nic takového nenarazil...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 12:32 | Nahoru | #65
Anti> Není potřeba žádnou kalkulu, zastavíš, hodíš na to voko, než si sundáš přilbu, rukavice, kaťata, nebo co ješte, tak tvúj kompjútr v mozkovně to má sečtený a podtržený, takhle nějak se to u mě odehrávalo, pro orientaci to stačilo, pak zas po týdnu stání přijdu k motorce, hodím voko a vím, jestli startovat, nebo vytahovat nabíječku. Po nandání nový baterky ouplně jinak, takže když pro tebe ne, pro mě je i tohle dost cennej údaj.

Jsem zapoměl: když už startuješ, stejně je ti informace o zkratovém proudu na péerdé, protože ji stejně voltmetrem neměříš a informace o zkratovém napětí při startu taky, pač už startuješ a pokud problémy nejsou, tak k čemu vlastně vůbec něco měřit? Jiný je, když jsem já měl baterku před smrtí ale jaksi jsem musel čekat nejdřív na penízky a pak na baterku.

Naposledy editováno 21.11.2015 12:36:55

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 12:49 | Nahoru | #66
Plazivec> Baterku při startování prověří každý, kdo slyší. Když startér dělá hu hu hu, tak asi baterka bude brzy na dovolené v Agónii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 13:24 | Nahoru | #67
Plazivec> Když startuješ tak máš nejlepší možnost se podívat jak je na tom baterie,protože vidíš na jakou hodnotu padá napětí.To je pro mě ten nejzásadnější údaj který mi řekne nejvíc o kondici baterie.Neměříš přímo proud ale vidíš jak se baterie chová pod zátěží.Voltmetr jsem pořídil na předchozí stroj(Ital) abych měl jistotu že mašina dobíjí..Ona by mě stačila kontrolka dobíjení,ale to už se moc nedělá.Navíc mám takový lepší pocit když vidím zobrazenou konkrétní hodnotu.

Naposledy editováno 21.11.2015 13:25:07

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

21.11.2015 v 15:13 | Nahoru | #68

666S999 píše: Plazivec> Baterku při startování prověří každý, kdo slyší. Když startér dělá hu hu hu, tak asi baterka bude brzy na dovolené v Agónii.



Tak to by ses divil, třeba teď na HD, co jsem koupil dělá startér hu.........hubrnk, prostě to nemá dekompresi a je to 12ka a většinou se motor zastaví před kompresí a ojnice jsou na klikovce na jedný osi, to by každej řekl, když to uslyší, že je baterka v háji, ale není.

Anti> Proč měřit, byla jen řečnická otázka, pro mě to smysl má a proto měřím.

Zapojení voltmetru na motorku

22.11.2015 v 13:58 | Nahoru | #69
Já to mám třeba takhle:





Přímo na baterku přes pojistku (jen pro jistotu) a tlačítko co mám na tom hliníkovém boxu který to drží k podsedlovce, celková cena pár korun :D Jinak nevidím důvod proč to nemít přímo na baterce ale až přes klíček, tlačítkem se sám rozhodnu kdy budu měřit

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

17.3.2016 v 13:54 | Nahoru | #70
Rozhodně bych nedoporučoval dávat cokoliv přímo na baterku. I malá spotřeba může za týden-dva úplně vybít baterii. ¨

Příklad: zařízení odebírá 30 mA a to jsem hodně u země spíše víc. (jedna LED cca 20mA)

to je 0,030Ah

24h * 0,030 = 0,72 A za den
10Ah baterie bude za 14 dní úplně vybitá tak zvaně na vyhození.
Napětí olověné baterie by nemělo klesnout pod 10,5V pak dochází k masivní sulfataci, která je ve většině případu nevratná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

17.3.2016 v 13:57 | Nahoru | #71
Mark.Pear> Oprav si ty jednotky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.3.2016 v 09:52 | Nahoru | #72
Číkus> co tím myslíš, vyjadřuj se celou větou

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.3.2016 v 11:15 | Nahoru | #73
Mark.Pear> Treba ten darebak mel na mysli, aby sis opravil ty spatne pouzite jednotky?!

to je 0,030Ah

24h * 0,030 = 0,72 Ah za den

Naposledy editováno 18.03.2016 11:16:20
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist