bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání řidítek XJ 600
12.10.2015 v 16:32
Nazdar,

prosím o radu. O víkendu jsme se byli podívat na XJ 600 r.v. 03 s 50 000 km. Má jen jednu chybu, při puštění řidítek se motorka rozkmitá. Dělá to snad pří všech rychlostech. Já tomu moc nerozumím, ale kámoš zkoušel všelijaký vůle v krku apod, koukal i na rám, nikde žadný svár apod. Gumy má celkem nový. Mohl by to způsobovat zadní horní kufr? Nebo netrpěj na tohle obecně XJčka? Při jízdě nebylo vůbec nic znát.

Díky za rady, Lukáš
Předchozí
1 2 3
Následující

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 17:04 | Nahoru | #1
Šestka takhle trpí jak na kufr, ale ve vyšší rychlosti, tak na špatné pneu i ložisko v krku. Osobně sázím na špatnou gumu.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 17:08 | Nahoru | #2
Teď jsem se mrknul cos řešil a mám taky 193cm, šestku Diversiona jsem měl jednou pujčenou a byl jsem na ní jak vosa na bombónu.

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 17:44 | Nahoru | #3
Měl sem ho,rok 1997 a tuším že to nedělal (3 kufry)

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 17:57 | Nahoru | #4
-Ajk--> Ja už jsem rozhodnutej..chci XJ neprijde mi moc malý..ale ted je tu problem jen stím kmitaním

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:16 | Nahoru | #5
Měl sem rok 2001 a od 50 do 70 sem nesměl pustit řidítka i když tam byla nová guma a vůle v krku nebyla ,dával se i několikrát převážit gumu a pořád nic.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:22 | Nahoru | #6
Moje XJ to dělá úplně stejně. Ve všech rychlostech a i bez kufru. Tipuji špatnou přední gumu.

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:27 | Nahoru | #7
Robi to zadny kufor a eventuelne aj nastavenie centralu. Zalezi aj ci tam mas turist plego (verzia S). Zalezi ako moc to kmita, ja jazdim furt s plnym topcase a kmita to tiez, ale ak zlahka drzim riaditka nic necitim. Ak je dobra vzbladovo a motoricky za dobry peniaz, re ju :)

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:27 | Nahoru | #8
nilgiri> a taky ti to klepe opravdu dost? tady pokud bych to asi tak do 5s nechytnul, tak si myslim ze bych byl dole

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:40 | Nahoru | #9
hele, měl jsem XJ 600 S a dělalo mi to taky. Sázím na přední gumu. Může to ovlivnit i ten kufr, ale nepřipisoval bych mu to. Já s tím u týhle motorky labroval dlouho, stokrát vyvážený kolo, jiná guma atp. a pořád to tam bylo, pak se týpek z pneuservisu nasral, řekl zkus to s tímhle, dal mi tam Pirellku-slick z nějaký okruhovky a po kmitání ani památka ... asi tak nějak, samo že jsem s tím nejezdil, ale pochopil jsem, že ta motorka je na to citlivá, kufr to může zhoršit i nastavení zadku, ale nemyslím, že to zapříčiní.

Naposledy editováno 12.10.2015 18:40:55

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 18:53 | Nahoru | #10
Smouk92> Kdybych to nechal, tak asi taky tak. Pokud ale řidítka držím, tak není nic cítit.

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 19:02 | Nahoru | #11
taky jsme při jizdě vubec nic necitili..tak asi na to XJčka trpěj

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 20:03 | Nahoru | #12
říditka se po puštění klepou obvykle kvůli špatnému ložisku v krku nebo předním kole. v kole to poznáš jednoduše. když máš přední kolo ve vzduchu a otáčíš jím, tak je ložisko slyšet. v krku to je horší. myslím, že nejde poznat po sluchu. oboje se však dá vyměnit i svépomocí

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:23 | Nahoru | #13
Na kmitání bohate postačí nepatrne pohnuty horní brejle a muzes měnit gum kolik chceš a bude kmitat furt stejne. ...nastav si geometrii předního kola resp. Souosost se zadním a uvidíš....

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:28 | Nahoru | #14
Na tu motorku jsem byl se Smoukem koukat, jak už píše nahoře v tématu. Opravdu žádné mechanické opotřebení se nejevilo, ani motorka nebyla nijak bouraná- opravovaná a přelakovaná, jen pád ze stojánku. Bral jsem za obě kola, vůle v kyvce téměř žádná, kolo bylo dopnuté rovnoměrně podle drážek na vidlici - motorka měla rovně řidítka a netáhla. Předek taky v pořádku, tlumiče bez vůlí, tlumili pomalu nahoru žádná houpačka, jedině minimální vůle v krku řízení která není znatelná při vizuální kontrole. Přední kolo jsme roztočeny na stojánku taky měli - nakopnutý nebylo a to můžeme potvrdit protože motorka se i při rychlosti 180 km/h a víc chovala naprosto v klidu a bezpečně, krásně se vodila, pouze nastává problém, když se pustěji řidítka, ale to radši při nižších rychlostech. Sice má xj 600 jen trubkový ocelový rám, ale že by byl tolik nachylný na kroucení? Vím že motorka se má řídit 2 rukama , ale když si člověk chce jen poupravit oblečeni, dopnout kapsu tak by to mohlo skončit i pádem... Předem děkujeme za další rady a zkušenosti.. David.

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:31 | Nahoru | #15
Me to dela horni kufr kolem 60km/h. Sundam a je klid. Nasadim a klepou. Loziska v krku mam novy.
XJ mam druhy a stejne se chovalo i to prvni.
JInak mam taky 193cm. Ze na tom vypadam jak vosa je mne jedno. Ostatni sestky sou velikostne dost podobny, takze by clovek musel vybrat bud jinej typ motorky nebo vyssi obsah...dulezity je, jak se na tom citis. Ne jak na tom vypadas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:36 | Nahoru | #16
Jawan21.> píšeš "při nižších rychlostech"... to může právě být ložisko v krku řízení. navíc jemu stačí i nepatrná vůle.

připomněl si mi to nižší rychlostí.. ložisko v krku jde dobře poznat tak, že to rozjedeš třeba na 100 km/h, pustíš říditka a necháš zpomalovat. klepat se to začne třeba u 40km/h. nevím přesně proč to tak dělá, ale je to ložiskem v krku klidně to můžou být i brejle, jak píše Duritio.

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:45 | Nahoru | #17
no myslel jsem to tak, že při 180 km/h jsem je radši nezkoušel pouštět z bezpečnostních důvodu, stačilo mi to ve 120 km/h kdy to bylo dost nebezpečné, dělá to při každé rychlosti, snad možna při 40 už ne..

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:47 | Nahoru | #18

roman.so píše: Jawan21.> píšeš "při nižších rychlostech"... to může právě být ložisko v krku řízení. navíc jemu stačí i nepatrná vůle.

připomněl si mi to nižší rychlostí.. ložisko v krku jde dobře poznat tak, že to rozjedeš třeba na 100 km/h, pustíš říditka a necháš zpomalovat. klepat se to začne třeba u 40km/h. nevím přesně proč to tak dělá, ale je to ložiskem v krku klidně to můžou být i brejle, jak píše Duritio.



Dovolim si tvrdit, ze to nemusi byt nutne loziskem v krku. Tech faktoru je tam vic.... A jak sem psal a pisi i ostatni majitele XJ - dela to hromada jinych XJ (pokud ne vsechny). Se sundanym kufrem mne to s novou gumou temer zmizi. Se starou se to projevuje i bez kufru, ale ne tak vyrazne.
Pokud to kmita v kazde rychlosti, zkusil bych to lozisko trochu dotahnout, dirv nez bych ho menil. Protoze muze dopadnout tak, ze ho vymeni a bude to delat porad...

Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:51 | Nahoru | #19
A nova guma nemusi znamenat dobra guma. Procti tady toto TEMA resici kmitani na XJ (nova guma, byla spatna guma).

Naposledy editováno 12.10.2015 21:54:01

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:55 | Nahoru | #20
roman.so> A nebo taky tak, že motku vypodložíš, aby bylo přední kolo nad zemí a zlehka otáčíš, pokud je vymačkané, v prostředku bude mít tendenci zadrhnout nebo zastavit... pokud někdo nepootočil misky o 90° aby to nebylo poznat...

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:56 | Nahoru | #21
a kvedlá ti to i při jízdě ve dvou? nebo se zatíží a stroj se uklidní ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 21:58 | Nahoru | #22

Jawan21. píše: a kvedlá ti to i při jízdě ve dvou? nebo se zatíží a stroj se uklidní ?



Kmita to furt. I ve dvou, ale min jak v jednom. I se trema kuframa min, jak s jednim kufrem. Nejhorsi to je, kdyz tam mam topcase a jedu sam. Ale dela to jenom v rozmezi cca 40-70km/h.

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:01 | Nahoru | #23
Koudy01> Co vyvážení kola? vlastnosti xj

Naposledy editováno 12.10.2015 22:10:29

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:05 | Nahoru | #24
aha, no ten topcase je jedna z veci na kterou jsem sazel hned jako první, ze skušeností z mojí 125 když na ni namontuju nosič kterej je naloženej bagaži třeba 7 kg tak, me motorka už taky kmita, ale ne natolik, že bych si ustlal a samotna nikdy nekmitne bez nosiče. Nebezpečný je to u te xj že se to stupnuje až když by to človek do 4 vteřin nechytil tak nasleduje pad

1 reakcí na tento příspěvek Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:14 | Nahoru | #25
180km/h na xj a cítíl jsi se bezpečně? sám xjčko mám ale při těchto rychlostech se začíná kroutit zadek jako šef když chceš dostat přidáno Kmitání přední gumy se na xj foru párkrát řešilo, vždy na vině byla guma. Mohu doporučit na předek michelin možné ale že je tam víc fatorů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:18 | Nahoru | #26

Jawan21. píše: aha, no ten topcase je jedna z veci na kterou jsem sazel hned jako první, ze skušeností z mojí 125 když na ni namontuju nosič kterej je naloženej bagaži třeba 7 kg tak, me motorka už taky kmita, ale ne natolik, že bych si ustlal a samotna nikdy nekmitne bez nosiče. Nebezpečný je to u te xj že se to stupnuje až když by to človek do 4 vteřin nechytil tak nasleduje pad



U me na tech riditkach staci mit jenom polozenou ruku a nezokmitaji se. Pokud to kmita v kazde rychlosti, bude tam jiste neco spatne - guma, tlumice, povoleny lozisko, spatny lozisko, pohly bryle,...ja osobne bych postupoval asi v tomto poradi - sundat kufr - pokud nepomuze, tak dotahnout a zkusit jestli se nezadrhava lozisko - pokud nezadrhava, vymenit gumu.

Blby je, ze se jedna o motorku, kterou chcete koupit, pak bych zkusil vyhadat slevu nebo se projet na jine XJ a porovnat.

rancher> Ted uz je sjeta, tak by asi vyvazit trochu chtela.

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:32 | Nahoru | #27
petrprochazka> no jako to jela na pětku a řikal jsem si že už asi vic nepujde, ale zde se našla ješte šestka což jsem na xj 900 postradal.. a šla na necelyh 190, jako usek byl hladkej a přehlednej, 3 pruhy, provoz nebyl a jel jsem jenom chvíli. Michelin tam prave je i na zadku asi 70 procent maji asi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání řidítek XJ 600

12.10.2015 v 22:37 | Nahoru | #28
Koudy01> na teto xj taky stači položene dva prsty a nic se nekona, žadne kmitaní, bavíme se, že začne kmitat pouze u celeho puštění řidítek .jinak je hladka jizda.. Právě je problem to řešit na místě, takže sleva bude asi řešení

(reakce na) Klepání řidítek XJ 600

13.10.2015 v 09:22 | Nahoru | #29
Jawan21.> ak pises ze staci mat polozene zlahka prsty a nekmita to, je to to iste ako u mna - najazdil som s tym cca 6000 km a nemam pocit ze by ma to chcelo zhodit do skarpy

Klepání řidítek XJ 600

13.10.2015 v 15:02 | Nahoru | #30
Mám XJ600S 97rok a řidítka mi nekmitají ani v jednom ani ve dvou..a to byla bouraná mockrát...pneu mám nové..kufr nemám...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist