globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
5.10.2015 v 10:49
Zdravím,

docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.

Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?

Má tady s tím někdo zkušenost ?

P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

5.10.2015 v 16:25 | Nahoru | #1
seikos> Jak přesně je to s tou předsunutou osou ? Měl jsem za to, že to je kvůli lepšímu držení stopy v terénu. Silniční motorky ji nikdy nemají, takže pak nechápu, proč by měla zlepšovat ovladatelnost na asfaltu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

5.10.2015 v 18:14 | Nahoru | #2

Tech píše: seikos> Jak přesně je to s tou předsunutou osou ? Měl jsem za to, že to je kvůli lepšímu držení stopy v terénu. Silniční motorky ji nikdy nemají, takže pak nechápu, proč by měla zlepšovat ovladatelnost na asfaltu.

to jsou 3 parametry, které jdou ruku v ruce. Stopa/úhel/předsunutí osy. Zkus si o tom něco přečíst na odborných stránkách (trail/rake/offset). Úhel a stopa jsou vždy ruku v ruce. Cokoliv se na tom přežene, vždy to dopadne špatně. Když to uděláš moc dlouhé, dopadneš jako Yamaha Supertenere (tupá do zatáček). Když to uděláš moc krátké, dopadneš jako Honda Hornet 600 (tuším že do roku 2006) - rychlé řízení, ale občas se ti rozkmitají řídítka a potykáš si s dorazy řízení a občas taky s asfaltem.
Stelvio (úhel 27 stupňů) a také třeba KTM 1190 Adventure R (úhel 28 stupňů - jako Yamaha) mají poměrně dlouhou stopu a vysoký úhel řízení, ale oba to dohánějí offsetem - přesazením osy kola. Menší offset jako má Guzzi nebo KTM (kolem 30mm) ti umožňuje náklon kola více promítnout do ochoty k započetí zatáčky. Tyhle motorky jsou obvykle o dost ovladatelnější při nájezdech do zatáček a při vedení uvnitř zatáčky. Ovšem zase něco za něco - za apexem zatáčky při rovnání stopy mírně snižuje grip/trakci. Pokud máš offset do 50mm, tak je ztráta gripu docela neznatelná. Nad nějakých 60mm už je to znát hodně.
Skvěle se to dá poznat na Aprilii Caponord. Na jejich modelu Raid 1200 s předsazenou osou a "obyčejném" modelu s klasickou vidlí bez offsetu.
Ovšem offsetové vidle jsou výrazně dražší než obyčejné, takže se u těžkých cestovních motorek moc nepoužívají a řeší se to "pouze" úhlem řízení.

Naposledy editováno 05.10.2015 18:16:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 13 6.5.2024 v 08:13 Verka_
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist