chtěl bych se zeptat na Váš názor a rady:
Známý (182cm/75kg) schání doporučení na moto - konkrétně choppera.
Motorka vhodná pro začátečníky.
Faktory výběru: (samozřejmostí je kvalita, dlouhé servisní intervaly a jízdní vlastnosti)
ale důležitým faktorem je design! aby to byla vážně pastva pro oči.
Účel pořízení: volná jízda - kochací styl (žádné závody)
Kubatúra: ∞
roky výroby: aby se dala sehnat nová (nebo min. jetá)
rozpočet: 200-400tis (těch 400tis v případě, že by to byla fakt krasavice)
velké plus: sedačka pro batůžek
a kdyby šla ta zadní pnu 300
Nemáme v tomto směru velký přehled, proto se obracím na vás, zda víte ještě o jiných modelech:
máme 3 favority: (seřazeno vzestupně - dle sympatie)
1) Suzuki Intruder M 1800 R
- nevýhoda, nemá spolujezdce
2) Kawasaki Vulcan S nebo Vulcan 900
Sršeň ho měl nedávno v testu a moc ho chválil
a 3) srdcovka Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 1250
tohle je vážně skvost, ale problém je cena. za ještě přijatelnou cenu je pouze tahle předváděcí, která má ale cca 14500km již najeto (ale s roční zárukou) - zde nemáme zkušenost, zda skoro 15tis není přeci jen dost...
nový model 2016 již vychází na 505tis a to je už kotel.
Koukali jsme i na ročník 2013/2014, ale cena stále atakuje 400tis.
Děkuji moc za odpovědi, názory a vaše tipy :)
Naposledy editováno 10.10.2015 13:49:26
Jestli se libi vulcan, at ho veme...jesi se ti libi HD, tak i oni maj v nabidce naky mensi, slabsi a levnejsi modely...
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Jak se tak kokám skoro všicni Ti nabízejí japonce a co takhle Evropa co bys řekl třebga na Moto Guzzi california 1400 nebo kdyby jsi chtěl starší ročník tak 1100.
Je to něco mezi chiprema cruisrem . Zkus se podívat . Já mám 1100a jsem naprosto spokojenej.
dejf. píše: Zizkin> tady ale nejde o kila ale o zkusenosti. Neznamena, ze kdyz budes mit 120 kilo, ze s tim tezkym vagonem neseknes nekde v krizovatce treba...ja mam taky nakejch 75-7 kg a nevidim problem v tom, to ridit. Ma to nizko teziste a da se ta vaha zvladnout, relativne vklidu. Nicmene kdybych zacinal, tak verim, ze bych s tim brzo nekde seknul. To seknes i s daleko slabsi mensi a lehci motorkou..je to jenom o jezdeni. A rozhodne se bude zacatecnik daleko lip ucit na necem lehcim, slabsim.
S tímto se nedá než souhlasit.
dejf. píše: e: jinak znam jednoho takovyho tatku, co si taky koupil 18ku jako prvni motorku...no moc na tom nenajel. Pak s tim slehnul nekde v celkem nevinny pomaly situaci, spadlo mu to tak sikovne na hnatu, ze si zkurvil kotnik dost zle (srouby, nekolik operaci a do ted s tim ma furt problemy naky) Motorka tusim ze od ty doby stoji trochu nabrousena v garazi a od ty doby na to nesah...no celkem drahej a vlastne zbytecnej darek si dal tenkrat k vanocum...
Nešikovně na nohu může spadnout i o dost lehčí a ovladatelnější motorka, než je M1800R a může to dopadnout podobně. A věřím tomu, že M1800R může spadnout i hodně zkušenému motorkáři, který s ní už má něco nalítáno. Jak jsem již psal, je to trochu i o tom štěstí/smůle. Dokonce si myslím, že k velké motorce, jakou bezesporu M1800R je, má člověk (nebo alespoň já) větší respekt než k nějaké lehké a dobře ovladatelné a těch krizových situací vznikne o to méně.
Myslím, že jsi zmínil i Softail Breakout. Dle mého pohledu neznám nic krásnějšího. Typický představitel prérií. Ovšem první zatáčka a málem jsem vyletěl. Během 3/4 hodinky jsem si zvykl a ke konci brousil stupačky. Tahle motorka je prostě bomba, po rovině, zatáčky ne.
Naposledy editováno 12.10.2015 14:18:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
t_freedom píše: jéééé... super téma...
zejména "moto vhodné pro začátečníky" ... do oka padly 1800 Introš, V-ROD od HD a jiné 350kg hrůzy a jako perlička nakonec "guma 300mm" " to jsou všechno skvělý mašiny pro začátečníka.... jen co je pravda ...já ten svět už vážně nechápu ...
Nejde o to jezdit, jde o to na čem...a jak na tebe koukaj ostatní... mašiny už se dnes kupujou jak kabelky... doplněk moderního může a odkaz na jeho movitost ... na něčem bez 300gumy se ani nevyplatí jezdit... a nedej bože na něčem malým, lehčím pro zelenáče ...jako jó, něco pro začátečníky...ale ať to proboha nedělá dojem, že pán je začátečník...protože musí bejt fakt drsnej...
kecy jak od maminky. pokud je clovek normalni a vi na co seda, nevidim jedinej duvod proc si nekoupit jako prvni bike treba 18intr. proc ne? neni kazdej takovy vemeno aby za kazdou cenu musel zacinat na hruzach typu gs5, er5, hornet6 atd. ja kdyz jsem si kupoval svoji prvni velkou masinu a nekdo mi radil tyhle bejen designem nudy, koupil jsem si vysneny TLR a dal si krasny dve sezony, nikdy jsem nespadl. jezdil jsem na ni asi jak posranej, ale pri kazdym otevreni gar jsem mel neskutecnou radost. night ani intr nejsou nijak slozity biky pro dospeleho zacatecnika. pokud je ale clovek pako bez pudu sebezachovy, jsou to zbrane, to je ale jina hra.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Duke1 píše: Brejlovec> ja jsem nenapsal ze nejde PISU O TOM ZE VE CHVILI KDYZ MAS POCIT ZE SI UZIJES ZATACKU A ZACNES TAK UZ TO NEJDE!!!!! A to je rozdil at kdokoliv vyjezdenej kdo na ty motorce nikdy nejel si ji pujci, do zatacek musis jezdid hrozne pomalu ta motorka je dragster na roviny a muzes tu o zataceni psat co chces ale evidentne ti staci velmi ale velmi pomala jizda , nez jsem to koupil smal se mi mechanik ze Salamounky ze mne predjede kluk na skateboardu z kopce a ja si klepal na hlavu, bohuzel mel pravdu a stejny usek zatacek projedes treba na Road Kingovi daleko rychleji!!!!Ja nemluvim o potrebe zavodit, ale normalne jezdit a ta motorka to proste neumi! Ano jde naklopit mas dobry pocit ze si uzijes zatacky a najednou jsi na limitu jsi na limitu kdyz si sotva zacal!!!! TAKZE ABY MNE BYLO ROZUMNENO MOTORKA DO ZATACEK JDE DA SE ZACIT NAKLAPET ALE OKAMZITE KONCIS A POKUD TI PERFEKTNE VYHOVUJE BUD RAD JA NEPREHANIM O TOM LIMITU A JE SKODA ZE NEMUZE PRIZPET NIKDO SE STEJNOU ZKUSENOSTI, pro cloveka kdo chce zduraznuji volne do zatacek a nejezdi velmi pomalu je lepsi jakykoliv jiny hd a natrhnes night rodovi prdel v parte jakychkoliv jinych motorek budes brzda a je to na americky plane a roviny je skoda ze nemuze nikdo prizpet se zkusenostmi ja to musel po roce krasa nekrasa prodat porad tady resite jestli to je krasny ale ne ze to do zatacek proste nemuze jezdit A NENI TO O ZADNY PLOSCE CO TU PISES PROSTE TO NSKLONIS CHCES NAKLONIT VIC COZ TY EVIDENTNE NEPOTREBUJES A UZ TO NEJDE JSES NOHOU A STUPACKOU NA ZEMI STUPACKOU !!! nejsem zabak ja musel zvedat chodidla!!!!!!!
Určitě bych mohl oponovat, ale každej si pojedeme to svoje.Na V Rodu mám projeto půl Evropy, a že bych byl na vracákách zrovna neštastnej to nejsem. Ovšem kdybych je chtěl jezdit na koleno tak si nebudu kupovat 300kg obludu to dá asi rozum.
Kdysi tu psávala holka, která si jako první moto koupila CBR600RR a taky z ní byla nadšená, jak jede a je skvěle ovladatelná. Zabila se tuším po půl roce ježdění, po vlastní jezdecké chybě. Protože se domnívala, že to má v hlavě srovnané a mašinu v ruce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
AlaF píše: Jezdím M1800R druhým týdnem, mám najeto zatím 1000 km a je to moje první motorka. Moje proporce jsou 73 kg / 173 cm a pokud to má člověk v hlavě srovnané a nebojí se (jen musí mít k té hmotě a výkonu respekt a používat hlavu), tak nevidím problém ji mít jako první motorku. Jelikož to byla láska na první pohled, tak jsem to risknul a zatím toho tedy určitě nelituju. Ať si každí koupí a jezdí po čem touží. To že je potřeba i trochu toho štěstí je jasný pro jakéhokoliv motorkáře i jakoukoliv motorku…
Bóóžínku! Fakt už máš nalítáno celých jedentisíckilometrů? A už je ti jasný, že když to máš v hlavě srovnaný, tak neni problém začít na 18tiklilču jako na první mašině?
Sakra, tak to sem neskutečnej manták. Po třicetiletý pauze sem taky hup rovnou na 18tistovku, prvních 10 tkm sem se fakt poctivě učil jezdit a i teď, po pár letech a cca 70 tkm si pořád musim dávat majzla, protože mě ta mašina furt dokáže školit. A to mám celkem najeto možná k dvoum mega v autech od 1 do 44 tun.
Rád bych se dočkal tvýho názoru i po 3-5 sezónách a alespoň 30ti tkm. Pak to bude mít nějakou vypovídající hodnotu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Dejf to formuloval přesně...ale na tyhle "dotazy" už fakt nelze v klidu odpovídat...každej chce bejt HNED borec....a mít tu největší mašinu s největší bačkorou...
prostě postupně se seznamovat a učit se...není v módě...
Blafy uživatele AlaFa jsou tu pak zakladatelem vlákna braný jako "dobrý" ... bože otevřete oči ... copak nejste soudný. Nejde zdaleka jen o vás.
Přesně jak píše charlie.vtx1800 ...až budeš mít nalítáno dvacet třicet táců a opravdu si uvědomíš co vlastně po těch kilometrech umíš, objektivně se nad tímhle vláknem Zizkine pousměješ.
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
1100Virago píše: Zizkin: Pokud ti stačí názor někoho, kdo to má dva týdny a najel prvních 1000 km,....
ale kde jsem psal, že se podle toho budu řídit a že je to hned pro mne definitviní? jen jsem řekl, že i takovéhle poznatky bych chtěl slyšet.
charlie.vtx1800>> nic ve zlém, ale na tvuj koment snad ani nejde reagovat :(
AlaF napsal pouze svuj pocit a svou dočasnou, zkušenost, a ty jsi z toho udělal, jak kdyby promluvil bůh či diktátor a řekl, "já na tom jedu 2 tydny, mám 1tis najeto a jsem cajk, takže vy musíte taky".. to přeci není vubec pravda. Jen řekl v klidu svuj poznatek a vy z toho hned tady děláte detektivku pomalu.
Samozrejme, že pro me je dulezitejsi rada od zkuseneho, ale pokud mi sem hodi sve poznatky i zacatecnik, ktery je ve stejne roli jako muj prispevek, rad jej vyslechnu a taky mi to dost da. Nechces mi přeci tvrdit, že tech 1tis km jel jenom rovně bez jediné zatáčky, projetí městem apod...?
Naposledy editováno 12.10.2015 15:10:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Naposledy editováno 12.10.2015 16:01:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
ot810 píše: Ahoj.
Jak se tak kokám skoro všicni Ti nabízejí japonce a co takhle Evropa co bys řekl třebga na Moto Guzzi california 1400 nebo kdyby jsi chtěl starší ročník tak 1100.
Je to něco mezi chiprema cruisrem . Zkus se podívat . Já mám 1100a jsem naprosto spokojenej.
taky krása :), tak urcite je to neco jineho :) ale mě zase někdo strašil, že Italie je sice super, ale strasne se se*ou :-/ Jak to vidíš ty? (jakožto majitel)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
charlie.vtx1800 píše: Bóóžínku! Fakt už máš nalítáno celých jedentisíckilometrů? A už je ti jasný, že když to máš v hlavě srovnaný, tak neni problém začít na 18tiklilču jako na první mašině?
Sakra, tak to sem neskutečnej manták. Po třicetiletý pauze sem taky hup rovnou na 18tistovku, prvních 10 tkm sem se fakt poctivě učil jezdit a i teď, po pár letech a cca 70 tkm si pořád musim dávat majzla, protože mě ta mašina furt dokáže školit. A to mám celkem najeto možná k dvoum mega v autech od 1 do 44 tun.
Rád bych se dočkal tvýho názoru i po 3-5 sezónách a alespoň 30ti tkm. Pak to bude mít nějakou vypovídající hodnotu.
Nevím o čem to píšeš? Psal jsem jen o prvních zkušenostech po 1000 km s touto motorkou, přiznal jsem se, že jsem začátečník a že z motorky mám respekt, ale že se dá bez větších problémů ovládat i začátečníkem. Ale nikdy jsem nenapsal, že na ni už umím jezdit! To že se s ní stále budu učit je mi jasné a jsem přesvědčen, že i po několika sezónách a desítkách tisíc kilometrů mě bude moci stále něčím překvapit. Ale ruku na srdce, to každá motorka. Proto to chce mít k ní stále respekt a používat při jízdě hlavu. A uvědomuju si, že ani toto mě nezaručí, že se s ní třeba někdy vymelu a nebo se nedej bože zmrzačím nebo zabiju. Ale to už je život. To bych nemohl dělat vůbec nic. A jelikož mám rodinu, tak se to budu alespoň snažit co nejvíce eliminovat! Nikomu jsem nic nedoporučoval ani nevnucoval, ale jen psal své první zkušenosti a své názory a každý inteligentní člověk si to dokáže přebrat...
mě na tomhle fakt fascinuje, že jsem u podobných debat kdy maník chtěl zmrzlinu se 170HP na začátek, byl...a argumentuje se furt stejně.
s větší motorkou jedeš bezpečněji, protože:
- máš respekt,
- hned jak potřebuješ předjet, nemusíš čekat na akceleraci
- má větší gumu...styčná plocha
- když to máš v hlavě srovnaný...bla bla bla...a dál ty kydy
malou motorku nekupuj protože:
- tě za půl roku přestane bavit
- protože tenis taky nezačínáš s malou raketou
- zbytečně tratíš na ceně při prodejích ( jako kdyby ztráta vyválený velký nový mašiny byla menší)
ale jak píše Charlie ...je to marný marný marný...učit se, učit se, učit se...
fakt už se jen bavím, že to funguje stejně u chopperáků... chtělo by to pana Che ... ...on má fakt pravdu...
věty typu " přeci nebudu jezdit na něčem co se mi nelíbí" ...a proč ne...rok... ? dva...? ... nebude mi líto to otlouct a kurvit to... s min. ztrátou to prodám.... a pak mám daleko lepší startovní pozici pro vyvolenou vysněnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Duke1 píše: jongi> a uz vubec to neni o kolenu ty si vazne cetl me prizpevky asi obradek asi by bylo nejlepsi kdyby sem napsal nekdo kdo to mel a taky jezdil na jinych motorkach
Kolik musim pane velkomožný sedlat motorek abych tu mohl svobodně napsat svuj názor?
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Když říkám, že mam respekt, tak to ve skutečnosti znamená – bojim se vzít za brzdu a za plyn, bojim se to pořádně naklopit. K motorce člověk nemá mít respekt, motorku má člověk umět ovládat – přičemž slovem ovládat mam na mysli bejt schopnej se bezpečně dostat k jejím limitům a poznat, kdy je začínám pomalu překračovat. A tohle se dost těžko učí na třímetrákovym kolosu, nota bene s 300-kovym balonem vzadu.
Celej ten respekt je totiž úplně na ho*no, když najednou musim řešit chybu, co na silnici vyrobil někdo jinej!
Je zvláštní, že zatimco třeba u naháčů převládá rozumenj názor, že nějaká šestka je do začátku akorát, tak u chopperů se pořád dokola motá mantra, že pod litr to nejede a nemá na to cenu ani sedat. Když se potom ale občas přimotám k nějakej větší vyjížďce, nemůžu se zbavit dojmu, že možná skoro polovina choppráků tak nějak neumí jezdit...
Naposledy editováno 12.10.2015 17:45:40
nikde (za celé vlákno!) jsem o daném výkonu nenapsal ani hlásku. Je mi dost u ..... co to bude mít za výkon, protože i ten Vulkán je krásná 650ccm :) nebo 900ccm. Takze o Litrech a víc jsem tu vubec nemluvil!
tudíž pokud píšeš:
je tolik krásnejch chopperů v kategorii do 300kg a 1000ccm ... omnoho lepších na začátek...
tak sem s nimi :), já totiž žádný limit koníků nedával!
a jen jeste upresnim, ja choppera nehledam, ja mam 650ccm cestaka, je to má prvni motorka, taky jsem risknul, ze jsem sel na tak silnou, a jsem taky spokojen. nerikam ze jezdim jak profik, to vubec ne, ale snazim se na tom ucit a jezdim pomalu, tak, abych byl schopen zvladnout tu bestii.
Schopnosti dnešních motorek jsou obvykle poměrně dobrý, dost čato je problém spíš v jezdci. Pokud jsou schopnosti motorky výrazně vyšší, než schopnosti jezdce (jak se dá u kombinace M1800R/začátečník předpokládat), tak
a) člověk si koupil asi zbytečně drahou mašinu, slabší a levnější by mu posložila v podstatě stejně (ale to je podružný, ať si každej dělá se svýma prachama co chce)
b) těžko a pomalu se mu bude dařit ty svoje schopnosti zlepšovat
AlaF píše: Nevím o čem to píšeš? Psal jsem jen o prvních zkušenostech po 1000 km s touto motorkou, přiznal jsem se, že jsem začátečník a že z motorky mám respekt, ale že se dá bez větších problémů ovládat i začátečníkem. Ale nikdy jsem nenapsal, že na ni už umím jezdit! To že se s ní stále budu učit je mi jasné a jsem přesvědčen, že i po několika sezónách a desítkách tisíc kilometrů mě bude moci stále něčím překvapit. Ale ruku na srdce, to každá motorka. Proto to chce mít k ní stále respekt a používat při jízdě hlavu. A uvědomuju si, že ani toto mě nezaručí, že se s ní třeba někdy vymelu a nebo se nedej bože zmrzačím nebo zabiju. Ale to už je život. To bych nemohl dělat vůbec nic. A jelikož mám rodinu, tak se to budu alespoň snažit co nejvíce eliminovat! Nikomu jsem nic nedoporučoval ani nevnucoval, ale jen psal své první zkušenosti a své názory a každý inteligentní člověk si to dokáže přebrat...
Začal sem po 30tiletý pauze rovnou na VTX 1800, což je parametrama hodně podobná mašina. S nikym sem se neradil, prostě sem chtěl velkou mašinu a tak sem vybral srdcem aniž bych vůbec tušil do čeho jdu. Zatim sem to zvlád, i když už sem si na ní hubu rozbil. Kdybych se s někym radil a ten mi řek, že to neni pro začátek rozumná volba, tak možná bych na jeho radu dal a možná ne. Ale šel bych do toho s tim, že prostě volim nerozumně a že to přijímám jako nerozumnou volbu a s tim vědomím to risknu - a ne, že je někdo blbej, když mi řekne, že to neni dobrá volba. Když sem začal jezdit, tak rozhodně sem si netroufal po tisíci ani po desetitisíci kilometrů vynášet nějaký soudy, už vůbec ne "tak nevidim problém ji mít jako první motorku" a "ale že se dá bez větších problémů ovládat i začátečníkem". Tomu se říká pokora - když o něčem vim houby, tak to nekomentuju. Možná tě to uráží, ale nic to nemění na tom, že po 1.000 km víš prostě kulový. A až budeš mít něco najeto - a tim myslim 20-30 tkm, i v dešti, zimě, po mizerný silnici, ve vracečkách, překvapí tě bahno a štěrk, tak tě to přestane urážet, protože pak získáš nadhled. A pak vynášej nějaký soudy a doporučení, potom, co zvládneš nějaký prekérky a krizovky a budeš ovládat mašinu i během nich - protože o tom to "ovládání mašiny" je - krizový brždění, úhybnej manévr atd.. Dneska, když už nějaký zkušenosti mám, tak zodpovědně říkám, že to neni dobrá volba pro začátek. Ta motorka má totiž pro začátečníka vysloveně nepřátelský parametry - hodně velkou váhu, hodně dlouhej rozvor, hodně velkej krouťák v nízkých otáčkách a hodně omezenou možnost náklonu - v porovnání s klasickou motorkou. Neni to jen muj názor, je to názor každýho, kdo tyhle mašiny řídil a zároveň vyzkoušel něco "normálnějšího" - pak máš možnost srovnání, jak je lehčí mašina snažší na ovládání. A ty kecy o používání hlavy - ty má každej začátečník. Jenže jde o zkušenosti, zažitý reflexy, vyježděnost. Krizovky jsou na klasický mašině daleko snáz řešitelný než na týhle a tahle se do krizovky, díky svým parametrům, dostane snáž - to prostě neni dobrá kombinace pro začátečníka. Netvrdim, že nezvládnutelná, sám sem to zatim zvlád, ale taky vim, kolikrát sem měl z prdelekliku. A určitě to zvládnou i další.
Hele - přeji ti, ať učednický kilometry zvládneš bez újmy na materiálu i zdraví a protože sem optimista, tak věřim, že pak se s tebou bude dát normálně bavit. Teď jen prudíš poznámkama o přebírání si názorů inteligentníma lidma a doporučováním něčeho, o čem zatim nemáš ani ánung.