globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chiptuning a cukání
20.10.2015 v 21:17
Jsem začátečník a těžce bojuju s dávkováním plynu, motorka mi stále cuká. Např. když jedu na trojku za jiným autem a musím mu přizpůsobovat rychlost - pustím plyn a následuje silné cuknutí jak motor brzdí - přidám plyn co nejlehčejc a následuje cuknutí, jak motor zabere.

Zkrátka náběh výkonu a ubrání není plynulé. Docela se bojím, že v náklonu v zatáčce mne to za "optimálních" podmínek shodí (ubrání je jako krátké dupnutí na brzdu). Soustředím se na to pekelně, aby pohyby plynem byly co nejjemnější, ale málo platné.

Otázka - dělá někdo na Stromu chiptuning, který by ten motor zkultivoval? I za cenu lehkého snížení výkonu případně.

3 reakcí na tento příspěvek Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 18:48 | Nahoru | #1
Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.

Holt budu muset trénovat tu citlivost ruky. Dnes jsem se nakonec zašil na asfaltovou stezku v lesíku a s maximálně uvolněným tělem trénoval jemné ovládání na jedničku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

21.10.2015 v 19:18 | Nahoru | #2

Cosmo píše: Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.

Holt budu muset trénovat tu citlivost ruky. Dnes jsem se nakonec zašil na asfaltovou stezku v lesíku a s maximálně uvolněným tělem trénoval jemné ovládání na jedničku.



Jestli na brzdu dosáhneš jen špričkama prstů, tak jak s ní můžeš brzdit? Páčka je standardně stavitelná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning a cukání

22.10.2015 v 00:52 | Nahoru | #3

Cosmo píše: Tak jsem to byl dnes s nadějí projet a ... žádná sláva. Malíčkem se závažíčka držet nemůžu, protože tam překáží držák chrániče. Na brzdu dosáhnu jen špičkama prstů, takže to také ruku nestabilizuje. Heft jsem teda držel i nadále jak lopatu.
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.


Je to těžký, ale chápu tvoje pocity. Mám karbecový SV a tam je to taky dost o citu Běžně jezdím od cca 3500ot, ve městě 3. Škoda, že tam máš ten bastr, ze začátku mi část ruky na závažíčku dost pomáhala, protože byla opřená o něco pevnýho a dal se citlivě dávkovat po trošičkách plyn v podstatě palcem a ukazovákem...

Pokud je to první velká motorka po Jawě, jak tomu často bývá, tak se není čemu divit, protože u Jawy se toho po přidání moc nestane a je celkem jedno jestli otočíš o půl plynu nebo o celej, stejně tak když zavřeš plyn, dvoutakt nebrzdí motorem. V zásadě kromě citu a zvyku na to má vliv jenom příprava směsi (jak se psalo podtlaky, tps atd) a vůle v převodu - volnej řetěz, vymačkaný gumový bloky v rozetě, povolený řetězový kolečko na výstupu z převodovky atp.

(reakce na) Chiptuning a cukání

27.10.2015 v 09:44 | Nahoru | #4

Cosmo píše:
Jezdil jsem na vyšší otáčky, což znamenalo v obci většinou na dvojku. To se ale brzdný účinek motoru projevuje samozřejmě silněji, takže taky cukatůra.


Na jaře, když jsem začal, měl jsem také tento problém. Jen jsem měl v obci zařazenou 4. Kde jezdíš, že máš zařazenou 2, v obci je to na 3 ideál, to máš již kolem 4000. Nepatrně pomohlo namontování Gipra.

Jinak jezdit a jezdit, mohu potvrdit. Po letošní sezóně se to zlepšilo.

Naposledy editováno 27.10.2015 09:47:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist