Téma: Výběr moto trochu jinak
Tohle bych chtěl pojmout malinko jinak než se prostě slepě zeptat jakou moto a pak koupit něco co sem si já nevybral.
Jde o to že bych chtěl na dvě kola ale nevím na co, každá ze stylů (motard, supermoto, naked,...) mají svoje pro i proti a já sem v tomhle nerozhodnutý, protože bych chtěl nejlíp všechny. Ale tak nějak sem se naučil že kompromisy nejsou moc dobré řešení :/
Potřebuju pomoct zjistit jak se rozhodnout jaké odvětví jednostopého šílenství zvolit.
S čerstvou A2 který bude na nový rok hned jak bude pěkně, je potřeba začít přemýšlet už teď.
K příspěvku je jawa 350/639 a to né náhodou, měl bych možnost jí koupit od známého a to levně, jen nevím jestli je to dobré řešení. Ale nadruhou stranu mě před chvílí napadlo že bych jí mohl vzít, přes zimu jí dát dokupy a jezdit na ní.
Uvažoval sem udělal to takhle a protože sem s prváku, tak sem si říkal že bych to nějak zvládnul a druhák práce místo praxe a nějaká brigáda a teoreticky bych věděl jakou moto.

Postup by teda byl vymyšlený jen nevím jestli je to nejlepší řešení které bych mohl zvolit a proto se obracím na foru čo jo a nebo mi zdejší fundovaní motorkýři předloží jiné nápady. už je stručně dodám že mám pionýra (do začátku jakoby nic) a že s rozpočtem i na tu první motorku začínám od nuly. Takže teoreticky rozpočet neomezen ale čím větší, tím dýl se to bude střádat. Těm co neradi čtou se omlouvám za délku ale mín chaotické a kratší to fakt nedám Jakékoliv nesrovnalosti s pochopením textu změním nebo objasním. Díky a čao

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto trochu jinak

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2015 v 07:41 | Nahoru | #1
Pokud bys nemluvil o možnosti levně koupit Jawku, tak doporučím MZ 150!
Už je to sice hodně dávno, ale pro představu:
Bylo mi 17 a kamarád měl známý .Díky tomu koupil Jawu 639(tehdy fungl novinka s kotoučem ).Zamiloval jsem se a musel ji mít taky!Velká!Silná!Krásná!
Tak mi ji taky sehnal! Já byl v 7 nebi! Fakt jsem byl tehdy za frajera!
Pár kamarádů mělo tehdy MZ 150, jeden ČZ 175 a Jeden fakt velkej frajer MZ 251!No a král, co mu tatínek jezdil kamion Yamahu XS 400 !!!
Jsem fakt kliďas, ale když jsme jen tak jezdili, blbli a já při každým zrychlení uslyšel tupé "blééé" a postupně viděl vzdalující se zadky MZtek přestalo mě to bavit a milou, novou Jawku prodal...A to jsem ji měl dle tehdejší módy upravenou ...Koupil jsem olítanou MZ 150, protože 251 byla totálně nedostupná a o nové jsem si mohl taky nechat zdát .
A řeknu ti,že jsem se svezl daleko líp!Pružné zrychlení, živý motor, ostré brzdy a obratnost díky nízké hmotnosti byly to pravé!A navíc mě z ní, oproti 639tce nebolely záda! Prostě v těch letech SUPER!
Až později, po tom, co jsem vyzkoušel kde co , jsem litoval prodeje Jawky...Ve 30ti koupil 640 a projel ve 2 s manželkou a přeloženou Jawkou Slovensko.To už jsem dokázal ocenit lenivého tahouna, který toho snese fakt hodně ...A navíc má pro cestování skvělý neutrál mezi 3 a 4kou !Super na dlouhé sjezdy v horách...
Takže asi tak...
Jinak z tvého výběru bych tu Jawku asi vzal a když ji dáš do kupy a sezonu pojezdíš, vyděláš na ni a koupíš, co tě bude táhnout......
Každopádně šťastnou ruku při výběru a hlavně rozum do hrsti(bacha na sebe i ostatní) a užívej si to!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto trochu jinak

24.10.2015 v 16:15 | Nahoru | #2

fatman píše:
Takže asi tak...

Tak tohle mě fakt zvedlo ze židle. Ten neutrál je tam jen proto, aby se nezadřel motor při dlouhým sjezdu z kopce, v podstatě supluje volnoběžku na poslední kvalt jako měl tráboš. Ale kurva, Halík, aby na tom bylo něco dobrýho, tak to teda kurva ani omylem! Byly to chvíle strachu při sjezdu z prudšího kopce s neutrálem, hlavě s tou jawácky přesnou převodovkou, když se blížila zatáčka a měl jsem odhadnout správný otáčky motoru a pak tam kvalt kopnout, aniž by mě ohlušila rána z převodovky a nepadaly ozubený kolečka. Ve finále jsem ten neutrál raději nepoužíval, bylo to bezpečnější.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek