měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc
Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno...
To neni tak uplne pravda. Samozrejme se akumulatory a baterie meri pod zatezi, ale u Pb aku je hodnota naprazdno velmi dobry indikator jak urovne nabiti tak kondice elektrod ( tloustka sulfatu na - elektrode a oxidu na + ). Zaroven se z prvnich desitek sekund po odstaveni od nabijece (alternatoru) velmi dobre odhadne uroven self discharge, protoze je tam ten jev dosti akcelerovany.
Dokonce kvuli mereni naprazdno vznikly State Of Charge sensory ( SOC nebo IBS ) montovane primo do automobilove svorky na terminal akumulatoru. To umisteni neni jen k mereni celkoveho proudu a orientacni teploty aku ale hlavne pro mereni zcela naprazdno.
2 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Dawwe02:Díky za odborné informace.Pro mě bude stejně podstatná informace o hodnotě zkratového proudu a napětí při dobíjení.Protože potřebuju hlavně nastartovat a pak dobíjet.Předpokládám že to co tady píšeš zpracovává nějaký šváb někde v moderních autech vyšší cenové kategorie?U motorek jsem zatím na nic takového nenarazil...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Jsem zapoměl: když už startuješ, stejně je ti informace o zkratovém proudu na péerdé, protože ji stejně voltmetrem neměříš a informace o zkratovém napětí při startu taky, pač už startuješ a pokud problémy nejsou, tak k čemu vlastně vůbec něco měřit? Jiný je, když jsem já měl baterku před smrtí ale jaksi jsem musel čekat nejdřív na penízky a pak na baterku.
Naposledy editováno 21.11.2015 12:36:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Naposledy editováno 21.11.2015 13:25:07
666S999 píše: Plazivec> Baterku při startování prověří každý, kdo slyší. Když startér dělá hu hu hu, tak asi baterka bude brzy na dovolené v Agónii.
Tak to by ses divil, třeba teď na HD, co jsem koupil dělá startér hu.........hubrnk, prostě to nemá dekompresi a je to 12ka a většinou se motor zastaví před kompresí a ojnice jsou na klikovce na jedný osi, to by každej řekl, když to uslyší, že je baterka v háji, ale není.
Anti> Proč měřit, byla jen řečnická otázka, pro mě to smysl má a proto měřím.
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku
Příklad: zařízení odebírá 30 mA a to jsem hodně u země spíše víc. (jedna LED cca 20mA)
to je 0,030Ah
24h * 0,030 = 0,72 A za den
10Ah baterie bude za 14 dní úplně vybitá tak zvaně na vyhození.
Napětí olověné baterie by nemělo klesnout pod 10,5V pak dochází k masivní sulfataci, která je ve většině případu nevratná.