Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
CAG> Cílem pětistupňové převodovky nemělo být snížení otáček, ale lepší překrytí jenotlivých ryclostních stupňů. U tak slabého motoru, jako má JAWA 350-638, nemá vůbec smysl uvažovat o prodloužení poslední rychlosti. A ještě k přímému záběru - je dost rozdíl mezi ztrátami na zatíženém a nezatíženém soukolí.
dave_lister> Myslím, že zde ještě nepadl poměrně zásadní argument, který vlastně stojí za vývojem motoru 638. A sice, že byl narozdíl od svého předchůdce schopen plnit emisní normu EHK platnou od roku 1980. Kdyby nebylo této normy, motory 634 by se vyráběly vesele dál. Přiznám se, že v teorii 2t motorů se nevyznám. Ale tak jak tomu rozumím, pěkný průběh momentu 634 v nizších otáčkách ja dán velkým překrytím přepoštěcího a výfukového kanálu, což pod plným zatížením vede k tomu, že značná část směsi uteče do výfuku, kde nekontrolovatelně dohořívá, což není pro emise nic dobrého. Pokud bychom chtěli tento problém eliminovat při zachování silného spodku (zmenšením výfukového kanálu), došlo by zároveň k poklesu momentu ve vyšších otáčkách (tedy i snížení maximálního výkonu). Proto se zvolil jiná cesta a úpravmi kanálů, které nejsem schopen popsat, byla průběh momentu posunt do vyšších otáček. Jinými slovy, povedlo se zachovat obdobný výkon, mírně snížit spotřebu a ještě splnit emisní normy, to vše při jednoduchém rozvodu bez membrán či klapek. Cenou za to jsou vyšší otáčky, což spolu s absencí vyvažovacího hřídele, nepřesnou výrobou a zvětšenou roztečí zvyšuje úroveň vibrací.
Bohužel, s výjimkou přechodu na 12V alternátor a mírné úpravy spojky nedošlo k modernizaci žádných dalších celků, byť zapalování, primár, spojka i převodovka byli koncepčně hondě zastaralé. Absenci vyvažovacího hřídele jsem už zmínil, přesto zůstal dál motor napevno přišroubovaný k rámu. O v té době moderních technologiích, jako membránové sání či vodní chlazení si mohla JAWA nechat jen zdát, radši ani nemluvě o tom, že za dveřmi již byla doba výfukových přívěr a nikasilových povrchů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 13.12.2015 13:29:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici Jawa 350/634 | krystofvelecky | 16 | Dnes v 07:33 jandaxx |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |