globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure
Ahoj,rozhoduji se pro moto na cestování a zajímá mě váš názor.
Každá s těchto moto má něco do sebe a každá je něčím specifická.
Obě bych měl nové a v plné výbavě,BMW je o něco málo dražší(40.000,-).
Moto na fajnové ježdění mám,sháním něco na cestování u nás i do ciziny s možností poznávání přírodních krás.
Z 90% moto pojede po normálních cestách.

Díky za názory.

Mirek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 10:18 | Nahoru | #1
dustof> Tohle co si napsal je nesmysl. Samozřejmě že to rozdíl je. Slyšel jsi někdy, že by někdo řekl že KTM je spolehlivá a nenáročná motorka ? Já tedy ne. Jsou to sportovní motorky s výborným podvozkem na "blbuvzdornost" se tak nehledí. To stejné Ducati. Japonci si pořád drží vysokou úroveň co se spolehlivosti týče. Koukni na novou Afriku, než jí vypustili na svět, testovali ji asi hooodně dlouho zatímco evropa chrlí jeden model za druhým. Někde se to projevit musí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 13:38 | Nahoru | #2

Tech píše: dustof> Tohle co si napsal je nesmysl. Samozřejmě že to rozdíl je. Slyšel jsi někdy, že by někdo řekl že KTM je spolehlivá a nenáročná motorka ? Já tedy ne. Jsou to sportovní motorky s výborným podvozkem na "blbuvzdornost" se tak nehledí. To stejné Ducati. Japonci si pořád drží vysokou úroveň co se spolehlivosti týče. Koukni na novou Afriku, než jí vypustili na svět, testovali ji asi hooodně dlouho zatímco evropa chrlí jeden model za druhým. Někde se to projevit musí.

Některé značky si svoji pověst drží bohužel dlouhou dobu, jakkoliv si to dnes již nezaslouží.
A je potřeba diferenciovat motorky spotřebního segmentu od závodních a extrémně namáhaných strojů. Ano, Kačena má svoji karmu v hard enduro segmentu, kde jede na limitu technologických možností. Když pomineme sprinty typu motokros, tak se ji to vyplácí. Stačí se podívat na její baja-type umístění po celém světě. A ve spotřebním segmentu si bohužel udělal historicky špatnou pověst když naimplementovala motory ostré (jen trochu polidštěné) motory LC do cestovních motorek typu Duke 640. Naštěstí jim dal Dakar (s 450ccm) do cestovního segmentu stopku a proto začali pro spotřebitelský trh vyrábět zcela samostatné řady motorů, které jsou zcela průměrně spolehlivé a dá se říct bezproblémové.
To platí pro Ducati, Aprilii, Triumpha, MG. Všechny tyhle firmy analyzovaly úspěchy japonské konkurence, ustoupily od své někdy svéhlavé technologické strategie a začaly dělat "motorky víc pro lidi než pro efekt". A úspěchy mají. A s kvalitou šly velmi nelmi nahoru, takže se nedá v dnešní době říci, že existuje nějaké vyloženě nekvalitní značka, která by si zasloužila tolik posměšků jako měla onehdy KTM (KTM se skloňovalo v mnoha říkánkách) nebo Ducati (která leckomu cinkala na nervy).

Já si naopak myslím že japonci ustrnuli v technologickém vývoji a že jen těží ze své histore. Nebýt Kawy a jejich HR2, nebyla by z východu snad jediná motorka, která by nadzvedla motorkářskou obec nějakou zásadní inovací. Nejen technickou, ale i technologickou, Však se stačí podívat třeba na Aprilii nebo Agustu co dnes produkují za šperky nabité elektronikou. A představ si - ono to funguje spolehlivě. Honda inovuje polepy a "zvlněnými klíčky" a v nejlepším případě novým víčkem od nádrže.

Třeba podvozkové technologie - dnes má už každá značka na trhu semiaktivní podvozky, kde japonci zatím stojí na pružinách. A evropa jde dál. Třeba Marzochi má v prodeji semiaktivní podvozek s integrovanou GPS, pamětí a nahranými mapami. A podvozek se nastavuje semiaktivně podle toho co je již pát metrů před ním.
Tohle je pro japonce potupa. Tam kde drželi technologický primát a byli kolébkou elektroniky, dnes nakupují brzdy a podvozky z evropy, protože to sami neumí lépe.

A když jsi již zmínil tu novou Afriku, tak i mě se moc líbí. Ruku na srdce - je to ovšem zatím jen soubor několika líbivých fotek a videí. Přehnaná očekávání přináší často také zklamání. Jaká bude uvidíme až ji budeme mít v ruce.

Naposledy editováno 17.10.2015 18:05:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v blinkrech KTM 1290 Super Adventure runis 18 11.6.2024 v 07:48 31081
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01


TOPlist