globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chiptuning a cukání
20.10.2015 v 21:17
Jsem začátečník a těžce bojuju s dávkováním plynu, motorka mi stále cuká. Např. když jedu na trojku za jiným autem a musím mu přizpůsobovat rychlost - pustím plyn a následuje silné cuknutí jak motor brzdí - přidám plyn co nejlehčejc a následuje cuknutí, jak motor zabere.

Zkrátka náběh výkonu a ubrání není plynulé. Docela se bojím, že v náklonu v zatáčce mne to za "optimálních" podmínek shodí (ubrání je jako krátké dupnutí na brzdu). Soustředím se na to pekelně, aby pohyby plynem byly co nejjemnější, ale málo platné.

Otázka - dělá někdo na Stromu chiptuning, který by ten motor zkultivoval? I za cenu lehkého snížení výkonu případně.

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 14:10 | Nahoru | #31

t_freedom píše: assassin> ono taky dost záleží na zpřevodování....jako nebe a dudy...přitom stejnej motor a stejně naštelovanej...

fidlimydli > jako šetpade Vstrom motor by neměl extra cukat... ikdyby to byla prvnička...jel jsem na tom. Šel bych postupem vylučování technickejch a servisních průšvihů... kontolou nic nezkazíš.

Co by pak dělal s litrovou 4ventilovou Ducatkou ...co mě to dalo práce než jsem to "polidštil"



kdyz ten motor na trojku v 3tis cuka a dam jinou rozetu tak na trojku v 3tis cukat prestane? i kdyby jo, nebude zas cukat ve 3tis na 4ku?

nevim, ale japoncum ty vecka jedou ve 3tis klidne na 4ku,5ku....

2 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 14:13 | Nahoru | #32
jestli je pravda to co porad pisete, ze to nejede pod 5, ze to pod 5 cuka a chcipa atd... tak to asi fakt o duc premejslet ani nebudu....

jasek ma TL jen prevrtane na 1100, zadny zvlastni zasadni upravy a vykon jakej udava duc u 1098 a taky neexistuje cukani, chcipani....

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 15:14 | Nahoru | #33
assassin> pokud změníš stálej převod, snížíš krouťák "od zadního" kola na otáčky motoru ... což to zlepší. maličko...

A ohledně Ducatek... 916-996 tímhle netrpěly...pokud byly dobře seštělovaný...cukatůra přišla až s lambdama, a ECOterrorem... když ty motory držíš pod hranicí chudoby, moc plynule nejdou...
Ale to už jsme tu omílali...u mě můžeš do trojky jezdit po městě lehce přes dva, jasněže za to nesmíš brát jak hovado...ale šolichat

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 18:22 | Nahoru | #34
Když jsem si z SV 1000 sednul na SV 650 , tak mi připadalo jako čtyřválec . Je to jen o citu v zápěstí . Nechce to jen kroutit plynem , ale vnímat jak tahám za lanka . Jo a rozštelovaný TPS taky dokáže z klidný motorky udělat nervózu .

3 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 18:48 | Nahoru | #35
Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.

Holt budu muset trénovat tu citlivost ruky. Dnes jsem se nakonec zašil na asfaltovou stezku v lesíku a s maximálně uvolněným tělem trénoval jemné ovládání na jedničku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 19:18 | Nahoru | #36

Cosmo píše: Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.

Holt budu muset trénovat tu citlivost ruky. Dnes jsem se nakonec zašil na asfaltovou stezku v lesíku a s maximálně uvolněným tělem trénoval jemné ovládání na jedničku.



Jestli na brzdu dosáhneš jen špričkama prstů, tak jak s ní můžeš brzdit? Páčka je standardně stavitelná.

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 19:29 | Nahoru | #37

maspe píše: Jestli na brzdu dosáhneš jen špričkama prstů, tak jak s ní můžeš brzdit?


Při zavřeném plynu a pružném palci není problém ruku natáhnout k páce.

maspe píše: Páčka je standardně stavitelná.


Na to štelování mrknu. Já jsem si ještě nesehnal návod k tomu Stromu

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 19:33 | Nahoru | #38
assassin> Myslím, že nemá smysl tu zasírat vlákno rozebíráním jestli japonskej dvouvál nebo italskej dvouvál. Každý má svoje, já jezdil SV1000 i VTR SP1 a co se fun factoru týká, tak na "ucukanou" Duc nemělo ani jedno. Velkou roli v celkovém dojmu z motorky hraje podvozek. Nevybavím si japonský dvouvál s konkurenceschopným podvozkem. SV1000 je rozpočtovka, všechny deriváty VTR byly možná na úrovni ve svý době, ale na dnešní poměry je to už pravěk... Já donedávna nic než Japonce neměl a ani nechtěl, ale jak jsem jednou zkusil Itala, už mě jen tak něco nenadchne. A to jsem si s Ducatkou užil svoje, co se servisu týče.
Já to psal spíš ve smyslu toho, že by měl Cosmo zkusit něco skutečně uskákanýho, aby si vážil toho, co má doma.

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 21:05 | Nahoru | #39
Jednoho V-Stroma servisuju,ale že by byl nějak ucukaný...To tu TDM co sem tu měl,ta byla ucukaná.Buď máš závadu,nebo je tu pocit,Možná to je tím,že jsem zvyklý na jednoválce....Tak jak píšou ostatní,nastavení TPS,synchronizaci klapek...O chiptuningu nevím,to jsem řešil akorát na Ducati...

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 21:37 | Nahoru | #40
Musíš mít nejmíň 3500 otáček, jinak to jede nahovno

Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 22:27 | Nahoru | #41
Nevím jestli cuká něco více než RC8

Takže z mého pohledu: 1. nastavit co nejmenší vůli na plynu a mít to prostě tak trochu v pitchi co se týká zatáček - při palbě už to bude OK

(reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 23:33 | Nahoru | #42
Cosmo> Hele a fakt mas spravne dopnutej retez? Neni moc volny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 00:52 | Nahoru | #43

Cosmo píše: Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.


Je to těžký, ale chápu tvoje pocity. Mám karbecový SV a tam je to taky dost o citu Běžně jezdím od cca 3500ot, ve městě 3. Škoda, že tam máš ten bastr, ze začátku mi část ruky na závažíčku dost pomáhala, protože byla opřená o něco pevnýho a dal se citlivě dávkovat po trošičkách plyn v podstatě palcem a ukazovákem...

Pokud je to první velká motorka po Jawě, jak tomu často bývá, tak se není čemu divit, protože u Jawy se toho po přidání moc nestane a je celkem jedno jestli otočíš o půl plynu nebo o celej, stejně tak když zavřeš plyn, dvoutakt nebrzdí motorem. V zásadě kromě citu a zvyku na to má vliv jenom příprava směsi (jak se psalo podtlaky, tps atd) a vůle v převodu - volnej řetěz, vymačkaný gumový bloky v rozetě, povolený řetězový kolečko na výstupu z převodovky atp.

Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 07:17 | Nahoru | #44
Jo jeste na to brzdeni motorem ma vliv jak vysoko je nastavenej volnobeh. Zvysit volnobeh treba na 1300-1500 .... Jasne, vic to zere, ale je tam ten prechod brzdeni/akcelerace prijemnejsi

Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 07:36 | Nahoru | #45
Můj skromný názor je, že je to v cajku a není na to jen zvyklej. Jestli chceš zažítek, tak si sedni na FZ6 2004. I starý jednoklapky FI u 4Ř zrozva nemaj sametovej přechod on/off. MInimum co bych zkontroloval jsou podtlaky, na to je V2 fakt háklivá

Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 12:25 | Nahoru | #46
tohle cukání hodně děla vymačkaný gumový trouhelníky na unašeči rozety

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 12:27 | Nahoru | #47

crowack píše: Pokud je to první velká motorka po Jawě, jak tomu často bývá, tak se není čemu divit, ...



Jo, jezdil Jawu před 30 lety. Tedy jako bych teď začínal od nuly.
Teď budu do zimy na krátkých vyjížďkách cvičit ruku a na jaře dám motorku na servis, ať to zkouknou. Zatím to budu brát tak, že chyba je na mé straně.

(reakce na) Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 12:53 | Nahoru | #48
Cosmo> Nastav si prvně tu vůli na plynu na minimum, nejlépe žádnou, jen aby při otáčení řidítky se nezvyšovaly otáčky.

Letos jsem koupit tu RC8 a byl jsem z toho cukání taky docela nešťastný Hlavně jak člověk chtěl jet ve městě pomalu Ta snížená vůle na plynu strašně pomohla. Možná jak se už psalo, o něco zvýšit volnoběh ať není velký rozdíl mezi brzděním a plynem a pak třeba i další rady co tu padly..

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 14:53 | Nahoru | #49
Vůli plynu jsem dnes zkoumal, zdá se mi minimální, to bude ok.
Zvýšení volnoběžných otáček mne také napadlo, že by to pomohlo. Teď je tak 1200. S tím musím ale do servisu, ne? Nebo to zvládne i lama?

(reakce na) Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 15:08 | Nahoru | #50
Cosmo> Nejlépe žádnou vůli

Většinou po levé straně je takový štelovací hembek.




Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 17:03 | Nahoru | #51
Hmm, divné. Ja keď som jazdil na DL650, tak sa s tým dalo v podstate ísť plynulo od 2500ot, ako dízel :)
Samozrejme prechod plyn/brzdenie motorom je taký šklbavý, ale dá sa to naučiť jemne ovládať. Je to o cviku v ruke.

Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 22:19 | Nahoru | #52
Většina chiptuningu spočívá v posunutí dráhy plynu. Na brzdě koník nepřibyde, ale trošku otočíš plynem a táhne jak svina. Majitelé Octavií, kterým takto spotřeba na palubáku velmi klesla, skutečnou už nespočítali, je dost. Problém vidím v dráze plynu.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 23:38 | Nahoru | #53
A co ten retez sakra, malo dopnutej dela hodne u dvouvalu....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

23.10.2015 v 00:03 | Nahoru | #54

ElFidel píše: A co ten retez sakra, malo dopnutej dela hodne u dvouvalu....



Jak jsem psal, zatím jsem ani neměl čas vygooglovat si návod, natož si něco přečíst o údržbě. Když už jsem měl chvilku, tak jsem šel raději jezdit. Zatím holt nevím, jak zkontrolovat řetěz.

(reakce na) Chiptuning a cukání

23.10.2015 v 08:17 | Nahoru | #55
Cosmo> Nez si prekopes motorku, nebo budes nekde pul dne trenovat jak ... tak radeji zkoukni ten retez. Spravny pruves najdes v manualu. Bude lepsi si ho sehnat, nez tady na foru varit z vody. Pak muze byt jeste vymlaceny tlumic zaberu v rozete...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

23.10.2015 v 08:52 | Nahoru | #56
Cosmo> manuály here
Předepsaný průvěs řetězu často bývá namalovaný i někde na motorce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

23.10.2015 v 21:54 | Nahoru | #57
maspe> Údržbu řetězu jsem si přečetl, řetěz zkontroloval - byl v pořádku. Průhyb asi 2 cm. Řetězové kolo taky vypadá dobře.

Jinak zatáčky jsem zatím začal řešit tak, že pokud nečekaně potřebuju ubrat plyn, tak raději vymáčknu spojku a jemně si přibrzdím brzdou, než abych tím cuknul.

(reakce na) Chiptuning a cukání

26.10.2015 v 09:28 | Nahoru | #58
Cosmo> bavíme-li se o vracečkách, na jedničku...tak na dvouhrnkách se běžně spojkuje ...ale určitě ne tak, že vymačkneš spojku a odstavíš motor... spojka se lehounce odlehčí...prostě jen tak kdy začíná klouzat ...a jen kontroluješ co ten motor dělá...když by něco, přimáčkneš... ale tah motoru musíš mít neustále k dispozici...
Pokud to není vracečka na jedničku...je to blbost... podřaď si tak, abys měl motor v otáčkách tak aby šel dobře.
Hlavně se kvůli nějakejm technickejm problémům s mašinou neuč píčoviny...

Chiptuning a cukání

26.10.2015 v 10:50 | Nahoru | #59
jak to tak čtu, tak buď v klidu - neumíš jezdit, motorce nic není

(reakce na) Chiptuning a cukání

26.10.2015 v 15:23 | Nahoru | #60

Cosmo píše: maspe> Údržbu řetězu jsem si přečetl, řetěz zkontroloval - byl v pořádku. Průhyb asi 2 cm. Řetězové kolo taky vypadá dobře.

Jinak zatáčky jsem zatím začal řešit tak, že pokud nečekaně potřebuju ubrat plyn, tak raději vymáčknu spojku a jemně si přibrzdím brzdou, než abych tím cuknul.

to je teda ale kravina
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 27.4.2024 v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist